Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Debatindlæg - Klaner Options
Bach
28. september 2017 22:44:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Burde vi ønske klanerne tilbage?

Af Bach

En af de længste ønsker vi har haft på denne hjemmeside, er at vi vil have klanerne tilbage, men burde vi stadig ønske det?

Jeg var en af dem der var heldig nok til at opleve klanerne, det var en god ide og det virkede perfekt, men forskellen på dengang og nu er aktiviteten.
Lad os være ærlige, vi har ikke en stor sum af aktivitet lige nu, dagene har set lyserer ud, der bliver nærmest kun kommenteret på de forskellige "Spam" lege lige nu.
Klanerne var opdelt i fire, der var: Geninerne, Skurkene, Grønspætterne og Milliardærene. Det var et forum, hvor klanerne kunne havde deres egne private lege og opslag, som kun de kunne se, medmindre man valgte at skifte klan. Det var sjovt, det ville jeg gerne indrømme, der var gode for-sjov konkurrencer imellem klanerne.

Det vil være lige modsat, hvis vi fik dem idag.
Vi har knap nok aktivet nu, så vil det nu være smart at opdele folk endnu mere? Med de aktive ænder vi har i dag, vil det så være smart at give dem mere forum, vi kan knap nok holde det forum vi har i dag oppe! Det vil skade vores hjemmeside, hvis de ville genindføre klanerne, så meget at, tingene på siden vil gå i stå.
Jeg ved at vi har ønsket det i lang tid, jeg har selv skrevet til admin en del gange om det, men jeg har tænkt over det. Jeg synes vi skal fokusere på andre ting, som fx Comic-Creator! Det er et produkt med et stort potientiale, men admin har ikke fulgt deres idé i hus.

Men hvad synes i?

Rapikal And
Julie_And
29. september 2017 07:10:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg tror stadig, der er muligheder indenfor klanerne. Du har ret mht. de private fora, de ville blive for inaktive. Man kunne lave konkurrencer i mellem klanerne, f.eks. sportskonkurrencer eller quizzer, hvor klanerne fungerede som hold, der kæmpede mod hinanden.
Derfor tror jeg også, at vi sagtens kan lave klanerne selv. Hvis alle vælger en klan, kan man lave alt det, der ikke havde med fora at gøre.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
AbettorGem
29. september 2017 09:50:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg kunne ikke være mere enig med min partifælle Bach.

Lad os komme videre, i stedet for at længes efter noget, som for det første med stor sandsynligheds ikke kommer tilbage og for det andet formentligt ikke ville fungere på grund af det lille antal aktive brugere på Andeby. Tænk hvor få der ville være i hver klan. Vi har ikke brug for yderligere opdeling af de få aktive brugere. Nogen er allerede i partier og jeg tror Andeby er for lille til også at have klaner.

Interessant oplæg, Bach. Ved du eller andre hvad grunden var til at klan-funktionen blev fjernet?

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Unknown_Duck
29. september 2017 14:10:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Aktiviteten er klart blevet lavere, det må jeg være enig i. Men aktiviteten er voksende, og måske bliver der aktivitet nok til det på et tidspunkt, men jeg er ret enig med dig. Vi bør vente til der er større aktivitet.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
gustavsl1
29. september 2017 15:29:55 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:

Lad os komme videre, i stedet for at længes efter noget, som for det første med stor sandsynligheds ikke kommer tilbage
og for det andet formentligt ikke ville fungere på grund af det lille antal aktive brugere på Andeby. Tænk hvor få der ville være i hver klan. Vi har ikke brug for yderligere opdeling af de få aktive brugere. Nogen er allerede i partier og jeg tror Andeby er for lille til også at have klaner.

Interessant oplæg, Bach. Ved du eller andre hvad grunden var til at klan-funktionen blev fjernet?

Andebyanden har ellers skrevet med Admin omkring det

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Pzzzt pzzzzt her ja her.... KONTAKTMULIGHEDER
gustavsl1
29. september 2017 15:32:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Kan godt se hvad i mener med at det endda nærmest kan være svært at holde det fælles forum igang og at det så vil blive endnu sværer med opdeling :-P

Men alligevel tænker jeg at det kunne få aktiviteten til at stige! Man får jo også en særlig rolle der skaber sjove diskussioner og alt det der...

Når gamle garvede ænder kommer tilbage er noget af det de lægger mærke til er nok at klanerne mangler og det er da synd...

Vi kan vel altid prøve?

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

hellevad
29. september 2017 17:56:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg forstår dine argumenter, Bach, men jeg er ikke enig! Det vil med stor sandsynlighed fremme aktiviteten, hvis der kommer klaner. Dit udgangspunkt er, at det er den samme gruppe mennesker, der skal stå for aktiviteten i både det store forum og de fire klan-forum.
Jeg husker, at jeg i en del tid kun var aktiv i klan-forummene. Der gik noget tid, før jeg turde at bevæge mig ud i det store forum. På den måde var klan-forummene en måde, jeg kunne folde mig ud som Andeby-bruger i kun en enkelt klan med en bestemt gruppe af mennesker. Man kan sammenligne det lidt med kravlegården før du kommer ud i trafikken, hvis du tager kørekort.
Jeg tror, at rigtig mange nye brugere, som ikke er at finde i forummet, vil kunne bruge klan-forummene, da det er mindre og samtidig måske lidt mere spændende. Du kan lege lidt med i f.eks. milliardær-universet og på den måde forberede dig til det store forum.

Jeg ser mange fordele i at få klanerne tilbage, og jeg er uenig i den argumentation. Jeg kan da sagtens forstå, hvad du mener, og jeg synes, det er udmærkede tanker, jeg synes bare, du har misset den utrolig vigtige pointe, jeg har præsenteret. Jeg er 99,9% sikker på, der er rigtig mange brugere gennem tiderne, der ligesom jeg har brugt klan-forummene som en slags øve-forum, og det er altså en meget vigtig detalje. Måske var det derfor, aktiviteten var så høj dengang. Fordi nogle brugere ikke tør at bevæge sig ud i det store forum i dag.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
29. september 2017 20:41:41 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Måske var det derfor, aktiviteten var så høj dengang. Fordi nogle brugere ikke tør at bevæge sig ud i det store forum i dag.

Det store forum med 15 brugere :)

Hele Andebys borgmester

Julie_And
29. september 2017 20:45:27 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
hellevad wrote:
Måske var det derfor, aktiviteten var så høj dengang. Fordi nogle brugere ikke tør at bevæge sig ud i det store forum i dag.

Man skal stadig huske på, at det er 15 brugere, der har været på i lang tid, og som kender hinanden. Det kan stadig være skræmmende, fordi vi aktive brugere kender hinanden og har snakket sammen i et godt stykke tid.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
gustavsl1
29. september 2017 21:44:29 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
AbettorGem wrote:
hellevad wrote:

Man skal stadig huske på, at det er 15 brugere, der har været på i lang tid, og som kender hinanden. Det kan stadig være skræmmende, fordi vi aktive brugere kender hinanden og har snakket sammen i et godt stykke tid.

Kender jer ikk

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Bach
29. september 2017 22:49:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Quote:

Man har prøvet at komme igennem til Admin i så lang tid nu, jeg tvivler på at AndebyAnden, er personen der kommer igennem til Admin. Ikke fordi Det er AA, men fordi der er så mange personer der har prøvet, det lykkes bare aldrig.

Rapikal And
Bach
29. september 2017 22:50:42 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:

Lad os komme videre, i stedet for at længes efter noget, som for det første med stor sandsynligheds ikke kommer tilbage og for det andet formentligt ikke ville fungere på grund af det lille antal aktive brugere på Andeby. Tænk hvor få der ville være i hver klan. Vi har ikke brug for yderligere opdeling af de få aktive brugere. Nogen er allerede i partier og jeg tror Andeby er for lille til også at have klaner.

Jeg har aldrig været helt sikker på, hvorfor de fjernede det, dengang var der også mange der blev stødt over det.

Rapikal And
Bach
29. september 2017 22:52:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Jeg tror stadig, der er muligheder indenfor klanerne. Du har ret mht. de private fora, de ville blive for inaktive. Man kunne lave konkurrencer i mellem klanerne, f.eks. sportskonkurrencer eller quizzer, hvor klanerne fungerede som hold, der kæmpede mod hinanden.
Derfor tror jeg også, at vi sagtens kan lave klanerne selv. Hvis alle vælger en klan, kan man lave alt det, der ikke havde med fora at gøre.

Jeg er enig i at der er mange muligheder inde for klanerne, men det vil ikke gøre en stor forskel i mine øjne.
Hvis du kigger på de "lege" som jeg også skrev i indlægget, det er ærligt mest bare spam, jeg ved ikke om man kan kalde det "aktivitet"

Rapikal And
Bach
29. september 2017 23:00:59 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg forstår dine argumenter, Bach, men jeg er ikke enig! Det vil med stor sandsynlighed fremme aktiviteten, hvis der kommer klaner. Dit udgangspunkt er, at det er den samme gruppe mennesker, der skal stå for aktiviteten i både det store forum og de fire klan-forum.
Jeg husker, at jeg i en del tid kun var aktiv i klan-forummene. Der gik noget tid, før jeg turde at bevæge mig ud i det store forum. På den måde var klan-forummene en måde, jeg kunne folde mig ud som Andeby-bruger i kun en enkelt klan med en bestemt gruppe af mennesker. Man kan sammenligne det lidt med kravlegården før du kommer ud i trafikken, hvis du tager kørekort.
Jeg tror, at rigtig mange nye brugere, som ikke er at finde i forummet, vil kunne bruge klan-forummene, da det er mindre og samtidig måske lidt mere spændende. Du kan lege lidt med i f.eks. milliardær-universet og på den måde forberede dig til det store forum.

Jeg ser mange fordele i at få klanerne tilbage, og jeg er uenig i den argumentation. Jeg kan da sagtens forstå, hvad du mener, og jeg synes, det er udmærkede tanker, jeg synes bare, du har misset den utrolig vigtige pointe, jeg har præsenteret. Jeg er 99,9% sikker på, der er rigtig mange brugere gennem tiderne, der ligesom jeg har brugt klan-forummene som en slags øve-forum, og det er altså en meget vigtig detalje. Måske var det derfor, aktiviteten var så høj dengang. Fordi nogle brugere ikke tør at bevæge sig ud i det store forum i dag.

Jeg forstår godt dine pointer, men jeg kan bare ikke se at det vil fremme aktivteten. Der er et quote fra Fun_PV_Duck som jeg er stor fan af, der kan forklarer inaktivteten.

Quote:
Her er min forklaring på inaktiviteten;
Den aktive generation, generationen som nu er "død", har ikke "fået nogle børn". Det lyder måske mærkeligt, men hvis i tænker over det, hvorfor kom vi egentlig til Andeny.dk? Pga bladet, ikke? Der er ikke flere der opdager/nye der kommer til hjemmesiden længere! Det er det, jeg tror gør siden aktiv, for vi kan jo ikke blive her for evigt

Jeg mener ikke at klanerne, ville fixe det problem.

Rapikal And
AbettorGem
29. september 2017 23:07:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Først og fremmest skyldes det jo, at Facebook og diverse sociale medier er kommet til at fylde meget mere. Muligvis er interessen for Anders And & Co. også faldende. Jeg kender ikke deres salgstal.

Der hvor fora lever i bedste velgående er fx Reddit, hvor folk med samme interesse samles, men som Bach også skriver, så er det yderst begrænset hvor meget Anders And, der bliver diskuterer på dette forum, det er derimod hvad han kalder "spam-lege".

Hele Andebys borgmester

gustavsl1
30. september 2017 08:06:49 Anmeld

Tilbage til toppen
Bach wrote:
Quote:

Man har prøvet at komme igennem til Admin i så lang tid nu, jeg tvivler på at AndebyAnden, er personen der kommer igennem til Admin. Ikke fordi Det er AA, men fordi der er så mange personer der har prøvet, det lykkes bare aldrig.

Jeg ved godt haan har været svær at komme i konkakt med men Andebyanden har altså her for nyligt skrevet med ham og mig og Admin har ligenu en samtale kørende og seriøst bare rolig Admin er her altså stadig xD

#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW

Gammel velkomstbeskedxD

Info om

Tralan
1. oktober 2017 15:59:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Nå er ikke jeg fra Andeby.dk opprinnelig, men jeg er enig i mye av det Bach sier. Når aktiviteten er såpass lav som den er, er det ikke noe grunnlag for å ha klaner, tvert imot kan de bidra til å splitte opp medlemmene.

Likevel er klanene noe alle (så vidt jeg vet) er for, og noe som har vært viktig både i Donald.nos og Andeby.dks historie i lang tid. Det vil være et stort tap å gi slipp på klanene.

Samtidig tror jeg også det var nettopp klanene som bidro til at mange ble medlem på Donald.no (og også Andeby.dk) i utgangspunktet. Klanene virket veldig gøye og kule. Det var organisert på en god måte med klubbhus, rangstiger og klantester (for å finne ut hvilken klan man hører best til).

Om klanene skal komme tilbake bør de komme helt tilbake, og ikke halvveis, er min mening. Med andre ord bør klanfargene, klubbhusene, klanforum, rangstigene etc. være på plass i så fall. Om man klarer å få til noe slikt igjen på Andeby.dk og potensielle nye medlemmer får vite om det gjennom for eksempel reklame i Anders And & Co-ukebladet, tror jeg det fortsatt kan være muligheter innenfor klanene.

På Donald.no hadde administratorene mulighet til å bytte farge på spesifikke subforum samt begrense hvem som skal ha tilgang til de ulike foraene, i tillegg var det mulighet for å ha grupper. Hvis det er likedan på Andeby.dk er kanskje ikke terskelen for å få klanene tilbake så høy som enkelte tror, forutsatt at Andeby.dk-redaksjonen er villig til å satse på klanene igjen. Men i så fall bør klanene organiseres og gjennomføres ordentlig.

Men dette er som sagt ikke en lett avgjørelse å ta, og også på Donaldforum.no sliter klanene.

Vil du ha tilbake gamle donald.no, andeby.dk og kalleanka.se? Bli medlem og støtt KGD!

www.donald.no www.andeby.dk www.kalleanka.se
Norezal_Dae
1. oktober 2017 16:09:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg savner klanerne i henhold til at de kunne skabe et større rollespil imellem brugerne, og sommetider friktioner i form at angreb fra skurkene mod milliardærene, eller grønspætterne der rente rundt på fora for at skabe orden, for ikke at glemme dem der spionerende på hinanden og advarede når skurkene planlagde noget :P

Jeg ved ikke om det ville have den samme indvirkning i dag, selvom aktiviteten i det "store" forum virker til at være lidt den samme som dengang.

Norezal Dae - Partiformand for DUP
-Stolt medlem af skurkeklanen.
-Tolerance af intolerance er selvmord.
Bach
1. oktober 2017 19:01:55 Anmeld

Tilbage til toppen
Norezal_Dae wrote:

Jeg ved ikke om det ville have den samme indvirkning i dag, selvom aktiviteten i det "store" forum virker til at være lidt den samme som dengang.

Jeg vil sige den er langtfra, den samme som den var.

Rapikal And
Norezal_Dae
1. oktober 2017 20:38:41 Anmeld

Tilbage til toppen
Du har sikkert ret. Så godt kan jeg vel heller ikke bedømme den daglige aktivitet endnu.

Norezal Dae - Partiformand for DUP
-Stolt medlem af skurkeklanen.
-Tolerance af intolerance er selvmord.
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: