Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!


Søg | Aktive indlæg

DEBAT: Folkeskolereformen Options
Julie_And
7. juli 2017 19:01:18 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
I denne uge skal vi kigge lidt på folkeskolereformen, et forslag fra AndebyAnden.

Som de fleste af jer nok ved, bor jeg i udlandet, så jeg kender ikke detaljerne af det danske skolesystem. Alt, jeg ved, har jeg hørt fra danske børn, lærere og nyhederne. Derfor må I gerne skrive, hvis der mangler noget, eller hvis nogle af mine oplysninger ikke er korrekte.

Så vidt jeg har forstået, så blev folkeskolereformen introduceret i 2014 og skulle forbedre skolesystemet. Skoledagene blev længere. Det akademiske niveau blev forhøjet. Der blev introduceret lektiehjælp og der kom mere bevægelse og idræt ind i skoledagen.
Mange var imod længere dage, både elever og lærere. Eftersom reformen blev mødt af en del negativitet, så det næsten ud som om, at den gjorde mere skade end gavn.

Hvad har regering ikke taget højde for? Hvad burde ændres? Har reformen gjort mere skade end gavn?

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
Unknown_Duck
7. juli 2017 19:14:17 Anmeld


Tilmeldt: 06-12-2016
Indlæg: 3.181


Tilbage til toppen
Jeg er, ligesom mit yndlingsparti (Liberal Alliance red.) imod folkeskolereformen. Der var ikkebehovfor længere dage. Der var ikke behov for lektiehjælp. Jeg ser det selvfølgelig godt at få indført mere bevægelse, da det hjælper en til bedre at kunne blive undervist, og det er dejligt at få ekstra timer man kan bruge på ens lektier, men jeg så også mange ulemper blandt andet de længere skoledage. Hvis jeg selv kunne bestemme synes jeg at skoledagene skulle vare fra 8-13.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
Julie_And
7. juli 2017 19:20:35 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Jeg er, ligesom mit yndlingsparti (Liberal Alliance red.) imod folkeskolereformen. Der var ikkebehovfor længere dage. Der var ikke behov for lektiehjælp. Jeg ser det selvfølgelig godt at få indført mere bevægelse, da det hjælper en til bedre at kunne blive undervist, og det er dejligt at få ekstra timer man kan bruge på ens lektier, men jeg så også mange ulemper blandt andet de længere skoledage. Hvis jeg selv kunne bestemme synes jeg at skoledagene skulle vare fra 8-13.


Jeg går selv i skole kl. 8-16, og det har jeg gjort siden jeg startede i første klasse, kun onsdag har i gennem årene sluttet mellem kl. 13-15
Jeg forstår, at det er sværere at gå over til længere skoledage, hvis man er vandt til noget andet, men er det virkelig så slemt?

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
Unknown_Duck
7. juli 2017 19:24:51 Anmeld


Tilmeldt: 06-12-2016
Indlæg: 3.181


Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:
Jeg er, ligesom mit yndlingsparti (Liberal Alliance red.) imod folkeskolereformen. Der var ikkebehovfor længere dage. Der var ikke behov for lektiehjælp. Jeg ser det selvfølgelig godt at få indført mere bevægelse, da det hjælper en til bedre at kunne blive undervist, og det er dejligt at få ekstra timer man kan bruge på ens lektier, men jeg så også mange ulemper blandt andet de længere skoledage. Hvis jeg selv kunne bestemme synes jeg at skoledagene skulle vare fra 8-13.


Jeg går selv i skole kl. 8-16, og det har jeg gjort siden jeg startede i første klasse, kun onsdag har i gennem årene sluttet mellem kl. 13-15
Jeg forstår, at det er sværere at gå over til længere skoledage, hvis man er vandt til noget andet, men er det virkelig så slemt?

Det er ikke den eneste ulempe. Der er nogle ting som folkeskolereformen ændrede på som gav banale konsekvenser for vores skole.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
AndebyAnden
7. juli 2017 19:30:40 Anmeld

Moderator

Tilmeldt: 07-03-2015
Indlæg: 1.009


Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:
Jeg er, ligesom mit yndlingsparti (Liberal Alliance red.) imod folkeskolereformen. Der var ikkebehovfor længere dage. Der var ikke behov for lektiehjælp. Jeg ser det selvfølgelig godt at få indført mere bevægelse, da det hjælper en til bedre at kunne blive undervist, og det er dejligt at få ekstra timer man kan bruge på ens lektier, men jeg så også mange ulemper blandt andet de længere skoledage. Hvis jeg selv kunne bestemme synes jeg at skoledagene skulle vare fra 8-13.


Jeg går selv i skole kl. 8-16, og det har jeg gjort siden jeg startede i første klasse, kun onsdag har i gennem årene sluttet mellem kl. 13-15
Jeg forstår, at det er sværere at gå over til længere skoledage, hvis man er vandt til noget andet, men er det virkelig så slemt?


Jeg tror at de ødelægger det lidt, det med de sene timer.

Jeg kan da huske at der i min børnehaveklasse, var en lege time hver dag. Dagene var fra 8-12 i børnehaveklassen. Selve det med at det var let i det yngre år, gør at jeg aldrig har følt mig skoletræt.

Personligt går jeg på privatskole, og har kun en dag med 8-16. På en “mystisk” måde, så er min skoles karaktere, stadig højere end rigtig mange folkeskoler. Det samme gælder mange andre privat/fri skoler

Jeg mener at der er blevet fokuseret forkert. Det drejer sig ikke om at man skal være længere tid i skole. Det drejer sig mere om at undervisningen er rimelig, samt at der fokuseres mere på eleverne, så de ikke falder af.

For mit vedkommen, så er der meget respekt for hinanden og for lærerne på min skole. Og jeg tror at det har noget at gøre med at undervisningen er mere fokuseret. Og der er mere fokus på hver enkelt elev. En skole med 600 elever, er alt for svær at styre.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)



Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
Unknown_Duck
7. juli 2017 19:41:50 Anmeld


Tilmeldt: 06-12-2016
Indlæg: 3.181


Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:
Jeg er, ligesom mit yndlingsparti (Liberal Alliance red.) imod folkeskolereformen. Der var ikkebehovfor længere dage. Der var ikke behov for lektiehjælp. Jeg ser det selvfølgelig godt at få indført mere bevægelse, da det hjælper en til bedre at kunne blive undervist, og det er dejligt at få ekstra timer man kan bruge på ens lektier, men jeg så også mange ulemper blandt andet de længere skoledage. Hvis jeg selv kunne bestemme synes jeg at skoledagene skulle vare fra 8-13.


Jeg går selv i skole kl. 8-16, og det har jeg gjort siden jeg startede i første klasse, kun onsdag har i gennem årene sluttet mellem kl. 13-15
Jeg forstår, at det er sværere at gå over til længere skoledage, hvis man er vandt til noget andet, men er det virkelig så slemt?


Jeg tror at de ødelægger det lidt, det med de sene timer.

Jeg kan da huske at der i min børnehaveklasse, var en lege time hver dag. Dagene var fra 8-12 i børnehaveklassen. Selve det med at det var let i det yngre år, gør at jeg aldrig har følt mig skoletræt.

Personligt går jeg på privatskole, og har kun en dag med 8-16. På en “mystisk” måde, så er min skoles karaktere, stadig højere end rigtig mange folkeskoler. Det samme gælder mange andre privat/fri skoler

Jeg mener at der er blevet fokuseret forkert. Det drejer sig ikke om at man skal være længere tid i skole. Det drejer sig mere om at undervisningen er rimelig, samt at der fokuseres mere på eleverne, så de ikke falder af.

For mit vedkommen, så er der meget respekt for hinanden og for lærerne på min skole. Og jeg tror at det har noget at gøre med at undervisningen er mere fokuseret. Og der er mere fokus på hver enkelt elev. En skole med 600 elever, er alt for svær at styre.

Helt rigtigt, men der er også andre forandringer der går mig på. Ikke fordi jeg er konservativ, men disse ændringer ødelægger noget af det mest fede vi har på vores skole. Der er også gode ting ved reformen, men jeg forbliver stadig imod.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
Julie_And
7. juli 2017 20:43:02 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
Hvad er det helt præcist, at det er blevet værrere?
Jeg har lidt på fornemmelsen, at folkeskolereformen er blevet ødelagt af den dårlige stemning. Når folk ikke tror på noget, kommer det heller ikke til at virke.

Privatskolers karakterer er ofte højere end offentlige skoler, så det synes jeg ikke, man kanbruge som bevis for noget. Ellers ville folk jo heller ikke betale for det.

Jeg har også på fornemmelsen, at det er selve det, at ting ændrer sig, som folk ikke kan lide, og at det ikke handler så meget om det, som det er blevet til. Unge elever, der kun har kendt den nye reform, er ikke lige så utilfredse med skolesystemet.
Måske får skolereformen skyld for meget mere, end er fair

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
saraac
7. juli 2017 21:28:08 Anmeld


Tilmeldt: 01-12-2011
Indlæg: 416


Tilbage til toppen
Det ærelige ved reformen er at lærene ikke kan finde ud af fl og alternativ undervisning ofte, og vi elever får ikke den bevægelse vi har krav på.
Men generelt synes jeg at skolen undertrykker mange unge med stort press og kun forståelse for en form for intelligens.

Jeg kunne ikke undgå, at falde over det her inlæg, så jeg valgte at vise denne fine gif. Det var så lidt ;)
Andre brugere: tegneseserefan med emnet:Superhelte
Bach
7. juli 2017 22:03:50 Anmeld


Tilmeldt: 22-07-2008
Indlæg: 1.863


Tilbage til toppen
Hvis man kigger på Finland, så har de bedre karakter gennemsnit end Danmark, men de går kun i skole fra 8-12. Jeg går selv på gymnasiet så jeg er vant til at dagene er lidt længere end folkeskolen, men det ministre ikke forstår er at mange elever er trætte fx efter kl 14.

Man vil hellere være fuld koncentreret og klar til at lære i 4 timer (8-12) End at fordele sin energi ud på en 8 timers skoledag.

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Julie_And
7. juli 2017 22:09:22 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
Bach wrote:
Hvis man kigger på Finland, så har de bedre karakter gennemsnit end Danmark, men de går kun i skole fra 8-12. Jeg går selv på gymnasiet så jeg er vant til at dagene er lidt længere end folkeskolen, men det ministre ikke forstår er at mange elever er trætte fx efter kl 14.

Man vil hellere være fuld koncentreret og klar til at lære i 4 timer (8-12) End at fordele sin energi ud på en 8 timers skoledag.


Det med at blive trær tror jeg har at gøre med hvad man er vant til. På min skole, hvor vi har haft lange dage siden vi var 3, er der ikke den store forskel mellem at sidde på skolebænken før eller efter 14.

Det handler bestemt om kvaliteten af undervisningen. Dog er det sådan, at Danmark har scoret relativt lavt de sidste par år i forhold til hvor godt de klarer sig på andre sektorer, så der er noget galt. Jeg har det bare som om, at skolereformen for skyld for alt.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
Bach
7. juli 2017 22:14:53 Anmeld


Tilmeldt: 22-07-2008
Indlæg: 1.863


Tilbage til toppen

Quote:
Det med at blive trær tror jeg har at gøre med hvad man er vant til. På min skole, hvor vi har haft lange dage siden vi var 3, er der ikke den store forskel mellem at sidde på skolebænken før eller efter 14.



Det ved jeg nu ikke om er sandt, jeg oplever tit at vi fx har til 15:20, så er mange elever trætte og ikke gider at deltage i sidste modul. Det har ikke rigtig ændret sig for mange 3.g'er.

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
hellevad
7. juli 2017 22:29:24 Anmeld


Tilmeldt: 11-06-2008
Indlæg: 17.627


Tilbage til toppen
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:



Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)




Bach
7. juli 2017 22:32:39 Anmeld


Tilmeldt: 22-07-2008
Indlæg: 1.863


Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


inklussion var den værste idé, som de kunne finde på.

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Julie_And
7. juli 2017 22:41:17 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


Jeg synes skam også jeg går til mange fritidsaktiviteter for den sags skyld. Det bliver bare placeret sådan, så folk gør det i weekenden, når de har tid.

Havde hørt et eller andet om eliteklasser, hvordan foregår det og hjælper det på problemet?

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
hellevad
7. juli 2017 22:52:31 Anmeld


Tilmeldt: 11-06-2008
Indlæg: 17.627


Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


Jeg synes skam også jeg går til mange fritidsaktiviteter for den sags skyld. Det bliver bare placeret sådan, så folk gør det i weekenden, når de har tid.

Havde hørt et eller andet om eliteklasser, hvordan foregår det og hjælper det på problemet?


Jeg tror bare, det ligger ret dybt i den danske kultur, at fritidsaktiviter som sport, musik, spejder osv. ligger i hverdagene efter skole eller om aftenen, og at weekenden bruges til afslapning, fester, familiesammenkomster, forlængede fritidsaktiviteter (såsom sportskampe, koncerter (man selv spiller til), lejre osv.), diverse arrangementer osv. I det hele taget ofte heldagsarrangementer. Jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare. Det vil f.eks. være unaturligt for mig at skulle til korprøve lørdag fra 13-15. Selv for voksne er det sådan, at møder, fritidsaktiviteter o.l. er mandag-torsdag, og at weekenden bruges til ca. de samme ting som skoleelever, hvis man ikke arbejder.

Det ved jeg ikke noget om. Jeg har da måske hørt om det, men er det noget, der er udbredt i Danmark? Jeg tror, mange vælger privatskoler og friskoler, hvis deres faglige niveau er for højt til folkeskolen, men selvfølgelig har alle ikke mulighed for det, så der er da muligvis eliteklasser.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:



Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)




hellevad
7. juli 2017 22:54:07 Anmeld


Tilmeldt: 11-06-2008
Indlæg: 17.627


Tilbage til toppen
Bach wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


inklussion var den værste idé, som de kunne finde på.


Ja. Jeg vil gå så langt som at sige, at reformen i sig selv er fin nok, men inklussionsdelen er en kæmpe fejltagelse, og det undrer mig stadig, hvordan en venstrefløjsregering kan være så ligeglad med de svageste folkeskoleelever.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:



Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)




Julie_And
7. juli 2017 23:02:43 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Bach wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


inklussion var den værste idé, som de kunne finde på.


Ja. Jeg vil gå så langt som at sige, at reformen i sig selv er fin nok, men inklussionsdelen er en kæmpe fejltagelse, og det undrer mig stadig, hvordan en venstrefløjsregering kan være så ligeglad med de svageste folkeskoleelever.

Kan godt se problemet i det, men havde endnu ikke hørt så meget om det.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
AndebyAnden
7. juli 2017 23:07:06 Anmeld

Moderator

Tilmeldt: 07-03-2015
Indlæg: 1.009


Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


Jeg synes skam også jeg går til mange fritidsaktiviteter for den sags skyld. Det bliver bare placeret sådan, så folk gør det i weekenden, når de har tid.

Havde hørt et eller andet om eliteklasser, hvordan foregår det og hjælper det på problemet?


De eliteklasser som jeg kender, er sport og skole som er sammenlagt. Det kræver at man er “god” nok til sin sport, og har potientiale. Så det er slet ikke noget man bare gør.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)



Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
Julie_And
7. juli 2017 23:07:48 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Bach wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


inklussion var den værste idé, som de kunne finde på.


Ja. Jeg vil gå så langt som at sige, at reformen i sig selv er fin nok, men inklussionsdelen er en kæmpe fejltagelse, og det undrer mig stadig, hvordan en venstrefløjsregering kan være så ligeglad med de svageste folkeskoleelever.


Jeg står stadigvæk fast i, at man sagtens kan. Man slapper stadig af i weekenden, fritidsaktiviteterne tager jo ikke hele dagen. Ofte er de om morgenen, og så vil familiefester være om eftermiddagen. Hvis man skal på heldagsturer, hvilket ikke forekommer ekstremt tit, så kommer man bare ikke til sin fritidsaktivitet den ene gang.

Der er stadig fritidsaktiviteter om aftenerne på hverdag, det kan så være f. eks 18:00-20:00. Det er især yngre elever, der deltager, fordi de ældste skal tage højde for 3-4 timers lektier om dagen.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
Julie_And
7. juli 2017 23:09:06 Anmeld


Tilmeldt: 23-06-2009
Indlæg: 5.968


Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
hellevad wrote:
Jeg afsluttede folkeskolen, året før refromen trådte i kraft, så jeg har ikke oplevet den på egen hånd, men jeg har kunne mærke på folkeskoleelever omkring mig, hvor dårlig den er. Jeg synger med i et gospelkor, og tiderne for korprøve måtte ændres i kraft af reformen, og mange kormedlemmer er utrolig trætte efter en lang skoledag, og flere er nødt til at stoppe i koret pga. det.
Jeg ved ikke, hvordan det er i Belgien (eller hvor det nu er, du bor), men i Danmark betyder det at dyrke fritidsaktiviteter utrolig meget, og det kan være svært med de lange skoledage.

En anden dårlig ting ved reformen er inklussion. Tanken om at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen er i sig selv udmærket, men at ville have som målsætning at flytte langt de fleste af disse elever fra specialklasser og specialskoler til folkeskoler er absurd. Jeg har gået på specialskole i 7 år, og på en special HF i to år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne have klaret almindelige folkeskole-eller gymnasieklasser. Måske kunne jeg, men jeg er langt fra sikker. Og jeg er altså ret normalfungerene i forhold til mange andre med særlige behov. Jeg kender til elever, der er blevet ofre for politikkeres lyst til at inkludere elever med særlige behov i folkeskolen, og det ikke gået godt. Heldigvis mener jeg, at denne del af reformen er blevet rullet tilbage pga. for meget kritik.

Deruover er skolereformen som udgangspunkt bare ikke god nok. Næsten ingen bryder sig om den, og der er for mange dele af reformen, der burde ændres.


Jeg synes skam også jeg går til mange fritidsaktiviteter for den sags skyld. Det bliver bare placeret sådan, så folk gør det i weekenden, når de har tid.

Havde hørt et eller andet om eliteklasser, hvordan foregår det og hjælper det på problemet?


De eliteklasser som jeg kender, er sport og skole som er sammenlagt. Det kræver at man er “god” nok til sin sport, og har potientiale. Så det er slet ikke noget man bare gør.

Så det er ikke noget, der forekommer i det akademiske, som f. eks. dansk eller matemetik, så de bedre elever stadig kan udfordres.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)


Mangler du bonuspoint? Så klik her
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.



Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: