Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Kære vælgere Options
AbettorGem
20. maj 2017 09:51:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Kære Andeby

I dag starter valget langt om længe og jeg er sikker på, vi er nogen, der glæder os til at komme tilbage til det daglige Andeby.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det har været et hårdt valg for mig personligt. Det er rigtigt, jeg har været kritisk overfor nogen ting her på Andeby i min valgkamp, men når man ser sidens nuværende tilstand, synes jeg også, det er rimeligt at være kritisk. Noget må være gået galt. At nogle tager det så nært, kan jeg ikke gøre for. Det må skyldes deres egen samvittighed. Dermed ikke sagt, at jeg er så naiv, at placere ansvaret for vores sides inaktivitet hos enkelte brugere, som nogen fejlagtigt har følt det. Derimod har jeg forsøgt at pege på flere grunde, jeg tror, der kan være. Til gengæld er jeg blevet kritiseret for alt fra min personlighed til mit sprogbrug og manglende ærlighed. Det endte med at jeg ikke kunne skrive en besked, uden at få en spydig bemærkning den anden vej. Jeg har forståelse for, der er store følelser involveret i Andeby, men behandlingen af mig har ikke været i orden.

For nogen bliver der dog næppe den store forskel at komme tilbage til hverdagen. Det er rigtig ærgerligt at flere af partierne til byrådsvalget har forholdt sig så politisk inaktivt. Nu er jeg ikke interesseret i at pege fingre af nogen bestemte, men jeg vil da gerne rose den enkelte kandidat, der i det mindste har fremlagt et nyt partiprogram i forbindelse med byrådsvalget i ordentlig tid udover mig selv. Jeg ved ikke, hvordan man kan forsvare overfor både nye og gamle brugere at have en borgmester, der ikke engang har deltaget i den politiske debat i løbet af valget. Med mindre man selvfølgelig opfatter det som politisk debat at kritisere mig og alle de ting, jeg skriver (læs: ikke min politik).

Dog vil jeg sige, til de, der har kritiseret min opførsel for ikke at være borgmesterlig nok: Jeg er ikke borgmester endnu. Min opgave har været at skabe opmærksomhed, debat og hvis jeg er heldig, fået nogen brugere til at overveje en ting eller to. Det kræver stærke midler. Skulle jeg være så heldig at blive Andebys næste borgmester, vil jeg naturligvis være hele Andebys borgmester. Både dem, jeg har været politisk uenig med, dem der stemte på mig og de nye, unge bruger, der forhåbentligt vil komme til i løbet af sommeren.

Skulle man være i tvivl om, hvorvidt jeg er den rigtige kandidat, synes jeg, man skal tage et kig på os kandidaters mærkesager. For mig er det absurd og komisk, at se partier gå ind for flere forumlege og en indsats imod mobning. Det er som om, mine modkandidater ikke har forstået, at den slags er (positive og negative) symptomer på en aktiv side! Det er ikke noget, man kan skabe. Det er noget, der vil komme af sig selv, hvis det lykkes at skabe mere aktivitet. Måske lever mine modkandidater bare i fortiden? Jeg vil glæde mig til at blive afløst af en ung borgmester, der forhåbentligt skal kæmpe for den slags mærkesager, men lige nu er det ligegyldigt.

Når I stemmer, er det ikke kun på vegne af jer selv. Det er også for alle de inaktive og de kommende brugere, som ikke bliver repræsenteret ved valget, fordi de desværre ikke er tilstede. Jeg kan kun opfordre til at man lader fornuften råde i stemmeboksen og ikke lader sig påvirke af alverdens andre forhold. Hvis der ikke snart bliver gjort noget på Andeby, kan vi begynde den endegyldige tælle-leg fra 1000 til 0. Den tæller allerede. 999, 998, 997…

I ønskes et godt valg
AbettorGem

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
hellevad
20. maj 2017 13:39:32 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg beklager meget, hvis min tone har været for hård, jeg vil bare påpege, din tone heller ikke har været lige mild altid.
Når du skriver, at borgmesteren ikke har deltaget i andre politiske debatter end kritik af dig, undrer det mig en smule. Hvis du mener mig, synes jeg altså, jeg også har deltaget i den politiske debat generelt.

Uanset hvad vil jeg ønske dig et godt valg! Jeg ved ikke, om jeg vil stemme på dig, da der, som jeg ser det, er tre mulige kandidater til min stemme, hvor du er en af dem, og jeg har trods alt kun to stemmer, men jeg er helt enig i, at vi trænger til fornyelse :-)

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)

AbettorGem
21. maj 2017 13:18:33 Anmeld

Tilbage til toppen
Du må se spøgelser igen, Hellevad. I denne tale står borgmesteren i hvert fald ikke nævnt. Jeg taler kun om borgmesterkandidaterne, som jo ikke tæller dig. Her undrer det mig, hvor lille indsats man tilsyneladende kan slippe afsted.

Hvad angår tone og opførsel i debatten, er der mange, der bør føle sig mere ramt end dig.

Hele Andebys borgmester

hellevad
21. maj 2017 14:27:48 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Du må se spøgelser igen, Hellevad. I denne tale står borgmesteren i hvert fald ikke nævnt. Jeg taler kun om borgmesterkandidaterne, som jo ikke tæller dig. Her undrer det mig, hvor lille indsats man tilsyneladende kan slippe afsted.

Hvad angår tone og opførsel i debatten, er der mange, der bør føle sig mere ramt end dig.

Mener du den kommende borgmester?:

" Jeg ved ikke, hvordan man kan forsvare overfor både nye og gamle brugere at have en borgmester, der ikke engang har deltaget i den politiske debat i løbet af valget. Med mindre man selvfølgelig opfatter det som politisk debat at kritisere mig og alle de ting, jeg skriver (læs: ikke min politik). "

I så fald, er det fint. Jeg må indrømme, jeg også synes, der er byrådskandidater og nok også borgmesterkandidater, der har forholdt sig yderest passivt i denne valgkamp, hvilket naturligvis præger min vurdering af, hvem jeg vil stemme på, hvilket også gør, at jeg er en smule uforstående over for det midlertidige resulat, men jeg vil jo gerne have, at den nye generation finder ud af, hvad de vil have, og derfor er det jo fint nok :-)

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 17:50:33 Anmeld

Tilbage til toppen
Ja at der formentlig kommer til at være byrådsmedlemmer, som ikke har deltaget i den politiske debat med et enkelt ord, synes jeg er dybt problematisk. Hvis jeg bliver Andebys borgmester vil jeg også starte en undersøgelse og debat om sidens politiske system, for det her holder ikke.

Hele Andebys borgmester

AndebyAnden
21. maj 2017 18:39:26 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Ja at der formentlig kommer til at være byrådsmedlemmer, som ikke har deltaget i den politiske debat med et enkelt ord, synes jeg er dybt problematisk. Hvis jeg bliver Andebys borgmester vil jeg også starte en undersøgelse og debat om sidens politiske system, for det her holder ikke.

På det punkt er jeg meget enig. Ikke for at fremhæve mig selv, men både du og jeg har i det mindste kommet med nogle "mærkesager". Det er desværre ikke lige det man ser fra de andre.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

hellevad
21. maj 2017 18:46:36 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

På det punkt er jeg meget enig. Ikke for at fremhæve mig selv, men både du og jeg har i det mindste kommet med nogle "mærkesager". Det er desværre ikke lige det man ser fra de andre.

Konservative Ducks har, og deres mærkesager er faktisk ret gode, så vidt jeg husker :-)

http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153410

Men ellers er jeg enig :-)

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AndebyAnden
21. maj 2017 18:49:34 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

Konservative Ducks har, og deres mærkesager er faktisk ret gode, så vidt jeg husker :-)

Havde faktisk slet ikke set dem:-)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Mit borger kort:

hellevad
21. maj 2017 18:52:27 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

Du har kommenteret på dem? :P

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 19:10:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er netop Konservative Ducks, jeg referer til min tale. Man må som minimum forvente at et parti fremlægger sin politik, hvilket jeg roser dem/ham for.

Hele Andebys borgmester

hellevad
21. maj 2017 19:13:01 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Det er netop Konservative Ducks, jeg referer til min tale. Man må som minimum forvente at et parti fremlægger sin politik, hvilket jeg roser dem/ham for.

Er det så ikke kun et parti, der ikke har fremlagt sin politik?

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 19:19:51 Anmeld

Tilbage til toppen
Hvad end jeres parti hedder, så var I vidst også lidt sent ude. Måske havde det klædt jeres parti at bruge mere tid på egen valgkamp og mindre tid på at kritisere mig. Her tænker jeg især på jeres borgmesterkandidat og ikke dig, Hellevad.

Når man ser hvor mange smarte bemærkninger AndebyAnden er kommet med, hver gang jeg har skrevet noget i en tråd om valget og på min egen væg, så tænker jeg, tiden godt kunne være brugt mere konstruktivt. Det er ikke en kommende borgmesters prioriteter, i mine øjne i hvert fald.

Hele Andebys borgmester

AndebyAnden
21. maj 2017 19:53:29 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

Du har kommenteret på dem? :P

Helt seriøst har jeg glemt det

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AndebyAnden
21. maj 2017 19:54:25 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Hvad end jeres parti hedder, så var I vidst også lidt sent ude. Måske havde det klædt jeres parti at bruge mere tid på egen valgkamp og mindre tid på at kritisere mig. Her tænker jeg især på jeres borgmesterkandidat og ikke dig, Hellevad.

Når man ser hvor mange smarte bemærkninger AndebyAnden er kommet med, hver gang jeg har skrevet noget i en tråd om valget og på min egen væg, så tænker jeg, tiden godt kunne være brugt mere konstruktivt. Det er ikke en kommende borgmesters prioriteter, i mine øjne i hvert fald.

Skulle vi så ikke begynde at bruge tiden på noget fremadrettet, end det der er sket på andeby.dk?:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

hellevad
21. maj 2017 20:07:40 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:

Jeg forstår dig godt, men jeg vil understrege, at der har været en intern forvirring i partiet om, hvor vidt vi overhovedet skulle genopstille, og hvem der i så fald skulle være borgmesterkandidat. AndebyAnden har faktisk ikke været formand før for nogle dage siden, da den forhenværende formand er ret inaktiv. Jeg var faktisk heller ikke formand, da jeg var borgmester.
Jeg kunne have gjort det smarte at kommunikere med AndebyAnden og forhenværende formand Gustav om, hvad vi gør med partiet, før jeg udskrev valg, men jeg ville gerne give alle partier og løsgængere en fair chance for at forberede sig. Jeg er dog enig med dig i, at Donaldisterne helt sikkert ikke har været aktive nok i valgkampen, men jeg vil understrege, at vi trods alt er det ældste parti, og vi har været med i så mange år, at de fleste godt ved, hvad vi står får :-)

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 20:16:02 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Skulle vi så ikke begynde at bruge tiden på noget fremadrettet, end det der er sket på andeby.dk?:-)

NEJ! Jeg synes ikke, vi skal glemme hvordan borgmesterkandidaterne har opført sig under valgkampen, nu hvor vi skal stemme til byrådsvalget. Ellers giver det da ingen mening at have en valgkamp til at begynde med!

Nu har du åbenbart glemt at du overhovedet har læst din modstander Bachs partiprogram og det du skriver dér, giver for mig at se ingen mening. Det kunne godt være, du skulle have brugt din tid anderledes, når man ser hvor travlt du havde med at skrive flabede bemærkninger til stort set alt hvad jeg skrev.

Hele Andebys borgmester

hellevad
21. maj 2017 20:20:33 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
AndebyAnden wrote:

NEJ! Jeg synes ikke, vi skal glemme hvordan borgmesterkandidaterne har opført sig under valgkampen, nu hvor vi skal stemme til byrådsvalget. Ellers giver det da ingen mening at have en valgkamp til at begynde med!

Nu har du åbenbart glemt at du overhovedet har læst din modstander Bachs partiprogram og det du skriver dér, giver for mig at se ingen mening. Det kunne godt være, du skulle have brugt din tid anderledes, når man ser hvor travlt du havde med at skrive flabede bemærkninger til stort set alt hvad jeg skrev.

AndebyAnden har været utrolig aktiv under sidste periode, og han har været den uoficielle borgmester. Det er ham, der har styret Byrådsbrugeren, startet byrådsdebatter- og afstemninger, stået for selve valget de sidste to gange osv. AndebyAnden er, som jeg ser det, den klart mest kvalificerede borgmesterkandidat. Du vil også være en udmærket borgmester, men AndebyAnden har den erfaring, der skal til for at være borgmester - i hvert fald sådan som jeg ser det :-)

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 20:28:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak for reklame-indslaget, Hellevad. Jeg ville dog foretrække, du forholdt dig til de konkrete fakta.

Synes du det er et godt forslag at glemme hans opførsel under valget? Eller i det hele taget "glemme hvad der er sket på andeby.dk" og bare stemme? Og er det okay at have glemt et ud af de to partiprogrammer, der har været?

Hvis din forklaring er tidsmangel, er han jo ikke den bedst kvalificerede.

Hele Andebys borgmester

hellevad
21. maj 2017 20:39:38 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Tak for reklame-indslaget, Hellevad. Jeg ville dog foretrække, du forholdt dig til de konkrete fakta.

Synes du det er et godt forslag at glemme hans opførsel under valget? Eller i det hele taget "glemme hvad der er sket på andeby.dk" og bare stemme? Og er det okay at have glemt et ud af de to partiprogrammer, der har været?

Nej, det er ikke okay, men jeg vil bare påpege, at han er den eneste borgmesterkandidat, der har siddet i Byrådet i sidste periode, og den eneste der har prøvet at have et ansvar. Bach og Julie And har muligvis tidligere siddet i Byrådet, men de har aldrig været en del af "ledelsen", eller hvad man kan kalde det. Derfor forholder jeg mig til fakta.

Jeg er ikke sikker på, jeg synes, AndebyAndens opførsel har været værre end de fleste andres. Hvis man skal afgøre valget ud fra, hvem der har været mindst "beskidt", ville vinderen være Julie And, hun har til gengæld slet ikke deltaget aktivt i valgkampen.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
21. maj 2017 20:48:00 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AbettorGem wrote:

Nej, det er ikke okay, men jeg vil bare påpege, at han er den eneste borgmesterkandidat, der har siddet i Byrådet i sidste periode, og den eneste der har prøvet at have et ansvar. Bach og Julie And har muligvis tidligere siddet i Byrådet, men de har aldrig været en del af "ledelsen", eller hvad man kan kalde det. Derfor forholder jeg mig til fakta.

Jeg er ikke sikker på, jeg synes, AndebyAndens opførsel har været værre end de fleste andres. Hvis man skal afgøre valget ud fra, hvem der har været mindst "beskidt", ville vinderen være Julie And, hun har til gengæld slet ikke deltaget aktivt i valgkampen.

Vi er meget enige. Den store forskel er, at jeg ikke ser det som en kvalitet at være en så stor del af systemet. Jeg peger netop på, at vi skal have nogen nye kræfter ind. Det er politiske uenigheder, dem kan vi altid diskutere.

Det er dog morsomt, at du fremhæver AndebyAndens erfaring så meget, for tidligere har han skrevet, at jeg var mere elite end ham :)

Hele Andebys borgmester

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: