Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Debat: hvornår burde børn få deres første mobil/tablet Options
batdut5
7. juli 2017 21:34:18 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg har startet den her debat, for at hører jeres mening om hvornår i synes børn burde få deres første mobil/iPad.

Inspiration til denne debat komme fra en af mine bedsteveninder her på Andeby Julie_and, som stillet et glimrende spørgsmål som lød sådan her " hvornår er man gammel nok til mobiler og tablets".

Så lad debatten begynde.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
Julie_And
7. juli 2017 21:51:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg tror bestemt, at børn på 3 år, der spiller på iPads hele dagen og børn på 6 med mobiltelefoner ikke har den rigitge mængde ansvar, der skal til. Det er også ærgeligt, at børn ikke længere leger på samme måde og ikke er ude lige så ofte.
På en måde tror jeg, at man skal være ældre til en mobiltelefon.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
skumsprøjt_von_and
7. juli 2017 21:56:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes børn skal være omkring 12-13 år, dog var jeg selv 10 da jeg fik min telefon :D
Jeg synes børn skal have lov til at lege udenfor og udvikle nogle sociale kompetencer, det formår de ikke når de sidder med deres mobil/iPad en hel dag.
Tja...Det kan godt være jeg er lidt "gammeldags", men jeg er glad for at jeg leget med andre børn som barn. :)

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Julie_And
7. juli 2017 21:58:01 Anmeld

Tilbage til toppen
skumsprøjt_von_and wrote:
Jeg synes børn skal være omkring 12-13 år, dog var jeg selv 10 da jeg fik min telefon :D
Jeg synes børn skal have lov til at lege udenfor og udvikle nogle sociale kompetencer, det formår de ikke når de sidder med deres mobil/iPad en hel dag.
Tja...Det kan godt være jeg er lidt "gammeldags", men jeg er glad for at jeg leget med andre børn som barn. :)

Jeg tror, jeg var 11 da jeg fik min, men da havde jeg også brug for en. Det kommer meget an på barnet og behov. Hvis nogen skal gå hjem fra skole alene, er det meget rart, at de i det mindste kan ringe, hvis der er noget :)

//Julie_And

Bach
7. juli 2017 22:06:44 Anmeld

Tilbage til toppen
11 år - Så simpelt, så ærligt, så konkret

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Byrådsmedlem
Julie_And
7. juli 2017 22:12:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Bach wrote:

Det er dog ikke altid så simpelt. Alle er anderledes.

Hvad hvis en selvstændig og forsigtig 8-årrig tager bussen hjem hver dag? Skal han/hun ikke have muligheden for at kontakte sine forældre?
Det er heller ikke alle, der allerede har brug for en mobiltelefon eller en tablet, så snart de er 11. Skal de have bare fordi alle andre må?

//Julie_And

Bach
7. juli 2017 22:26:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Bach wrote:

Det er dog ikke altid så simpelt. Alle er anderledes.

Hvad hvis en selvstændig og forsigtig 8-årrig tager bussen hjem hver dag? Skal han/hun ikke have muligheden for at kontakte sine forældre?
Det er heller ikke alle, der allerede har brug for en mobiltelefon eller en tablet, så snart de er 11. Skal de have bare fordi alle andre må?

Jeg overlevede til jeg var 12, hvor jeg tog bussen hjem hverdag. + Hvis der opstår et problem, så er der massere af voksne på en skole, som kan og vil hjælpe.

Jeg har aldrig sagt de SKAL have når de bliver 11, men jeg tænker de vil have godt af ikke at blive opslugt af sociale medier og sidde med deres mobil hele dagen, men leg med noget lego eller gå udenfor og leg med deres venner.

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Byrådsmedlem
hellevad
7. juli 2017 22:43:44 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg fik vidst min første mobil som 13-årig, men det handlede meget om,at jeg ikke selv havde lyst til det før. Selv min lillebror fik en før mig :P

Jeg synes, udviklingen er gået utrolig stærkt. Jeg sidder nogle gange i bussen ved siden af eller bag ved nogle meget små børn med mobiltelefoner, og mine små fætre og kussiner har også Ipads og mobiler. Mine helt små fætre kunne endda for et par år siden spørge efter vores Ipad, hvis de var hjemme hos os, fordi de ville spille et spil, og det er ikke blevet bedre. Man kan jo så se det på den måde, at jeg i deres alder sad ved vores stationære computer og spillede Pixeline, Pedersen og Findus, Magnus og Myggen osv. Var det bedre? Jeg vil mene ja, fordi man gik meget op i, da jeg var lille, at børne-computerspil skulle være læringsspil. I dag spiller børnene bare Temple Run, Subway Surf og lignende spil, man ikke kan lærer særlig meget af. Men måske er jeg gammeldags. Læring kan jo være flere ting.

Jeg har det egentlig lidt på samme måde, når jeg ser et helt lille barn gå i trafikken i Aabenraa by, hvor jeg ikke kan lade være med at tænke på, at det er uansvarligt at lade 5-6 årige børn gå alene rundt i en forholdsvis stor og trafikeret by, og at man i det mindste kunne sende dem med en bus e.l. Omvendt cyklede jeg også til skole, da jeg var ret lille, men det var altså også i en mindre by ude på landet, og jeg mener ofte, min mor cyklede med. Det virker som om, at selvom vi taler så meget om curlingforældre, bliver der læsset mere og mere ansvar oven i børn, samtidig med vi ikke forventer det store af dem. Meget børnefjernsyn er decideret useriøst, og curlingforældre pyldrer, hvis deres børn ved et uheld hører om et terrorangreb i fjernsynet.

For at komme tilbage på sporet: Jeg ved ikke hvilken alder, man burde få mobiltelefon i. Tiderne har ændret sig, og som Julie And nævnte, er det brugbart i forhold til transport osv. Jeg vil så foretrække, at man producerede særlige mobiltelefoner til børn, da børn hurtigt kan komme ud for farer på internettet.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Julie_And
7. juli 2017 23:00:54 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg fik vidst min første mobil som 13-årig, men det handlede meget om,at jeg ikke selv havde lyst til det før. Selv min lillebror fik en før mig :P

Jeg synes, udviklingen er gået utrolig stærkt. Jeg sidder nogle gange i bussen ved siden af eller bag ved nogle meget små børn med mobiltelefoner, og mine små fætre og kussiner har også Ipads og mobiler. Mine helt små fætre kunne endda for et par år siden spørge efter vores Ipad, hvis de var hjemme hos os, fordi de ville spille et spil, og det er ikke blevet bedre. Man kan jo så se det på den måde, at jeg i deres alder sad ved vores stationære computer og spillede Pixeline, Pedersen og Findus, Magnus og Myggen osv. Var det bedre? Jeg vil mene ja, fordi man gik meget op i, da jeg var lille, at børne-computerspil skulle være læringsspil. I dag spiller børnene bare Temple Run, Subway Surf og lignende spil, man ikke kan lærer særlig meget af. Men måske er jeg gammeldags. Læring kan jo være flere ting.

Jeg har det egentlig lidt på samme måde, når jeg ser et helt lille barn gå i trafikken i Aabenraa by, hvor jeg ikke kan lade være med at tænke på, at det er uansvarligt at lade 5-6 årige børn gå alene rundt i en forholdsvis stor og trafikeret by, og at man i det mindste kunne sende dem med en bus e.l. Omvendt cyklede jeg også til skole, da jeg var ret lille, men det var altså også i en mindre by ude på landet, og jeg mener ofte, min mor cyklede med. Det virker som om, at selvom vi taler så meget om curlingforældre, bliver der læsset mere og mere ansvar oven i børn, samtidig med vi ikke forventer det store af dem. Meget børnefjernsyn er decideret useriøst, og curlingforældre pyldrer, hvis deres børn ved et uheld hører om et terrorangreb i fjernsynet.

For at komme tilbage på sporet: Jeg ved ikke hvilken alder, man burde få mobiltelefon i. Tiderne har ændret sig, og som Julie And nævnte, er det brugbart i forhold til transport osv. Jeg vil så foretrække, at man producerede særlige mobiltelefoner til børn, da børn hurtigt kan komme ud for farer på internettet.

Jeg tror, det med curlingforældre har meget at gøre med hvilken by man bor i, for jeg har bestemt oplevet mange, der gjorde alt for meget for deres børn.
Selv bor jeg ret langt fra min skole, og mine venner bor enten ved skolen eller på den helt anden side, så jeg kan ikke bare cykle hen til dem. Jeg ville gerne, for jeg ville ønske jeg bare lige kunne tage hen til min veninder efter skole et par timer og så hjem, men det er slet ikke så simpelt. Jeg bliver altid nødt til at planlægge alt en uge på forhånd, og mine forældre skal altid kører mig.
Jeg har oplevet mange curlingforældre, som gør alt for deres børn. De overbeskytter dem, så børnene får nærmest ikke lov til bare at være børn. De må kun lege med bestemt legetøj, for resten er farligt. De har overtalt skoler til at lave regler i skolerne om, at der kun må være frugt i børnehaven. Børnene har lige pludseligt ikke længere lov til at spise kiks.

Jeg kender også nogle børn, der har været afhængige af deres iPadspil fra de var 2-3 år. Hvis der ikke var en iPad, blev det til skrig og skrål. Derfor tror jeg, at man skal være ældre til tablets end telefoner. En af problemerne er, at alle vil have elektroniske apparater så snart deres venner gør.

Man kan stadig få mobiltelefoner, der ikke er tablets, som så kun kan ringe og sende sms'er. Det kunne måske være en ok løsning, hvis man har brug for det.

//Julie_And

AndebyAnden
7. juli 2017 23:18:07 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Jeg bliver en smule glad for at høre at iPad har erstattet tablet ordet. (Siger noget om hvilket mærke som jeg holder til). Men det var ikke det som det skulle handle om.

Personligt så mener jeg at en telefon og tablet (iPad):-), er to meget forskellige ting, når det kommer til alder.

Jeg mener at en tablet er noget som man godt kan bruge fra man er 6 år. Med det forbehold, at det kun hedder en halv times brug om dagen. Det forhindre også i at man fra man er de 11, får en tablet smidt i hånden, og har frit spil.

Med den teknologi som vi har i dag, så mener jeg at det er en fordel at lære det ad fra man er 6 år, med visse forbehold.

Med hensyn til en telefon, så er kommer det jo meget an på i hvilken sammenhæng. Personligt vil jeg ikke se noget i vejen i at give en iPhone fra man er 10 år. Der findes så mange funktioner i telefonen, at man let kan slå det meste fra, så det kun er telefon og beskeder som virker.

Det vil også hjælpe på at man bliver “belønnet”, i den forstand på at hvis man kan finde ud af at bruge det, samtidig med at være social, så vil man hurtigere få lov til at bruge den til andet end at ringe med. (Tænker på spil fx)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Unknown_Duck
8. juli 2017 13:18:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes at det er op til forældrene selv hvornår de syntes ens barn er klar til at få en mobiltelefon. Nogen bliver det allerede når de fylder otte. Andre de kan kun holde det til en grænse når de fylder 12.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Julie_And
8. juli 2017 16:21:11 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Jeg synes at det er op til forældrene selv hvornår de syntes ens barn er klar til at få en mobiltelefon. Nogen bliver det allerede når de fylder otte. Andre de kan kun holde det til en grænse når de fylder 12.

Enig, men jeg tror stadig at der er mange, der får dem for tidligt.

//Julie_And

Unknown_Duck
8. juli 2017 16:38:39 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:

Det er fordi de ikke har nogle specielt fornuftige forældre. Børn skal siges nej til indimellem.

#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
AndebyAnden
9. juli 2017 00:29:49 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:

Det er fordi de ikke har nogle specielt fornuftige forældre. Børn skal siges nej til indimellem.

Fornuftige er da et helt forkert ord at bruge.

Fordi at man forkæler sit barn, så betyder det da ikke at man ikke er fornuftig.

Jeg mener stadig godt at børn kan få en telefon og tabet i en tidlig alder. Hvad er problemet?

Den kan sættes til kun at ringe og skrive, så der er ikke rigtig noget som kan gå galt. Samtidig så har barnet stadig en ny iPhone fx, og med tiden som man bliver ældre, så kan man låse op for muligheden til alle de andre apps.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Unknown_Duck
9. juli 2017 08:40:42 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Unknown_Duck wrote:
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:

Fordi at man forkæler sit barn, så betyder det da ikke at man ikke er fornuftig.

Jeg mener stadig godt at børn kan få en telefon og tabet i en tidlig alder. Hvad er problemet?

Den kan sættes til kun at ringe og skrive, så der er ikke rigtig noget som kan gå galt. Samtidig så har barnet stadig en ny iPhone fx, og med tiden som man bliver ældre, så kan man låse op for muligheden til alle de andre apps.

Problemet er det at det ikke er sundt. Særligt ikke for mindre børn. De for det til vane, og glemmer at lave andre aktiviteter. De aktiviteter hvor man skal bruge sin fantasi. Jeg ser ikke noget galt i at de låner deres mors telefon til at spille på, i ny og næ. Bare det ikke bliver for tit.

#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
vict9907
9. juli 2017 12:28:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
AndebyAnden wrote:
Unknown_Duck wrote:
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:

Problemet er det at det ikke er sundt. Særligt ikke for mindre børn. De for det til vane, og glemmer at lave andre aktiviteter. De aktiviteter hvor man skal bruge sin fantasi. Jeg ser ikke noget galt i at de låner deres mors telefon til at spille på, i ny og næ. Bare det ikke bliver for tit.

Jeg syntes at når de ikke er særlig store cirka 3 år får de lov til at låne deres mor/fars telefon til at spille lærerige spil eftersom man lære mest når man er lille og så når de bliver større får de lov til at få et par spil på deres mor/fars iPad og efter nået tid får de deres egen men det er noget helt andet med telefonen den syntes jeg man skal være mindst 12 år fordi de fleste ikke rigtigt har brug for den det er selvfølgelig noget andet hvis barnet på en eller anden måde har en form for specielt behov for det jeg har i hvertfalde overlevet uden en telefon i 10 år og hvis de absolut skal have en mens de er mindre så skal det kun være en som kan ringe og sende sms'er da de ikke har brug for andet

Jeg er med i partiet KAGE🎂🍰🍰
Jeg er bankmand
Min adresse: Æblevej 1 Andeby
jeg er medlem af H.A.P. Som kriminalbetjent
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: