Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Nyt parti: Rapikale Ænder Options
Rap_kaleÆnder
5. juni 2017 17:55:21 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg, AbettorGem, kan med stolthed meddele, at vi på denne Grundlovsdag stifter partiet Rapikale Ænder. Partiet består foreløbigt af mig som formand og Guf_And som medlem. Ønsker man at melde sig ind, kan det gøres ved at skrive til formandens eller partiets side.

Vores parti står for de samme mærkesager og samme kvaliteter som jeg gjorde under min valgkamp som løsgænger. Det vil sige:

Kvalitet
Rapikale Ænder sætter en ære i at lave kvalitetsindhold. Det vil sige gode taler, aviser, billeder og så videre. Dog er Rapikale Ænder også et parti for alle og vi ser især gerne at yngre brugere kommer med i partiet.

Mere aktivitet
Som alle andre vil vi gerne øge aktiviteten på Andeby. Vi er stolte over den indsats vores medlemmer har gjort for den øgede aktivitet, vi i disse dage ser på Andeby.

Vi har bevist, vi har en fornemmelse for, hvad der vil være godt for Andeby. Bl.a. var det AbettorGem, som kritiserede den forhenværende borgmester for at gøre for lidt og dagen efter blev der udskrevet valg. Dette mener vi har hjulpet Andeby til at blive en mere aktiv side.

AbettorGem startede også den første avis der har været på Andeby i lang tid og nu er der pludselig kommet fem aviser på en uge! Rapikale Ænder fører deres idéer ud i virkelighed.

Debat
Under valget stod AbettorGem for størstedelen af den debat, der blev ført. Rapikale Ænder mener at debat er en positiv ting og en del af et valg. Man skal også kunne gå til hinandens politik uden at blive beskyldt for at være uvenlig eller personlig. Der skal være højt til loftet og frihed under ansvar.

Comic Creator
AbettorGem kender Comic Creator rigtig godt, da han har lavet den meget populære "Mordet i Pengetanken" og han har skrevet en detaljeret plan for hvad der kan forbedres.Vi tror, det er noget, andeby.dk godt kan udnytte noget mere.

Valgsystem
Vi er også interesserede i at lave en reform af valgsystemet og byrådssystemet, som vi kender dem i dag. Der er sket meget siden de blev besluttet og vi går ind for en grundig debat og undersøgelse af dette. Vores mål er at få valget og byrådet til at passe bedre til Andeby som her ser ud i dag.

Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!

Medlemmer: AbettorGem, Guf And, Bach, Andeby PC, Andeby_pigen_1015 og Thewinnertakesitall.
batdut5
5. juni 2017 18:15:08 Anmeld

Tilbage til toppen
Synes det er mega fed ide :D

Dog kan jeg ikke lade hver med at stille spørgsmålstegn hvorvidt det er fair at i allerede har et medlem i byrådet? Da i først blev skab i da.

Derfor kunne i måske overveje om jeres meldem skulle melde sig ud af byrådet og se om han kommer ind til næste valg da det er mest fair.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
Rap_kaleÆnder
5. juni 2017 18:32:17 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem fortsætter i byrådet og står for de ting, han gik til valg på. Guf_And og andre mulige kommende medlemmer kommer ikke i byrådet før næste valg forhåbentligt :)

Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!

Medlemmer: AbettorGem, Guf And, Bach, Andeby PC, Andeby_pigen_1015 og Thewinnertakesitall.
AndebyAnden
5. juni 2017 18:32:53 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
batdut5 wrote:

Dog kan jeg ikke lade hver med at stille spørgsmålstegn hvorvidt det er fair at i allerede har et medlem i byrådet? Da i først blev skab i da.

Derfor kunne i måske overveje om jeres meldem skulle melde sig ud af byrådet og se om han kommer ind til næste valg da det er mest fair.

Så vidt jeg kan forstå, så er det heller ikke meningen at Guf_And skal i byrådet:-)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
Guf_And
5. juni 2017 18:41:06 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
batdut5 wrote:

Så vidt jeg kan forstå, så er det heller ikke meningen at Guf_And skal i byrådet:-)

Helt rigtigt. Skal ikke med i byrådet i denne omgang. Andet havde kun været været mærkeligt :D

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
Mit Andebyhold: FC BjørneBandensBøller⚽️
AbettorGem
5. juni 2017 18:45:51 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg har jo fået et personligt mandat og det kan jeg i princippet gøre med, hvad jeg vil. Jeg sidder i byrådet som løsgænger frem til næste valg, men er nu blevet medlem af og formand for et parti.

Ved næste valg kan jeg blive valgt ind som Rapikal, selvom det i praksis ikke gør nogen forskel. Jeg går ind for nøjagtig de samme ting nu, som da jeg gik til valg som løsgænger. Efter at have set det gode valgresultat og en henvendelse fra Guf, kunne jeg bare se, det kunne være en god idé.

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
batdut5
5. juni 2017 19:21:42 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Jeg har jo fået et personligt mandat og det kan jeg i princippet gøre med, hvad jeg vil. Jeg sidder i byrådet som løsgænger frem til næste valg, men er nu blevet medlem af og formand for et parti.

Ved næste valg kan jeg blive valgt ind som Rapikal, selvom det i praksis ikke gør nogen forskel. Jeg går ind for nøjagtig de samme ting nu, som da jeg gik til valg som løsgænger. Efter at have set det gode valgresultat og en henvendelse fra Guf, kunne jeg bare se, det kunne være en god idé.

Ah okay det giver bedre mening.

Dog synes jeg stadigvæk at det virker lidt sjovt at jeres parti blev skabt præcis dagen efter du blev valgt ind. Oven i det indrømmer du jo selv, at rapikal er bygget op på præcis de samme valgløfter som dig, hvilket i realiteten betyder at dit parti allerede er i byrådet. Fordi (som du selv indrømmer) har præcis de samme tanker og valgløfter.

Det virker lidt lusket

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
AbettorGem
5. juni 2017 19:30:59 Anmeld

Tilbage til toppen
Kan ikke helt forstå, hvad du synes, virker lusket. Er det fordi at partiet Rapikale Ænder på en måde er i byrådet uden at være blevet stemt ind? Til det kan jeg sige :

1) Officielt er Rapikale Ænder ikke i byrådet. Formanden for partiet er dog.
2) Dem der har stemt på mig får nøjagtig det samme for deres stemme, da min mærkesager er forblevet uændrede.

At partiet kommer to dage efter valgresultatet, er sådan set ligegyldigt. Den vigtige dato her er datoen, hvor tilmeldingen til valget stoppede. For hvis jeg skulle have stillet op med Rapikale Ænder til byrådet, så skulle partiet allerede være tilmeldt dengang.

Dengang regnede jeg dog ikke med, at der ville være så (relativt) stor opbakning til en løsgænger og meget har ændret sig siden jeg meldte mig til valget for snart længe siden.

Hele Andebys borgmester

batdut5
5. juni 2017 19:46:06 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Kan ikke helt forstå, hvad du synes, virker lusket. Er det fordi at partiet Rapikale Ænder på en måde er i byrådet uden at være blevet stemt ind? Til det kan jeg sige :

2) Dem der har stemt på mig får nøjagtig det samme for deres stemme, da min mærkesager er forblevet uændrede.

At partiet kommer to dage efter valgresultatet, er sådan set ligegyldigt. Den vigtige dato her er datoen, hvor tilmeldingen til valget stoppede. For hvis jeg skulle have stillet op med Rapikale Ænder til byrådet, så skulle partiet allerede være tilmeldt dengang.

Dengang regnede jeg dog ikke med, at der ville være så (relativt) stor opbakning til en løsgænger og meget har ændret sig siden jeg meldte mig til valget for snart længe siden.

Det lige præcis nummer 1 jeg mener. Synes du ikke selv det virker lidt snyd at du kommer ind i byrådet og bagefter stifter et parti, baseret på din politiske tankegang.

Personligt synes jeg at her er starten på noget der kan udvilke sig til noget meget slemt. Hvis en hver person der stille op til byrådet som løsgænger og bliver valgt ind i byrådet, bare kan starte deres eget parti baseret på deres egen politiske tankegang behøver vi slet ikke noget valg da en hver bare kan gør det samme efter de blev valgt ind.

Derfor synes jeg måske der skal laves regel omkring sådan noget i fremtiden.

AbettorGem
5. juni 2017 19:50:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Ikke at det behøver være på samme måde i Andeby, men i virkeligheden er det der jo helt lovligt. Hvis man er valgt ind for et part i byrådet eller folketinget, så må man gerne skifte parti, blive løsgænger eller lave sit eget parti. Så må vælgerne straffe dem ved næste valg, hvis de føler sig snydt.

Op til valget sluttede har jeg også tidligere givet udtryk for, jeg ville ønske, jeg havde stillet op med et parti istedet, så jeg har spillet med åbne kort i denne sag, kan jeg da sige til mit forsvar.

Det er dog interessant, du har det sådan, for Hellevad og AndebyAnden har op til valgresultatet talt om det modsatte - nemlig at gøre reglerne mildere, så man nemmere kan komme i byrådet, selvom man ikke har overholdt tilmeldingsfristen.

Hele Andebys borgmester

AbettorGem
5. juni 2017 19:53:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Og for at besvare dit spørgsmål, så synes jeg overhovedet ikke det er snyd. Nu har jeg forstået hvad det er, du synes er lusket og snyd, men jeg må helt ærligt indrømme, jeg stadig ikke forstår hvorfor du synes det er det.

Hele Andebys borgmester

Guf_And
5. juni 2017 20:39:48 Anmeld

Tilbage til toppen
batdut5 wrote:
AbettorGem wrote:

Det lige præcis nummer 1 jeg mener. Synes du ikke selv det virker lidt snyd at du kommer ind i byrådet og bagefter stifter et parti, baseret på din politiske tankegang.

Personligt synes jeg at her er starten på noget der kan udvilke sig til noget meget slemt. Hvis en hver person der stille op til byrådet som løsgænger og bliver valgt ind i byrådet, bare kan starte deres eget parti baseret på deres egen politiske tankegang behøver vi slet ikke noget valg da en hver bare kan gør det samme efter de blev valgt ind.

Sådan som jeg ser det ville det først blive et problem hvis;
Man bliver valgt ind efter de mærkesager man har også efterfølgende i præsentationen af sit parti går ind for endnu flere eller andre mærkesager. Så længe det netop præcis er det samme gør det vel ikke nogen forskel.

AG forbliver jo alligevel løsgænger i denne periode. Dog grundet hans succes giver det da kun mening at starte et parti op så folk herinde kan se at det menes eriøst. Plus at der til det kommende valg vil være et parti med AG som flagskib der kan stemmes på.

Derudover hvis folk har sympati for AGs mærkesager er det vel ligeså naturligt, at de også har muligheden for at kunne melde sig ind i et parti som hos Kage f.eks.

Kan slet ikke se hvorfor det skulle være lusket, snyd eller lign. Alle dem som er har stemt på AG for stadig det han har lovet. :D

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
Mit Andebyhold: FC BjørneBandensBøller⚽️
gustavsl1
6. juni 2017 16:09:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Smukt;D

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
Julie_And
6. juni 2017 18:19:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Guf_And wrote:
batdut5 wrote:
AbettorGem wrote:

Sådan som jeg ser det ville det først blive et problem hvis;
Man bliver valgt ind efter de mærkesager man har også efterfølgende i præsentationen af sit parti går ind for endnu flere eller andre mærkesager. Så længe det netop præcis er det samme gør det vel ikke nogen forskel.

AG forbliver jo alligevel løsgænger i denne periode. Dog grundet hans succes giver det da kun mening at starte et parti op så folk herinde kan se at det menes eriøst. Plus at der til det kommende valg vil være et parti med AG som flagskib der kan stemmes på.

Derudover hvis folk har sympati for AGs mærkesager er det vel ligeså naturligt, at de også har muligheden for at kunne melde sig ind i et parti som hos Kage f.eks.

Kan slet ikke se hvorfor det skulle være lusket, snyd eller lign. Alle dem som er har stemt på AG for stadig det han har lovet. :D

Beklager batdut, men jeg kan altså ikke se noget galt i det.

AbettorGem må selv om hvad han gør, han vil forblive en løsgænger indenfor denne periode. Hvis ikke, vil en løsgænger jo aldrig få chancen til at melde sig ind i et parti eller stifte sit nyt, og så vil han aldrig kunne blive større.

Kun punkt 2 kunne jeg have set som et problem i nogle tilfælde, men slet ikke nu hvor mærkesagerne stort set er de samme.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
batdut5
6. juni 2017 19:18:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Ved nærmere eftertanke har i nok ret det i siger :)

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: