Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Borgmesterens nytårstale 2017 Options
AbettorGem
31. december 2017 10:56:17 Anmeld

Tilbage til toppen
God formiddag, alle sammen

Når jeg tænker på året, der er gået på Andeby, så tænker jeg på en brækket næse. For at få den på plads, kan man være nødt til brække den en gang til. Det er smertefuldt og det tager tid, før den heler, men det er nødvendigt!

Hvis vi skal blive i metaforen, så kunne det Andeby og det Byråd, jeg vendte tilbage til, dårligt nok trække vejret gennem næsen. Der var ganske vist valgt en borgmester, men Byrådsts aktivitet var nærmest ikke-eksisterende. Jeg pressede på for et valg og vi fik en ny borgmester, men også denne gang måtte der udskrives valg i utide på grund af en lang række problemer. Blandt andet ting, jeg var med til at afsløre gennem mit arbejde i Sandhedens Time. Disse ting har måske ikke gjort mig til den mest populære bruger, men det var jeg indforstået med. For mig var det vigtigste, at skabe et aktivt Byråd i håbet om, at det ville være med til at skabe et mere aktivt Andeby. Jeg tror på, at alle de ting, der har rystet os gennem 2017, var nødvendige for at give Byrådet en ny start. Næsen er formentlig stadig i gips, men den er i stærk bedring! Prøv bare at sammenligne Byrådet fra starten af året med Byrådet fra slutningen af året, altså nu. Der er sket en utrolig stor udvikling. Det giver håb for fremtiden og det er vores alle sammens fortjeneste. Hver eneste byrådsmedlem, hver eneste vælger!

Vi er kommet langt, men vi er ikke færdige endnu. I 2018 vil Rapikale Ænder fortsætte kampen for et bedre Byråd. Det glæder mig at afsløre, at Rapikale Ænders grundlovsreform ligger klar og jeg ser frem til at debattere den med jer i det nye år. Kort sagt, så ønsker vi at dele Byrådets lovgivning op i to. Den ene del skal være Andebys Lovgivning, som indeholder alle de tekniske regler for Byrådet, valget og så videre. Den anden del skal være Andebys Grundlov, som kommer til at indeholde nogen grundlæggende principper, som Byrådet er forpligtet til at følge. Det er værdier som ytringsfrihed, ingen mobning og et mål om at skabe aktivitet, som Byrådet skal følge i sin lovgivning og administration. Vi tror, det vil være gavnligt for fremtidens borgmestre, at have nogen principper at holde sig til. Det kan forhåbentligt være med til at sikre Byrådet mod nogen af de ting, vi har oplevet i årenes løb og samtidig være med til at skabe en mere overskuelig og logisk lov for alle.

2017 blev også året, hvor Andeby fik sin egen domstol. Rapikale Ænder er som udgangspunkt optimistiske omkring Domstolen, men den kræver nogen justeringer. Det er ikke nogen hemmelighed, at Andeby er hjem for mange forskellige mennesker. Nogen er børn, andre er faktisk voksne, nogen har forskellige diagnoser, andre har ikke. Det synes jeg kun, vi skal være stolte af, men det kan skabe udfordringer i en domstol. Det betyder dog, ikke at Domstolen ikke kan fungere. Rapikale Ænder vil i det nye år indføre to forskellig sagstype i Domstolen: Konfliktmægling og tolkning af lov. Konfliktmægling skal være en frivilligt tilbud til uenige brugere, hvor dommerne kan hjælpe med at finde frem til en løsning uden offentliggørelse af sagens detaljer. Tolkning af lov er mere officielle sager, som relaterer direkte til Byrådet og vores lovgivning.

Til sidst vil jeg sende en tanke til vores svenske søsterside kalleanka.se, som i disse dage står til lukning. Jeg ønsker jer alle godt nytår og jeg tror, jeg taler på hele Andebys vegne, når jeg siger ni är värmt välkomna hit!

Derudover er der ikke andet tilbage, end at sige tak for året der gik og på gensyn i det nye. Personligt vil jeg gå det nye år i møde i gode venners lag og med 1,5 del gin, 1 del citron, 2/3 dele sukkerlage og godt med isterninger i hånden. Skål, alle sammen!

Jeg håber og tror, at Andeby kan smide gipsen i 2018.
Jeres borgmester, AbettorGem

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
thewinnertakesitall
31. december 2017 11:55:21 Anmeld

Tilbage til toppen
sådan grundlovsreform! godt nytår til alle :D

Minister for Cybersikkerhed

Medlem af Rapikale Ænder
andeby_pc
31. december 2017 13:58:46 Anmeld

Tilbage til toppen
Super godt nytår til alle! :-D

:P
Unknown_Duck
31. december 2017 15:41:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg kan se, at jeg ikke glædede mig til nytårstalen uden grund. Fantastisk god nytårstale Abbetorgem, og Glædeligt nytår til alle! :D

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Spoiler (klikk for å vise)
Bach
31. december 2017 16:56:52 Anmeld

Tilbage til toppen
WUUU godt nytår! Og lad os så drikke noget gin!!!!!

Partimedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Byrådsmedlem
gustavsl1
31. december 2017 16:58:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Sådan :-) Godt nytår

Med venlig hilsen mig, gustavsl1 med den ubegrænsede signatur.
Founderen af den ubegrænsede signatur:D
Warning: This user is viceborgmester!
#GustavErLækker
#Ændestop
#Gulle4President
#Rapkæfthed4TW
#Viceborgmester

Gammel velkomstbeskedxD

Info om
skumsprøjt_von_and
31. december 2017 17:22:16 Anmeld

Tilbage til toppen
God tale og godt nytår! :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
kristjan1234
31. december 2017 19:12:41 Anmeld

Tilbage til toppen
godt nyttår

det er mig kristjan123
jeg vil bli borgemester
kristjan1234
31. december 2017 19:22:06 Anmeld

Tilbage til toppen
kan jeg bli borgemester til neste år

det er mig kristjan123
jeg vil bli borgemester
AbettorGem
31. december 2017 19:32:27 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak!

Alle kan blive borgmester, hvis de bare får nok stemmer til valget :)

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
Andeby2006
1. januar 2018 16:23:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Godt nytår! :D

KAGE er verdens bedste parti!! :-D

#Ændestop
#PartietKAGE
#Andeby.dk
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: