Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

FalconPaper nr.8 Options
Deleted_jonas28
7. oktober 2016 01:04:13 Anmeld

Tilbage til toppen
FalconPaper nr.8

Nr.8 årgang 1.

Hvad hedder Bedstemor Ands ged?
At Andeby.

Gæt med og vind dejlige Jumbobøger

Bedstemor Ands gård lige uden for Andeby er fyldt med dejlige og søde dyr. Men et af hendes dyr er en ged, som godt kan lide at stange en gang i mellem.

Hvis du kan svare rigtigt på dette spørgsmål, har du chancen for at vinde en lækker Jumbobog.

Vi udlodder 2 styks lækre forskellige Jumbobøger .

Vinderen trækkes mandag d.11/10.

(NB! Vi har mange forskellige Jumbobøger, så det er ikke sikkert, det lige er en af dem på billedet, du vinder)

Se her: http://www.andeby.dk/konkurrencer/hvad-hedder-bedstemor-ands-ged/

God fornøjelse :-)

Sådan bliver oktober for dig
At Andeby.

1. Skorpen 23. okt – 21. nov:
Denne måned kan du endelig begynde at more dig med at skrabe isskorper af bilen om morgenen og glide afsted på glatte fortove om morgenen så du med garanti ender med skorper på knæerne!
Mit råd: En skorpsindig and som dig, sørger for at have plaster i lommen!

2. Spytteren 23. nov – 21. dec:
Nu kan vi trygt sige at sommeren er ovre, og det er slut med hedeslag og mundtørhed. Det vil sige at du endelig kan spytte så meget du vil, og det kommer du også til at gøre. Du lader ikke en eneste chance for at spytte gå til spilde, og du vil være en ren plage for dine omgivelser til tider.
Mit råd: Spyt grundigt når du børser tænder om morgenen - så kan du måske holde dig til første frikvarter.

3. Stendukken 22. dec – 20. jan:
Dette bliver ikke helt din måned. Du kommer til at fryse om næbbet, og føle at dine ben er tunge som sten til tider. Du vil være ekstra opmærksom på barnevogne denne måned, og det er fordi du er så indædt misundelig på de små som bliver kørt rundt i en varm bobbel mens de har dynen helt oppe under næsetippen.
Mit råd: Du kan altid hyle lidt. Måske kommer der så nogen og giver dig varm mælk og stryger dig over håret.

4. Andmanden 20. jan – 18. feb:
Dette bliver en hæderlig og ANDstændig måned for dig! Du vil få ANDstand fra en uventet kant og muligheden for at gøre din hverdag lidt ANDerledes og bedre. Hvis september ikke var så sjov, kommer der ANDre boller på suppen i oktober!
Mit råd: ANDtag at alt ordner sig for dig denne måned!

5. Slapfisken 19. feb - 20. mar:
O herlige oktober! Det lugter af efterårsferie, og en masse søvn, snorken, slumren, sløven og slapfisken. Vi spår at du kommer til at gå i nattøj og sutsko store dele af denne måned. I al fald hvis du ikke er dækket af et tæppe eller en dyne fra top til tå.
Mit råd: Hvis hele måneden ikke skal ende i snorken og søvn kunne en pyjamas-party være en ide?

6. Vræææl’eren 21. mar - 20. apr:
Efteråret er her og vinden hyler. Du vil nok komme til at føle dig inspireret og få trang til at vrææææle lidt ekstra. Uvejr og vræl hænger sammen i din verden og du vil være en del ude og skrige og gjalde, mens regn og løv pisker dig i ansigtet.
Mit råd: Pas på du ikke får ondt i halsen. Du risikerer at skulle bælle hostesaft i litervis for at kunne holde til at vrælle.

7. Fyren 20. apr – 20. maj:
Du var fyr og flamme forrige måned, men nu er ilden vist gået ud og du vil heldigvis blive set som en helt almindelig fyr denne måned. Noget af grunden til dette er at du kommer til at møde en fredelig fyr som du ikke anede eksisterede. Han viser sig at blive en fyrsteligt god ven.
Mit råd: Når du møder denne fyr, må du for alt i verden ikke bede ham om at skride!

8. Siamesiske tvillinger 21. maj – 21. juni:
Denne måned bliver der dobbelt op af det meste for dig. Du kommer til at sove dobbelt så meget som du plejer, du vil få dobbelt så meget legetøj og køber du noget i en butik sørger du for at det er "tag-2-for-1"-tilbud!
Mit råd: Pas på mennesker med dobbelthager og dobbeltmoral. Det er en farlig kombination!

9. Krammeren 22. juni – 22. juli:
Denne måned bør du tage med et kram salt, eksempelvis på kartoffelmosen, grønkålen og klar-suppen. Der vil ske meget sjovt denne måned, og det er ikke sikkert du tør stole på at det alt sammen faktisk er sket når måneden er omme.
Mit råd: Hvis du vil påvirker noget som helst denne måned skal du favne begivenhederne i et fast kram.

10. Den sløve 23. juli – 23. aug:
Du kommer til at være overraskende vågen denne måned, undtagen i efterårsferien - da vil du sove en hel uge ud af kalenderen. I dine vågne øjeblikke vil du opdage at du faktisk har fået nogle nye venner og stiftet nye bekendskaber - du har bare været for sløv til at opdage det før nu.
Mit råd: Når du alligevel er vågen, hvorfor så ikke opsøge en sløvetæmmer så du måske kan holde øjnene åbne lidt længere?

11. Vomfluen 24. aug - 22. sept:
Denne måned får du svært ved at styre din nysgerrighed. Du føler at alle omkring dig er fulde af hemmeligheder og du vil flagre fra sted til sted for at få med hvad det summes om, og du vil være fluen på væggen så tit du kan komme til det.
Mit råd: Klæd dig i kamouflage, så kan du lettere gemme dig i hjørner og kroge.

12.Vækken 23. sept – 22. okt:
Sommeren er væk, men du er stadig kæk! Efterårsferien står for døren,og du har planer om at rejse langt væk fra skolebøger og lektier. Du kommer til at møde nogle spændende folk på din vej, men bliv ikke skuffet hvis de viser sig ikke at være lige så kække som dig.
Mit råd: Væk ikke den sovende bjørn!

Om Hexia de trix
Af jonas28.

Så har vi haft besøg at vores dejligste Hexia de trix.
Vi har været oppe og spørge Hexia de trix.
Om hun har lyst til at være med i FalconPaper avis.
Det ville hun godt. Så her kan du læse lidt om Hexia de trix.

Hexia de trix. Vår når har du fødselsdag:
Jeg har fødselsdag december 1962.

Hexia de trix. Har du nogen Slægtninge?
Jeg har ingen kendte slægtninge. i min familie.

Hexia de trix, Vår har du bopæl i Andeby?
Jeg bor Ved foden af vulkanen Vesuvio.

Hexia de trix, Har du et Arbejde?
Jeg er en ond troldkvinde.

Hexia de trix, så med dit Påklædning?
Jeg optræder for det meste i en sort kjole. Men optræder også i andet, når jeg skifter identitet. Jeg kan således forvandle sig til andre figurer og karakterer.

Hexia de trix, vår når kom du til Danmark?
Første gang man ser mig er i Anders And & Co. nr. 6/63 i historien "Onkel Joakim "glaserer" sin pengetank". I historien optræder jeg under navnet Magika Pokus.

Hexia de trix, Er der andet du vil fortælle os?
Jeg har et højeste mål er at stjæle onkel Joakims lykkemønt, som hun vil smelte om til en amulet i Vesuvios flammer. Amuletten vil gøre hende til verdens mægtigste troldkvinde! Siger jeg. Jeg har en faste hjælper er den kulsorte ravn Rasputin. (som blev opfundet af Carl Barks i historien "Guldgæssene på Dun-øen" fra 1963). Han taler menneskesprog og er meget intelligent. Han kan både udspionere onkel Joakim og give en vinge med, når Jeg laver et nyt heksebryg.

FalconPaper avis
Af Formand jonas28.

Har du lyst til at arbejde med FalconPaper avis.
Så har vi et job til dig. Hvis du har lyst til det.
Så er du velkommen til at kontakte vores Formand han hedder: jonas28.

HUSK at finde os Andeby på Facebook
Af jonas28

Følg os på Facebook.
Vær den første af vennerne, der synes godt om dette
https://www.facebook.com/AndebyNews/

Du kan også være med til at skabe vores motto.
skumsprøjt_von_and
7. oktober 2016 08:42:53 Anmeld

Tilbage til toppen
God avis! :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Spoiler (klikk for å vise)
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: