Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Snak om en figur fra Andeby (Georg Gearløs) Options
AndebyAnden
22. august 2017 15:13:13 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Som jeg skrev i går, så ville der komme en snak om forskellige figurere en gang om ugen. I denne uge er det Georg Gearløs.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om disse spørgsmål herunder:

- Hvad er det specielle ved den figur?
- Hvilke positive træk har figuren?
- Hvilke knap så positive træk har figuren?
- Hvad er jeres relation til figuren?

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
AndebyAnden
22. august 2017 15:18:15 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Jeg mener selv:

- Hans speciale som figur er hans klogskab og opfindelser. Han er en klog figur og har mange opfindelser som måske ikke altid er lige gode. Han skiller sig meget ud i forhold til andre, da hans er specificeret indenfor et bestemt område.
- Det positive ved ham er at han mange gange har en løsning på problemet, og derfor næsten er selvkørende. Det er også en af de ting der gør at han skiller sig ud.
- Det knap så positive er en smule det at han kan være klodset, men det ser jeg SLET IKKE som noget dårligt, så i mine øjne er der intet negativt eller knap så postiv ved ham.
- Min relation er speciel til den klodsede del og faktisk også lidt opfinder delen, da jeg personlig selv godt kan prøve at lave noget nyt eller anderledes.

Alt det her er min mening, hvad er jeres?

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

hellevad
22. august 2017 15:39:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Det specielle ved figuren er, at han har en slags tiltrækningskraft pga. sit værksted. Dermed fremstår han væsentlig mere populær og folkelig end de andre karakterer, vi kender. Vi ved, han er respekteret i Andeby på trods af sine uheldige opfindelser. Derudover er han ganske enkelt klog, hvilket står i kontrast til flere andre kendte figurer. Samtidig står han dermed i front for flere andre kloge typer i Andeby (inkl. musene)-universet, hvilket får ham til at fremstå som en original karakter fremfor de andre "kopier".

Det positive ved karakteren er samtidig, at han er en sær original, som ikke tænker på samme måde som de andre. Han fremstår lidt autistisk og nørdet i hans måde at være på. Og igen, så er det også positivt, at han virker altid venlig og flink, hvor andre karakterer lettere hidser sig op. Georg er oftest positiv.

Det mindre positive er, at han er meget "flad", hvilket vil sige, at vi godt nok hører meget om ham, men det er meget ensformigt. Vi hører af og til om hans barndom (så vidt jeg husker), og vi ved, han har en meget nær relation til Lille Hjælper. Nogle tegnere prøver at fylde ting på ham, og det er også fint, men det er som om, hans karaktertræk ikke udvider sig. Omvendt skal han muligvis bare være ret enkel, da han er en biperson og ikke en hovedperson. Han er dog nogle gange hovedpersonen, og disse historier er oftest ret kedelige, da det ofte bygger på de samme plots. Enten skal han på ferie, men han kan ikke finde ud af det, eller også skal han opfinde et eller andet, som går galt. Det bliver lidt ensformigt.

Min relation til figuren? Vil det sige de træk, jeg kan genkende i mig selv, eller min relation med selve karakteren? Jeg er også selv klog, nørdet og autist, og jeg kan derfor godt genkende mig selv lidt i Gearløs, men det er ikke fordi, jeg som sådan føler en særlig tilknytning til figuren. Når jeg tænker på ham, er der som sådan ikke nogle historier, der straks dukker op som gode emotionelle minder fra min barndom eller efterfølgende. Ikke at jeg ikke kan huske historier med ham, men selvom han som sagt er ret "flad", kan han godt virke lidt forskellig fra tegner til tegner. Ikke meget forskellig, men nogen fremstiller ham måske f.eks. mere nørdet end andre.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
23. august 2017 01:15:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Meget godt ramt af Hellevad. Kombinationen af Georgs neutrale personlighed og hans store viden gør ham på den ene side en-dimensional, men også særdeles brugbar narrativt. Det har nok også bidraget til at han overlevet alle disse år og forblevet en fast del af universet.

Jeg har også selv brugt Georg i begge mine store historier og bruger selv disse karaktertræk. Hvis noget kompliceret skal forklares eller der er brug for en bestemt opfindelse, så går man til Georg Gearløs. Det er således også altid dem, han interagerer med, eller dem, der bruger hans opfindelser, der er interessante og ikke ham selv.

Noget, du dog ikke går ind på er etikken i hans arbejde. Det er også et tema, jeg forsøger at behandle i "Af and er du kommet". Georgs opfindelser ender ofte med at blive udnyttet. Enten af kriminelle eller af kapitalismen i form af Joakim von And. Han har også skabt liv, blandt andet i skikkelse af Lille Hjælper.

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: