Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Rapikale Ænder: Ministerierne Options
Rap_kaleÆnder
8. september 2017 09:45:17 Anmeld

Tilbage til toppen
Rapikale Ænder er klar med en revolution af ministerierne!

Rapikale Ænders forslag er at gøre ministerierne fuldstændigt liberale, det vil sige frie og frivillige. Det betyder, at partiet, som vinder valget, selv bestemmer hvilke ministerier, de vil have med og ikke have med. De kan også opfinde nye ministerier, som de synes passer bedre.

Baggrundsviden
Lige nu er det sådan, at Grundloven siger, at fire bestemte ministerier skal oprettes efter hvert valg. Det er avisministeriet, donaldismeministeriet, udenrigsministeriet og eventministeriet. Hvis en borgmester gerne vil fjerne et ministerium, kan det kun ske midlertidigt og kun efter afstemning.

Store fordele
Fordelen ved det her forslag er, at Grundloven bliver tilpasset nutiden, istedet for at Byrådet skal forsøge at tilpasse sig en (på nogen punkter) forældet Grundlov. En anden fordel er, at hvis det bliver frit hvilke ministerier, partierne vælger at have, så får Andebys partier også mulighed for at skille sig ud i forhold til hinanden. Hvert parti skal tage stilling til hvilke ministerier, de synes er vigtige for Andeby.

Nyt kulturministerium
Det store spørgsmål er så, hvad Rapikale Ænders minister-politik er. Rapikale Ænder ønsker at oprette et Kulturministerium. Kulturministeriets opgave er at skabe gode forhold for al kultur på Andeby. Det vil sige aviser, Comic Creator, historier, events og så videre.

Kulturministeriet vil også stå for at lave nogen blogs med oversigter over de bedste aviser, Comic Creators osv., der har været på Andeby gennem tiden. På den måde samler vi avisministeriet og eventministeriet, samtidig med at vi kommer med den vores nye idé om kulturministeriet.

Færre ministerier, men flere brugere i hver ministerium
Rapikale Ænder går ind for et mindre antal ministerier, end der normalt har været. Istedet tror vi, det er en god idé, at have flere brugere i samme ministerium, så opgaven ikke bliver ensom. Det håber vi kan være med til at løse problemet med ministre, der mister lysten til arbejdet.

Vi glæder os til at høre, hvad I synes om disse rapikale idéer!
Hilsen Rapikale Ænder
Andeby PC og AbettorGem

Rapikale Ænder søger stadig medlemmer, så skriv til os, hvis du vil være med i vores parti!

Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!

Medlemmer: AbettorGem, Guf And, Bach, Andeby PC, Andeby_pigen_1015 og Thewinnertakesitall.
hellevad
8. september 2017 11:01:52 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er helt enig! Flere af de traditionelle ministerier giver ikke mening længere. De gav mening engang, men ikke nu. Borgmesteren må kunne vurdere, hvilke ministerier der er behov for.

Hvad angår flere medlemmer i ministerierne, er jeg også enig! Jeg vil dog påpege, at vi alle dage har haft ministerier med flere medlemmer, men af en eller anden grund, har vi i de sidste par perioder kun haft enmands-ministerier. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg tænker, det er fordi, der er for stor inaktivitet. Jeg har ledt lidt efter nogen, jeg kunne få ind i Donaldismeministeiret, men jeg synes ikke umiddelbart, der er nogen rellevante medlemmer, men det kan jo være, der kommer det senere. Det er lidt et problem, og derfor kan man selvfølgelig diskutere, om det er et tegn på, at det ikke længere giver mening med et Donaldismeministerium. Førhen kunne jeg sagtens få mange medlemmer ind i det ministerium, men der var tiden også en anden.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)

Julie_And
8. september 2017 14:11:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er også stort set enig. De fire ministerier blev fastlagt for længe siden, men siden har ændret sig meget siden da. For eksempel ser jeg ikke rigtig, at der er grund til at have et udenrigsministerium, fordi de andre nordiske sider heller ikke er så aktive længere. De andre Anders And sider var en stor del af andeby engang, men det er de ikke rigtig længere.
Avisministeriet og Donaldismeministeriet er blevet meget mindre vigtige end de var engang, især fordi der ikke bliver skrevet så mange aviser, så jeg kan se fordelen i at lægge de to sammen. Dog ser jeg stadig eventministeriet som en af de vigtigste, da det er det, der sørger for mest aktivitet på siden. Jeg mener, at det hellere skulle forblive sit eget.

Med venlig hilsen Julie_And

Stem på KAGE til dette valg for et aktivt og fredeligt andeby.dk.
AbettorGem
8. september 2017 15:58:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Det glæder mig at vores forslag bliver taget så godt imod.

Det ville muligvis være en god idé at bevare eventministeriet. Det vigtigste for Rapikale Ænder er at få ændret Grundloven, så den ikke spænder ben for os. Det vigtigste mål med kulturministeriet er, at udvide avisministeriet til også at opfatte Comic Creators og forskellige forum-aktiviteter.

Det har tidligere været lidt uklart hvad ministeriets arbejde består i og derfor er jeg også glad for idéen om at samle en Andeby-kanon med de bedste aviser og Comic Creators, så fremtidens brugere nemmere kan finde frem til alt det gode, Andeby har at byde på. Det vil muligvis også inspirere andre brugere til selv at komme i gang med at skabe :)

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
gustavsl1
10. september 2017 14:42:34 Anmeld

Tilbage til toppen
Spændene :-D

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
AbettorGem
10. september 2017 18:59:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Når nu front-ænderne fra tre partier her er enige om at det skal være frit, så bliver det formentligt gennemført efter valget.

Derfor vil jeg gerne spørge de andre partier: Donaldisterne, Partiet KAGE, Andiancen og TDVP - Hvilke ministerier skal der være, hvis I skulle bestemme?

hellevad
10. september 2017 19:49:49 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Når nu front-ænderne fra tre partier her er enige om at det skal være frit, så bliver det formentligt gennemført efter valget.

Derfor vil jeg gerne spørge de andre partier: Donaldisterne, Partiet KAGE, Andiancen og TDVP - Hvilke partier skal der være, hvis I skulle bestemme?

Mener du ministerier?

Jeg er egentlig lidt usikker, men jeg tænker, vi kunne have en grundlovs-minister, en forum/aktivitets-minister, en hjælpe-minister (til at hjælpe nye medlemmer) og en donaldisme-og avisminister (kunne også kaldes kulturminister, som du nævner) :-)

Jeg er dog som sagt ikke helt sikker. Jeg tror, jeg, hvis jeg var borgmester, ville forsøge at skrædersy ministerier til de byrådsmedlemmer, der er, så hvert parti ville få en eller to ministerposter, og ministerposterne vil passe til partiernes profiler. Det kan være en udfordring, men jeg synes, det måske giver mening. KAGE vil f.eks. få post(er) inden for aktivitet, og Rapikale Ænder inden for avis/kultur og/el. modernisering af det politiske system.

Derudover er Donaldisterne jo naturligvis store fortalere for Donaldismeministeriet, da det er og bliver vores special-område, men er der ikke umiddelbare kandidater til dette ministerium, er det jo svært at vedligeholde dette ministerium.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
10. september 2017 21:33:12 Anmeld

Tilbage til toppen
Ja selvfølglig ministerier. Har rettet det nu.

Jeg er skeptisk omkring Grundlovsministeriet, da jeg mener, en borgmester selv bør have styr på Grundloven. Det er en interessant idé at bruge ministeriet som en slags arbejdsgruppe, der skal forbedre Grundloven, men det synes jeg egentlig burde være hele Byrådets opgave.

Det du kalder Hjælpeministerium er jeg enig med dig i. Det vil Rapikale Ænder også oprette. Her har vi Andeby PC som en oplagt kandidat, da han har været yderst hjælpsom overfor nye brugere i lang tid. Jeg har overvejet at kalde det Integrationsministeriet, det kunne være meget sjovt, men "integration" er desværre et ord, mange forbinder med noget negativt, så måske er Hjælpeministerium en god idé! Jeg og Rapikale Ænder synes absolut at det her er noget, som Byrådet bør tage på sig som opgave.

hellevad
10. september 2017 22:51:27 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Ja selvfølglig ministerier. Har rettet det nu.

Jeg er skeptisk omkring Grundlovsministeriet, da jeg mener, en borgmester selv bør have styr på Grundloven. Det er en interessant idé at bruge ministeriet som en slags arbejdsgruppe, der skal forbedre Grundloven, men det synes jeg egentlig burde være hele Byrådets opgave.

Det du kalder Hjælpeministerium er jeg enig med dig i. Det vil Rapikale Ænder også oprette. Her har vi Andeby PC som en oplagt kandidat, da han har været yderst hjælpsom overfor nye brugere i lang tid. Jeg har overvejet at kalde det Integrationsministeriet, det kunne være meget sjovt, men "integration" er desværre et ord, mange forbinder med noget negativt, så måske er Hjælpeministerium en god idé! Jeg og Rapikale Ænder synes absolut at det her er noget, som Byrådet bør tage på sig som opgave.

"Grundlovsministerium" er nok også et forkert navn. Det skal dække over en form for innovation og nytænking ift. det politiske system. En slags arbejdsgruppe. Det er det, jeg hele tiden har ment med grundlovsministeriet. Måske burde det kaldes "justitsminsiteriet" eller "innovationsministeriet" eller noget helt fjerde. Men ideen bag er ganske enkelt en eller nogle stykker, der udtænker nogle konkrete ideer, som Byrådet senere kan diskutere.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
10. september 2017 23:06:11 Anmeld

Tilbage til toppen
Ja okay, så Donaldisterne mener, at der bør udpeges en eller flere brugere til at se på Grundloven for fejl og mangler - Fair nok. Det her forslag er jo netop også et forsøg på at få Grundloven frem til 2017.

Da jeg var Grundlovsminister rådgav jeg borgmesteren om, Grundloven sagde om et bestemt område og sørgede for at Byrådet overholdt Grundloven. Den funktion synes jeg ikke vi behøver. Jeg synes, borgmesteren skal kende vores rimelig lille grundlov selv :)

hellevad
10. september 2017 23:11:34 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Ja okay, så Donaldisterne mener, at der bør udpeges en eller flere brugere til at se på Grundloven for fejl og mangler - Fair nok. Det her forslag er jo netop også et forsøg på at få Grundloven frem til 2017.

Da jeg var Grundlovsminister rådgav jeg borgmesteren om, Grundloven sagde om et bestemt område og sørgede for at Byrådet overholdt Grundloven. Den funktion synes jeg ikke vi behøver. Jeg synes, borgmesteren skal kende vores rimelig lille grundlov selv :)

Ja, man kan godt forklare det på den måde, men jeg synes, det er en lige så interessant del, at vi ofte taler om fornyelse af systemet, men vi har ofte svært ved at sætte ord på det. Nogle gange kommer vi med flyvske tanker, men de virker svære at realiser. Ideen med dette ministerium er, at nogen skal arbejde seriøst med dette :-)

Det har aldrig været planen, at det var det, som du beskriver, ministeriet skulle bruges til. Jeg beklager, at der åbenbart er foregået en mindre misforståelse i sin tid. Denne del er også forholdsvis vigtig, men jeg synes, delen omkring nytænkning er langt vigtigere :-)

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
10. september 2017 23:17:46 Anmeld

Tilbage til toppen
Rapikale Ænder kommer i hvert fald med et konkret forslag her, hvor Grundloven er håbløst forældet og det er godt at se, Donaldisterne nu står for en helt anden politik på dette område end ved sidste valg :)

Vi har også flere konkrete forslag til fornyelse af Grundloven om Byrådet, som vi vil offentliggøre i løbet af valget. Jeg håber, Partiet KAGE, TDVP og Andiancen også vil dele deres ministerie-politik her eller et andet sted i forum.

gustavsl1
11. september 2017 16:32:30 Anmeld

Tilbage til toppen
Lige her xD

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
Julie_And
11. september 2017 17:55:26 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg går også ind for det nyere system, som AbettorGem nævner. Det giver mere mening, hvis borgmesteren hver gang kan vælge ministerier. .

KAGE vil gerne bibeholde eventministeriet som det eneste. Det er måske ikke en overraskelse, da vi er et parti der går ind for meget aktivitet. Jeg tror, events kan bidrage en del til andeby.dks aktivitet. Ikke mindst for at gøre andeby interessant for nye brugere, men også for at beholde nutidige medlemmer på hjemmesiden. Jeg ville dog inkludere forummet her, så eventministeriet stod for event, aktivitet og forummet.

Donaldismeministeriet og avisministeriet ville jeg sammenføje. Navnet 'kulturministeriet', som allerede foreslået, passer meget godt til det. Grunden er, at de to ministerier stadig er en stor del af Andeby, men de har mistet en del af deres størrelse. Kulturministeriet ville stå for alt det man forbinder med kulturen herinde, dvs. kultur, donaldisme, aviser, Comic Creator mm.

KAGE ser gerne et ministerie, der står for velkomst af nye brugere. Navnet er måske ikke perfekt, men velkomstministeriet kunne stå for ting såsom 'Byrådet Informerer'. Det var planen. at det skulle genindføres her i sidste periode efter et forslag fra Hellevad, men det var svært at finde nogen, der ville stå for det. Det kunne dette ministerium hjælpe med. Man kunne også reintroducere hjælpebrugeren, der engang er blevet lavet, men ikke længere bliver brugt. Brugeren lavede hjælpeindlæg til nye brugere og svarede på folks spørgsmål.

Selv om vi godt kan se fordelene i et innovationsministerium, så ser KAGE også fordele ved kun at have 3 ministerier. På den måde kunne man have 3-4 medlemmer i hvert ministerium, så det rent faktisk former et, i stedet for kun at bestå ud af en minister. Desuden ser vi innovation som noget, der burde vedrører hele byrådet og som hele byrådet burde arbejde sammen på.

Med venlig hilsen Julie_And

Stem på KAGE til dette valg for et aktivt og fredeligt andeby.dk.
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: