Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Hvem vil have borgmesterens stemmer? Options
hellevad
1. juni 2017 18:24:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej! :-D

Jeg er jo stadig borgmester lidt endnu, men om ca. en uge bliver jeg afløst. Jeg vil gerne være med til at bestemme, men jeg er virkelig meget i tvivl om, hvem jeg vil stemme på. Selv mit eget parti er jeg i tvivl om. Faktisk synes jeg, alle fire partier/løsgængere er ca. lige gode kandidater. Der er ting, der trækker op og ned. Et parti har en masse aktive medlemmer men ikke en oplagt borgmesterkandidat, og andre partier har en oplagt borgmesterkandidat men ikke en masse medlemmer. Som AbotterGem har påpeget, er mærkesagerne mere eller mindre ens. Der er fire forskellige fokuspunkter og dagsordener, men alle fire kæmper dog for mere aktivitet, men hvem gør det bedst? Hvem har de bedste bud? Jeg vil gerne lade dette blive indlægget, hvor alle partier kan komme med argumenter for, hvorfor jeg og andre tvivlere skal stemme på lige præcis dig og/eller dit parti. Hvadkan du eller dit parti tilføre til Andeby, som de andre ikke kan? Dette indlæg må meget gerne bruges til debat mellem partierne :-)

Og helt seriøst: Hvem vil ikke gerne have borgmesternes stemme? ;-) :P

Godt valg til alle! :-D

Mvh. Hellevad, borgmester :-D

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)

AbettorGem
1. juni 2017 19:05:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg håber, folk vil stemme på mig. Som løsgænger er det meget svært at få stemmer, fordi partierne har flere medlemmer til at sikre stemmer, derfor tæller hver eneste stemme for mig.

Husk, at hvis du allerede har stemt, så er det heller ikke for sent at ændre den! Jeg kan selvfølgelig godt fortsætte med at kæmpe for Andeby uden at være borgmester, men valget handler rigtig meget om at give sin støtter til folk. Og fordi jeg er blevet kritiseret meget, ville det være en god motivation at få noget mere støtte.

Mere aktivitet
Jeg har bevist, at jeg har en fornemmelse for, hvad der vil være godt for Andeby. Vi har nu meget mere aktivitet, end der har været længe. Hvad skyldes dette? Sikkert mange ting, men jeg tror blandt andet, valget er en af grundene. Det var netop mig, der forsøgte at få valget i gang i sin tid, ved at kritisere den nuværende borgmester for ikke at gøre nok og dagen efter blev der udskrevet valg!

Aviser
Jeg startede også den første avis der har været på Andeby i lang tid og nu er der pludselig kommet fem aviser på en uge! Jeg synes, jeg har bevist, jeg også kan gøre mine idéer til virkelighed.

Debat
Jeg er også den der har skabt klart mest debat i løbet af dette valg, hvor jeg desværre må sige, jeg synes, mange af dem på stemmelisten har svigtet. Her har jeg vist, jeg brænder for Andeby og at jeg har den udholdenhed der kræver at være borgmester. Både til at kæmpe for sagen og håndtere den kritik, man kan få, uden at blive ked af det.

Comic Creator
Jeg kender Comic Creator rigtig godt, da jeg har lavet den meget populære "Mordet i Pengetanken" og jeg har skrevet en detaljeret plan for hvad der kan forbedres. Jeg blev selv interesseret i Andeby på grund af, man kunne lave sine egne tegneserier og jeg tror, det er noget, andeby.dk godt kan udnytte noget mere.

Valgsystem
I den mere tekniske del af valget, som jeg ved, ikke alle interesserer sig for, så vil jeg som borgmester også kæmpe for, at vi får undersøgt hvordan det politiske system på Andeby skal se ud i fremtiden. Er den nuværende måde, vi har valg på den bedste til siden som den er i dag? Og er Byrådet den bedste måde at lave politik på? Nogen tror, de har svaret, men jeg ved det ikke lige nu. Det er noget, vi må undersøge og debattere grundigt!

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Unknown_Duck
1. juni 2017 19:41:56 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg syntes selvfølgelig at du skal stemme på KAGE :P
Vores mærkesager er:
Aktivitet
Dette er en mærkesag alle partier har, men det er ikke til at benægte, at der har været meget lidt aktivitet den sidste tid!
Der er for mange brugere, der er inaktive! Vi tror, det vil hjælpe, hvis man sørgede for at andeby var et sjovt sted at være! Vi mener, at man bliver nød til at fokusere på den nye generation af andebybrugere, for den gamle generation bliver desværre ikke ved med at være her. •Aviser: Vi anbefaler stærkt bruget af aviser. Vi mener, at det er noget, der kraftigt øger aktiviteten og sørger for, at alle er med i fællesskabet. Det er en kommunikationsmetode, der sender budskaberne til alle andebyborgere! Derfor mener vi også, at ’byrådet informerer’ burde indføres igen!
•Events: Vi tror, det er godt, hvis folk har noget at se frem til. Hvis der er nogle ugentlige eller månedlige events/quizzer, vil folk vende tilbage til andeby for at være med i dem. Det samme gælder for awards, rekordbøger osv. som før har været populære på andeby.dk.
• Forumslege og quizzer: Dette er noget, der øger aktiviteten ved at gøre Andeby et sjovt sted at være!

Andeby •Donaldisme: Vi går ind for Donaldisme, da selve siden er bygget op om donaldisme, og som samtidig er hele idéen bag siden!
•Restriktioner: Vi er imod alle restriktioner. Andeby er et sted, hvor alt burde være muligt, og kun fantasien sætter grænser. Dette gælder f.eks. signaturbegrænsninger.
•Klaner: Vi går ind for at få klanerne fra det gamle andeby tilbage. Det er en ting, vi alle var kede af at miste, da andeby blev fornyet, men vi må desværre indse, at redaktionen ikke kommer til at genindføre dem. Derfor mener vi, at det vil være mere effektivt, hvis vi finder en måde hvorpå vi selv indfører klanerne ved at lave en slags leg ud af det.

Fred mellem brugere •Fred: Vi er imod alle former for mobning, udelukkelse, afpresning osv, da vi føler, at dette ikke er okay for den enkelte borger!
•Reklamer: Vi ser en klar forskel mellem spam og reklamer. Vi mener ikke, der er noget i vejen, med reklamer i forum, på vægge osv, da vi ser det som en ideel måde til at sprede et budskab, men vi mener dog dette bliver spam, hvis det bliver gentaget for mange gange.

HAP •Vi går ind for HAP (Hele Andebys Politi), som ellers har været inaktivt den seneste periode. Vi vil prøve på, at få det startet op igen. Derved vil vi genindføre pointsystemet, der blev brugt dengang.

Domstol • Med hensyn til de seneste sager i valget vinteren 2015/2016, hvori der opstod debatter om snyd internt i byrådet, mener vi, at det ville være en god idé at oprette en domstol! Denne domstol kunne objektivt løse sådanne problemer. Dem, der er i domstolen, skulle i det tilfælde blive valgt på samme måde som byrådet, dog uden partier.
•Da der ikke har været så meget aktivitet på det sidste, har vi valgt ikke at lægge så meget tryk på en domstol, da der ikke er mange situation, hvori den skulle bruges. Vi tror, at de andre mærkesager er vigtigere i denne periode af inaktivitet.
•En domstol kunne blive den dømmende magt, med byrådet og HAP ville andeby have den lovgivende magt, den udøvende magt og den dømmende magt.

Byrådet •2 stemmer: Vi går ind for 2 stemmer pr person. Hvis der var flere, ville det blive for kaotisk, og hvis der var færre, ville medlemmer af partier kun stemme på deres eget parti, hvilket ville sørge for, at det var partiet med flest medlemmer, der fik flest stemmer.
•Imod medlemsgrænse: Vi mener, at man ikke burde have medlemsgrænser på antallet af medlemmer i et parti, da det laver restriktioner på andeby, hvilket vi er imod.
•Imod blokpolitik: Vi mener ikke, at blokpolitik er en god ide, da mange partier er enige på mange planer. Derfor synes vi ikke, at det giver mening at begynde på blokpolitik, selv om det har været foreslået før

Kage •Vi går selvfølgelig også ind for mege kage på andeby!
Og du har ret. partiernes mærkesager er rimelig ens. Men KAGE har også deres egne mærkesager, hvor der kun er KAGE, der har dem. Blandt andet har vi mærkesagen om domstol :D

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Julie_And
1. juni 2017 19:50:52 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg snakkede lidt med skumsprøjt von and efter du skrev i forummet om lige præcis dette, efter Hellevad havde udtalt sine 'bekymringer'.

Hvis KAGE går så langt og vinder valget, bliver borgmesteren enten skumsprøjt von and eller mig. Dette afhænger af personlige stemmer. Grunden til, at vi gør det sådan, er ikke for at være det parti, der absolut skal være 100% politisk korrekt og som bag efter tegner regnbuer of enhjørninge, men at vi to er ret forskellige.

Vi kom frem til dette: skumsprøjt von and er mere aktiv generalt, men ikke så meget på det politiske plan, mens jeg er mindre aktiv, men bruger en større del af tiden på det politiske plan.
Så vi kan ikke finde ud af, hvilken af os, der ville være den bedre borgmester. Vi har begge forskellige egnskaber, der kunne gøre os til en god borgmester, men der er desværre ingen af os, der har dem alle sammen.

KAGE kommer med en beskrivelse af dette senere i dag. Vi er klar over, at dette er ret sent, da det er få dage før valget, men vi synes, det ville være vigtigt at få postet.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
AbettorGem
1. juni 2017 19:54:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er ked af at sige det, men jeg synes ikke det er nok bare at kopiere sine mærkesager og sætte dem ind forskellige steder. Det har vi desværre set for meget af i dette valg.

batdut5
1. juni 2017 21:47:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Her er et andet af vores mærkesager.

Selvom vi godt ved at vi er et ny parti der ikke har været på andeby længe, er vi stadigvæk et stærkt parti der stadigvæk vokser.

Vi går ind for meget af det samme som de andre partier, dog med en lille twist.

Fordi kære vælger vi har nemlig brug for at høre din mening om fremtiden for andeby, ja du hørte rigtig dig. Lige præcis dig og din mening betyder meget for os.

Vi som partiet ønsker nemlig at skabe en andeby hvor alle har ret til at sige deres meninger, og komme med ideer, uden at være bange for ikke at blive hørt. Vi hører dig og din stemme. Vi hører dig og din unikke ideer. Vi hører dig og din personlighed. Dig kan vi nemlig godt lide.

Derfor synes vi at i skal stemme på kage, hvis i godt kan li parti med et demokratisk styre, hvor alles mening betyder og hvor alle bliver hørt.

Stem på kage for et bedre fremtid og stem på sva som borgmester ;)

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
OliverAnden
1. juni 2017 21:49:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Fine mærkesager. :)

Husk at stemme på DOVTJ

AbettorGem
1. juni 2017 21:53:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Folks mening bliver jo hørt, når de stemmer på dem, de er mest enige i, så jeg forstår ikke helt, hvad I mener. I virker meget sympatiske, men jeg ved ikke, hvad I præcis står for. Måske blandt andet fordi, KAGE har deltaget så lidt i valgets debatter.

OliverAnden
1. juni 2017 21:56:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Ærlig talt abettorGem. Du havde min stemme, men du går helt tiden efter folk personligt. Kan du ikke stoppe det. Hvorfor skal det bemærkes, at de ikke har deltaget i valgets debatter. Hvis du skal være borgmester, så skal du have respekt for både gamle og nye brugere. Du nedgøre konstant de gamle brugere. Prøv at være lidt mere positiv overfor andre.

Husk at stemme på DOVTJ

AbettorGem
1. juni 2017 22:02:59 Anmeld

Tilbage til toppen
OliverAnden wrote:
Ærlig talt abettorGem. Du havde min stemme, men du går helt tiden efter folk personligt. Kan du ikke stoppe det. Hvorfor skal det bemærkes, at de ikke har deltaget i valgets debatter. Hvis du skal være borgmester, så skal du have respekt for både gamle og nye brugere. Du nedgøre konstant de gamle brugere. Prøv at være lidt mere positiv overfor andre.

Jeg forsøger bare at skabe en smule debat, som Hellevad har opfordret til. Jeg synes da, det er ærgerligt, de ikke har deltaget så meget og derfor ved jeg heller ikke helt, hvordan de vil være i byrådet. Udover de altid er meget venlige, som jeg også skriver. Det har ikke noget at gøre med om man er en ny eller gammel bruger. KAGE gør meget for de nye brugere, det er jeg ikke ude på at kritisere.

Jeg føler, du har misforstået mig meget her. Men ja, jeg synes, en borgmester skal deltage mere i valget. Hvis det gør, at jeg ikke får din stemme, så må det være sådan :)

AbettorGem
1. juni 2017 22:19:17 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er også noget Hellevad har givet mig ret i flere gange og jeg synes faktisk det er okay at nævne, når det er den sidste tid før valget og vi snakker om, hvem der kunne være den bedste borgmester.

chri527w
1. juni 2017 22:27:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Undskyld jeg blander mig men syntes det her valg er gået for meget ind på det personlige. Man behøver altså ikke rakke ned på folk fordi man suåyntes de måske ikke lige er egnet til at være borgmester eller måske endda sidde i byrådet

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
AbettorGem
1. juni 2017 23:21:31 Anmeld

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
Undskyld jeg blander mig men syntes det her valg er gået for meget ind på det personlige. Man behøver altså ikke rakke ned på folk fordi man suåyntes de måske ikke lige er egnet til at være borgmester eller måske endda sidde i byrådet

Helt ærlig! Jeg skrev det her:

AbettorGem wrote:
I virker meget sympatiske, men jeg ved ikke, hvad I præcis står for. Måske blandt andet fordi, KAGE har deltaget så lidt i valgets debatter.

1) Jeg indleder med at rose dem
2) Jeg går efter partiet og ikke enkelte brugere
3) Jeg understreger, det er mig personligt, der ikke ved hvad de står for
4) Jeg understreger, det måske kan skyldes manglende aktivitet
5) Jeg understreger, det kun blandt andet kan skyldes manglende aktivitet

Det er ganske enkelt useriøst, at I anklager mig for at "rakke ned" og "nedgøre". Jeg forsøger at være så venlig og så forsigtig i den besked og vil gerne tale med dem om det.

AndebyAnden
1. juni 2017 23:27:06 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Donaldisternes mærkesager består af flere grupper, men for at fremhæve de "vigtige" så er der kort forklaret nogle af vores mærkesager her.

Aktivitet
Donaldisterne går som så mange andre, ind for mere aktivitet, men hvordan?
Vi vil igang sætte flere aktiviter, nogle er faktisk allerede sat igang, som fx H.A.P, med samarbejde fra Julie_And (KAGE). Udover det er der AAQ projektet, som er en samling af aktiviter og begivenheder som månedens medlem og et Award show der snart kommer. Duck Of Fame er også kommet godt på vej. Og mange flere vil komme til i løbet af disse måneder.

Udover det, så er der også oprettet en reserve hjemmeside for dette forum (med klaner), for at sikre fremtiden, når opdateringen på siden kommer senere på året.

Minister
Hos Donaldisterne vil vi som sagt gerne have aktivitet. Det som vi bl.a. Kan bruge en borgmester og byrådsplads til, er nemlig at sikre de kommende ministre. Denne gang SKAL der nemlig ske noget. Eventministeren skal afholde nogle events, Avisministeren skal begynde at sikre avisernes eksistens og også selv informere til de andre aviser, om hvad der foregår. Til det mener vi at Avisministerens post skal udvides, til også at være en slags presse meddeler, for andre, de gange der ikke selv bliver skrevet aviser.
Vores udenrigsminister skal også igang. Donald Forum har god aktivitet, og der kunne være inspiration at hente hos dem, og også deres system.

Ministrene er derfor vigtige for aktiviteten, og det vil vi få indført.

Mobning og chikane

Vi tolererer selvfølgelig ikke mobning og chikane, og derfor vil vi prøve at kontakte admin og få oprettet nogle flere administratorer og mere sikkerhed på siden.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

AbettorGem
1. juni 2017 23:57:25 Anmeld

Tilbage til toppen
Ja nu tør jeg snart ikke skrive noget, for jeg orker ikke alt den urimelige kritik længere. Jeg vil nøjes med at sige, du er vokset med opgaven som front-and for Donaldisterne i løbet af dette valg og det giver mig håb for at vi får en meget bedre borgmester-periode denne gang, hvis I vinder valget.

Jeg ville gerne spørge ind til jeres politik, men der er flere der skriver, at det skal jeg ikke gøre og der er ikke nogen, der siger dem imod, så det tolker jeg som, alle er enige. De to beskeder her var simpelthen dråben, jeg gider ikke forsøge mere. Jeg fortsætter efter valget.

OliverAnden
2. juni 2017 00:05:51 Anmeld

Tilbage til toppen
AbetterGem det er ikke en urimelig kritik. Jeg har forsøgt flere gange nu at sige, at det her er en hyggeside. Det er børnedemokrati og man skal huske, at mange af dem man skriver til er 10-12 år måske mindre. Når det så er sagt, så har jeg stemt på dig, da du har gode mærkesager og vi trænger til noget nyt.

Husk at stemme på DOVTJ

AbettorGem
2. juni 2017 23:50:38 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
chri527w wrote:

AbettorGem wrote:
I virker meget sympatiske, men jeg ved ikke, hvad I præcis står for. Måske blandt andet fordi, KAGE har deltaget så lidt i valgets debatter.

Det er ganske enkelt useriøst, at I anklager mig for at "rakke ned" og "nedgøre". Jeg forsøger at være så venlig og så forsigtig i den besked og vil gerne tale med dem om det.

Lad mig bare sige, jeg godt kan forstå, hvorfor du ikke svarer på det her.

chri527w
2. juni 2017 23:53:11 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
AbettorGem wrote:
chri527w wrote:

AbettorGem wrote:

Ja nok fordi jeg ikke så det?

Det her er mig:

chri527w
3. juni 2017 11:12:54 Anmeld

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
AbettorGem wrote:
AbettorGem wrote:
chri527w wrote:

AbettorGem wrote:

sjovt du ikke svare. Måske fordi du tog fejl!

Det her er mig:

AbettorGem
3. juni 2017 11:26:04 Anmeld

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
chri527w wrote:
AbettorGem wrote:
AbettorGem wrote:
chri527w wrote:

AbettorGem wrote:

sjovt du ikke svare. Måske fordi du tog fejl!

Hvad skal jeg svare?? Jeg har skrevet en lang og udførlig analyse af det jeg skrev, som du kalder at rakke ned, hvilket det tydeligvis ikke er. Den kan du forholde dig til, for det har du ikke gjort endnu.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: