Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Andeby Samfundet - Firma Options
Andeby_Samfundet
29. oktober 2017 11:38:09 Anmeld

Tilbage til toppen
Har du, eller overvejer du at starte et firma i Andeby Samfundet, hvor alt er FIKTIVT, så er det her en god ide at kigge på:-)

OBS: Læs venligst reglerne som er længere nede i DETTE indlæg.

Det er nemlig sådan at firmaer har et katalog som de kan sælge fra, og dermed en pris som de kan sætte. For at gøre det nemt at forstå, så er der en trin guide her:

For medlemmer som ikke har et firma:

1. Skriv i indlægget herunder eller til Andeby_Samfundet, omkring hvilket firma som du vil starte.

2. Derefter vil der blive trukket det FAK beløb som det koster at starte et nyt firma, alt efter hvilket et det er. Har du ikke nok FAK, så kan du tage et lån i AAQ Banken, hvis du allerede har det, så kan vi nok finde en løsning:-)

3. Efter du har betalt for et nyt firma, så kan du begynde at kigge i kataloget, og finde ud af hvad du vil sælge. Hvis du har fundet en ting som koster 100.000 FAK i indkøbspris, så skal du sætte en pris som du vil sælge den til. Hvis du sælger den til 170.000 FAK, så tjener du 70.000 FAK.

OBS: De ting som du selv sælger, er ikke "dine", men derimod kun din udgave af produktet. Det vil sige at du ikke skal betale noget, når du sætter en bil eller et hus til salg. Du skal kun betale, når der er en som vil købe noget.

4. Når du har fundet de ting som du vil sætte til salg, så er det vigtigt at du laver et indlæg i forummet med priser og produkter, ligesom Julie_And har gjort med hus salg, og Andeby_pc med AP Biler.

Indlægges overskrift SKAL hedde: Andeby Samfundet - (dit firmas navn)

5. Når der er en køber, så skriver du det herunder eller til mig (helst til mig i pm), i den besked skal du fortælle:
Det nummer som produktet har, køberen og prisen på produktet som det er solgt til.

For medlemmer som har et firma:

1. Julie_And og Andeby_pc har allerede et firma, og skal derfor IKKE betale et start gebyr, så det første du skal begynde med er at kigge i kataloget, og finde ud af hvad du vil sælge. Hvis du har fundet en ting som koster 100.000 FAK i indkøbspris, så skal du sætte en pris som du vil sælge den til. Hvis du sælger den til 170.000 FAK, så tjener du 70.000 FAK.

OBS: De ting som du selv sælger, er ikke "dine", men derimod kun din udgave af produktet. Det vil sige at du ikke skal betale noget, når du sætter en bil eller et hus til salg. Du skal kun betale, når der er en som vil købe noget.

2. Når du har fundet de ting som du vil sætte til salg, så er det vigtigt at du laver et indlæg i forummet med priser og produkter, ligesom Julie_And har gjort med hus salg, og Andeby_pc med AP Biler.

Indlægges overskrift SKAL hedde: Andeby Samfundet - (dit firmas navn)

3. Når der er en køber, så skriver du det herunder eller til mig (helst til mig i pm), i den besked skal du fortælle:
Det nummer som produktet har, køberen og prisen på produktet som det er solgt til.

Regler:

Man kan have ET firma i hver kategori, med kategori så menes det bil, hus og båd.
Man kan skal betale for at oprette et firma, og selvom man allerede har et.
Man skal have et firma for at købe noget i et katalog.
Når man sælger et produkt, så er det ikke gennemført før at jeg har godkendt det. For at det kan blive godkendt, så skal:

Sælgeren have produktet vist i et indlæg med pris.
Sælgeren skal have et godkendt firma.
Køberen skal have FAK på sin konto.

Links til de forskellige kateloger:

Bil katalog KLIK HER
Hus katalog KLIK HER
Båd katalog KLIK HER
Reserveret indlæg KLIK HER

Link til info om Andeby Samfundet kan findes HER:-)
Andeby_Samfundet
29. oktober 2017 11:38:45 Anmeld

Tilbage til toppen

Bil katalog

Pris for firma opstart: 130.000 FAK

Til firmaer som har et firma i biler, så er dette kataloget for jer. Når I sætter en bil til salg i jeres firma indlæg, så husk at skrive ned, hvilket navn bilen har og hvad indkøbsprisen er.

I må selv give bilen jeres eget navn og den pris som I sælger den til, men husk at give mig det rigtige navn/nummer på bilen, når I har solgt en:-) Og husk også at de navne som I selv giver bilen, skal være i overenstemmelse med den danske lovgivning. Da jeg mener at man ikke må bruge rigtige navne, jeg er dog ikke sikker.

Med hensyn til kategorier, så er det hvor god den er. A er den bedst kategori, men også dyrere. Der er dog nogle fordele:

Firma-ret betyder at et bestemt firma køber "retten" til at sælge en bestemt type bil, og derved er de eneste som må sælge dem.

Ved Leje så SKAL bilsælgeren købe den bil som skal lejes ud.

Oversigt i spoiler:

Spoiler (klikk for å vise)

Andeby_Samfundet
29. oktober 2017 11:39:18 Anmeld

Tilbage til toppen

Hus katalog

Pris for firma opstart: 300.000 FAK

Til firmaer som har et firma i huse, så er dette kataloget for jer. Når i sætter en hus til salg i jeres firma indlæg, så husk at skrive ned, hvilket navn huset har og hvad indkøbsprisen er.

I må selv give huset jeres eget navn og den pris som I sælger den til, men husk at give mig det rigtige navn/nummer på huset, når I har solgt en:-) Og husk også at de navne som I selv giver huset, skal være i overenstemmelse med den danske lovgivning. Da jeg mener at man ikke må bruge rigtige navne, jeg er dog ikke sikker.

Firma-ret betyder at et bestemt firma køber "retten" til at sælge et bestemt type hus, og derved er de eneste som må sælge dem.

Ved Leje så er hus kategorien anderledes, i forhold til huse. Hus sælgeren kan nemlig leje et hus ud, uden at eje det. Leje prisen står i hver kategori.

Oversigt i spoiler:

Spoiler (klikk for å vise)

Andeby_Samfundet
29. oktober 2017 11:39:51 Anmeld

Tilbage til toppen
Andeby Samfundet

Andeby_Samfundet
29. oktober 2017 11:40:23 Anmeld

Tilbage til toppen
Andeby Samfundet

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: