Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Afstemingsspørgsmål : Hvilket ministerium synes du er vigtigst?
Vælg Stemmer Statistik
Avisministeriet 5 38 %
Grundlovsministeriet 7 53 %
Udenrigsministeriet 1 7 %

Sandhedens Time #3 Options
AbettorGem
15. juni 2017 13:08:11 Anmeld

Tilbage til toppen

Sandhedens Time
#3, 15/06/2017

Sandhedens Time er Andebys nye andemagasin, som giver dig skarpe holdninger og dybdegående historier og anmeldelser.

Ælle bælle, magt og vælde
Det tog over en uge for byrådet og den nyudnævnte borgmester AndebyAnden at præsentere sig og sine ministrer og der er flere overraskelser, som Sandhedens Time allerede nu ønsker at se nærmere på.

Ministerierne vigtige for aktiviteten
To dage før byrådsvalget sluttede startede daværende borgmester Hellevad debat-tråden Hvem vil have borgmesterens stemmer?. Her fremlagde AndebyAnden Donaldisternes vigtige mærkesager, hvor han især lagde vægt på ministrenes rolle i et mere aktivt Andeby.

Her nævnte han blandt andet, at avisministeren ville få flere opgaver og at udenrigsministeren "skal igang". Han sluttede af med at sige "Ministrene er derfor vigtige for aktiviteten, og det vil vi få indført".

Løftebrud?
Med sådan nogle udtalelser fra Andebys nye borgmester, undrede det nok mange at se listen over ministre. Her er Avisministeriet nemlig midlertidigt nedlagt, mens Udenrigsministeriet angiveligt er permanent nedlagt og i stedet er blevet erstattet af det nye Grundlovsministerium.

Donaldisterne gik til valg på at være et realistisk parti, som vidste, de kunne gennemføre de ting, de skrev. Sandhedens Time har stillet Andebys nye borgmester AndebyAnden de svære spørgsmål.

Øget fokus på grundloven
En af Donaldisternes første handlinger efter valgsejren var at indføre det nye Grundlovsministerium. AndebyAnden beskriver partiets visioner således: Tankerne bag det nye Grundlovsministerie er, at det skal bestyres af en, maks to [brugere, red.]. Grundlovsministeriet skal holde styr på grundloven og holde den opdateret i henhold til nye lovændringer. Udover det, så skal grundlovsministeren også holde styr på, om reglerne bliver overholdt i byrådet. Vi har dog endnu til gode at høre om nogen lovændringer.

Mangel på gode kandidater
Den nyudnævnte borgmester slår fast overfor Sandhedens Time, at Donaldisterne gerne så Avisministeriet tilbage i Andeby og har åbenbart ændret holdning til Udenrigsministeriet, som der også arbejdes på at få tilbage nu, men at de indtil videre ikke har været i stand til at finde brugere, der ville være kvalificerede til opgaverne.

Avisministeriet er på en måde nedlagt, men vil tages op igen, når den rette kandidat er fundet. Det har ikke været muligt at finde en kandidat, som passede til denne opgave, og derfor måtte den blive nedlagt, udtaler AndebyAnden.

Han tilføjer desuden: De planer, som der var lagt for udenrigsministeriet, er der stadig. Jeg har en kandidat i sigte til posten, men vil gerne se tiden an, indtil byrådet er kommet igang. Efter det så satser jeg på, at udenrigsministeriet vender tilbage, mens vi samtidig beholder Grundlovsministeriet.

Et udtryk for Andebys tilstand
Partiet KAGE har ladet Sandhedens Time vide, at de var tæt involverede i denne proces og giver AndebyAnden ret i, at der ganske enkelt mangler brugere med ministerpotentiale: "Med et sænket antal byrådsmedlemmer giver det mening at sænke antallet af ministerier. Det koster tid og arbejde at være minister, så det er for os vigtigere, at der bliver valgt kompetente kandidater for at forhindre yderligere inaktivitet".

Dette kan KAGE dog sige med langt mere troværdighed, da de ikke er gået til valg med bestemte ministerposter som mærkesager. Derimod burde Donaldisterne have haft en idé om hvem de ville sætte til opgaverne før de præsenterede planen.

Urealistiske realister?
Donaldisterne gik til valg på at have en realistisk politik, men ministerposterne har vist sig at være svære at få til at falde på plads. To af ministerierne, som I gik til valg på, er lige nu nedlagt. Dog mener AndebyAnden, at Donaldisterne har været realistiske nok i deres mærkesager.

Jeg mener at vi har været realistiske nok. Dog har kandiaterne til de forventede poster, bare ikke været der. Derfor vælger jeg at se tiden ad. Det er også vigtigt at understrege at vores politik ikke er glemt, og posterne er heller ikke nedlagt. De er bare sat på pause.

Uret tikker
Hvad skal der ske med ministeriernes opgaver, mens uret tikker? Donaldisterne og Partiet KAGE lader til at have forskellige opfattelser af dette. Således udtaler AndebyAnden til Sandhedens Time "Avisministeriets opgaver vil blive sat på pause, mens at avisministeriet er uden minister. Opgaverne som skulle havde været blevet udfyldt, må derfor vente til den rette kandidat er fundet".

Derimod peger KAGE på, at de andre ministerier må bære opgaverne så længe: "mange områder i de forrige ministerier kan overtages af de to eksisterende ministerier".

Sandhedens Time følger udviklingen med ministerierne og byrådet tæt. Vi kører her en afstemningen for at se om Andeby også synes Grundlovsministeriet skal prioriteres over de to nedlagte.

Anmeldelse af Anders And & Co. #23 2017
EN FUSER AF EN FEST
Den 9. juni fejrer Anders And fødselsdag. Det fejrer Anders And & Co. med en fest som starter med en af deres bedste historier længe, men som desværre ender som en trist fuser, da resten af bladet på ingen måder lever op til denne.

BEVÆGELSE OG STILSTAND
Åbningshistorien Byen i boblen lader til at være gemt til denne lejlighed, da det er en af de bedste historier bladet har præsenteret i månedvis. Her finder vi nemlig både nogen af de bedste jokes og bedste tegninger længe set i Anders And & Co. Skyggelægningen og de meget dynamiske billeder danner perfekt ramme til historien, som netop bygger på konceptet mellem bevægelse og stilstand.

ENLIG SVALE
Byen i boblen viser sig dog at være en enlig svale. Herefter falder niveauet desværre drastisk. Du Gådeste-historien Guldpokalen er Du Gådeste når det er mest fladpandet. Det værende sig når det eneste spor er, at man rent faktisk kan spotte den stjålne genstand på et af billederne. Et andet lavpunkt er da Klavs Krikke dukker op i denne fødselsdagsudgave i Byttehandlen. En lille, besynderlige historie, som kun har ét morsomt øjeblik, som ikke engang kommer fra nogen af de to hovedpersoner.

ENFOLDIG FØDSELAR
Et andet besynderligt indslag er historien om såkaldte Lille Anders, som viser sig både at være bedre formuleret og mere følelsesmæssigt moden end Anders som voksen. På dette jubilæum for Anders And er det værd at bemærke hvordan karakteren ganske vist er blevet mere nuanceret med årene, men dette skyldes i højere grad at Anders bliver tvunget ind i situationer, der ikke passer til ham, end at forfatterne ønsker at udforske ham.

PINEFULDT KLIMAKS
Bladets absolutte lavpunkt er den pinefulde Stålanden mod Zafira. som fylder over halvdelen af bladet. Den kan være svær at komme igennem, da den hverken er sjov eller spændende og tegneren Marco Gevasios mildest talt grimme tegninger. At der har været tre forfattere om denne historie er denne anmelder et mysterium.

SPILD AF TID OG PENGE
Ganske vist loves en fortsættelse i næste blad, men hvis det kræver halvdelen af et Anders And-blad at begynde en historie og der ikke er andre kvaliteter at hente, er det både spild af spalteplads og læsernes tid og penge.

★★★☆☆☆☆

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
gustavsl1
15. juni 2017 13:23:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Flot:D

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD
Spoiler (klikk for å vise)

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
Unknown_Duck
15. juni 2017 15:40:12 Anmeld

Tilbage til toppen
Fint :D

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
AbettorGem
15. juni 2017 16:37:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Men hvad mener I derude? Findes der ikke brugere som kan klare at blive ministre? Og er I enige i anmeldelsen af Anders And & Co.?

Del! Like! Kommentér!

Hele Andebys borgmester

Julie_And
15. juni 2017 17:12:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Velformuleret, velskreven og kritisk avis. Bliv endelig ved! :)

Jeg synes dog, det er pudsigt, at du fokuserer på lige dette med ministerierne, der ifølge mig ikke har fyldt så meget. Det var andre ting, såsom andebys foldboldliga eller andeby samfundet, der for mig har været mere dominerende siden sidste udgave af Sandhedens Time :)

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
AbettorGem
15. juni 2017 17:26:46 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:

Jeg synes dog, det er pudsigt, at du fokuserer på lige dette med ministerierne, der ifølge mig ikke har fyldt så meget. Det var andre ting, såsom andebys foldboldliga eller andeby samfundet, der for mig har været mere dominerende siden sidste udgave af Sandhedens Time :)

Mange tak. Sandhedens Time rapporterer ikke bare. Vi går i dybden med historier, der trænger til et kritisk syn. Der er for mig at se ikke noget at undersøge kritisk ved de lege, du nævner, og jeg tror heller ikke, det ville gavne noget at kritisere dem.

Sagen om ministerierne kan det til gengæld gavne at være kritisk overfor, da øget opmærksomhed kan være med til at ændre situationen.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
15. juni 2017 17:32:45 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Julie_And wrote:

Mange tak. Sandhedens Time rapporterer ikke bare. Vi går i dybden med historier, der trænger til et kritisk syn. Der er for mig at se ikke noget at undersøge kritisk ved de lege, du nævner, og jeg tror heller ikke, det ville gavne noget at kritisere dem.

Sagen om ministerierne kan det til gengæld gavne at være kritisk overfor, da øget opmærksomhed kan være med til at ændre situationen.

Det giver god mening.

Jeg ville bare lige nævne det, da man hurtigt kan se at især AndebyAnden bliver kritiseret i denne, mens han har brugt meget tid på ting i forbindelse med andeby.

Jeg mener det ikke på en dårlig måde, jeg ville bare sætte tingene i perspektiv.

//Julie_And

AbettorGem
15. juni 2017 17:47:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er helt fint, men jeg vil ikke sige, han bliver kritiseret. For det betyder at påpege fejl hos ham. Men vi er kritiske - som vil sige, vi stiller spørgsmålstegn ved tingene. Og han har jo fået lov at forklare sit syn på sagen, hvor han dog ikke nævner travlhed som en forklaring, men mangel på kandidater.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
15. juni 2017 17:59:58 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Det er helt fint, men jeg vil ikke sige, han bliver kritiseret. For det betyder at påpege fejl hos ham. Men vi er kritiske - som vil sige, vi stiller spørgsmålstegn ved tingene. Og han har jo fået lov at forklare sit syn på sagen, hvor han dog ikke nævner travlhed som en forklaring, men mangel på kandidater.

'Kritisere' er et forkert ordbrug på min part. Mente mere noget lig 'se kritisk på'.

//Julie_And

hellevad
15. juni 2017 18:11:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg bliver godt nok godt og grundigt gal over det her! Den eneste grund til, at vi ikke har en avisminister er, at den eneste egende til posten er dig AbotterGem, og du har takket nej, fordi du ikke gider at påtage dig et ansvar! Du har brugt en hel valgkamp på at brokke dig over vores manglende aktivitet, og det gør du stadig, men du gør ingenting selv! Du brokker dig over os andre, men når du får tilbudt en ministerpost, siger du nej! Det kan du faktisk ikke tillade dig! Du er den eneste grund til, ministeriet er nedlagt!

Udenrigsministeriet giver ikke mening pt., hvor, så vidt jeg ved, hverken Donald.no eller Kalleanka.se eksisterer på samme måde som tidligere, og aktiviteten uanset hvad er faldende på alle tre sider. Grundlovsministeriet er mit foreslag, og jeg har foreslået det fordi, mange, bl.a. dig selv, har kritiseret det nuværende system, og derfor skal Grundlovsministeriet kigge på fejl og mangler i Grundloven og i det hele taget det politiske system her på Andeby.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

gustavsl1
15. juni 2017 18:51:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg vil gerne være medisterxD

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
AbettorGem
15. juni 2017 20:09:50 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg bliver godt nok godt og grundigt gal over det her! Den eneste grund til, at vi ikke har en avisminister er, at den eneste egende til posten er dig AbotterGem, og du har takket nej, fordi du ikke gider at påtage dig et ansvar! Du har brugt en hel valgkamp på at brokke dig over vores manglende aktivitet, og det gør du stadig, men du gør ingenting selv! Du brokker dig over os andre, men når du får tilbudt en ministerpost, siger du nej! Det kan du faktisk ikke tillade dig! Du er den eneste grund til, ministeriet er nedlagt!

Udenrigsministeriet giver ikke mening pt., hvor, så vidt jeg ved, hverken Donald.no eller Kalleanka.se eksisterer på samme måde som tidligere, og aktiviteten uanset hvad er faldende på alle tre sider. Grundlovsministeriet er mit foreslag, og jeg har foreslået det fordi, mange, bl.a. dig selv, har kritiseret det nuværende system, og derfor skal Grundlovsministeriet kigge på fejl og mangler i Grundloven og i det hele taget det politiske system her på Andeby.

1) Jeg har takket nej, da jeg ikke har tid til det - især ikke den større rolle som byrådets pressesekretær. Jeg har også takket nej, da borgmesteren ikke ville bryde sig om, at jeg blev ved med at skrive Sandhedens Time, som vi kender det i dag. Det respekterer jeg og har valgt at fortsætte med at være kritisk i stedet. At det er fordi jeg ikke gider tage ansvar er en fejl-konklusion fra din side. Det bliver ikke sjovt at blive den nye Avisminister, når du har sagt, jeg er den eneste egnede.

2) Hvis jeg er den eneste der afgører om det ministerium findes eller ej, så har I ikke været særlig realistiske i jeres mærkesager.

3) Du siger, udenrigsministeriet ikke giver mening, men borgmesteren AndebyAnden og Partiet KAGE siger begge, at de gerne vil finde en minister. Igen: Tænk på hvordan det bliver at være den minister... Desuden fremhævede AndebyAnden Udenrigsministeriet i Donaldisternes mærkesager, så du kan da ikke blive så fornærmet over at nogen nævner det efter valget.

4) Gør jeg ikke noget for aktiviteten? Du har lige læst en avis, jeg har skrevet og jeg har lige stiftet et parti.

Hele Andebys borgmester

andeby_pc
15. juni 2017 20:21:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Flot avis

Skal du ikke være med i Andeby samfundet leg?
Læs mere her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153534

Kandidat for Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!
hellevad
15. juni 2017 21:11:25 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
hellevad wrote:

1) Jeg har takket nej, da jeg ikke har tid til det - især ikke den større rolle som byrådets pressesekretær. Jeg har også takket nej, da borgmesteren ikke ville bryde sig om, at jeg blev ved med at skrive Sandhedens Time, som vi kender det i dag. Det respekterer jeg og har valgt at fortsætte med at være kritisk i stedet. At det er fordi jeg ikke gider tage ansvar er en fejl-konklusion fra din side. Det bliver ikke sjovt at blive den nye Avisminister, når du har sagt, jeg er den eneste egnede.

2) Hvis jeg er den eneste der afgører om det ministerium findes eller ej, så har I ikke været særlig realistiske i jeres mærkesager.

3) Du siger, udenrigsministeriet ikke giver mening, men borgmesteren AndebyAnden og Partiet KAGE siger begge, at de gerne vil finde en minister. Igen: Tænk på hvordan det bliver at være den minister... Desuden fremhævede AndebyAnden Udenrigsministeriet i Donaldisternes mærkesager, så du kan da ikke blive så fornærmet over at nogen nævner det efter valget.

4) Gør jeg ikke noget for aktiviteten? Du har lige læst en avis, jeg har skrevet og jeg har lige stiftet et parti.

Jeg har heller ikke tid, men du brokker dig alligevel over, jeg ikke har lavet nok i min periode som borgmester. Vi er nogen, der er nødt til at tage ansvar, for jeg har på ingen måder tid lige pt., men hvis ingen vil, må nogen jo ofre sig...
AndebyAnden har misforstået nogle ting omkring ministerier, da han troede, det var fastlagt fra Byrådets side, hvilke ministerier, der skulle være. Som jeg ser det, er dette ikke løftebrud. Det er derimod løftebrud at love masser af aktivitet, engagement, ansvar osv. og løbe fra det med dårlige undskyldninger.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
15. juni 2017 21:22:14 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes du går meget let henover de gode argumenter jeg har skrevet - til fordel for bare at brokke og komme med tomme anklager. Hvad er det for eksempel for noget at komme at anklage mig for, at jeg ingenting gør aktiviteten? Jeg har skrevet den her avis og flere andre. Jeg har stiftet et nyt parti.

Det er meget simpelt - Jeg skal ikke være minister, hvis det betyder jeg får mundkurv på og ikke må skrive min mening offentligt længere. Jeg har fuld forståelse og respekt for AndebyAndens holdning til dette, det var derfor jeg spurgte ham. Det betyder bare, jeg ikke kan være minister. Ellers havde jeg takket ja til tilbuddet om at blive grundlovsminister.

Under valget fremlagde jeg en plan, som er mit bedste bud på hvordan vi får mest aktivitet. Det blev ikke valgt, det blev derimod Donaldisterne. Folk har valgt jeres plan - Du kan ikke snakke om løftebrud til en person med 1 mandat.

Hele Andebys borgmester

AbettorGem
17. juni 2017 11:28:26 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Jeg synes du går meget let henover de gode argumenter jeg har skrevet - til fordel for bare at brokke og komme med tomme anklager. Hvad er det for eksempel for noget at komme at anklage mig for, at jeg ingenting gør aktiviteten? Jeg har skrevet den her avis og flere andre. Jeg har stiftet et nyt parti.

Det er meget simpelt - Jeg skal ikke være minister, hvis det betyder jeg får mundkurv på og ikke må skrive min mening offentligt længere. Jeg har fuld forståelse og respekt for AndebyAndens holdning til dette, det var derfor jeg spurgte ham. Det betyder bare, jeg ikke kan være minister. Ellers havde jeg takket ja til tilbuddet om at blive grundlovsminister.

Under valget fremlagde jeg en plan, som er mit bedste bud på hvordan vi får mest aktivitet. Det blev ikke valgt, det blev derimod Donaldisterne. Folk har valgt jeres plan - Du kan ikke snakke om løftebrud til en person med 1 mandat.

Jeg deltager desuden også i fodboldligaen og har været engageret i det første lovforslag, der nu er kommet. Ser frem til et svar på den her! God weekend derude! :)

Hele Andebys borgmester

AbettorGem
17. juni 2017 18:49:27 Anmeld

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
Flot avis

Mange tak Danse

Hele Andebys borgmester

hellevad
17. juni 2017 22:00:20 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
AbettorGem wrote:

Jeg deltager desuden også i fodboldligaen og har været engageret i det første lovforslag, der nu er kommet. Ser frem til et svar på den her! God weekend derude! :)

Du bidrager til aktivitet, og det anerkender jeg, men i forhold til din valgkampagne synes jeg ikke, du lever op til dine løfter. En avis er da godt, og det er da fint du deltager i fodboldligaen og byrådsdebatten, men det gør mange andre også. Du ophøjer ofte dig selv til, at du er et politisk fænomen som skal skabe aktivitet i Byrådet og gøre op med den såkaldte "elite" som et friskt pust. Når du bliver tilbudt en ministerpost, siger du nej. Om du har fået en mundkurv på af AndebyAnden, aner jeg intet om. Hvis du har, er det et kæmpe problem, og det kan jeg på ingen måder støtte. Du skal repræsentere din politik og ikke andres. Men når nogen giver dig chancen, skal du også tage imod den. Du har brugt en valgkamp på at brokke dig over os med ansvar, og når du selv får det, gør du det ikke bedre selv. Du har deltaget i en byrådsdebat...Flot. Alle byrådsmedlemmer deltager forhåbentligt i byrådsdebaten. Jeg vil gå så langt som at sige, det er et krav for at være medlem. Alt andet vil være en hån mod demokratiet.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
17. juni 2017 23:14:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg spurgte konkret: Hvis jeg siger ja til at blive minister, betyder det så, jeg ikke kan skrive min mening i Sandhedens Time og lave kritiske artikler om byrådet hvis det bliver nødvendigt?

Hans svar var, at det ikke er direkte forbudt, men at han ikke ville bryde sig om det - og at han så hellere ville have dig som grundlovsminister.

Det betyder, at han har fravalgt mig som minister. Jeg har ikke engang modtaget et svar fra ham, efter jeg skrev, jeg ikke ville stoppe med Sandhedens Time hvis jeg blev minister. Jeg forstår og respekterer hans beslutning, men så vil jeg ikke svines til for at have sagt nej!

Det er da godt at se du har indrømmet. Du startede med at skrive, at jeg "ingenting" gør for aktiviteten :)

Det er ikke med min gode vilje at jeg udleverer private samtaler her, men det var dig der startede med at afsløre private samtaler mellem mig og AndebyAnden.

Hele Andebys borgmester

Guf_And
24. juni 2017 18:56:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Rigtig godt. Meeen hvor er sporten?? 😂

#ÆndeStop 🍀
Rapikale Ænder
Mit Andebyhold: FC BjørneBandensBøller⚽️
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: