Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Time #5 Options
AbettorGem
2. september 2017 12:04:44 Anmeld

Tilbage til toppen

Sandhedens Time
#5, 02/09/2017

Sandhedens Time er hele Andebys andemagasin, som giver dig skarpe holdninger, dybdegående historier og anmeldelser. Sandhedens Time vil gerne takke for de mange rosende ord, der er kommet i forbindelse med sidste nummer. Det betyder meget at vide, der bliver sat pris på ens arbejde.

Sagen om borgmesteren private beskeder til vælgere - Overblik
Efter fire siders diskussion i Sandhedens Time #4, er der endelig kommet et nogenlunde overblik over sagen. Der kom mange ting frem i løbet af diskussionen og det var meget forvirrende, så vi har valgt at bringe hovedpunkterne her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at det har været muligt a AndebyAnden på forhånd har læst godkendt artiklen. Dette for at sikre, at der ikke sker nogen misforståelser og for at sikre, artiklen ikke fører til yderligere splid.

De tre førstegangsvælgere
Under sommerens byrådsvalg skrev AndebyAnden til tre førstegangsvælgere, Unknown Duck, Andeby2006 og Thewinnertakesitall, og spurgt dem hvorfor, de stemte, som de gjorde. AndebyAnden forklarer dette som nysgerrighed fra hans side og at han ikke kontaktede dem med noget ønske om, at de skulle ændre deres stemmer til Donaldisterne.

Til 11-årige Andeby2006 skriver han således "Hej, hvorfor stemmer du på AbettorGem nu? Er det Bach som har sagt det?:-)" og efterfølgende "Det er ærgrerligt, men du bestemmer selvfølgelig selv. Du skal altid være velkommen til at stemme på os:-)".

Det skal understreges, at AndebyAnden fastholder, at der kun er tale om de to brugere Andeby2006 og Unknown Duck. Otte dage tidligere skrev han en lignende besked til Thewinnertakesitall "Hvad er grunden til at du stemmer på partiet kage?", men AndebyAnden garanterer, at der er en god forklaring på dette, som han ikke ønsker at fortælle offentligt før november måned.

Kendt metode
Sandhedens Time har svært ved at tro, at AndebyAnden skrev til de to eller tre brugere alene på grund af nysgerrighed og ikke med noget ønske om at de skulle ændre deres stemmer, til at stemme på Donaldisterne. For det første fordi han både før valget og efter valget er blevet afsløret i at bruge denne metode. Nemlig til vintervalget i 2016 og senest denne sommer, da han forsøgte at få medlemmerne af Rapikale Ænder til at skifte til Donaldisterne.

For det andet fordi at da Thewinnertakesitall svarede AndebyAnden efter valget, så skrev han, at det var ”ligemeget”.

AndebyAnden vil gerne understrege, at han synes, det er forkert at inddrage hans forsøg på at hverve medlemmer af Rapikale Ænder til Donaldisterne, fordi det ene handler om stemmer, hvor det andet handler om partimedlemmer.

Finder ikke metoden problematisk
AndebyAnden kan i det hele taget ikke se problemet med at skrive til brugere privat. Han forklarer det som følgende:

"Jeg sammenligner det med at stå i supermarkedet og dele valg reklame ud. Du deler det personligt ud, men det er alligevel offentligt. Her skriver jeg det personligt ud, men det er alligevel offentlig hvis man deler det."

Sandhedens Time færdig med sagen
Jeg, Sandhedens Times redaktør AbettorGem, er blevet tilbudt at få forklaringen videreleveret via Hellevad, men som jeg har sagt, så handler Sandhedens Time ikke om at få min personlige nysgerrighed stillet, derimod at informere hele Andeby. Sagen ser ud til at ende her. I hvert fald frem til november, hvor AndebyAnden også skal til at afgå som borgmester.

Ny domstol i Andeby?
Dog fortsætter sagen en lille smule i form af viceborgmester og medlem af Partiet KAGE Julie Ands nye forslag om at Byrådet skal have sin egen domstol, som kommer i kølvandet på Sandhedens Times seneste afsløring. Domstolen skal kunne afgøre tvivlsspørgsmål og uenigheder blandt brugere.

Pressens bekymring
Sandhedens Time velkommer diskussionen, da det altid er positivt at se nye idéer på Andeby, men vi er samtidig skeptiske. Vil en domstol eksempelvis kunne lægge låg på Andebys aviser, hvis en håndfuld brugere beslutter, at en avis ikke har ret?
Alt dette vil selvfølgelig blive diskuteret igennem i den næste tid og denne artikel er kun en opfordring til debat.

Anmeldelse af Skønheden og Udyret (2017)
GOD IDÉ ELLER FORGÆVES?
Den populære tegnefilm er blevet genindspillet med levende skuespillere, animationskunst og tre kvarters ekstra spilletid. Sandhedens Time har set på, om det var en god idé eller forgæves.

NOGET AT ARBEJDE MED
Lod os være ærlige. Tegnefilmen fra 1991 lider under en meget dårlig struktur. Filmens klimaks bliver ikke bygget ordentligt op og hele forholdet mellem Skønheden og Udyret udvikler sig med alt for store spring. Disney-film fra samme tid som Løvernes Konge og Aladdin er langt mere velskrevne.

RO OG TÅLMODGHED
Den forlængede spilletid udnyttes fortrinligt. Det gavner historien at der bruges tid på at uddybe de forskellige karakterer, ligesom manuskriptforfatterne har gjort et stort stykke arbejde med at få historien til at hænge langt bedre sammen. Overgangen fra fremmede til elskende, som jo burde være hele denne historiens fokus, bliver i denne version forklaret med mere ro og tålmodighed.

EN FLAD FORNØJELSE
Filmens største problem er, at den er grim. Instruktøren er Bill Condon, som også instruerede de sidste to Twilight-film, og filmens visuelle side er nøjagtig lige så flad.

KATASTROFAL ANIMATION
Dog er det største problem filmens katastrofalt dårlige CGI-animation. Berømte skuespillere som Ewan McGregor, Sir Ian McKellen og Emma Thompson lægger stemme til slottets tjenere, som er blevet forvandlet til brugsgenstande. Hvor disse i tegnefilmen var de mest udtryksfulde karakterer, er deres mimik desværre særdeles fastlåst i denne fortolkning.

Dette kaster opgaven om at udtrykke følelser over til Emma Watsons Belle og Dan Stevens Udyret. Desværre er Udyret så klodset animeret, at man tror, man ser en filmsekvens i et bedaget PlayStation-spil.

VELLYKKEDE SKURKEROLLER
Til gengæld er de to skurke perfekt personificeret i Luke Evans’ Gaston og Josh Gads LeFou. De er sjove, når de skal være sjove og uhyggelige når de skal være uhyggelige.

FALDER TIL JORDEN
Filmens plot og de to skurke fungerer langt bedre, men det er desværre ikke nok, når lysestagen, tekanden og alle de andre samt titelrollen Udyret komplet falder til jorden. Skønheden og Udyret får to stjerner i Sandhedens Time.

★★☆☆☆☆☆

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Unknown_Duck
2. september 2017 17:01:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Fedt, rigtig god avis :)

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
Lara_Frida
2. september 2017 18:13:10 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Fedt, rigtig god avis :)
e
Enig:-)

Andeby er bare Andtastisk! ;D
Partiet KAGE!!
Lara_frida Klappe

Aaaaandeby

lidt om mig:

Quote:

behandl andre som du gerne selv vil behandles!
AbettorGem
2. september 2017 18:27:08 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak, ænder! :D

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Julie_And
2. september 2017 19:06:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Meget god avis.

Jeg vil dog lige nævne at domstolen på ingen måde er ment til at hindre ytringsfriheden på andeby. Hvis domstolen bliver vedtaget, vil der selvfølgelig være begrænsninger, der alle vil blive taget op i grundloven. Domstolen ville kun kunne bestemme over ting, der har med byrådet at gøre.
Det ville ikke undre mig, hvis der også kom en paragraf vedrørende ytringsfriheden, hvis domstolen bliver vedtaget.

Med venlig hilsen Julie_And

Stem på KAGE til dette valg for et aktivt og fredeligt andeby.dk.
AndebyAnden
2. september 2017 19:51:10 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Meget god avis.

Jeg vil dog lige nævne at domstolen på ingen måde er ment til at hindre ytringsfriheden på andeby. Hvis domstolen bliver vedtaget, vil der selvfølgelig være begrænsninger, der alle vil blive taget op i grundloven. Domstolen ville kun kunne bestemme over ting, der har med byrådet at gøre.
Det ville ikke undre mig, hvis der også kom en paragraf vedrørende ytringsfriheden, hvis domstolen bliver vedtaget.

Hvorfor skulle der være en paragraf på ytringsfriheden og hvad skulle den gøre?

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Julie_And
2. september 2017 22:06:31 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
Meget god avis.

Det var mere ment for at klargøre hvad domstolen kunne og ikke kunne gøre :)

AndebyAnden
2. september 2017 22:37:11 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
Meget god avis.

Det ved jeg godt, men en domstol kan jo ikke lave regler for ytringsfrihed?

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Julie_And
3. september 2017 09:53:50 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:
Meget god avis.

Det ved jeg godt, men en domstol kan jo ikke lave regler for ytringsfrihed?

Med det mener jeg regler for, at domstolen ikke må hindre ytringsfrihed.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: