Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Mine tanker omkring ministerdebatten Options
Julie_And
20. oktober 2017 23:34:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Kære Andebyborgere

De fleste af jer vil nok have set resultatet af valget og nok også den lange debat, der har fulgt efter. Jeg vil ikke opblæse diskussionen mere end den allerede er, men jeg føler stadig, jeg gerne vil af med og samle mine bekymringer og tanker omkring fordelingen af ministerposterne og borgmestervalget.

Jeg vil understrege, at jeg ikke prøver at nedgøre nogen, og at jeg ikke ønsker, at noget som helst herunder kommer til at lyde som om, at folk er uegnede til deres positioner. Jeg prøver heller ikke at komme med beskyldninger eller krav til noget som helst.

Jeg er overbevist om, at AbettorGem ikke er en dårlig borgmester. Jeg stemte personligt på ham ved byrådsvalget og var endda utrolig tæt på at stemme på ham til borgmestervalget. Vi er bare politisk uenige omkring dette ene punkt.

Lige da jeg først så indlægget med offentliggørelsen af ministrene, kunne jeg ikke helt tro fordelingen af ministre, da alle posterne var gået til de tre partier, der havde formet et flertal bag AbettorGem. Dette er der ikke noget galt med, men det kom til at ligne blokpolitik ret meget. For mig var det ikke et selvfølge, da vi stemte om at få et borgmestervalg, at blokpolitik fulgte med. Jeg så det som en måde at give løsgængere en fair chance for at blive borgmester på og for at give byrådsmedlemmer en chance for at vælge den person, de ønskede som borgmester, i stedet for, at der automatisk skulle gå til det største parti. Jeg har altid personligt været imod plokpolitik, men det vil undladde at prædike om. Jeg havde ikke forventet, at der nærmest blev dannet en regering. Ironisk nok havde jeg ikke forventet, at der ville gå så meget politik i borgmestervalget, ikke på andeby.dk. Mange andre er dog for blokpolitik, hvilket jeg selvfølgelig må acceptere.

Et andet punkt vedrører, at mange forhandlinger forløb privat. Det er ikke andet end et selvfølge, at man skal spørge folk, om de vil være ministre over PM. Politiske forhandlinger vil altid foregå over PM, det kan ikke lade sig gøre anderledes. Partier skal have lov til at forhandle med hinanden for at skabe et flertal ved en afstemning, det føltes bare anderledes ved dette valg. I starten så det for mig ud som om, at der var blevet købt stemmer med ministerposter. Jeg er senere blevet forsikret om, at det ikke var sådan, det foregik, hvilket jeg stoler på, men hvilket nok er grunden til, at jeg reagerede kraftigt i starten. Jeg har ikke set nogen af AbettorGems beskeder, så jeg kan kun stole på borgmesterens løfter, hvilket jeg også gør.

AbettorGem har valgt at skabe 5 ministerier: Donaldismeministerier, Justitministeriet, Kulturministeriet, integrationsministeriet og ministeriet for cybersikkerhed. Jeg er helt enig i, at der skal være et ministerie for kultur, integration og donaldisme. Justitministeriet kan debateres lige så meget som grundlovsministeriet blev debateret, da ingen rigtig kan blive enige om, hvorvidt borgmesteren eller en minister skal holde styr på grundloven. Jeg kan dog se fordelen i det i forbindelse med den nye domstol. Desuden passer posten godt til Laujensen. Jeg mener dog, at ministeriet for cybersikkerked er lidt overflødigt. Man kunne måske have slået det sammen med et andet ministerie, som f.eks. justitministeriet, eller man kunne have lavet en slags aftale med H.A.P, hvilket er en organisation, der fokuserer på specifikt dette område. Det er et ret lille ministerie, men det tager stadig lidt væk fra de andre. Jeg så en fordel i at lave færrere ministerier, så man kunne have flere folk i hvert ministerie. Derfor ligner det lidt, at der er blevet lavet denne stilling, sådan så der kunne uddeles en ekstra ministerpost.

Jeg har på fornemmelsen, at ministerposterne blev uddelt baseret på parti frem for evne. Det vil ikke sige at de valgte ministre ikke kommer til at udføre et godt stykke arbejde alligevel. Det kan også sagtens være tilfældigt eller ubevidst. Der er folk i både TDVP og KAGE, som jeg føler kunne have været gode ministre, men hvis talenter er blevet lidt overset. En af os vil få kulturministerposten, men det giver stadig en 1-4 ratio, hvis man ser bort fra borgmester- og viceborgmesterposterne. Nogle af byrådsmedlemmerne, der har fået betydningsfulde positioner, er aktive medlemmer, men det er ikke det samme som at være politisk aktiv, dvs. at man ikke nødvendigvis deltager i debatter, men at man stadig stemmer og er inde på forummet. Det gælder ikke for alle, og der er selvfølgelig de nye byrådsmedlemmer, der endnu ikke har haft chancen for at have indflydelse indenfor byrådet.

Ministerposter har en meget symbolsk værdi. Som minister har man ikke mere ’magt’ end andre, og man gøre lige så meget som en minister, hvis man er medlem af et ministerie. Ministeren er egentlig bare et slags talerør mellem borgmesteren og ministerier. Hvis 3 partier alle ender med at få sådanne ministerposter, og der kun overbliver 1 ministerpost til de resterende 2 partier, ser jeg det som et symbol på, at der ikke ønskes samarbejde med disse to partier. Jeg er klar over, at det nok ikke er ment på den måde, og at mange andre folk ikke vil se det på samme måde, men der er det signal jeg får. I politik betyder symboler simpelthen så meget, det er en måde, man kan sende beskeder på uden egentligt at sige det, som man gerne vil sige, selv om det ikke er poitisk korrekt.

Til slut vil jeg gentage, at jeg ikke prøver at forlænge denne debat, og jeg håber, at vi kan holde en god tone for ikke at skabe splid i byrådet lige fra begyndelsen af denne byrådsperiode. Jeg vil gerne tydeligtgøre, at dette er mit eget syn på tingene. Bare fordi jeg har interpreteret noget på min måde, behøver det ikke at være sådan i realiteten eller for andre medlemmer.

Undskyld hvis indlægget her endte med at blive lidt langt. Jeg håber dette måske forklarer eller tydeligtgører nogle af mine kommentarer og holdninger, jeg er kommet med før.

//Julie And

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
batdut5
21. oktober 2017 00:09:05 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er enig alt det du skriver Julie, fuldstændig enig :) det var virkelig godt skrevet :)

En lille ting som jeg har nævnt flere gange og nævner her igen. Tænk jer godt om, angående det i skriver, det her er kun fiktiv anderkendelse på en børne hjemmeside. Så derfor er det ikke det hver at gør jer selv fuldstændig til grin, ved at skændes i latterlige skænderier.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
laujensen
21. oktober 2017 00:09:51 Anmeld

Tilbage til toppen
jeg har selv altid haft et lidt besværligt forhold til blokpolitik, men indførelsen af borgmestervalg banede vejen for det, selvom det ikke behøver gå den vej. Derfor ville jeg nok også have stillet mig kritisk overfor det hvis jeg havde siddet i byrådet da det blev indført.

Jeg kan højt og tydeligt forsikre om at jeg ikke kan købes for en ministerpost, men derimod tog imod tilbuddet fordi mine/Andiancens holdninger harmonerer relativt godt med Rapikale ænders.

hvis enkelte ministre skulle vise sig at være for passive i deres job, håber jeg at vi som byråd kan blive enige om at udskifte disse, da byrådets mål ikke må forplumres af magtpolitik.

jeg er glad for at vi er flere der går op i at holde den gode tone, og undgå uendelige og frugtesløse diskussioner.

//Laujensen

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
AbettorGem
21. oktober 2017 00:13:50 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej Julie

Stor ros for at du har taget dig tid til at skrive disse tanker.

Jeg er nok meget anderledes tænkende og jeg har tænkt, at en anden måde at bruge ministerierne på kunne være at gøre dem mere projektorienterede. Vi har lige nu et ministerium for cybersikkerhed, som står for kampagnen Projekt Andemor. Det er altså ikke et ministerium, der vil eksistere til evig tid, men arbejde med en konkret opgave over en konkret periode. Det kan sagtens være, cybersikkerhedsministeriet er færdig med sin kampagne efter to måneder fx. I såfald vil det under alle omstændigheder blive nedlagt. Måske finder vi så et andet problem på Andeby. Måske kan det løses med de eksisterende ministerier, måske er der brug for et nyt. Det ved man aldrig.

På samme måde er justitsministeriet delvist projektorienteret, da opdateringen af grundloven og fundamentet for domstolen er to ting, der vil have en slutdato. Dog regner jeg slet ikke med at dette ministerium vil blive nedlagt derefter, da lovgivninge altid kan optimeres.

Der er mange ting, jeg gerne ville fortælle om ministerierne, men bloggen "Sig hej til vores ministre" var ikke ment som andet end en introduktion til og fejring af de nye ministre. Jeg havde ikke forudset, at der ville komme så kraftige reaktioner.

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
AndebyAnden
21. oktober 2017 00:40:52 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Hej Julie

Stor ros for at du har taget dig tid til at skrive disse tanker.

Jeg er nok meget anderledes tænkende og jeg har tænkt, at en anden måde at bruge ministerierne på kunne være at gøre dem mere projektorienterede. Vi har lige nu et ministerium for cybersikkerhed, som står for kampagnen Projekt Andemor. Det er altså ikke et ministerium, der vil eksistere til evig tid, men arbejde med en konkret opgave over en konkret periode. Det kan sagtens være, cybersikkerhedsministeriet er færdig med sin kampagne efter to måneder fx. I såfald vil det under alle omstændigheder blive nedlagt. Måske finder vi så et andet problem på Andeby. Måske kan det løses med de eksisterende ministerier, måske er der brug for et nyt. Det ved man aldrig.

På samme måde er justitsministeriet delvist projektorienteret, da opdateringen af grundloven og fundamentet for domstolen er to ting, der vil have en slutdato. Dog regner jeg slet ikke med at dette ministerium vil blive nedlagt derefter, da lovgivninge altid kan optimeres.

Der er mange ting, jeg gerne ville fortælle om ministerierne, men bloggen "Sig hej til vores ministre" var ikke ment som andet end en introduktion til og fejring af de nye ministre. Jeg havde ikke forudset, at der ville komme så kraftige reaktioner.

Er ikke ude på noget diskussion eller noget, og misforstå det ikke i en negativ tone. Men jeg kan ikke rigtig se ideen i et cyberministerium som står til at blive nedlagt bagefter.

For mig at se, så er et ministerium permanent indtil man indser på længere sigt at det bliver overflødigt.

Kunne det derfor ikke have været mere ideelt at lave et slags projekt ministerium som er en blanding af cyber og event ministeriet, som jeg ærger mig over er væk? Det vil give en permanent tilblivelse, samtidig med at det får flere fokuspunkter.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

AbettorGem
21. oktober 2017 01:34:42 Anmeld

Tilbage til toppen
Der er tale om 1 ministerium. Som endda allerede er i gang med sit arbejde. Større problem er det vist ikke.

Eventministeriets rolle vil i stedet blive dækket af kulturministeriet.

Der er selvfølgelig 100 måder at sammensætte ministerierne på, men jeg har altså tænkt mig at gøre det ud fra hvad jeg tror giver mest aktivitet i Byrådet og Andeby generelt. Jeg laver ikke ministerier ud fra folks opfattelse af hvor længe de skal findes, men hvorvidt de gavner eller ej.

Hele Andebys borgmester

Fun_PV_Duck
21. oktober 2017 08:12:54 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Kunne ikke være mere enig. Måske skulle eventministeriet tilbage? :/

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
hellevad
21. oktober 2017 08:44:31 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg jeg svært ved at se, det her er blok-politik. Det nye borgmestervalg var mit forslag, og jeg er ked af, at det allerede har skabt stor utilfredshed. Jeg havde nok heller ikke forventet, det skulle foregå på denne måde, men jeg havde da forestillet mig, at jeg i sidste ende var nødt til at stemme taktisk. Dvs., så jeg ikke bare stemte på mig selv eller en anden, der ikke havde en chance.
Men hvorfor gik jeg med til det? Fordi jeg ved, hvor irriterende det er, at man skal tænke "hvis det næststørste parti får viceborgmester-posten, kan de så gå også at give dem en ministerpost" osv. Også da brh var Donaldismeminister, var det denne tankegang, der dominerede. Jeg fik ballade, da jeg engang hellere vil have hårdkogte donaldister med end at fordele pladserne ligeligt.
Jeg ser dette som et forsøg på at skabe mere aktivitet. Jeg håber, det nye system vil holde længere og ikke blive afskaffet, da jeg ser muligheder i det.

Vil jeg kunne finde på.at indgå et samarbejde igen? Ja, men ikke nødvendigvis. AndebyAnden har udstillet mig som en eller anden nærmest prostitueret, der vil sælge alt min politik og værdighed for at blive minister. Han glemmer, at jeg faktisk er enig med Rapikale Ænder i rigtig meget.

Ang. PM tror jeg, AndebyAnden har været med til at blæse sagen op, fordi han åbenbart har misforstået mig.

Ang. Cyberspace-ministeriet er jeg enig med dig. Men dette er borgmesterens beslutning. Så længe han har en ko konkret plan med det, finder jeg det udmærket.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Julie_And
21. oktober 2017 09:18:21 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg jeg svært ved at se, det her er blok-politik. Det nye borgmestervalg var mit forslag, og jeg er ked af, at det allerede har skabt stor utilfredshed. Jeg havde nok heller ikke forventet, det skulle foregå på denne måde, men jeg havde da forestillet mig, at jeg i sidste ende var nødt til at stemme taktisk. Dvs., så jeg ikke bare stemte på mig selv eller en anden, der ikke havde en chance.
Men hvorfor gik jeg med til det? Fordi jeg ved, hvor irriterende det er, at man skal tænke "hvis det næststørste parti får viceborgmester-posten, kan de så gå også at give dem en ministerpost" osv. Også da brh var Donaldismeminister, var det denne tankegang, der dominerede. Jeg fik ballade, da jeg engang hellere vil have hårdkogte donaldister med end at fordele pladserne ligeligt.
Jeg ser dette som et forsøg på at skabe mere aktivitet. Jeg håber, det nye system vil holde længere og ikke blive afskaffet, da jeg ser muligheder i det.

Vil jeg kunne finde på.at indgå et samarbejde igen? Ja, men ikke nødvendigvis. AndebyAnden har udstillet mig som en eller anden nærmest prostitueret, der vil sælge alt min politik og værdighed for at blive minister. Han glemmer, at jeg faktisk er enig med Rapikale Ænder i rigtig meget.

Ang. PM tror jeg, AndebyAnden har været med til at blæse sagen op, fordi han åbenbart har misforstået mig.

Ang. Cyberspace-ministeriet er jeg enig med dig. Men dette er borgmesterens beslutning. Så længe han har en ko konkret plan med det, finder jeg det udmærket.

I forbindelse med borgmestervalget, så skal man ikke glemme fordelene ved det. Indtil nu har løsgængere ikke rigtig haft en chance for at blive borgmester, det har man nu. Man kommer også med at tænke mere over ens stemme. Før har det været sådan, at mange har stemt på et parti, uden at tænke over partiets politik, men for at få en person til at blive borgmester, hvilket gav det parti mange mandater. Jeg kunne ærlig talt bedre lide hvordan byrådsvalget forløb.

Det vil ikke sige, at borgmestervalget forløb dårligt. Det er første gang vi prøver det på denne måde, så der var ikke rigtig nogen, der vidste hvordan, det ville foregå.
Når du siger, du havde tænkt dig at det skulle foregå anderledes, mente du så at regler skulle have været andeledes eller at du havde forventet noget andet i praksis? Der var nemlig ikke lavet nogen regler omkring borgmestervalget, (hvilket måske ville være en god ide at gøre til næste gang,) så jeg var nødt til at gætte mig lidt frem. Hvis der var noget, du havde forventet skulle gøres anderledes, vil jeg gerne høre det.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
hellevad
21. oktober 2017 09:33:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
hellevad wrote:

I forbindelse med borgmestervalget, så skal man ikke glemme fordelene ved det. Indtil nu har løsgængere ikke rigtig haft en chance for at blive borgmester, det har man nu. Man kommer også med at tænke mere over ens stemme. Før har det været sådan, at mange har stemt på et parti, uden at tænke over partiets politik, men for at få en person til at blive borgmester, hvilket gav det parti mange mandater. Jeg kunne ærlig talt bedre lide hvordan byrådsvalget forløb.

Det vil ikke sige, at borgmestervalget forløb dårligt. Det er første gang vi prøver det på denne måde, så der var ikke rigtig nogen, der vidste hvordan, det ville foregå.
Når du siger, du havde tænkt dig at det skulle foregå anderledes, mente du så at regler skulle have været andeledes eller at du havde forventet noget andet i praksis? Der var nemlig ikke lavet nogen regler omkring borgmestervalget, (hvilket måske ville være en god ide at gøre til næste gang,) så jeg var nødt til at gætte mig lidt frem. Hvis der var noget, du havde forventet skulle gøres anderledes, vil jeg gerne høre det.

Det var mere praktisk forstand. Der var intet galt i arrangementet afholdes det, det var de ting, der foregik. Det var der dog heller ikke noget galt med, jeg havde bare ikke tænkt, det ville forløbe sådan :-)

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AndebyAnden
21. oktober 2017 12:20:31 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:

Nu vil jeg lige gøre opmærksom på at det ikke er mig som er igang med at starte en ny debat, jeg forsøger at lukke den.

Med hensyn til den følelse du har med at blive udstillet, er jeg uenig. Men det er din holdning mod min, og det kan være en evig diskussion:-)

Jeg synes dog at du lige skal huske på, at jeg har svært ved at snakke med andre om det i starten da det åbenbart var hemmeligt. Om du er blevet irreteret over jeg så har videre med det, er ikke min skyld.

Jeg siger heller ikke at jeg vil være minister, det er lidt svært når jeg ikke er i byrådet. Og jeg siger heller ikke at du kun gør det for at være minister. Jeg ved ikke hvorfor du har opfattet det sådan:-)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Mit borger kort:

AndebyAnden
21. oktober 2017 12:23:25 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
En anden ting med hensyn til at “sælge” stemmerne, så har jeg stadig lidt den opfattelse.

AbettorGem har givet et tilbud til Donaldisterne og Andiancen, det siger du selv Hellevad. Det vil jo sige at I også skal gøre noget, ellers kan det vel ikke være et tilbud. Det eneste som jeg kan se er at jeres del af aftalen må være at stemme på AbettorGem. Er det rigtigt eller hvad gik det så ud på det tilbud?

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AbettorGem
21. oktober 2017 13:39:33 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
En anden ting med hensyn til at “sælge” stemmerne, så har jeg stadig lidt den opfattelse.

AbettorGem har givet et tilbud til Donaldisterne og Andiancen, det siger du selv Hellevad. Det vil jo sige at I også skal gøre noget, ellers kan det vel ikke være et tilbud. Det eneste som jeg kan se er at jeres del af aftalen må være at stemme på AbettorGem. Er det rigtigt eller hvad gik det så ud på det tilbud?

Noget vrøvl. Vil det sige, at når jeg giver en bruger tilbuddet om at blive kulturminister, så skal vedkommende så også gøre noget til gengæld? Nej. Ikke andet end at være en god minister :)

Hele Andebys borgmester

batdut5
21. oktober 2017 13:49:53 Anmeld

Tilbage til toppen
En lille note jeg lige vil smide ind. Er at selvom , kage og tdvp ikke er ministre, er det ikke ens betydning med at vi ikke har noget at sige i byrådet. Ministerene er nød til at gå i gennem byrådet med de lov forslag og lov ændringer de har tænkt sig at gennemføre. Hvilket vil sige at de skal have et ok fra os , for at det kan gennemføres. Så helt magtets løs er vi ikke :)

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
AbettorGem
21. oktober 2017 14:02:10 Anmeld

Tilbage til toppen
I er absolut ikke magtesløse, nej :) Alles stemmer tæller lige meget til afstemningerne og alle stemmer efter deres personlige ideologi og mening om hvoad der er bedst for Andeby.

Og så skal man også huske at mange af jer, der blev forbigået ved ministerposten stadig vil have rig mulighed for at engagere sit i arbejdet. Der vil blive udnævnt en kulturminister og jeg håber da at se flere byrådsmedlemmer melde sig ind som embedsfolk :) Der er absolut ikke tale om udelukkelse af jer.

Hele Andebys borgmester

batdut5
21. oktober 2017 14:12:30 Anmeld

Tilbage til toppen
Lige præcis det jeg regnet med at høret :)

Ser frem til at se hvem der bliver kultur minister :)

OliverAnden
21. oktober 2017 23:29:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Domstol på Andeby. Jeg må have læst forkert.

Husk at stemme på DOVTJ

gustavsl1
22. oktober 2017 10:04:42 Anmeld

Tilbage til toppen
OliverAnden wrote:
Domstol på Andeby. Jeg må have læst forkert.

Nope

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
OliverAnden
22. oktober 2017 16:34:27 Anmeld

Tilbage til toppen
Trist at det er blevet nødvendigt med en domstol, som ikke reelt kan dømme nogen.

Husk at stemme på DOVTJ

gustavsl1
22. oktober 2017 16:38:40 Anmeld

Tilbage til toppen
OliverAnden wrote:
Trist at det er blevet nødvendigt med en domstol, som ikke reelt kan dømme nogen.

Hvad mener du? XP

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: