Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Duckburg: Et diktatur Options
MarkusAnd
11. juni 2014 17:33:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er kommen mig for øre. at Duckburg i mange år har haft samme mayor nemlig Mayor Hogwilde, den kække gris, som mange mener er demokratiets forkæmper, men jeg mener noget modsat. Fordi han har været mayor så mange år i Duckburg, skulle han give ansvaret videre til en anden og holde et ordentligt valg, hvor der ikke bliver snydt med stemerne, for det virker virkelig som om, at Duckburg er blevet et diktatur under Mayor Hogwildes griseskikelse. Det er synd, at der i Cornelius Coots ånd skal være så lidt demokratiske proceser og Cornelius Coot er grundlægger af Duckburg og ville have demokrati, så det skulle Duckburg følge sin grundprinciper.
rap_and_i_andeby.dk
11. juni 2014 17:41:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Jumbobog nr. 345.

Der går rygter om, at jeg er et menneske...
Følg med i "The good, the bad and the ugly" (også kendt som skriv videre historien):
Episode 1 | Epsiode 2 | Episode 3 |Julekalenderen 2011 | Nytårshistorien 2011-2012
Læs også om politiet: http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=144225
Spoiler (klikk for å vise)
Sherlock_Scones
11. juni 2014 17:46:20 Anmeld

Tilbage til toppen
rap_and_i_andeby.dk wrote:
Jumbobog nr. 345.
Hrm hrm. "Jumbobgen er ikke barksistisk".

Mesterdetektiven Sherlock Scones!

Profilbillede lavet af Emil_k.
Signaturbilleder lavet af funky_CE_duck og S.D.BillledbutikTM
panchito
11. juni 2014 17:50:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Sherlock_Scones wrote:
Jumbobog nr. 345.
Don Rosas stories had a dog with tophat as a mayor. (See A little somthing special and that Donald lilyhammer story)

Sherlock_Scones
11. juni 2014 17:51:58 Anmeld

Tilbage til toppen
I Barks' historie med maharajaen af Pengestan eller hvad den nu hedder, hvor de dyster om at bygge den største statue, der borgmesteren også en hund.

emil_k.
11. juni 2014 18:13:03 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Tja, der har nu været mange forskellige borgmestre gennem årene. Ikke kun ham grisen, som jeg ikke kan huske hvad han hedder på dansk. Blandt andet er det ikke en gris Don Rosa bruger i hans historier.

rap_and_i_andeby.dk
11. juni 2014 18:29:10 Anmeld

Tilbage til toppen
Sherlock_Scones wrote:
Jumbobog nr. 345.
Ud fra et barksistisk syn, er det begrænset hvor lang en årrække, borgmester Tryne (Thryne? Tryhne?) har siddet. Et Rosaistisk-Barksistisk syn på sagen ville sige, at alle historierne foregår i halvtredserne. Derfor er det ikke særligt længe, man har rapporter om borgmesteren...

Følg med i "The good, the bad and the ugly" (også kendt som skriv videre historien):
Episode 1 | Epsiode 2 | Episode 3 |Julekalenderen 2011 | Nytårshistorien 2011-2012
laujensen
11. juni 2014 19:15:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Reelt vil jeg mene at det er et større problem, at en pengemand som Joakim Von And tilsyneladende har en enorm indflydelse på politik, uden at være direkte indblandet i det.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
Sherlock_Scones
11. juni 2014 21:49:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Sherlock_Scones wrote:
Jumbobog nr. 345.
Ud fra et barksistisk syn, er det begrænset hvor lang en årrække, borgmester Tryne (Thryne? Tryhne?) har siddet. Et Rosaistisk-Barksistisk syn på sagen ville sige, at alle historierne foregår i halvtredserne. Derfor er det ikke særligt længe, man har rapporter om borgmesteren...
Forhåbentlig var det ikke mig, du irettesatte dér :P

rap_and_i_andeby.dk
11. juni 2014 21:57:59 Anmeld

Tilbage til toppen
Sherlock_Scones wrote:
Sherlock_Scones wrote:
Jumbobog nr. 345.
Nej, nærmere det rare menneske, der har skrevet det oprindelige indlæg.

Sherlock_Scones
11. juni 2014 22:02:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Sherlock_Scones wrote:
Sherlock_Scones wrote:
Jumbobog nr. 345.
Nej, nærmere det rare menneske, der har skrevet det oprindelige indlæg.
Det var bår' dæjlig.

GumleAnden
11. juni 2014 22:52:26 Anmeld

Tilbage til toppen
I Andby er vi lidt mere demokratiske. Her har vi nemlig demokratisk diktatur.

Hilsen
Albert And / 2009

Quote:
Er du også imod forumsignaturbegrænsningen? SÅ TRYK HER!
hellevad
12. juni 2014 10:38:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er enig i, at Borgmester Thryne er den mest brugte borgmester, men det skal jo også siges, at Andeby-historierne ikke rækker sig over en masse år. Ifølge Her er dit liv Joakim, strækker de nye historier sig jo faktisk over en kort periode, da Joakim er blevet meget gammel, og ænderne ændrer sig jo ikke. Rip, Rap og Rup ændrer lidt alder efter tegner, men at Andeby har den samme borgmester i de fleste af historierne skal ikke ses som et tegn på diktatur men et tegn på, at historierne strækker sig over meget kort tid.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

FelixWilliam
6. juni 2016 18:03:47 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg er enig i, at Borgmester Thryne er den mest brugte borgmester, men det skal jo også siges, at Andeby-historierne ikke rækker sig over en masse år. Ifølge Her er dit liv Joakim, strækker de nye historier sig jo faktisk over en kort periode, da Joakim er blevet meget gammel, og ænderne ændrer sig jo ikke. Rip, Rap og Rup ændrer lidt alder efter tegner, men at Andeby har den samme borgmester i de fleste af historierne skal ikke ses som et tegn på diktatur men et tegn på, at historierne strækker sig over meget kort tid.

Ja. Og desuden kunne det være at hvis Thryne forsvandt fra borgmesterposten forsvandt han også fra historierne. Og man ville da ikke ha figurerne væk hos Egmont eller Disney.

I love mapping
laujensen
6. juni 2016 23:48:59 Anmeld

Tilbage til toppen
Borgmester Tryne kunne jo også være det man populært kalder en bykonge, en borgmester så populær at han genvælges igen og igen, og derfor sidder i en lang periode

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
hellevad
7. juni 2016 17:33:56 Anmeld

Tilbage til toppen
laujensen wrote:
Borgmester Tryne kunne jo også være det man populært kalder en bykonge, en borgmester så populær at han genvælges igen og igen, og derfor sidder i en lang periode

Dem er der en del af. Der er et godt eksempel i Aabenraa Kommune. Socialdemokraten Tove Larsen er i flere perioder borgmester i Rødekro Kommune. Da flere kommuner lægges sammen til Aabenraa Kommune, bliver hun igen valgt som borgmester. Da hun efter to(så vidt jeg husker) perioder på posten vælger at stoppe, vinder Venstre stort over Socialdemokraterne. Det var simpelthen ikke partiet, som var populært. Det var Tove Larsen.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

FelixWilliam
9. juni 2016 17:10:19 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
laujensen wrote:

Dem er der en del af. Der er et godt eksempel i Aabenraa Kommune. Socialdemokraten Tove Larsen er i flere perioder borgmester i Rødekro Kommune. Da flere kommuner lægges sammen til Aabenraa Kommune, bliver hun igen valgt som borgmester. Da hun efter to(så vidt jeg husker) perioder på posten vælger at stoppe, vinder Venstre stort over Socialdemokraterne. Det var simpelthen ikke partiet, som var populært. Det var Tove Larsen.

Har hørt om det med Tove Larsen?

I love mapping
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: