Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

DET store H.A.P mysterium Options
chri527w
30. september 2017 17:14:49 Anmeld

Tilbage til toppen
Så er min nye historie her endelig :) håber i kan Li den :D

Kapitel 1

Der lyder en klingende lyd fra kaffekoppen, da jeg trommer med min kuglepen på den. Med et tomt blik, stirrer jeg på uret på væggen. 09:58 er klokken. Jeg har kun været på arbejde ved H.A.P i knap en time, men det føles som 3 timer. De sidste dage har der været rimelig stille ved kriminalpolitiet. Den eneste sag der har været de sidste 3 dage, var en falsk alarm ved Andby kageforretning. Der var alarmen gået ved en fejl. Der var ikke indbrud.
”Her sker jo ikke noget spændende”, siger jeg højt. Godt nok er det kun mig selv, der hører det. Jeg tager en slurk, af den efterhånden kolde kaffe. Bvadr, den er jo iskold. Og for den sags skyld virkelig tynd. Hvem har lavet den kaffe? Sikkert UD. Han er en gås til at lave kaffe. Min mobil ligger et stykke fra mig på skrivebordet. Pludselig lyder der en ”pling” lyd fra den, da der kommer en SMS. Jeg tager mobilen, og åbner sms’en. Den er fra et nummer jeg ikke kender.
”Hjælp mig”, står der. Hurtigt lukker jeg SMS’en, og finder Julies nummer. Jeg drejer rundt på stolen så jeg sidder med ryggen mod døren, og ringer Julie op.
”Julie. Jeg har fået en SMS fra et nummer jeg ikke kender, hvor der står hjælp mig”, siger jeg panisk, da Julie tager den. Jeg får ikke hørt Julies svar, da jeg hører nogen komme ind af dagen. Jeg når ikke at reagere, før min stol bliver vippet bagover. Alt sortner for mine øjne, da jeg rammer skrivebordskanten.

Kapitel 2

Julies synsvinkel.

Min kontordør lukker sig bag mig med et brag, da jeg går ud af den. Hvad er det sket med Christa, og er hun i fare? Hun blev jo pludselig tavs i den anden ende. Og jeg hørte nogen snakke. Med en bekymret mine, finder jeg Sva’s telefonnummer i telefonbogen på min mobil. Hun tager den med det samme.
”Sva, kan du komme ned på Christas kontor. Jeg er ikke sikker på, at hun er okay”, siger jeg i telefonen. Sva svarer et kort ja, og lægger på. Jeg ser op fra telefonen. HM, underligt. Der løb en skikkelse. Kan det være Sva? Jeg tvivler. Uden at tænke yderligere over det, forsætter jeg bare med hastige skridt mod Christas kontor. Da jeg kommer derned, ser jeg, at døren står halvt åben.
”Hallo”, siger jeg, mens jeg forsigtigt åbner døren. Et forfærdeligt syn møder mig, da jeg træder ind i kontoret. Der er en kæmpe blodpøl på gulvet. Midt i det hele ligger Christa. Bevidstløs.
”Christa”, siger jeg lidt forskrækket, og sætter mig på hug ved siden af hende. Med den ene hånd leder jeg efter min mobil. Med den anden, tjekker jeg Christas puls. Okay. Der er puls. Med en lille klump i halsen, ringer jeg til alarmcentralen.
”Hej. Det er julie. Jeg sidder på Andby politistation med Christa. Jeg er ikke helt sikker på, hvad der er sket. Men jeg tror, at hun er væltet på stolen, og banket baghovedet ned i et skrivebord. Hun er bevidstløs, og bløder voldsomt fra baghovedet”, siger jeg, så roligt jeg kan i telefonen. Damen fra alarmcentralen siger ikke noget i et stykke tid. Sikkert fordi hun skriver ind på sin computer.
”Der er en ambulance på vej. Du skal ligge hende på siden, og få lagt et viskestykke eller noget for såret”, siger damen på centralen så. Jeg får yderligere nogle ting og vide, og ligger derefter på. Lidt tid sidder jeg i min egen verden. Jeg hører slet ikke Sva komme ind på kontoret. Ik før hun lægger en hånd på min skulder.
”Sva. Vi skal lægge Christa på siden, og sætte noget for blødningen”, fortæller jeg. Sva nikker. Hun siger så, at hun nok skal lægge Christa om på siden. Jeg skulle bare hente et viskestykke.
”Få eventuelt UD eller AndebyAnden til at hente ambulancen ude ved porten”, siger Sva, da jeg går ud af døren. Jeg nikker bare, og sætter kursen mod køkkenet. Normalt kan jeg bevare fatningen, men ikke nu. Det er ret underligt. Da jeg når køkkenet står AndebyAnden der.
”Hej. Kan du tage i mod ambulancen når den kommer?” Spørger jeg ham, og tager et viskestykke i skuffen. AA kigger underligt på mig. Jeg synker en ekstra gang.
”Christa har slået sit baghoved og er bevidstløs. Så jeg har ringet efter en ambulance”, siger jeg med et suk. AA nikker, og han lover, at han nok skal modtage ambulancen. Jeg takker, og går ned mod Christas kontor igen.

Kapitel 3

Da jeg kommer tilbage til Sva og Christa er der intet nyt. Kun at Christa nu lægger på siden. I stedet for på ryggen. Stadig bevidstløs.
”Her”, siger jeg, og rækker Sva det viskestykke, jeg fandt i køkkenet. Jeg sætter mig på hug ved siden af Sva. Sva lægger viskestykket for Christas sår. Med en bekymret mine ser jeg på, hvordan det hvide viskestykke hurtigt bliver rødt af blod. Er hun egentligt okay? Tanken gnaver i min mave. Sva ser på mig, som om hun har læst mine tanker.
”Julie. Jeg er sikker på, at Christa er okay. Nu kommer der jo hjælp”, siger hun. Akkurat som hun har sagt det, lyder der ambulancesirener.
”Så er de her”, siger jeg lavt, mens jeg rejser mig op. Lidt efter går døren op, og ind kommer 2 ambulancefolk med en båre. AndebyAnden er der også. Lægerne skynder sig hen til Christa. Mine øjne fyldes med tåre, da lægerne løfter Christas livløse krop op. Jeg bliver lidt forskrækket, da Sva ligger en vinge på min skulder. Jeg vender mig mod hende.
”Tager du med ambulancen? Så kører jeg ud til hospitalet”, spørger Sva så. Hm.. skulle jeg gøre det? Ja, det gør jeg. Uden at sige noget, nikker jeg bare. Igen vender jeg blikket mod Christa og lægerne. Lægerne har nu lagt Christa på båren, og spændt hende fast. De har også lagt et tæppe om hende.
”Så er vi klar. Hvem kører med?”, spørger den ene læge, og kigger på mig, Sva og AA, der stadig er i rummet. Forsigtigt rækker jeg en hånd i vejret.
”Det gør jeg”, siger jeg. Lægen nikker, og de 2 læger går ud af rummet med båren og Christa. Jeg følger efter ud til ambulancen.
”Du kan bare sætte dig om foran”, siger den ene læge, og nikker mod passagersædet. Jeg nikker, og sætter mig ind på passagersædet. Nu skal vi afsted.

Kapitel 4

Hele turen til hospitalet, sidder jeg og tænker. Tænker på, hvem det var jeg så ved Christas kontor. Og hvem var det, jeg hørte i telefonen? Ambulance føreren siger heller ikke noget. Der er bare stille forrest i ambulancen.
”Så er vi her”, siger føreren efter lidt tid. Jeg ser ud af vinduet. Vi holder i ambulance modtagelsen ved Andby hospital. Chaufføren stiger ud. Det samme gør jeg. Jeg går hen mod bagenden af ambulancen. I mellemtiden følger jeg lægerne med øjnene. Hvordan de får båren ud af ambulancen. Christa er stadig bevidstløs. Lægerne skynder sig ind på hospitalet med Christa. Med hastige skridt følger jeg efter. Jeg følger efter dem ind i et rum, hvor der står mange læger.
”Du kan sidde der”, siger en sygeplejerske, og peger på en stol et stykke væk. Jeg mumler et tak, og går der hen, og sætter mig. Mit blik følger lægerne, der undersøger Christa. Sidder bare tavs et stykke tid. Lige pludselig brummer min mobil i lommen. Med tanken om, at det er Sva, rejser jeg mig, og går ud af lokalet. Da jeg er kommet ud på gangen, fisker jeg min mobil op af lommen. Ganske rigtigt er det Sva, der har skrevet. Jeg åbner sms’en. ”jeg er ude på gangen”, siger hun. Uden at svare, lukker jeg beskeden, og ser mig rundt. Der er Sva. Hun sidder på en stol ikke, så langt fra mig.
”Kom og sæt dig”, siger hun, og klapper på stolen ved siden af. Den tøven går jeg hen, og sætter mig ved siden af Sva.
”Johan er på vej. Jeg ringede til ham, fordi han kender Christa bedre end os”, fortæller Sva. Jeg nikker, og stirrer bare tomt ud i luften. Vi sidder bare tavse et stykke tid. Jeg lukker øjnene lidt.
”Hej”, siger en stemme. Med et spjæt åbner jeg øjnene. Det er Johan, der er kommet. Hans blik virker anderledes. Han ser nervøs ud. Sva ser på mig, men jeg trækker bare på skuldrene.
”Er Christa okay?” Spørger Johan.
”Vi ved det ikke. Vi venter på lægerne”, fortæller Sva. Lidt efter går døren op, og ud kommer en læge.
”Christa er stadig bevidstløs, men der var intet på scanningerne. Vi har så ordnet hullet i hendes baghoved. Vi indlægger hende, og observere hende, mens hun er bevidstløs”, fortæller han. Lidt efter kommer der en masse læger ud med en seng. I sengen ligger Christa. Sammen med Sva og Johan går jeg hen til sengen. Jeg træder et skridt tilbage af forskrækkelse. Det ser ret voldsomt ud, med alle de ledninger, nåle og så videre, der sidder i Christa.
”Kom med. Så går vi ned på den stue, hun skal ligge på”, siger lægen. Sva trækker i min arm, for at få mig med. Lægerne går i forvejen med Christa. Sva, Johan og jeg følger efter. Da vi kommer ned på stuen, har lægerne parkeret sengen.
”Jeg bliver her inde sammen med jer, for at observere hende”, siger en kvindelig læge. Med andre læger går ud. Mig, Johan og Sva sidder på stole ved siden af sengen. I mellemtiden sætter lægen en iltslange på Christa. Nu er det bare at vente på, at Christa vågner.

Kapitel 5

Christas synsvinkel

Det hele er sort. Mørkt. En stemme siger: ”Du skal væk nu. Du er en forhindring for os”. Stemmen lyder bekendt. Hvorfor kan jeg hører noget, men ikke se eller sige noget? Der lyder en ond latter. Lidt efter det sortner det helt, og mørket omklamrer mig.

Det hvide lys generer mine øjne. Forsigtigt åbner jeg øjnene. Jeg ser direkte op i et hvidt loft. Hvor er jeg? Der er noget der bipper, og jeg ligger i en seng. Det tyder på, at jeg er på hospitalet. Efter at ha set lidt omkring, får jeg ret. Jeg er på hospitalet.
”Christa. Endelig vågnede du”, siger en velkendt stemme. Selvom jeg gerne vil dreje hovedet, for at se efter stemmen, så kan jeg ikke. Mit hoved gør for ondt. Lidt efter står der 5 personer over mig. Malthe, Johan, Sva, Julie og det jeg tror, er en læge. Personen der snakkede før, det var Julie.
”Hvorfor er jeg her?” Spørger jeg, med en meget lav stemme. Julie og Sva ser på hinanden, og nikker. Julie kigger på mig med en bekymret mine. Hun tager en dyb indånding.
”Jeg fandt dig på dit kontor. Bevidstløs, og med et stort hul i baghovedet. Så jeg ringede efter en ambulance. Du havde ringet til mig. Så blev du tavs, og der lød en stemme i baggrunden, men jeg ved ikke, hvem det var”, fortæller hun. Med en bekymret mine ser jeg mod Malthe. Han står ret uroligt, og siger ikke rigtig noget. Hvad er der med ham? Johan, der står nærmest, puffer ham i siden. Malthe farer sammen. Han stod tydeligvis i sin egen verden.
”Øhm ja. Johan kom ud til hospitalet efter pigerne først. Så kom jeg efter. Jeg har været hjemme. Sket ikke i nærheden af dig”, siger han nervøst. Sva ser skeptisk på ham.
”Har du gjort det?” Snerrer hun. Malthe ryster bestemt på hovedet, men han ser noget mistænksom ud. Uden at sige noget, går Malthe ud af rummet.
”Ik’ tag dig af ham, Christa. Du skal ha’ noget ro”, smiler Johan.
”Hvornår må jeg komme ud herfra?” Spørger jeg. Lægen der er i rummet ser på mig. Hun smiler skævt.
”Christa… selvom scanningerne ikke viste noget, så har du stadig slået hovedet voldsomt. Du har været bevidstløs i over 14 timer. Vi vil gerne beholde dig her et par dage”, fortæller hun. Jeg vil gerne protestere, men tør ikke. For lægerne har vel ret? Uden at svare, ser jeg mod Johan, Julie og Sva. Johan og Sva står uroligt, og virker ret trætte. Jeg ser undrende på dem.
”Klokken er næsten 00:30 Christa. Vi har siddet her siden klokken 10:45 i går”, fortæller Johan. Der bliver stille lidt tid. Julie ligner en, der tænker over situationen.
”Tag i bare hjem, og få noget søvn. Så bliver jeg ved Christa i nat”, siger hun. Lægen nikker, og siger det kan de godt. De skal nok ringe fra sygehuset, hvis der sker noget. Sva takker, og giver Julie noget. Det viser sig så, at det er min mobil. Johan og Sva går ud af rummet. Tilbage er kun mig, Julie og lægen.
”Du skal bare slappe af nu. Vi tjekker til dig en gang i timen, for at holde øje med dig”, fortæller lægen så. Hun går ud. Tilbage er kun mig og Julie. Julie sætter sig på en stol, og sætter sig til rette.
”Bare hvil dig Christa. Jeg holder øje”, siger hun stille. Med tunge øjne ligger jeg mig til rette, og lukker øjnene. Lidt efter sover jeg.

Det her er mig:

Spoiler (klikk for å vise)

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
gustavsl1
30. september 2017 21:14:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Flot! God historie godt arbejde

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
skumsprøjt_von_and
1. oktober 2017 09:23:47 Anmeld

Tilbage til toppen
Godt arbejde, Chri :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Unknown_Duck
1. oktober 2017 09:27:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Flot :)

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
chri527w
2. oktober 2017 17:28:08 Anmeld

Tilbage til toppen
Historien vil nok stå lidt stille de næste dage har ik så meget tid :/

Det her er mig:

andeby_pc
2. oktober 2017 17:28:44 Anmeld

Tilbage til toppen
FANTASTISK!

Farvel tak for alt - Andeby_Pc
Fun_PV_Duck
3. oktober 2017 20:20:04 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Den er fantastisk! :D

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
chri527w
8. oktober 2017 11:38:08 Anmeld

Tilbage til toppen
der er nye afsnit på vej ^^

Det her er mig:

chri527w
14. oktober 2017 16:42:29 Anmeld

Tilbage til toppen
afnsit 3 ude nu

Det her er mig:

chri527w
18. oktober 2017 16:57:00 Anmeld

Tilbage til toppen
4. kapitel ude

Det her er mig:

chri527w
20. oktober 2017 21:19:22 Anmeld

Tilbage til toppen
kapitel 5 ude :)

Det her er mig:

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: