Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

DEBAT: Aktiv Dødshjælp Options
Julie_And
21. juli 2017 14:32:57 Anmeld

Tilbage til toppen
I denne uge, kigger vi på en lidt mere seriøs og mere hæftig debat.

Aktiv dødshjælp eller eutanasi er når man hjælper et menneske med at dø. Det er kun brugt i specielle tilfælde og er kun lovligt i nogle lande. Det er ikke lovligt i Danmark, men der har været debat om hvorvidt det burde være lovligt.

Hvad synes I?

Med venlig hilsen Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Stem på KAGE til dette valg for et aktivt og fredeligt andeby.dk.
andeby_pc
21. juli 2017 15:05:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Altså hvis Personen som har det dårligt. Eller har den sjældne sygdom ALS
Som gør at han ikke kan noget til sidste så synstes jeg godt man kan men en Rask dreng som fks bare har brækket benet og vil død må ikke

Synstes at staten skal godkende det før den personen som ønsker aktivdød må gøre det.

Skal du ikke være med i Andeby samfundet leg?
Læs mere her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153534

Kandidat for Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!
gustavsl1
21. juli 2017 15:11:51 Anmeld

Tilbage til toppen
Folk kan jo godt misbruge det men i sjældne tilfælde syntes jeg det er fint nok

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
AndebyAnden
21. juli 2017 15:34:28 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Altså vi har jo passiv dødshjælp, hvilket er fint nok. Jeg har haft projekt uge, hvor jeg valgte dødshjælp. Under den uge, fandt jeg min egen mening, som er at assisteret selvmord, ikke burde være lovligt i Danmark. Passiv dødshjælp skal forblive lovligt, og aktiv dødshjælp skal gøre lovligt.

Det er min holdning.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

gustavsl1
21. juli 2017 15:38:34 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Altså vi har jo passiv dødshjælp, hvilket er fint nok. Jeg har haft projekt uge, hvor jeg valgte dødshjælp. Under den uge, fandt jeg min egen mening, som er at assisteret selvmord, ikke burde være lovligt i Danmark. Passiv dødshjælp skal forblive lovligt, og aktiv dødshjælp skal gøre lovligt.

Det er min holdning.

Passiv dødshjælp hvad er det?

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

andeby_pc
21. juli 2017 15:40:47 Anmeld

Tilbage til toppen
gustavsl1 wrote:
AndebyAnden wrote:

Det er min holdning.

Aktiv dødshjælp: En person - typisk en læge - medvirker til at tage et andet menneskes liv. ... Passiv dødshjælp: Den eneste form for dødshjælp, der er tilladt i Danmark. En meget syg patient kan fravælge livsforlængende behandling eller få smertestillende medicin, der fremskynder døden.

Skal du ikke være med i Andeby samfundet leg?
Læs mere her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153534

Kandidat for Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!
AndebyAnden
21. juli 2017 17:08:02 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
gustavsl1 wrote:
AndebyAnden wrote:

Det er min holdning.

Aktiv dødshjælp: En person - typisk en læge - medvirker til at tage et andet menneskes liv. ... Passiv dødshjælp: Den eneste form for dødshjælp, der er tilladt i Danmark. En meget syg patient kan fravælge livsforlængende behandling eller få smertestillende medicin, der fremskynder døden.

Præcis. Passiv dødshjælp kan jeg heller ikke forestille mig skulle afskaffes, da det vil være at tvinge folk ind i en situation, som de måske ikke har lyst til.

Problemet er bare at der ikke er mange læger som har lyst til at skulle tage en andens liv, ved aktiv dødshjælp. I sidste ende kan det måske være at problemet slet ikke er en lov. Men derimod lyst og moral

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

gustavsl1
21. juli 2017 19:26:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Hmmmmm xD

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Julie_And
21. juli 2017 20:55:30 Anmeld

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
Altså hvis Personen som har det dårligt. Eller har den sjældne sygdom ALS
Som gør at han ikke kan noget til sidste så synstes jeg godt man kan men en Rask dreng som fks bare har brækket benet og vil død må ikke

Synstes at staten skal godkende det før den personen som ønsker aktivdød må gøre det.

Selvfølgelig får man ikke aktiv dødshjælp, hvis det handler om et barn der har brækket benet, det er der heller ingen tvivl om. Det er endda svært at få aktiv dødshjælp. For det første skal patienten selv ønske det. Selv derefter kan det stadig være svært, for man kan kun få det, hvis man er sikker på, at der ikke længere er chance for helbredelse.

Julie_And
21. juli 2017 21:09:44 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
andeby_pc wrote:
gustavsl1 wrote:
AndebyAnden wrote:

Det er min holdning.

Præcis. Passiv dødshjælp kan jeg heller ikke forestille mig skulle afskaffes, da det vil være at tvinge folk ind i en situation, som de måske ikke har lyst til.

Problemet er bare at der ikke er mange læger som har lyst til at skulle tage en andens liv, ved aktiv dødshjælp. I sidste ende kan det måske være at problemet slet ikke er en lov. Men derimod lyst og moral

Jeg tror ikke, at de afskaffer passiv dødshjælp, ellers ville man aldrig kunne slukke for en maskine. Desuden ville det helt praktisk koste for mange resourcer at holde folk i live, der ikke har en chance for at overleve alligevel.

hellevad
21. juli 2017 23:00:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes, det er en rigtig svær problemstilling, men jeg er som udgangspunkt imod drab, også hvis personen selv ønsker det. Alle taler om et værdigt liv, men kan man måske ikke også få et værdigt liv på andre måder end at dø fra det? Desuden kan aktiv dødshjælp "misbruges", da nogle handicappede vil øsnke det, selvom de har grundlag for et godt liv. Jeg har hørt om mennesker, som er glade for, de i sin tid ikke kunne modtage aktiv dødshjælp, da de efterfølgende har fået et værdigt liv.

Dog er det rigtig svært med bl.a. ALS. Men som udgangspunkt forholder jeg mig ret kritisk overfor tanken. Mennesket skal ikke kunne være herre over alt på denne måde.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Julie_And
22. juli 2017 18:19:50 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg tror, at folk er alt for bange for, at aktiv dødshjælp ville blive misbrugt. Det er en lang process og det ville blive lavet sådan, så det ikke kunne misbruges.
Det samme kan man jo sige om passiv dødshjælp og så mange andre: de kan jo lige så nemt blive misbrugt..

Julie_And
22. juli 2017 18:20:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Ser i etisk noget problem i, at folk ville kunne modstage aktiv dødshjælp?

gustavsl1
22. juli 2017 18:54:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:

Nogen sygdomme gør vist at folk får dårlig dømmekraft og bliver nemme at ovettalr trot jeg xD så der ku der være et provlemxd

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Julie_And
23. juli 2017 01:12:32 Anmeld

Tilbage til toppen
gustavsl1 wrote:
Julie_And wrote:

Nogen sygdomme gør vist at folk får dårlig dømmekraft og bliver nemme at ovettalr trot jeg xD så der ku der være et provlemxd

Det er rigtigt, og nogle sygdomme gør, at man slet ikke kan tænke længere. Er det ikke unødvendigt, at folk skal sidde som en grøntsag og bare vente på at dø?

Men hvis man får sondemad, man ikke har det store familie tilbage, man ikke kan gøre noget, man har smerter, hvad er der så tilbage at leve for. Tvinger man nærmest ikke bare folk til at leve et liv, som de ikke længere vil have?

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: