Vi har besluttet os for at skrive en lille kort nytårshistorie, der foregår ugen efter julekalenderen sluttede... Læs og kommenter:
Nytårsaften
Rap AndPis! 3, sagde Gustavo.
Hvorfor siger du PIS3? spurgte jeg.
Det sagde jeg ikke, jeg sagde ps3, og gå så med dig, jeg spiller modern warfare 3.
Jeg vil være med!
Det må du ikke, du kan ikke finde ud af at styre på pis 3. Ps3.
Jo jeg kan
Nå nej, det kan jeg ikke. Hvorfor kan du egentlig tale pludselig?
Øh.. Jeg mener
Sling! Bomf! Fyttelihytgonggong!
Det ringede på døren. Vi sad i Gustavos villa. Jeg var brudt ind, og han havde sagt, at jeg må blive. Det var jo kun nytårsaften en gang om året. Eller to. Det kunne vi ikke rigtig huske.
Udenfor stod Sherlock, Mica og Emil. Sylvester er på vej, sagde Sherlock. Han troede, at han kunne se lygtepæle og slog sig selv ud, da han gik ind i en. Han ligger hundrede meter længere nede af vejen.
Er han vågnet?
Sherlock kikkede sig over skulderen. Nej.
Så har jeg en ide. Jeg tog den største raket, jeg havde, i hånden og gik hen til Sylvester. Jeg satte raketten godt fast i hans bælte.
Hvad sker der? Sylvester vågnede.
Jeg slog ham ud med en paptallerken, som Mica straks snuppede ud af min hånd og spiste. Så er du klar til klokken tolv, sagde jeg.
Klokken tolv havde vi glemt alt om Sylvester, der stadig lå hundrede meter længere ned af gaden. Emil havde spist tyve donuts og en citronhalvmåne, så han røg intensivt på hospitalet. Albert var sygeplejerske. Det giver gode penge, forklarede han. Selvom jeg ikke er uddannet. Han trak en skalpel frem. Nå, vi må hellere fjerne hans nyrer, sagde han og begyndte at operere Emil.
Da vi kom tilbage efter at være kørt galt mindst femten gange Sherlock, der kørte bilen, var ikke så vandt til champagne hev Mica en pose farvede piller frem. Hvem er med på lidt fest? spurgte hun og opløste en god håndfuld i sin vodka, som hun straks kylede i sig til flasken var tom. Hvor blev dsjen af? snøvlede hun. Rap And, er du klar over at dit hår er en edderkop? spurgte hun og spiste en stabel paptallerkner.
Er du klar over, at du kun burde have spist en af de der LSD-piller? svarede jeg.
Er du sikker? spurgte Sherlock, der lige havde spist mindst tyve. Så må jeg hellere skylle efter med lidt mere af den champagne. Er du for resten klar over at dine sko er lavet af grøn ost?
Jeg tog mig til hovedet. Jeg hadede det hallucinerende pis. Især fordi der ikke var noget tilbage til mig. Nej, er du klar over, at du er en tegning?
Ja. Er du klar over, at du har et enhjørningehorn i panden?
Nej.
Og dine fingre er enhjørninger skabt af flydende kærlighed´, sagde Mica. Og jeg skal brække
Blurp
Glem det. Var den sofa dyr, Gustavo?
Glem det, svarede han. Du ramte alligevel ikke sofaen. Mit antikke tæppe og mit hår tog af for dit maveindhold.
Det var godt så, sagde Mica. Hvornår har du farvet dit hår grønt?
Da jeg blev en barbie.
Det kan jeg godt se nu, hvorfor har du ikke fortalt det noget før?
Gustavo sukkede og jeg havde lyst til at slå Mica i hovedet med ham.
Hvem er med på at fyre lidt krudt af? sagde jeg klokken 01:02 mens vi stenede Robbie Williams-koncert. Gustavo havde den, de sendte i fjernsynet på DVD og derfor så vi DVDen på et fjernsyn og tv-udgaven på et andet. Det var næsten synkront.
Hvis du henter det, sagde Sherlock.
Jeg fandt et par bomberør, tændte dem, og smed dem ind i stuen. Værsgo. Så kom jeg i tanke om Sylvester. Jeg hentede ham ved lygtepælen.
Min albue er lavet af fluevinger, sagde han. Hans pupiller var store. Han havde sikkert fået noget af Micas LSD.
Det var godt, sagde jeg og slog ham ned med en paptall
Nå nej, dem havde Mica spist alle sammen, nåmen så slog jeg ham ned med en barbiedukke.
Vi stod forsamlet rundt omkring Sylvester-raketten, både Sherlock, Mica, Gustavo og mig. Jeg tændte den og løb i dækning. Da den sprang, højt oppe på himlen, sagde Sherlock: Se! Det ligner et rododendronblad, mens det bliver født af en havfrue, der spiser ost.
Sylvester landede lettere, okay meget, forbrændt på taget og råbte: Lygtepæle! Overalt! Jeg ser!
Jeg sukkede. Det kommer til at tage lidt tid at rydde op efter den her fest.
Bare rolig, sagde Gustavo. Jeg har ansat Albert til det. Han er så grisk, at han gør det for en femmer i timen.
Kan du tale? spurgte Sherlock.
Øh.. Fyttelihyt. BUM! BANG! BING!
Jeg overvejede at ringe til åndssvageforsorgen, men det gik op for mig, at de bare ville indlægge os alle sammen.
GODT NYTÅR!
1. januar
SherlockJeg vågnede ved at rap and stod med en kaktus og prikkede mine fødder.
"Fniz, det kilder," sagde han, og jeg så en masse torne sidde fast i ham. Jeg prøvede at rejse mig op, men det gjorde for ondt i mit hoved.
Jeg lagde mærke til, at jeg var svøbt ind i dannebrog. "Har Christian været her?" spurgte jeg. Mica, Sylvester, Emil, Gustavo og Rap and svarede entydigt "ja", og med ét så jeg Mica. Hun var malet rød og hvid i hovedet. Rap and, derimod, var bare malet rød.
"Satans kommunist!" råbte Gustavo til ham, men rap and kiggede ikke op. Han var fordybet i at stikke til mig.
"Godmorgen, idiotsvin!" Krasse gik ind ad døren, for det ville have været underligt, hvis hun gik igennem væggen. Det ville dog stadig ikke overraske nogen i denne historie.
"Yo, goodmorning, gangstas! Are ya fresh?" Havskum hoppede højt.
"Tjú! Pip! Bøh! Bang!" råbte MIca pludseligt, akkompagneret af Gustavos splask og sploink.
"½, 1, 1½, 2, 2½..." talte Sylvester de penge, han i går havde stjålet fra Gustavo. "Hvorfor er der kun i halve kroner?"
"Fordi de narrer tyve væk. Øh, spladask!"
"Rap and, kom op med dig, get yourself up, up to the sky, see the light!" Havskum tog fat i rap ands krave, selvom han ikke havde en, og løftede ham op. Rap and vågnede fra sin kaktus-trance."Bullshit. Jeg aner ikke, hvad jeg fik igår." Så kastede han op over mig.
"Tak for det."
"Så lidt."
"Det var ironisk ment."
"Nå, tak for det."
"Så lidt."
Robinson Crusoe kom vandrende ind sammen med Fredag. Eller også var det Maximilian og Rebekka. Det skinnede ind bag Max... Robinson... Rebecca Friday, nevermind, det skinnede ind.
"Yay," råbte Mica, "Here comes the sun! Here comes the sun, and I say... it's all right!"
"Jubijubijubijubijubijubi!" Sylvester hoppede og skreg og dansede. Jesus Christ.
"Ingen siger noget om denne aften, okay?" Emil sad lige ved siden af mig og hans råben fik rap ands bræk til at flyve væk.
"Tak."
"Min mund er lukket med syv segl," sagde Sander.
"Du var der ikke, og du er ikke engang med i denne historie, din odder, skrid med dig."
"Min mund er også lukket!" råbte Sylvester. "Erh Hel!"
"A hva'?"
"Hør selv," oversatte jeg. "Men ja, jeg skal nok tie stille."
"Det skal jeg også... for et lille beløb, selvfølgelig." Mica smilede grumt.
"*taus*," sagde rap and.
"Hvordan fanden gjorde du det?" Alle stirrede måbende på ham.
"Det, æhm ...

... ved jeg ikke."
"Nå, men der bliver ikke meget spænding i dette afsnit, kan jeg så sige. Rap and har allerede ønsket godt nytår. Så skrid allesammen!" råbte Gustavo. "Splask, væk, smut, klask!"
Alle gik, og resten af den dag sov jeg hjemme ved mig selv, med en cola ved hånden.
GODT NYTÅR! Nå nej, det har rap and ønsket os. Fuck det, sluk skærmen, den er ikke god for dig, og sov. Farvel.
Vores geniale Skriv videre-historie:
Sæson 1 |
Sæson 2 |
Sæson 3 |
Julekalenderen 2011 |
Nytårshistorien 2011-2012