Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

FalconPaper nr.9 Options
Deleted_jonas28
13. oktober 2016 19:34:33 Anmeld

Tilbage til toppen
FalconPaper nr.9

Nr.9 årgang 1.

Så er det tid til en quiz
At jonas28

Så er det tid igen til en quiz. Kom og være med til at quiz.
Det kan være dig som får ret i den quiz her.

Vem er Mickey Mouses bedste ven?

A: Anders And.
B: Joakim von And.
C: Fedtmule.
D: Pluto.

Du skal skrive A og dit svar eller B og dit svar eller C og dit svar eller D og dit svar.
Hvis du kan gætte det. Så skal du skrive det her nede for avisen. Danse
Det er for sjov. vi vil se vår god i er til at huske. Fløjter

Om Mickey Mouse
At Jonas28.

Så har vi besøg at vores dejlige Mickey Mouse.
Vi har mødt Mickey Mouse nede i andeby by.
Og vi har spurgt ham om han har lyst til at komme forbi og fortælle hans liv.
Det ville han godt. Så Vi gik i gang med at skrive og spørge ham om alt.

Mickey Mouse vår når har du fødselsdag?
Jeg er født den 18. november 1928 i filmen "Steamboat Willie". Den klassiske kortfilm, hvor jeg sejler i en dampfærge!

Mickey Mouse har du nogen slægtninge?
Der er meget stor usikkerhed omkring Mig og min familie, Jeg kender mine nevøerne Mik og Mak. Jeg har en ldefar Sofus Mouse kom på besøg i Anders And & Co. nr. 2/1950.

Mickey Mouse Har du en kæreste?
Jeg er kærester med minnie mouse.
Hun har været min faste kæreste i mange år.

Så er Anders And kommet til Grønland
Af andeby.

Ugens blad byder på spændende læsning om Grønland

Ugens Anders And-blad er på gaden i dag, og i denne uge bringer vi et kæmpe 52-siders tillæg om Grønland.

I tillægget får du en masse interessant viden om Grønland, du kan høre Julie Bertelsen fortælle om Grønland og lære at tælle på grønlandsk samt læse den sjove og spændende Carl Barks-historie "Anders And i Grønland".

Derudover får du naturligvis også hele det normale Anders And-blad, hvor du i denne uge blandt andet får afslutningen på den spændende historie "Besværlig betaling"...

Rigtig god fornøjelse! :)

Her kan du læse om Mickeys modige forfædre
Af andeby.

Vidste du, at der har været mange heltemodige mus i familien Mouse?

Indtil 1960erne var det Mickey Mouses speciale at rejse verden rundt for at opklare mysterier. Men læserne ville have noget nyt, og så var der en amerikansk tegneserieredaktør, som fik en god idé: Hvad med at fortælle om nogle af Mickeys forfædre og om de eventyr, som de har oplevet? Derfor satte man sin bedste forfatter (Carl Fallberg) og bedste musetegner (Paul Murry) på sagen, og det kom der nogle hæsblæsende historier ud af.

Alle serierne udkom i Anders And-bladet i 1960erne, og nogle af dem er heldigvis genudgivet, så man ikke behøver dykke så dybt ned i bladbunken:

I ”Piraten Sortskæg” (AA&Co. nr. 34-36/1968 og 29/2006) uskadeliggør Mickeys forfader den frygtede sørøver Sortskæg, som altid undslipper de britiske krigsskibe, fordi han har en spion hos guvernøren.
I ”De vilde vikinger” (AA&Co. nr. 41-43/1968 og 35-37/2012) overvinder engelske Mickeys forfader en hær af vikinger.
I ”Hemmelige agenter” (AA&Co. nr. 15-17/1969) infiltrerer Mickeys og Fedtmule forfædre en bande togrøvere, som hærger i det vilde vesten i 1880erne.
I ”Flodpiraterne” (AA&Co. nr. 32-34/1969) går vi en tand længere tilbage i tiden til 1830erne, hvor Sortepers forfædre stjæler skind fra pelsjægerne.
I ”Sørøverskib i sigte!” (AA&Co. nr. 1-3/1974 og 18-20/1994) vender vi tilbage til 1700-tallet, hvor Mickeys forfader er kaptajn på et handelsskib, som bliver bordet af caribiske pirater.
En pudsig detalje er, at hvis vi skal tro på historierne, så har alle Mickeys forfædre også heddet Mickey (og det samme gælder for Fedtmule). Men det skyldes måske, at fædrene i familien Mouse har så travlt med deres eventyr, at de ikke har haft tid til at finde på nye navne til deres sønner.

HUSK at finde os Andeby på Facebook
Af jonas28

Følg os på Facebook.
Vær den første af vennerne, der synes godt om dette
https://www.facebook.com/AndebyNews/

Du kan også være med til at skabe vores motto.
skumsprøjt_von_and
14. oktober 2016 10:43:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Spændende avis! :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Spoiler (klikk for å vise)
True_and
14. oktober 2016 20:56:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Kan lide dine aviser

Hej med jer:D
YouTube: Awesome Studio
Deleted_jonas28
14. oktober 2016 22:49:58 Anmeld

Tilbage til toppen
TAK Hængekøje_Partiet
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: