Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Stx vs HF Options
batdut5
19. april 2016 18:14:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Hey alle min fantastiske venner på andeby :) jeg har brug for et godt råd fra jer alle :)

Til sommer skal jeg endten begynde på stx eller HF men ved ikke hvad jeg skal vælge Stanger

Vil nemlig gerne på universitet bag efter for at uddanne mig som bibliotekar og det kræver at man går på universitet.

Man kan komme ind på universet med både en stx og HF så det ikke noget problem :)

Håber i kan komme med et godt råd hilsen batdut5 ;)

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
skumsprøjt_von_and
19. april 2016 18:34:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Hey, bat :D
Det jo op til dig, hvad du vil, men man kan sige, at HF er rigtig godt på mange områder, blandt andet, fordi du selv kan vælge fag osv.
STX kan også være et godt valg, hvor du lære at arbejde selv, og sammen med andre :D
Du kan jo prøve, at besøge HF og stx og mærke, hvordan det er, at være der. Når du har gjort det, kan du vælge ud fra det, DU synes vil passe bedst til dig :D
Håber du kunne bruge svaret :)
Mvh sva :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Spoiler (klikk for å vise)
Archibald_Haddock
19. april 2016 18:55:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Kommer virkeligt an på hvad du vil. Hvis du går meget op i gamle bøger, historie og akademiske artikler vil stx nok være den bedste, mens HF nok er lidt mere spændende. Vil jeg mene.

//MDKAH(MedDeKæresteAndeHilsner): Archibald_Haddock
En gammel andebyborger som kigger lidt ind.
Joakim-Von-And-Mønts
19. april 2016 20:31:30 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
STX er typisk hvis du kommer direkte fra 9. eller 10. og HF er mere for nogen der har taget 10. og fx arbejdet først :)
Er selv ved at tage en HF på VUC, hvor man selv sammensætter sine fag. Jeg tog 10. og så gik jeg på teknisk og produktionsskole inden jeg startede. Men ude på VUC er også for ældre så der er alle aldre derude :)

:D
#Ændestop

Signaturbillede, tegnet af CW! :D

Våbenskjold:
rap_and_i_andeby.dk
21. april 2016 13:42:53 Anmeld

Tilbage til toppen
STX varer 3 år, HF varer 2 år. På HF skal du til eksamen i alle fag, på STX har du kun 7 (tror jeg) eksamener. På STX har du muligheden for at få en del flere A-niveau-fag end på HF. Undersøg, hvilke fag, du skal have haft på hvilke niveau for at komme ind på bibliotekaruddannelsen, og undersøg dernæst, om du kan få de fag på de niveauer på STX/HF.

Der går rygter om, at jeg er et menneske...
Følg med i "The good, the bad and the ugly" (også kendt som skriv videre historien):
Episode 1 | Epsiode 2 | Episode 3 |Julekalenderen 2011 | Nytårshistorien 2011-2012
Læs også om politiet: http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=144225
emil_k.
22. april 2016 14:25:48 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Lige for at bemærke, så skal man have 10. klasse for at tage en HF, mens man kan gå direkte fra 9. klasse til en STX ;)

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: