Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

YBEDNA Sommerferieudgave - Nr. 1 - 2016 Options
Fun_PV_Duck
1. juli 2016 18:20:53 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
YBEDNA - Somerferie Udgave
Nr. 1 - Juni Uge 26 - 2. Årgang
Velkommen til årets første YBEDNA Sommerferie Udgave!

Fun_PV_Duck - Redaktør på YBEDNA

skumsprøjt_von_and - Journalist på YBEDNA

saraac - Journalist på YBEDNA

FelixWilliam - Journalist på YBEDNA

clubpenguin - Journalist på YBEDNA

silas2006 - Journalist på YBEDNA

Grønspætten313 - Journalist på YBEDNA

**************************************************************************************************************************************************************
Indhold
Quote:
  • Andeby.dk
    -Ugens Bruger
    -Interview med Ugens bruger
    -Gæt en bruger
    -Tegnekonkurrence
    -Tegnebutikkerne: Ingen kunder
    -Andby Historie: DET jordomrejsende Eventyr
  • Andeby
    -Andeby Quiz
  • Andby
    -Her bor vi
  • Vitser og Gåder
  • Tidligere udgaver

• Andeby.dk

Ugens bruger - hellevad
    Af: Fun_PV_Duck
    Code:
    Hellevad
    Navn: Johan
    Født: 6. September 1997
    Medlem siden: 11. Juni 2008
    Aktive år: 2008 -nu
    Parti: Ingen
    År på Andeby.dk: 8

Hellevad er en gammel bruger, fra 2008. Han startede på Andeby.dk for at spille spillet; "Pimp din egen 313", men efter ikke ret lang tid, blev han aktiv i forummet, især i Milliardærenes Forum. Senere, blev han aktiv i Politik, og meldte sig i 2010, ind i det nye parti, Donaldisterne, som var stiftet af Nicenico. Halvandet år senere, blev han formand for partiet.

DET kilder: Andeby.dk Wiki

Interview med hellevad

Hvorfor valgte du at hedde "Hellevad"?
    Fordi jeg bor i en lille by ved navn Hellevad, og min daværende klassekammerat, som har en bruger ved navn Ham-$elv, foreslog jeg skulle hedde Hellevad, da jeg oprettede min bruger. Jeg oprettede jo ikke en bruger med tanken om at blive en af de mest berømte Andeby-brugere nogensinde. Jeg oprettede min bruger for at spille spillet "Pimp din egen 313". Jeg blev dog efterhånden fanget af forummet, og jeg har ikke set nogen grund til at ændre mit navn, selvom jeg ofte bliver spurgt om, hvad det betyder.

Hvordan var Andeby.dk, dengang du oprettede din bruger?
    Dengang var der anderledes. Jeg oprettede som sagt min bruger med tanke på at spille, men efter noget tid begyndte jeg at skrive i forumet. Forummet var opdelt i 5. Et forum med flere kategorier som i dag. Derudover fire klaner; Milliardærene, Grønspætterne, Genierne og Skurkene. Jeg var i Milliardærenes klan, og jeg opholdte mig i lang tid kun i deres forum. Klanernes forum var forskellige, men i millardærenes forum var der både valg, avis og andet. Der var på en måde en kamp imellem de fire klaner. Derudover var der selvfølgelig et forum for alle. Stort set alle dengang var ikke særligt gamle, så hvis man så på indlæggene i dag, vil man ikke tro sine egne øjne. Man lavede elendige aviser med dårlig grammatik og alt for korte nyheder, man kunne ikke finde ud af at opføre sig ordentligt, man lavede alt for korte indlæg uden oprigtigt indhold osv. Med tiden har det ændret sig, men aktiviteten var enormt høj dengang, og det er en vigtig ting at påpege. Det er svært at analyserer på noget, der var så anderledes. Det er simpelthen svært at forklare, men Andeby.dk var en ret ny side( i hvert fald i denne udgave med forum), og brugerne var meget yngre, der var klaner, spillene fyldte mere osv. Det var meget anderledes.

Hvad er du kendt for?
    Jeg har nogle gange kigget tilbage på gamle forumindlæg, blog-indlæg osv., og jeg kan da godt se, jeg har været meget kontroversiel. Jeg er nok på en måde Andebys Pia Kjærsgaard, Mogens Glistrup, Donald Trump eller andre kontroversielle politikere og sådan noget, da jeg nok har sagt mange dumme ting i løbet af min Andeby-karriere. Derfor ved jeg, mange ikke bryder sig om mig eller på et tidspunkt ikke har brudt sig om mig. Heldigvis oplever jeg, at gamle "rivaler" som Oliveranden med tiden bliver gode Andeby-venner og endda støtter i politik. Derfor er det nok forskelligt, hvem du spørger, men jeg er forhåbentligt kendt for mit politiske engagement, og at jeg siden 2008 har brugt rigtig meget tid på at skrive aviser, deltaget i valg, været byrådsmedlem og i det hele taget prøvet på at skabe aktivitet.

Vi siger tak til Hellevad, for hans flotte, lange svar, og stort TILLYKKE med de 8 år på Andeby.dk.

Gæt en bruger

Brugeren er med i historien, "DET jordomrejsende Eventyr", og er blevet aktiv igen. Navnet starter med C...
    Spoiler (klikk for å vise)

Tegnekonkurrence

Årtidsanden har lavet en "Grønspætte Konkurrence", en tegnekonkurrence, som går ud på at tegne ham, som Grønspætte, med Grønspættebogen i hånden. Indtil videre, er deltagerne:
    Fun_PV_Duck
    Wats_up_budding_king

Tegnekonkurrencen slutter 6. Juli, så DU kan stadig nå at deltage!

Tegnebutikkerne: Ingen kunder

Den tidligere inaktivitet har nærmest 'skræmt' kunderne væk fra Tegnebutikkerne. I rimelig lang tid, har Tegnebutikkerne ikke fået nogle bestillinger, og der er ikke blevet lavet 'Månedligt Prøvebillede' hos Andebytikken i lang tid. Hos "IM-magine-AND"var den seneste kunde, Miklo_Grøn, som fik sit billede 7. Januar 2016. Hos "S.D.Billedbutik", er det endnu værre, han har ikke sat et kundebillede op, siden 16. Juli 2015. Dog skriver han også, at han har haft travlt, med nogle andre tegneprojekter. Hos "D-G-A-B Billedbutik", går det en del bedre. Seneste kundebillede blev postet 26. Juni 2016. Andebytikkens seneste "Månedligt Prøvebillede" blev sar op 8. April 2016, og deres seneste kundebillede, til Madschr7, blev sat op 16. Januar 2016.

Andby Historie: DET jordomrejsende Eventyr

Endelig vender Andby-historie-skriverne tilbage. Chri527w har tænkt sig at starte på en helt ny Andby-historie; DET jordomrejsende Eventyr! De fem hovedpersoner er; chri527w, Fun_PV_Duck, skumsprøjt_von_and, Mikkelkj268, og Hellevad.
    Historien skulle handle om, de fem hovedpersoner der tager jorden rundt, møder pirater og andre væmmelige skurke. Chri527w har tænkt sig at tegne en "forside" til historien, og vi glæder os rigtig meget.
    Hvis du har lyst til at være med i historien, kan du stadig nå at blive biperson! Skriv Andby-navn, beskrivelse og gerne bopæl! Du kan skrive her: Klik her

Andeby.

Svar til tidligere quiz
  • Al Taliaferro og Ted Osborne
  • Anders' søster, Della
  • Ukendt
  • Hospitalet
  • Kanonslag eksploderede under hans stol
  • Alle muligheder var rigtige

Andeby Quiz
    Af: clubpenguin

• Hvad slags mønt er Joakims Lykkemønt i Danmark?
  • Hvad slags dyr er Klavs Krikke?
  • Hvad hedder troldkvinden, der optræder i Anders And & Co., men som også er med i filmen "Sværdet i Stenen"?
  • I hvilken film har hunden Vaks også en rolle end i AA & Co.?
  • Hvad hedder de to søde, små egern, der altid enten driller Anders And eller Pluto?

Andby

I denne Sommerferie Udgave, er vi på besøg i Andby.
    Her kan du se hvor forskellige Andby borgere bor. Vi vil prøve at tegne et kort til næste udgave!

Fun_PV_Duck: Vingevænge 777
    FelixWilliam: Gåserødvej 45
    Skumsprøjt_von_and: Æblevænget 23
    Archibald_Haddock: Lufthavnsvej 15
    Silas2006: Andevej 65
    saraac: Pærevænget 13
    Sherlock_Shones: Bagerstræde 221b
    Jha: Sherlock_Shones hoved

Vi er lidt i tvivl, om de to sidste.

Vitser og Gåder

Af: Grænspætten313
  • To bankrøvere bliver forfulgt af politiet. De kommer til en rundkørelse, og har kørt rundt et par gange, da politiet kommer. Pas på politiet kommer råber den ene til den anden! Det gør ikke noget svarer den anden, de er tre omgange efter os!

• Der var to skilte der mødtes
    Den ene til den anden: er du gift ? nej jeg er skilt

• Læren siger til klassen elever: den der kan stille et spøgsmål jeg ikke kan svare på får en 1 krone.lille per rakte hånden op og sagde til læren: hva har kronprinsen og jeg tilfælles?.læren tænkte men gav op.læren sagde til lille per: Det ved jeg ikke lille per. lille per sagde til læren: vi venter begge 2 på kronen

• Lille lise kommer hjem fra skole fra første skole dag, og hende mor spørger:
    Nåh hvad har du så lært idag ?
    Lille lise svarer: Åbenbart ikke nok, for de vil have at jeg skal komme igen i morgen.

• Hej Maria hvorfor kom du ikke til min fest i går? Maria: der stod på sedlen at det var fra 10-14 og jeg er jo kun 9 år!

Tidligere Udgaver

2015

2016

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
    dem der gør det,
    de kan gå,
    Andeby skal bestå,
    det kan ingen ændre på.
  • FelixWilliam
    10. juli 2016 21:25:48 Anmeld

Tilbage til toppen
    Det er en kedelig.

I love mapping
    Bach
    10. juli 2016 23:18:56 Anmeld

Tilbage til toppen
    FelixWilliam wrote:
    Det er en kedelig.

Jeg ved nu ikke om jeg vil kalde avisen kedelig, jeg vil nu mere sige at hvis man kunne finde et bedre layout ville det virke bedre.

-Donaldismeminister
    #GustavErlækker
    OliverAnden
    11. juli 2016 12:31:06 Anmeld

Tilbage til toppen
    Rigtig god avis. Hvor er det dejligt atse, at der stadig er nogle der holder Andeby aktivt. Godt interview med Hellevad og små gode artikler. Glæder mig til næste nummer.

Husk at stemme på DOVTJ

hellevad
    11. juli 2016 20:09:01 Anmeld

Tilbage til toppen
    Bach wrote:
    FelixWilliam wrote:
    Det er en kedelig.

Jeg ved nu ikke om jeg vil kalde avisen kedelig, jeg vil nu mere sige at hvis man kunne finde et bedre layout ville det virke bedre.

Og du er endda fra den tid, hvor aviser var nogle få artikler på 2-3 linjer, og der ikke var noget som helst layout :P Derfor er jeg stoppet med aviser, for jeg kan ikke finde ud af at lave layout, og jeg ved bare, at jeg vil få kritik for det :P

Med venlig hilsen:
    http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
    Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

hellevad
    11. juli 2016 20:12:58 Anmeld

Tilbage til toppen
    Fin avis :-D Den er ikke særlig lang, men det passer mig egentlig også fint, og jeg tror, tiden er løbet fra de alt for lange aviser, som bl.a. jeg i sin tid stod bag :P

Jeg beklager, jeg ikke har besvaret på sidste spørgsmål, men jeg kunne simpelthen ikke beskrive mig selv med 3 ord. Jeg beklager, men ellers fint interview og altid dejligt med opmærksomhed ;-)

Med venlig hilsen:
    http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
    Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

clubpenguin
    11. juli 2016 20:42:17 Anmeld

Tilbage til toppen
    God avis :D

Mine brugere:

clubpenguin
    CP-K-I
    Disney-Samling
    Disney-Fan
    Andebys_Detektiver
    Operation_Aktivitet

Fun_PV_Duck
    13. juli 2016 10:33:53 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
    Tak for alle roserne! :D
    Vi arbejder på nyt layout, og DET gør slet ikke noget, du ikke fik nået DET sidste spørgsmål, Hellevad! :D

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
    dem der gør det,
    de kan gå,
    Andeby skal bestå,
    det kan ingen ændre på.
    FelixWilliam
    3. oktober 2016 19:26:06 Anmeld

Tilbage til toppen
    hellevad wrote:
    Fin avis :-D Den er ikke særlig lang, men det passer mig egentlig også fint, og jeg tror, tiden er løbet fra de alt for lange aviser, som bl.a. jeg i sin tid stod bag :P

Jeg beklager, jeg ikke har besvaret på sidste spørgsmål, men jeg kunne simpelthen ikke beskrive mig selv med 3 ord. Jeg beklager, men ellers fint interview og altid dejligt med opmærksomhed ;-)

Sig hvad du vil racist!

I love mapping
    Deleted_jonas28
    7. oktober 2016 02:16:22 Anmeld

Tilbage til toppen
    Det er en god avisen. Du har lavet.
    Quick Reply Gem
    Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
    Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
    Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
    Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
    Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
    Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: