Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Afstemingsspørgsmål : Hvor mange af Pixars film har du set i dit liv? (Afstemningen er lukket)
Vælg Stemmer Statistik
1 0 0 %
2 0 0 %
3 1 14 %
4 0 0 %
5 1 14 %
6 0 0 %
7 1 14 %
8 0 0 %
9+ 4 57 %

Disney Afstemning #7 - Februar 2016 Options
Disney-Fan
1. februar 2016 13:00:00 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er februar måned, og nu har jeg nr. 2 afstemning i 2016. I denne afstemning ser vi på Pixar

Sidste gang:
Spoiler (klikk for å vise)

D. 3 februar er det nøjagtig 30 år siden at Pixar blev grundlagt. Det skete i 1986 af Steve Jobs (manden bag Apple). Og d. 3 februar har Pixar altså 30-års jubilæum. Pixar har igennem hele sit liv lavet mang spændende film som også indeholder gode pointer. Men inden Pixar lavede sine film fra 1995 af, så lavede de faktisk kortfilm. Og en af kortfilmene der er lavet er Luxo Jr. Det er en lampe der er baseret på en rigtig skrivebordslampe. Den er sammen med Pixar bolden med til at gøre Pixar Pixar. Både lampen og bolden er en del af Pixars logo.

En ting som jeg personligt selv synes er sjovt, er når Pixar benytter sig af "Easter Eggs". Easter Eggs ville jo somregelt være et påskeæg, og det kan man faktisk godt kalde det lidt. Alle ved jo at til påske kommer påskeharen og lægger æg rundt omkring. Og det samme gør Pixar. Pixar lægger små hints eller lignende ind i deres film. De lægger ofte ting ind som er ting i fremtidige film. En af de meste brugte Easter Eggs er Pizza Planet trucken der ses i den først Toy Story på restauranten Pizza Planet. Trucken går igen i alle film. Man kan bruge rigtig mange timer på at finde dem.

Pixar Klassikere (1995-2016):
[i]Dansk navn/engelsk navn (premiere år)

1. Toy Story (1995)
2. Græsrødderne/A Bug's Life (1998)
3. Toy Story 2 (1999)
4. Monsters, Inc. (2001)
5. Find Nemo/Finding Nemo (2003)
6. De Utrolige/The Incredibles (2004)
7. Biler/Cars (2006)
8. Ratatouille (2007)
9. Wall•E (2008)
10. Op/Up (2009)
11. Toy Story 3 (2010)
12. Biler 2/Cars 2 (2011)
13. Modig/Brave (2012)
14. Monsters University (2013)
15. Inderst Inde/Inside Out (2015)
16. Den Gode Dinosaur/The Good Dinosaur (2015)
17. Find Dory/Finding Dory (2016)

Vidste du at... (Facts):
- Pete Doctor fik idéen til Inderst Inde i Danmark?
- John Lasseter er været med til at lave film fra studioer som Pixar, Disney og DisneyToon, fra Disney/DisneyToon bl.a. Disney Klassikere efter Bolt og Klokkeblomst?
- Toy Story havde 20-års jubilæum i 2015?
- Flyvemaskiner faktisk er en Disney film og ikke fra Pixar?

Marts quiz
1. Hvor mange film fra Pixar findes der?
2. I hvilket år havde to film amerikansk premiere?
3. Hvad hedder person der fik idéen til Inderst Inde i Danmark?
4. Hvad hedder den truck det går igen i stort set alle film hvis ikke alle?
5. Hvad hedder skrivebordslampen?
6. Hvilken dag har Pixar 30-års jubilæum?
Svar på spørgsmålene i kommentarfeltet og vind en gave på 10 akr.

Afstemningen slutter om 30 dage.

Om Afstemningerne:

//clubpenguin

Er du interreseret i Disney? Så er denne bruger lige noget for dig. Næsten hver weekend laver jeg nye ting på bloggen, hvor jeg skriver om alt muligt fra Disney. Der er allerede masser af inlæg - masser af spændende læsning.

Hvis du er usikker på denne bruger, er du velkommen til at se min introduktion af brugeren på linket her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&m=784012&#784012

Spørgsmål og foreslag kan sende til mig over PM (post meddelelse)

//clubpenguin
skumsprøjt_von_and
1. februar 2016 20:06:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er en meget interessant, og god afstemning! :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Disney-Fan
1. februar 2016 20:11:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak for kommentaren og stemme!

//clubpenguin

NYT: Nogle enkelt fejl er blevet rettet i inlæget, da det ikke var meningen, at de skulle være der

Er du interreseret i Disney? Så er denne bruger lige noget for dig. Næsten hver weekend laver jeg nye ting på bloggen, hvor jeg skriver om alt muligt fra Disney. Der er allerede masser af inlæg - masser af spændende læsning.

Hvis du er usikker på denne bruger, er du velkommen til at se min introduktion af brugeren på linket her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&m=784012&#784012

//clubpenguin
rap_and_i_andeby.dk
2. februar 2016 09:44:30 Anmeld

Tilbage til toppen
Hygsomt :D

Der går rygter om, at jeg er et menneske...
Følg med i "The good, the bad and the ugly" (også kendt som skriv videre historien):
Episode 1 | Epsiode 2 | Episode 3 |Julekalenderen 2011 | Nytårshistorien 2011-2012
Læs også om politiet: http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=144225
Julie_And
3. februar 2016 15:38:22 Anmeld

Tilbage til toppen
God afstemning :)
Jeg har set så mange, så jeg ved ikke hvor mange jeg har set.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
Deleted_GumleAnden
6. februar 2016 18:19:51 Anmeld

Tilbage til toppen
Det har jeg ikke tal på. Jeg ved ikke helt, hvor mange af de tegneserie-film, jeg har set, der har været af Pixar, men jeg har i hvert fald set nogle :D

Hilsen
Albert And / 2009

Quote:
Er du også imod forumsignaturbegrænsningen? SÅ TRYK HER!
Disney-Fan
7. februar 2016 13:36:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak for stemmerne! Og for jeres kommentarer!

Husk at kigge i indlæget når vi engang når midten af februar. Der vil blive lidt om afstemningen fra marts måned.

//clubpenguin

//clubpenguin
Disney-Fan
16. februar 2016 13:48:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Rigtigt skulle afstemningen for marts måned handle om Disney Klassikerne. Fra Snehvide og De Syv Små Dværge i 1937 og til Zootropolis 2016. Der er dog kommet den ændring i planen, at der vil komme flere afstemninger. Brugeren her lukkes ned. For mere infomation se inlæget: Disney-Fan lukker ned.

//clubpenguin

//clubpenguin
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: