|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej, evolutionen passer ikke! Det mener jeg ihvertfald ikke. Jeg tror bare Darwin var lidt fuld :P Aha, hvordan vil du så forklare føromtalte fossiller, dinosaurer, ligheden mellem mennesker og aber, osv.? Et menneske og en abe, synes jeg, ikke har de store ligheder. Det kan godt være du synes du ofte har en trang til at slikke lus og bakterier op fra en anden, men den trang tror jeg langt de færreste har. Hvis nogen har den trang, har de sociale problemer! Jeg synes ellers ligheden er slående:  Har du bemærket de mange knogler, der sidder andre steder? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej, evolutionen passer ikke! Det mener jeg ihvertfald ikke. Jeg tror bare Darwin var lidt fuld :P Aha, hvordan vil du så forklare føromtalte fossiller, dinosaurer, ligheden mellem mennesker og aber, osv.? Et menneske og en abe, synes jeg, ikke har de store ligheder. Det kan godt være du synes du ofte har en trang til at slikke lus og bakterier op fra en anden, men den trang tror jeg langt de færreste har. Hvis nogen har den trang, har de sociale problemer! Jeg synes ellers ligheden er slående:  Har du bemærket de mange knogler, der sidder andre steder? For det har jeg ikke :P Men det kan da godt være du synes du er lidt af en abe. Så er det jo ikke ondt at kalde alle mulige på gaden aber. Det virker da mega ondt at kalde folk aber. Hvorfor bliver folk så sure over det? Hvorfor skulle man tage det så hårdt? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej, evolutionen passer ikke! Det mener jeg ihvertfald ikke. Jeg tror bare Darwin var lidt fuld :P Aha, hvordan vil du så forklare føromtalte fossiller, dinosaurer, ligheden mellem mennesker og aber, osv.? Et menneske og en abe, synes jeg, ikke har de store ligheder. Det kan godt være du synes du ofte har en trang til at slikke lus og bakterier op fra en anden, men den trang tror jeg langt de færreste har. Hvis nogen har den trang, har de sociale problemer! Jeg synes ellers ligheden er slående:  Har du bemærket de mange knogler, der sidder andre steder? Hvad tror du evolution går ud på? At en art udvikles til at se præcis ud, som den gjorde før? Nej, de forskelle du har bemærket, er skam kun beviset for evolution.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:For det har jeg ikke :P Men det kan da godt være du synes du er lidt af en abe. Så er det jo ikke ondt at kalde alle mulige på gaden aber. Det virker da mega ondt at kalde folk aber. Hvorfor bliver folk så sure over det? Hvorfor skulle man tage det så hårdt? Siden hvornår er menneskers dumhed eller manglende viden blevet et bevis for noget som helst?
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det?
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
I forhold til tilfældigheder: Det kommer an på, om vi antager kvantemekanikken eller relativitetsteorien til at være sand omkring tid.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det? Fordi han er verdens skaber. Det er logik. Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det? Fordi han er verdens skaber. Det er logik. Det er præcis det modsatte. En skaber der ikke er behov for og man ikke kan måle - det er absolut ulogisk.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det? Fordi han er verdens skaber. Det er logik. Det er præcis det modsatte. En skaber der ikke er behov for og man ikke kan måle - det er absolut ulogisk. Der er en skaber af alt. En bager har skabt en kage. Må jeg referere til din status? "If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe". Det beviser, da du tror på nogen har skabt universet. Eller mener du bare man kan have patent på at opfinde universet? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det? Fordi han er verdens skaber. Det er logik. Det er præcis det modsatte. En skaber der ikke er behov for og man ikke kan måle - det er absolut ulogisk. Der er en skaber af alt. En bager har skabt en kage. Må jeg referere til din status? "If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe". Det beviser, da du tror på nogen har skabt universet. Eller mener du bare man kan have patent på at opfinde universet? At der skal være en skaber er en filosofisk tanke - der er intet beviseligt, videnskabeligt eller målbart der bakker det op. Som man før har set, kan filosofer tage fejl.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Nej det strider ikke mod den bibelske opfattelse. Der står jo intet om verdens udseende i biblen. Tror sagtens Pangea er sket. Det kan jo også være Evolutionene var korrekt, men du siger jo mennesker og aber ligner hinanden så meget. Hvem siger, det ikke bare var sådan mennesker var i gamle dage? Det kan jo også være? På den anden side. Hvis vi stammer fra aberne, hvorfor findes aberne så stadig, mens neandertalerne og de andre led ikke gør det? Du kan ikke komme uden om, der er en stor kræft, der har skabt det hele. Det er jo mærkeligt, hvis alt bare er en tilfældighed! Et ordsprog siger jo også, der ikke findes tilfældigheder!
Du kan da heller ikke vide, om der har været jordskælv i gamle dage? Det er jo umuligt at se, hvad der skete for 100 milliarder år siden. Ifølge det bibelske verdensbillede er Jorden centrum af et evigt, statisk univers, så det troede jeg det ville. Geologiske forandringer foregår meget langsomt - det tager mange tusinde år, at forme et helt kontinent. Længere tid, end de 6000 år Biblen påstår Jorden har eksisteret i. Evolution betyder ikke nødvendigvis, at når en art udvikles, uddør dens tidligere form. Der er flere forskellige formere for aber, og der har eksisteret flere forskellige menneskearter. (I øvrigt nedstammer vi ikke fra neandertalerne, derimod har både homo sapiens og homo neanderthalensis levet samtidigt). Der er en stor kraft der skabte alting - Big Bang. Tror du ikke på, at tilfældighed eksisterer? Spørgsmålet er, om der eksisterer andet end tilfældigheder. For geologer er der ikke umuligt, at se hvordan verden så ud for mange millioner år siden. Dog tror jeg ikke de kan se 100 milliarder år tilbage, da universet trods alt ikke er mere end 14 mia. år. Tror ikke selv på alt, der sker i det gamle testamente. Tiden mellem de forskellige personer tror jeg ikke har været helt korrekt. Er dog helt sikker på at de geologiske forandringer har været skabt eller påvirket af Gud. Det er ikke tilfældigt jeg har fået et dårligt syn. Det er ikke en tilfældighed jeg diskutere her nu! Geologiske forandringer kan sagtens forklares uden Gud - så hvorfor skal han blandes ind i det? Fordi han er verdens skaber. Det er logik. Det er præcis det modsatte. En skaber der ikke er behov for og man ikke kan måle - det er absolut ulogisk. Der er en skaber af alt. En bager har skabt en kage. Må jeg referere til din status? "If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe". Det beviser, da du tror på nogen har skabt universet. Eller mener du bare man kan have patent på at opfinde universet? At der skal være en skaber er en filosofisk tanke - der er intet beviseligt, videnskabeligt eller målbart der bakker det op. Som man før har set, kan filosofer tage fejl. Men det ændrer vel ikke på, man ikke kan have en kage, uden nogen har lavet den? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Men det ændrer vel ikke på, man ikke kan have en kage, uden nogen har lavet den? Pointen med citatet er jo netop, at du ikke kan lave en kage fra bunden. Alt begyndte ved Big Bang. Citatet indebærer ikke, at der oprindeligt var en skaber - bare, at du skulle have været skaber, hvis du ønsker at skabe noget helt selv. Der er absolut intet religiøst i kommentar - snarer tværdigmod. Jeg behøver vel ikke understrege, at citatet hverken gør fra eller til. Det er bare en fiks og halv-filosofisk bemærkning fra Carl Sagan - det beviser intet. Ligesom intet andet af det vi mennesker skriver eller siger gør, medmindre vi har argumenter til at bakke det op, (og selv der kan der stadig være tvivl).
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Men det ændrer vel ikke på, man ikke kan have en kage, uden nogen har lavet den? Pointen med citatet er jo netop, at du ikke kan lave en kage fra bunden. Alt begyndte ved Big Bang. Citatet indebærer ikke, at der oprindeligt var en skaber - bare, at du skulle have været skaber, hvis du ønsker at skabe noget helt selv. Der er absolut intet religiøst i kommentar - snarer tværdigmod. Jeg behøver vel ikke understrege, at citatet hverken gør fra eller til. Det er bare en fiks og halv-filosofisk bemærkning fra Carl Sagan - det beviser intet. Ligesom intet andet af det vi mennesker skriver eller siger gør, medmindre vi har argumenter til at bakke det op, (og selv der kan der stadig være tvivl). Derved kan du da heller ikke sige evolutions teorien er komplet? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Men det ændrer vel ikke på, man ikke kan have en kage, uden nogen har lavet den? Pointen med citatet er jo netop, at du ikke kan lave en kage fra bunden. Alt begyndte ved Big Bang. Citatet indebærer ikke, at der oprindeligt var en skaber - bare, at du skulle have været skaber, hvis du ønsker at skabe noget helt selv. Der er absolut intet religiøst i kommentar - snarer tværdigmod. Jeg behøver vel ikke understrege, at citatet hverken gør fra eller til. Det er bare en fiks og halv-filosofisk bemærkning fra Carl Sagan - det beviser intet. Ligesom intet andet af det vi mennesker skriver eller siger gør, medmindre vi har argumenter til at bakke det op, (og selv der kan der stadig være tvivl). Derved kan du da heller ikke sige evolutions teorien er komplet? Ingen teori i videnskab er almægtig - den kan til hver en tid erstattes af en bedre egnet. Det skal man ikke tolke på den måde, at naturvidenskab er baseret på nonsens og tvivl - tværdigmod sikrer denne metode, at vi ikke - ligesom religion - vedholder løgne. På den måde kan man sige, at naturvidenskabelige teorier har deres egen naturlige udvælgelse. Lige med evolutionsteorien, tror jeg dog ikke vi skal regne med nogen alvorlige konkurrenter.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Tror ikke på at en gud findes.. Selvom det er lidt mærkeligt at tænke på hvordan det hele er startet.. Og nogen ting skal man jo bare ikke have svar på. Så at vi har en historie med en gud er faktisk fin nok.. I følge mig.. :D Hvis det er en så tror jeg at det er ham som er med i bruce den almægtige :P (Footix, altså undertegnet er gud - bom!)
|
|

Tilbage til toppen
|
Footix_Von_And wrote:Tror ikke på at en gud findes..
Selvom det er lidt mærkeligt at tænke på hvordan det hele er startet.. Og nogen ting skal man jo bare ikke have svar på. Så at vi har en historie med en gud er faktisk fin nok.. I følge mig.. :D
Hvis det er en så tror jeg at det er ham som er med i bruce den almægtige :P (Footix, altså undertegnet er gud - bom!) Hvorfor i stedet ikke finde ud af, hvad der rent faktisk skete, i stedet for at opdigte en røverhistorie og manipulere med folks liv? Sagen er den, at den rigtige fortælling er 100x mere fascinerende.
Faketrix
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Miger wrote:Krasse wrote:Miger wrote:Men det ændrer vel ikke på, man ikke kan have en kage, uden nogen har lavet den? Pointen med citatet er jo netop, at du ikke kan lave en kage fra bunden. Alt begyndte ved Big Bang. Citatet indebærer ikke, at der oprindeligt var en skaber - bare, at du skulle have været skaber, hvis du ønsker at skabe noget helt selv. Der er absolut intet religiøst i kommentar - snarer tværdigmod. Jeg behøver vel ikke understrege, at citatet hverken gør fra eller til. Det er bare en fiks og halv-filosofisk bemærkning fra Carl Sagan - det beviser intet. Ligesom intet andet af det vi mennesker skriver eller siger gør, medmindre vi har argumenter til at bakke det op, (og selv der kan der stadig være tvivl). Derved kan du da heller ikke sige evolutions teorien er komplet? Ingen teori i videnskab er almægtig - den kan til hver en tid erstattes af en bedre egnet. Det skal man ikke tolke på den måde, at naturvidenskab er baseret på nonsens og tvivl - tværdigmod sikrer denne metode, at vi ikke - ligesom religion - vedholder løgne. På den måde kan man sige, at naturvidenskabelige teorier har deres egen naturlige udvælgelse. Lige med evolutionsteorien, tror jeg dog ikke vi skal regne med nogen alvorlige konkurrenter. Konkurrenter? Vi snakker ikke om fodbold! Det er et af livets største mysterier. Det er ikke en konkurrence! Du kan jo ikke vide om jorden og mennesker blev skabt som Darwin påstår. Gud vidste jo ikke hvordan mennesker vil udvikle sig. Mennesker har jo fået et frit liv. Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|

Tilbage til toppen
|
Krasse wrote:Footix_Von_And wrote:Tror ikke på at en gud findes..
Selvom det er lidt mærkeligt at tænke på hvordan det hele er startet.. Og nogen ting skal man jo bare ikke have svar på. Så at vi har en historie med en gud er faktisk fin nok.. I følge mig.. :D
Hvis det er en så tror jeg at det er ham som er med i bruce den almægtige :P (Footix, altså undertegnet er gud - bom!) Hvorfor i stedet ikke finde ud af, hvad der rent faktisk skete, i stedet for at opdigte en røverhistorie og manipulere med folks liv? Sagen er den, at den rigtige fortælling er 100x mere fascinerende. Det kan godt være det er mere fascinerende, men det er ikke det, det handler om. Jeg kan jo heller ikke garantere, kristendommen eller Islam er korrekt, ligesom du ikke kan garantere evolutionsteorien. Det er et mysterier vi aldrig forstår. Men tror du også, du bare ligger og rådner når du dør? Så har du bare levet. Så er alt ovre? Siger Sjove seriefilm: Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 1 Spoiler (klikk for å vise) Trainsformers 200t Spoiler (klikk for å vise) Trainsform3rs Spoiler (klikk for å vise) Mine billeder fra tegner på andeby.dk: Spoiler (klikk for å vise) B-M: Spoiler (klikk for å vise) Nina_Nielsand: Spoiler (klikk for å vise) Emil_k.: Spoiler (klikk for å vise) Jonathan: Spoiler (klikk for å vise)
|
|
|
Du skal være medlem og logget ind for at svare.
|
|