Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Rapikale Ænder: Valg-regler Options
Rap_kaleÆnder
17. september 2017 17:39:21 Anmeld

Tilbage til toppen

Rapikale Ænder bringer her et forslag til at beskytte vores åbne og frie valg

Rapikale Ænder foreslår en lov, der forbyder forsøg på at få vælgere til at ændre deres stemmer. Når en vælger har stemt, så skal det være forbudt for politikerne at kontakte denne vælger for at forsøge at påvirke hans eller hendes stemme.

Ingen regler lige nu
Lige nu findes der ingen regler på området. De fleste, som interesserer sig for politik på Andeby, er dog enige om, at det er uetisk at skrive til en person, der allerede har afgivet sin stemme, for at få personen til at lave den om.

En nødvendighed for at beskytte vores valg
Vi skal være stolte af vores åbne valg og det skal være muligt at stemme på dem, man har lyst til, uden at nogen udnytter det faktum, at alle kan se, hvad man stemmer. Derfor mener Rapikale Ænder, at det desværre er nødvendigt at få indført en regel på dette område.

Hvad skal konsekvensen være?
Rapikale Ænder foreslår, at hvis man bliver afsløret i at påvirke vælgere, så modtager man en advarsel fra Byrådet. Anden advarsel er lig med udelukkelse fra Byrådet i en given periode.

Hvad mener I vælgere og andre partier om vores forslag?
Hilsen Rapikale Ænder
Andeby PC, Andeby_pigen_1015, Thewinnertakesitall og AbettorGem

Rapikale Ænder søger stadig medlemmer, så skriv til os, hvis du vil være med i vores parti!

Rapikale Ænder - Vi tager andsvar for Andeby!

Medlemmer: AbettorGem, Guf And, Bach, Andeby PC, Andeby_pigen_1015 og Thewinnertakesitall.
hellevad
17. september 2017 17:57:00 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er som sådan enig, men jeg vil påpege, at der er stor forskel på en privat og personlig henvendelse og en reklame på brugerens væg. Et parti vil ofte kunne finde på simpelthen at reklamere på en masse vægge uden at tænke på, om vedkommende har stemt. Det har jeg som sådan aldrig været tilhænger af, men det skal være lovligt, men jeg er enig i de personlige henvendelser, som er direkte rettet mod en bestemt person og med hensigten at ændre vedkommendes stemm. Desværre vil det være svært at bevise noget, som er foregået i private beskeder. Jeg kan ikke umiddelbart finde en løsning på dette.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Spoiler (klikk for å vise)

AbettorGem
17. september 2017 18:00:32 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg vil gerne understrege, at det her ikke er noget stort problem på Andeby. Jeg og Rapikale Ænder meget stor tillid til de brugere, der stiller op til Byrådet.

Der er bare et hul i Grundloven og det vil vi gerne have fikset for at få klare linjer for alle.

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
AbettorGem
17. september 2017 18:09:23 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg er som sådan enig, men jeg vil påpege, at der er stor forskel på en privat og personlig henvendelse og en reklame på brugerens væg. Et parti vil ofte kunne finde på simpelthen at reklamere på en masse vægge uden at tænke på, om vedkommende har stemt. Det har jeg som sådan aldrig været tilhænger af, men det skal være lovligt, men jeg er enig i de personlige henvendelser, som er direkte rettet mod en bestemt person og med hensigten at ændre vedkommendes stemm. Desværre vil det være svært at bevise noget, som er foregået i private beskeder. Jeg kan ikke umiddelbart finde en løsning på dette.

Det er også kun følgende, vi er imod: At man som politiker holder øje med hvem der stemmer og kontakter dem, der ikke har stemt på én, for at få ændret stemmen.

Selvfølgelig skal det være tilladt at føre reklame sådan som man har lyst. Personligt er jeg enig med dig i at det ikke er den bedste måde at føre kampagne på, at skrive reklamer på vægge og privatbeskeder. Jeg ville ønske at der var større fokus på debat i forummet i stedet.

Hele Andebys borgmester

Bach
17. september 2017 19:20:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Personligt synes jeg ikke der skal være en "advarsel", hvis man bliver fanget i aktionen, så bliver man straffet med det samme.

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
AbettorGem
17. september 2017 19:58:21 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg kan godt se hvad du mener. Hvis vi får indført en paragraf i Grundloven om dette, så burde man også vide bedre. Jeg har netop formuleret det som et spørgsmål "Hvad skal konsekvensen være?", da jeg ønsker at starte en debat om det.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
17. september 2017 20:38:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er enig med Hellevad.

Jeg er meget imod reklame via personlige beskeder, fordi folk ofte helt uden at ville det, ændrer deres stemmer. Det er aldrig ment sådan, men det kan nogle gange føles lidt som afpresning. Jeg ved, at skumsprøjt von and er enig med mig i den sag, derfor bad vi også vores medlemmer om ikke at skrive reklame over PM ved sidste valg.
Jeg synes enten det burde forbydes at ændre sin stemme eller det burde forbydes at lave privat reklame. Jeg synes det er lidt ekstremt at sige, at man slet ikke må lave reklame hos personer der har stemt. Ikke allle har styr på, hvem der har stemt, og det er heller ikke alle, der tjekker det.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
Bach
17. september 2017 22:40:39 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg ville sige at en reklame på en væg, er ligeså normalt som valgplakater, men at sende privatbeskeder er helt forkert.

AbettorGem
17. september 2017 23:27:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Bach wrote:
Jeg ville sige at en reklame på en væg, er ligeså normalt som valgplakater, men at sende privatbeskeder er helt forkert.

Man kan vel sige det så enkelt, at man ikke skal skrive noget om stemmer til en vælger, som ikke også kunne stå på vedkommendes væg. Det foreslår Rapikale Ænder, at der kommer en paragraf om i vores Grundlov.

En passende konsekvens kunne sagtens være, at man blev udelukket fra det pågældende valg, så man ikke kan komme i Byrådet i dén periode. Hvis samme person gør det en gang mere, vil jeg mene, permanent udelukkelse fra Byrådet kunne være en mulighed.

Da en kandidat til Byrådet ændrede afgørende stemmer og vandt valget på den måde for et par år siden, valgte de to partier at nøjes med en advarsel, med den begrundelse, at vedkommende var ny. Derfor synes jeg også, det er rigtig godt, man i Partiet KAGE har taget ansvar for sine partimedlemmer og meldt ud, hvad der er tilladt. Det kan ikke være en undskyldning - især ikke hvis vi får vedtaget vores forslag efter valget.

Hele Andebys borgmester

Bach
19. september 2017 00:31:24 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Bach wrote:

Man kan vel sige det så enkelt, at man ikke skal skrive noget om stemmer til en vælger, som ikke også kunne stå på vedkommendes væg. Det foreslår Rapikale Ænder, at der kommer en paragraf om i vores Grundlov.

En passende konsekvens kunne sagtens være, at man blev udelukket fra det pågældende valg, så man ikke kan komme i Byrådet i dén periode. Hvis samme person gør det en gang mere, vil jeg mene, permanent udelukkelse fra Byrådet kunne være en mulighed.

Da en kandidat til Byrådet ændrede afgørende stemmer og vandt valget på den måde for et par år siden, valgte de to partier at nøjes med en advarsel, med den begrundelse, at vedkommende var ny. Derfor synes jeg også, det er rigtig godt, man i Partiet KAGE har taget ansvar for sine partimedlemmer og meldt ud, hvad der er tilladt. Det kan ikke være en undskyldning - især ikke hvis vi får vedtaget vores forslag efter valget.

Helt og særdeles enig :)

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: