Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Ide: Skal Andeby Samfundet og Byrådet lægges sammen? Options
AndebyAnden
13. juli 2017 21:44:58 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Jeg har tænkt lidt på, hvordan det ville være hvis nu at Andeby Samfudet blev lagt sammen med Byrådet.

Der kunne komme en lang række fordele, hvor det vil give mere mening at være i byrådet. Bl.a. fordi at de forskellige partier, faktisk ville kunne fremføre en politik som adskiller sig fra de andre. Alt efter hvilke skatte som er de vigtigste og andet.

Derfor tænkte jeg at det også ville kunne give et nyt pust til Byrådet.

Jeg vil derfor gerne høre jeres mening omkring det. Både jer som er i byrådet, og også jer som ikke er:-)

Et andet forslag kunne også være at “regeringen” blev omlagt, så den fungerede ligesom byrådet, med valg og partier? Det må I også gerne tage med I jeres overvejelser.

Jeg kan selvfølgelig selv lide begge ideer, men ved jo ikke med jer?:-)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
hellevad
13. juli 2017 22:01:05 Anmeld

Tilbage til toppen
Med andre ord: Alle brugere, der vil deltage i valg, skal automatisk også deltage i Andeby-samfundet?
Det er jo altid en god måde at få medlemmer på, lidt ligesom når man kun kan læse en artikel, der er blevet reklameret for på Facebook, hvis man har abonnement på avisen, der har lagt artiklen ud :P

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AndebyAnden
13. juli 2017 22:03:11 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Med andre ord: Alle brugere, der vil deltage i valg, skal automatisk også deltage i Andeby-samfundet?
Det er jo altid en god måde at få medlemmer på, lidt ligesom når man kun kan læse en artikel, der er blevet reklameret for på Facebook, hvis man har abonnement på avisen, der har lagt artiklen ud :P

Det er ikke så meget det jeg tænker på. For min skyld behøver man ikke at være medlem for at side i byrådet eller bare at stemme.
Det er mere det med at man laver noget nyt i byrådet. Jeg synes at det kunne være rigtig sjovt, hvis man kunne diskutere forslag, som ikke bare er lov ændringer i et byråd som bare er der. Forstår du hvad jeg mener?

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Mit borger kort:

hellevad
13. juli 2017 22:07:27 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:

Det er ikke så meget det jeg tænker på. For min skyld behøver man ikke at være medlem for at side i byrådet eller bare at stemme.
Det er mere det med at man laver noget nyt i byrådet. Jeg synes at det kunne være rigtig sjovt, hvis man kunne diskutere forslag, som ikke bare er lov ændringer i et byråd som bare er der. Forstår du hvad jeg mener?

Ja, jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg synes bare ikke, alle skal påtvingen en leg. Andeby-samfundet er en rigtig god ide, og det kan da godt være, jeg burde være med i det, men jeg føler lidt, det her vil udelukke alt for mange.
Det vil være fint med seperate valg i Andeby-samfundet, men jeg er nok lidt for konservativ til at kunne gå ind for en så markant ændring af det politiske system. Jeg er ellers meget positiv over for reformer, men jeg frygter, at denne ændring vil kunne eksluderer for mange. Men på den anden side, kan jeg da godt se, Andeby-samfundet er enormt populært, så det er måske en god måde at forny det politiske system. Jeg er bare lidt skeptisk...

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

chri527w
13. juli 2017 22:11:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Undskyld, men syntes ikke om ideen. Jeg syntes ærligt at Byrådet og Andeby-samfundet skal vre hver for sig. syntes andeby samfundet er nok i sig selv og byrådet er nok i sig selv :)

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
AndebyAnden
13. juli 2017 22:12:07 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:

Ja, jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg synes bare ikke, alle skal påtvingen en leg. Andeby-samfundet er en rigtig god ide, og det kan da godt være, jeg burde være med i det, men jeg føler lidt, det her vil udelukke alt for mange.
Det vil være fint med seperate valg i Andeby-samfundet, men jeg er nok lidt for konservativ til at kunne gå ind for en så markant ændring af det politiske system. Jeg er ellers meget positiv over for reformer, men jeg frygter, at denne ændring vil kunne eksluderer for mange. Men på den anden side, kan jeg da godt se, Andeby-samfundet er enormt populært, så det er måske en god måde at forny det politiske system. Jeg er bare lidt skeptisk...

Men tror du at det vil skabe konkurrence eller negativ omdømme, hvis Andeby Samfundet lavede sin egen regering med valg også?

Jeg har nemlig tænkt på det, men synes samtidig at det muligvis kan skabe for stor forvirring omkring byråd og en evt regering.

Udover det, så kan jeg også godt forstå at du er skeptisk. Jeg vil ikke sige at man bliver tvunget til at skulle være medlem, hvis det med byrådet bliver til noget, men jeg kan da godt se at det næsten er en nødvendighed, for at være i byrådet

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AndebyAnden
13. juli 2017 22:13:33 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
Undskyld, men syntes ikke om ideen. Jeg syntes ærligt at Byrådet og Andeby-samfundet skal vre hver for sig. syntes andeby samfundet er nok i sig selv og byrådet er nok i sig selv :)

Vil du synes om, hvis der også var er valg i Andeby Samfundet, eller vil du mene at det vil være for forvirrende?:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

chri527w
13. juli 2017 22:15:35 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Vil du synes om, hvis der også var er valg i Andeby Samfundet, eller vil du mene at det vil være for forvirrende?:-)
Det vil jeg syntes var mere forvirrende end det andet

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
AndebyAnden
13. juli 2017 22:21:44 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Hmm. Jeg kunne godt have tænkt mig en form for valg, men helst ikke hvis det er for forvirrende for jer andre:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

andeby_pc
13. juli 2017 22:26:54 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Hmm. Jeg kunne godt have tænkt mig en form for valg, men helst ikke hvis det er for forvirrende for jer andre:-)

God ide og på samme måde ikke :/

Farvel tak for alt - Andeby_Pc
AndebyAnden
13. juli 2017 22:43:06 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Hvad er den gode ide, og hvad er den ikke gode ide?:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

andeby_pc
13. juli 2017 22:47:52 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
andeby_pc wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Skriver den imorgen er alt for træt skal til at sove nu.

Farvel tak for alt - Andeby_Pc
AndebyAnden
13. juli 2017 22:48:13 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
AndebyAnden wrote:
andeby_pc wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:
AndebyAnden wrote:
chri527w wrote:

Skriver den imorgen er alt for træt skal til at sove nu.

Okay:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

gustavsl1
13. juli 2017 23:11:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Spændene tanker du gør dig AndebyAnden, jeg syntes dog at Samfundet bliver en smule for omfattende hvis man slår det sammen med byrådet:D
Lyder dog spændene med regeringen! Men så kunne man evt. Have (eller i hvert fald bare starte med) 3 grund partier som er fuldstændig forskellige(så det er nemt at overskue for fx nye brugere) sådan så man ikke skal bøvle en masse med forskellige partier og at man ikke ved hvor mange der er med til valget! Desuden syntes jeg at hvis der kommer de partier, at man skal have et job udover at være politikker, dog syntes jeg at formanden og næstformanden og evt en - to mere der har meget magt skal ARBEJDE som politiker:D

Bare lige mine tankerxD

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
Julie_And
14. juli 2017 07:28:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg tror ikke, at to forskellige valg ville være for forvirrende.
Til nød kan man altid holde regeringsvalget i et blogindlæg, og så bare reklamere for det, så folk ved, at det er der. Så er velgene i det mindste to forskellige steder.

I princippet kan de samme partier, som der stiller op til byrådet, vel også stille op til regeringen?

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
batdut5
14. juli 2017 11:28:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Ærligt synes jeg ikke der skal laves valg i andeby samfundet, da jeg personligt synes det ikke ødelægger charmen ved det. Hele ideen med as var fantastisk og det gav forfriskende nyt pust til andeby.dk. Det er en hyggelig leg der slet ikke er påvirket af alt det politiske der forgår på andeby.dk, så derfor synes jeg at det vil være syns og skam og ødelægge det med at putte politik ind i det.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
AndebyAnden
14. juli 2017 11:45:16 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Jeg tror ikke, at to forskellige valg ville være for forvirrende.
Til nød kan man altid holde regeringsvalget i et blogindlæg, og så bare reklamere for det, så folk ved, at det er der. Så er velgene i det mindste to forskellige steder.

I princippet kan de samme partier, som der stiller op til byrådet, vel også stille op til regeringen?

Jo, jeg havde også forestillet mig, at det kunnne være de samme partiet, hvis de havde lyst:-)

batdut5 wrote:
Ærligt synes jeg ikke der skal laves valg i andeby samfundet, da jeg personligt synes det ikke ødelægger charmen ved det. Hele ideen med as var fantastisk og det gav forfriskende nyt pust til andeby.dk. Det er en hyggelig leg der slet ikke er påvirket af alt det politiske der forgår på andeby.dk, så derfor synes jeg at det vil være syns og skam og ødelægge det med at putte politik ind i det.

Jeg kan godt se hvad du mener med at der går politik i det, men ligenu synes jeg at det køre meget i det samme, og at det mest er mig som bestemmer. Det har jeg ikke lyst til, nu har jeg startet op, og nu kunne jeg bare godt tænke mig at man fik lavet en regering af en slags, som skal styre det derfra.

Derfor tænker jeg at noget med politik, ville gøre at der er flere som er med til at bestemme, i stedet for kun mig:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

batdut5
14. juli 2017 12:17:06 Anmeld

Tilbage til toppen
Ja okay det giver faktisk god mening :) og du har en god pointe :) hvis det er kan jeg godt hjælpe dig i et stykke tid med at styre det hele :)

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
AbettorGem
14. juli 2017 12:31:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Beklager, men jeg synes det er en rigtig dårlig idé at kombinere byrådet og Andeby-samfundet.

1) Byrådets mål er/burde være at skabe gode vilkår for aktiviteten på Andeby. Det ville blive et problem hvis folk skulle stemme både efter hvem de tænker kan gøre dette i byrådet og samtidig skal stemme efter hvem der giver skattelettelser i Andeby-samfundet (eller hvad ved jeg).

2) Andeby-samfundet er meget meget nyt i forhold til byrådet. Andeby-samfundet er en leg, som får rigtig meget opmærksomhed lige nu. Det er rigtig godt at se, men at tro den vil være lige så langlivet som byrådslegen må jeg nok sige er lidt naivt. Måske er interessen for Andeby-samfundet døet hen mod jul og måske fortsætter det i årevis, men vi ved det ikke. Det er ikke mere end to uger siden, du skrev, du overvejede at stoppe helt med Andeby-samfundet - bare et eksempel at byrådet er langt mere etableret end Andeby-samfundet.

3) Som Hellevad også nævner, vil det muligvis udelukke nogen fra byrådet og andre fra Andeby-samfundet. Nogen er kun interesseret i byrådet og nogen vice versa. Jeg selv er ikke interesseret i Andeby-samfundet, men jeg interesserer mig for byrådet. Hvis jeg også var tvunget til at forholde mig til Andeby-samfundet, fordi jeg var engageret i byrådet, så ville jeg formentligt ikke gide.

Når det så er sagt, så synes jeg bestemt ikke, det ville skabe forvirring, hvis Andeby-samfundet havde eget valg. Andeby-samfundet har jo et rimelig begrænset antal medlemmer og jeg går ud fra, det kun er de personer, der vil deltage i det valg. Så hvis I synes det kunne være sjovt, skal I da bare gøre det.

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
AndebyAnden
14. juli 2017 15:22:56 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Beklager, men jeg synes det er en rigtig dårlig idé at kombinere byrådet og Andeby-samfundet.

1) Byrådets mål er/burde være at skabe gode vilkår for aktiviteten på Andeby. Det ville blive et problem hvis folk skulle stemme både efter hvem de tænker kan gøre dette i byrådet og samtidig skal stemme efter hvem der giver skattelettelser i Andeby-samfundet (eller hvad ved jeg).

2) Andeby-samfundet er meget meget nyt i forhold til byrådet. Andeby-samfundet er en leg, som får rigtig meget opmærksomhed lige nu. Det er rigtig godt at se, men at tro den vil være lige så langlivet som byrådslegen må jeg nok sige er lidt naivt. Måske er interessen for Andeby-samfundet døet hen mod jul og måske fortsætter det i årevis, men vi ved det ikke. Det er ikke mere end to uger siden, du skrev, du overvejede at stoppe helt med Andeby-samfundet - bare et eksempel at byrådet er langt mere etableret end Andeby-samfundet.

3) Som Hellevad også nævner, vil det muligvis udelukke nogen fra byrådet og andre fra Andeby-samfundet. Nogen er kun interesseret i byrådet og nogen vice versa. Jeg selv er ikke interesseret i Andeby-samfundet, men jeg interesserer mig for byrådet. Hvis jeg også var tvunget til at forholde mig til Andeby-samfundet, fordi jeg var engageret i byrådet, så ville jeg formentligt ikke gide.

Når det så er sagt, så synes jeg bestemt ikke, det ville skabe forvirring, hvis Andeby-samfundet havde eget valg. Andeby-samfundet har jo et rimelig begrænset antal medlemmer og jeg går ud fra, det kun er de personer, der vil deltage i det valg. Så hvis I synes det kunne være sjovt, skal I da bare gøre det.

Det kan du have ret i:-)

Jeg kan fornemme at stemningen for at Andeby Samfundet og Byrådet skal slås sammen, ikke er helt det rigtige, dog er der forholdsvis mange, som godt kan se ideen med et valg for Andeby Samfundet:-)

Jeg tror at jeg “dropper” ideen med byrådet, og bygger videre på den anden ide:-)

Hvis man har ideer til en måde at et valg kunne fungere på, så er man mere end velkommen:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: