Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Time #2 Options
AbettorGem
6. juni 2017 14:47:13 Anmeld

Tilbage til toppen

Sandhedens Time
#2, 06/06/2017

Sandhedens Time er Andebys nye magasin til den moderne and. Magasinet forholder sig kritisk og tænkende og har til formål at biddrage med kvalitet til forummet på andeby.dk i form af god journalistik, skarpe anmeldelser, interviews og analyser. I denne udgave vil der være fokus på det netop afsluttede valg.

Valgets sidste timer
Det var i sidste time, Donaldisternes to front-ænder Hellevad og AndebyAnden valgte at stemme til sommerens byrådsvalg. Først 59 sekunder før afstemningen sluttede indgav AndebyAnden således sine stemmer.

Spildte stemmer?
Et punkt Hellevad allerede gjorde opmærksom på kort efter, han havde afgivet sine stemmer, var at stemmerne på AbettorGem teknisk set ikke blev brugt til noget. AbettorGem stiller op som løsgænger og kunne derfor ikke opnå mere end det ene mandat, han allerede havde.

Flov borgmester
Den nu afgående borgmester Hellevad skriver, han er "ret flov" over at have stemt mere taktisk end til noget andet valg, men påpeger, at stemmer har flere funktioner end at give folk mandater. De kan også bruges til at udvise opbakning til dem, der har gjort sig mest fortjent. Således udtaler han til Sandhedens Time ”jeg følte, KAGE var for passive i valgkampen til min smag” og siger desuden ” jeg er et eller andet sted ked af, at så mange aktive medlemmer fra KAGE ikke er i byrådet, men omvendt synes jeg, det er en fair straf for ikke at reklamere lige så meget som AbettorGem og bidrage i lige så høj grad til aktivitet”.

Konsensus i partiet
Valgets store vinder AndebyAnden er enig med Hellevad, men han bringer også mere tekniske informationer på bordet. "Som man kan se, så har KAGE også fået sit mandat fra det andet parti, så om jeg havde stemt på dem eller ej, ville ikke ændre noget mandat mæssigt hos dem. Hvis både Hellevad og jeg havde stemt på partiet KAGE, så ville de alligevel ikke havde vundet, så vores stemmer var næsten overflødelige".

Han mener dog også at have stemt på de rigtige uanset hvad "Jeg mener også at KAGE ikke har fremlagt den største politik i forummet, og det bekræfter mit valg til AbettorGem".

Partiet KAGE ser ingen problemer
Da Julie And fra Partiet KAGE bliver kontaktet af Sandhedens Time, lader hun os vide, hun absolut ikke tager tungt på valget udfald. "Det er aldrig til at vide, om der er stemt taktisk, eller om der er stemt efter ens egen mening. men er det ikke lige gyldigt? Jeg ikke at se det som taktik, hvilket desuden i værste tilfælde kun er umoralsk. I stedet vælger jeg at se det som tilfælde, for der er ingen grund til at begynde at anklage hinanden.". Desuden påpeger hun, at der teoretisk set stadig var mulighed for at AbettorGem løb med borgmesterposten, hvis han nåede at få flest stemmer "Stemmerne var ikke spildte på AbettorGem, fordi en løsgænger stadig kan blive borgmester".

Sandhedens Time ønsker alle tre ænder tillykke med valget.

Som brødre vi Tjele
Stemmerne er talt op og Andebys største parti er blev Partiet KAGE og Donaldisterne med fire mandater hver. Hverken byrådet eller den kommende borgmester AndebyAnden har ladet høre fra sig angående dette siden valgresultatet blev offentliggjort.

En af de mest bemærkelsesværdige ting ved dette valg har været den store valgdeltagelse fra byen Tjele beliggende udenfor Viborg. Således stammer 14,3% af stemmerne fra brugere fra Tjele, selvom byen kun udgør under 0,1% af Danmarks befolkning.

Koordinerede stemmer
Det vagte især opmærksomhed, da de to brugere fra Tjele Supersine1 (Donaldisterne) og Andeby2006 (KonsevativeDucks) d. 27. maj begge valgte at fjerne deres stemmer fra Partiet KAGE og dermed begge stemte på hhv. Donaldisterne og KonservativeDucks. En beslutning, der fratog Partiet KAGE deres solide føring.

Henholdsvis 28. og 29. maj. ændrede de begge deres stemmer endnu en gang, nemlig så alle fire parter fik en stemme af dem. Altså Donaldisterne, Partiet KAGE, KonservativeDucks og løsgænger AbetttorGem.

Kender hinanden fra skolen
Vi andre finder nok aldrig ud af, hvad der foregik i kulisserne i denne sag, men det er interessant hvor stor indflydelse en så lille by kan have. Unknown Duck (Partiet KAGE) oplyser til Sandhedens Time, at de kender hinanden fra skolen.

Sandhedens Time ønsker Supersine1 og Unknown Duck tillykke med valget.

Anmeldelse af Anders And & Co. #22 2017

ET SKUB I DEN RIGTIGE RETNING
Et skub i den rigtige retning lyder titlen på den første historie i denne uges Anders And & Co. og det er meget passende, da bladet er mange kvaliteter bedre end sidste uges, som Sandhedens Time belønnede med sølle to stjerner.

Historien er tegnet af Paco Rodriguez og hans tegninger er livagtige og perspektivrige, hvilket passer denne historie glimrende, da der er meget lidt handling og i højere grad dialog.

HYBRIS OG NEMESIS
Historien bygger på den klassiske fortælling om Hybris og Nemesis, men de mange uventede drejninger gør, at den fungerer langt bedre end den typiske fortolkning af denne fortælling i Anders And & Co. Således ser vi i den korte historie Elkanonen, som handler om Bjørnebanden, nøjagtig samme historie, men her er det kun det allersidste billede der bidrager med nogen form for morskab.

NUTIDIGT SPROG
Heidi Skriver Olsens danske oversættelse ligger efter denne anmelders smag for tæt på ad et naturligt, nutidigt dansk, men er dog vellykket ude i denne disciplin. Det mere gammeldags og højstilede sprog er og bliver det bedst egnede til denne genre.

EN CANDYFLOSS AF LIGEGYLDIGHED
I den bizarre historie Knofedt og kærlighed ses nogen af Anders And & Co.'s store kvindelige karakterer i aktion. Det vil sige Andersine, Bedstemor And samt Kylle, Pylle og Rylle og det er tydeligt fra start, da hele siden nærmest er lyserød, fordi piger selvfølgelig kører i lyserøde biler og har lyserødt tøj på.

HALVHJERTET FEMINISME
Fortællingens problem er først og fremmest at fremdriften i den ikke kommer fra karaktererne og deres ønsker, men tilsyneladende fra forfatternes ønske om at behage det moderne publikum ved at vise piger med handlekraft. På samme måde virker sidehistorien om at Andersine åbenbart gerne vil skåne både børnene og Bedstemor And for al form for arbejde dybt uforklarlig.

Hele historiens budskab om de seje piger, der viser sig at kunne klare det hele selv, bliver derudover fuldstændig undermineret i slutningen, hvor tre mandlige tømrere skal sige god for pigernes arbejde.

VELFUNGERENDE FYLD
Anders And & Co. skal også have ros for de gode små historier som Georg Gearløses postkoloniale eventyr Fremskridt længe leve, historien om Plutos kødben eller Du Gådeste-segmentets Hoteltyven, der beriger dette blad.

Især sidstnævnte er et pragteksempel på hvordan man kan lave en Du Gådeste på kun en side. Den sætter tankerne i gang og formår at give os fire mistænkte på så lidt plads. Desuden kan man glæde sig over en ganske glimrende Kullabjerget , som fortsætter formen fra Rip, Rap og Rup på Eventyr.

★★★★☆☆☆

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Unknown_Duck
6. juni 2017 15:05:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Fed avis :D

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
AbettorGem
6. juni 2017 15:12:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Fed avis :D

Tak! Og tak for at medvirke.

hellevad
6. juni 2017 15:29:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Spændende avis :-D
Jeg er dog lidt utilfreds med, at du i så høj grad har taget lidt af det, jeg skrev til dig, og sat det ind i den sammenhæng, du gerne vil. Jeg understregede netop, at situationen var sådan, at min stemme havde været taktisk uanset hvad, at jeg f.eks. havde magten til via personlig stemme at sikre et ikke-valgt medlem fra Kage en byrådsplads eller i hvert fald en mulighed for det. Jeg synes, det aspekt er ret vigtigt at have med.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
6. juni 2017 15:44:49 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg er dog lidt utilfreds med, at du i så høj grad har taget lidt af det, jeg skrev til dig, og sat det ind i den sammenhæng, du gerne vil. Jeg understregede netop, at situationen var sådan, at min stemme havde været taktisk uanset hvad, at jeg f.eks. havde magten til via personlig stemme at sikre et ikke-valgt medlem fra Kage en byrådsplads eller i hvert fald en mulighed for det. Jeg synes, det aspekt er ret vigtigt at have med.

Hvis man læser det du har skrevet i tråden Hvem vil have borgmesterens stemme? og den kommentar du har givet mig, så er det der mest går igen, det jeg har skrevet. Det er i hvert fad det jeg har forsøgt.

I tråden nævner du fx. at valget stod mellem mig eller KonservativeDucks, fordi du havde fravalgt KAGE. Du skrev rigtig nok også en overvejelser om hvordan du kunne have stemt for måske at få Badut5 ind i byrådet, men den vurderede jeg var for teknisk og besværlig at forklare. Når partiet var din 4. prioritet, valgte jeg at udelade det.

AbettorGem
6. juni 2017 15:46:47 Anmeld

Tilbage til toppen
Hvem hvad synes I om ugens Anders And & Co.? Kom gerne med jeres holdninger.

hellevad
6. juni 2017 15:51:55 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
hellevad wrote:

Hvis man læser det du har skrevet i tråden Hvem vil have borgmesterens stemme? og den kommentar du har givet mig, så er det der mest går igen, det jeg har skrevet. Det er i hvert fad det jeg har forsøgt.

I tråden nævner du fx. at valget stod mellem mig eller KonservativeDucks, fordi du havde fravalgt KAGE. Du skrev rigtig nok også en overvejelser om hvordan du kunne have stemt for måske at få Badut5 ind i byrådet, men den vurderede jeg var for teknisk og besværlig at forklare. Når partiet var din 4. prioritet, valgte jeg at udelade det.

Jeg synes netop også, jeg i indlægget fremhævede, at jeg udelukkede KAGE bl.a. på baggrund af deres passitivitet i valgkampen. Der var også et taktisk aspekt, men jeg synes også, det havde noget med manglende engagement i valgkampen og nogle af partiets mærkesager. Og derudover ganske enkelt, at jeg ikke kunne eller kan se et eneste af partiets medlemmer som borgmester lige pt. Det var grunde, jeg også har nævnt i indlægget.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

gustavsl1
6. juni 2017 15:59:31 Anmeld

Tilbage til toppen
GoooodxD

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
AbettorGem
6. juni 2017 16:45:27 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg synes netop også, jeg i indlægget fremhævede, at jeg udelukkede KAGE bl.a. på baggrund af deres passitivitet i valgkampen. Der var også et taktisk aspekt, men jeg synes også, det havde noget med manglende engagement i valgkampen og nogle af partiets mærkesager. Og derudover ganske enkelt, at jeg ikke kunne eller kan se et eneste af partiets medlemmer som borgmester lige pt. Det var grunde, jeg også har nævnt i indlægget.

Lige det du skriver der, er også dækket meget godt i artiklen, vil jeg sige.

"..men påpeger, at stemmer har flere funktioner end at give folk mandater. De kan også bruges til at udvise opbakning til dem, der har gjort sig mest fortjent. Således udtaler han til Sandhedens Time ”jeg følte, KAGE var for passive i valgkampen til min smag” og siger desuden ” jeg er et eller andet sted ked af, at så mange aktive medlemmer fra KAGE ikke er i byrådet, men omvendt synes jeg, det er en fair straf for ikke at reklamere lige så meget som AbettorGem og bidrage i lige så høj grad til aktivitet”"

Julie_And
6. juni 2017 18:04:00 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg vil lige sige, at du får det til at lyde, som om det er hele partiets mening, som jeg har skrevet, hvilket det egentlig ikke er.

Jeg blev kontaktet på min private profil, så jeg svarer fra mit eget synspunkt.

Til fremtiden: Hvis du ville have haft KAGEs synspunkt, skulle du have kontaktet Partiet_KAGE.

Med venlig hilsen Julie_And

Stem på KAGE til dette valg for et aktivt og fredeligt andeby.dk.
AbettorGem
6. juni 2017 18:10:26 Anmeld

Tilbage til toppen
Fair nok, gør jeg en anden gang. Er der nogen forskelle?

Guf_And
7. juni 2017 16:29:58 Anmeld

Tilbage til toppen
dejlig avis. Masser af opdelinger gør den behagelig at læse. Må erkende jeg ikke læser AA bladene mere :( Men super fed gennemgang af bladet ikke desto mindre :D

Dertil er det altid dejligt når en avis for mig, kan få andre til at medvirke i den. Det gør det hele meget mere spændende :D

Må sige jeg ser frem til næste nummer allerede nu :D

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
Mit Andebyhold: FC BjørneBandensBøller⚽️
andeby_pc
7. juni 2017 19:14:42 Anmeld

Tilbage til toppen
Fedt Glæder mig til sandheden time 3 :D

Skal du ikke være med i Andeby samfundet leg?
Læs mere her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153534

Kandidat for Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!
AbettorGem
7. juni 2017 20:21:04 Anmeld

Tilbage til toppen
Folk har også været meget venlige til at medvirke. Sandhedens Time #3 udkommer når det bliver nødvendigt. Det vil sige, når jeg får færden af en ny historie.

Hvis nogen kender til en historie, der skal undersøges, er man velkommen til at skrive til redaktionen.

Fun_PV_Duck
7. juni 2017 21:21:23 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Spændende avis og virkelig godt skrevet :D

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
Guf_And
8. juni 2017 23:01:38 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Folk har også været meget venlige til at medvirke. Sandhedens Time #3 udkommer når det bliver nødvendigt. Det vil sige, når jeg får færden af en ny historie.

Hvis nogen kender til en historie, der skal undersøges, er man velkommen til at skrive til redaktionen.

Hvad honorarer redaktionen med? Kage måske :D ???

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
AbettorGem
9. juni 2017 00:04:39 Anmeld

Tilbage til toppen
Guf_And wrote:
AbettorGem wrote:

En kage der hedder journalistisk integritet?

Guf_And
9. juni 2017 15:56:35 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Guf_And wrote:
AbettorGem wrote:

En kage der hedder journalistisk integritet?

Jeg solgt!

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
vict9907
11. juni 2017 09:17:12 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg får 220 kr for at skrive hej

Jeg er med i partiet KAGE🎂🍰🍰
Jeg er bankmand
Min adresse: Æblevej 1 Andeby
jeg er medlem af H.A.P. Som kriminalbetjent
AbettorGem
12. juni 2017 16:03:01 Anmeld

Tilbage til toppen
vict9907 wrote:
Jeg får 220 kr for at skrive hej

Håber du kan bruge dem.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: