Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Debattle: Aktive medlemmer Options
AbettorGem
3. april 2018 20:07:48 Anmeld

Tilbage til toppen
For noget tid siden vedtog byrådet, at for at stille op som kandidat til byrådsvalget, skal man være et aktivt medlem. Et aktivt medlem beskrives som en person, der er aktiv ugentligt.

Sandhedens Time ønsker at starte en debat mellem alle partierne, hvor der sættes fokus på hvad “aktiv” betyder i vores lovgivning. Jeg har en fire spørgsmål til den lov, som lige nu findes, som jeg ikke selv kan svare på og som ikke står i den vedtagede lov. Jeg synes af samme grund, at loven er noget nonsens på nuværende tidspunkt.

1) Bør der overhovedet være den slags begrænsninger for hvem der må stille op?

2) Man skal være aktiv, men hvad er “aktiv”? Er det at logge ind? Skal man skrive noget? Er det nok bare at læse lidt herinde?

3) Man skal være ugentligt aktiv, men i hvor lang tid? I hvor mange uger er det, man skal have været aktiv? En uge? En måned? Et år?

4) Hvem skal holde øje med om det er blevet overholdt af alle kandidater? Skal kandidaterne selv dokumentere at de har været aktive i X antal uger?

Håber at høre fra Andiancen, som har fremsat forslaget, Donaldisterne, KAGE, Sovj.Rap og TDVP.

Hele Andebys borgmester

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Valgandsvarlig i Andebys byråd - Klik her for at deltage i valget!
Fun_PV_Duck
3. april 2018 20:17:41 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Et parti ved nok godt selv hvilke af deres medlemmer der er aktive, og jeg mener egentlig også det er op til partiet selv hvem de vil have med? :D

1) Nej
2) Det er svært at svare på. Igen, det må være op til partiet at definere det.

4) Nej. Det burde ikke være nødvendigt.

Spoiler (klikk for å vise)

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
Huebrødrene
3. april 2018 20:25:40 Anmeld

Tilbage til toppen
1) Jeg/vi mener, at partierne er fuldstændig afklare om, hvem de sender ind. Det har alle også gjort godt. Men vælgerne skal også være klar over, hvor aktive dem, man stemmer på, er. Så med andre ord nej, ingen begrænsninger.

2) Det er mere end bare at logge ind. At deltage aktivt på forummet, kommentere og snakke med de andre brugere. Det er ikke nok at læse herinde. Det er jo ikke synlig aktivtiet.

3) Jeg vil sige, at 2-3 dage om ugen er nok, men er størst fan af, at man er i 7, i sær når man er byrådsmedlem. Men samtidige er det noget, man skal være klar over før, man bliver stemt ind. Altså vælgerne skal. Og også når posterne fordeles.

4) En evt. byrådsarbejder? Kandidaterne selv er vist nok bedst, med det kan stadig let blive noget rod. Jeg ved det ikke, og er som bekendt ikke fan af dette forslag.

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
AbettorGem
3. april 2018 20:51:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Hvad angår spørgsmål nummer 3, så er jeg i tvivl om hvor mange uger før valget starter, man skal have været aktiv. Det står der nemlig ikke noget om i loven.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
4. april 2018 16:04:10 Anmeld

Tilbage til toppen
1) Vi mener, at det kun burde være aktive medlemmer, der kan få en plads i byrådet, fordi byrådet ellers går i stå. Om det rent faktisk er nødvendigt at få det skrevet ind i loven ved jeg ikke, for det er sådan set partiernes ansvar, at de kun har aktive brugere i byrådet.

2) Man skal bidrage på en måde, dvs i hvert fald mere end bare lige logge ind. Hvordan man bidrager kan være meget forskelligt, man kan skrive i forum, lave en comic creator, skrive en avis, deltage i debatter mm, men vi synes f.eks. ikke det er nok kun at deltage i tællelege.

3) For os er det ret ligegyldigt, hvor længe man har været aktiv før valget, så længe man er aktiv derfra. Det giver også nye medlemmer en bedre chance for at komme ind i byrådet og ind i det politiske system.

4) Dette er ikke nødvendigt.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
Huebrødrene
4. april 2018 16:38:18 Anmeld

Tilbage til toppen
3) Det er ligegyldigt.

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
AbettorGem
5. april 2018 12:36:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:

3) For os er det ret ligegyldigt, hvor længe man har været aktiv før valget, så længe man er aktiv derfra. Det giver også nye medlemmer en bedre chance for at komme ind i byrådet og ind i det politiske system.

Jeg er meget enig i dit punkt 3, men hvordan kan man så lovgive om det, hvis der ikke skal være en fast definition? Lige nu står der, man skal være ugentligt aktiv for at stille op. Jo tak, men i hvor lang tid forinden er der tale om?

Hele Andebys borgmester

Julie_And
5. april 2018 17:22:05 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Julie_And wrote:

Jeg er meget enig i dit punkt 3, men hvordan kan man så lovgive om det, hvis der ikke skal være en fast definition? Lige nu står der, man skal være ugentligt aktiv for at stille op. Jo tak, men i hvor lang tid forinden er der tale om?

Selv en person, der har været aktiv i årevis, kan blive inaktiv på meget kort tid. Hvis det sker, skal et parti i princippet bare finde en afløser.
Derfor ser jeg det som nok kun at have været aktiv i en uge.

//Julie_And

AbettorGem
5. april 2018 17:27:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Så efter din mening, bør det fremgå af loven at ugen før tilmeldingen starter, skal man have været aktiv?

Hele Andebys borgmester

Julie_And
5. april 2018 17:39:27 Anmeld

Tilbage til toppen
Det kan man ikke skrive sådan sort på hvidt. Hvis der nogle gange er 8 dage mellem man logger på, er man vel også ugentligt aktiv?

Jeg synes nærmere man som kandidat selv skal vurdere, om man kan være ugentligt aktiv før man stiller op, jeg synes ikke der er nogen, der som en kontollør skal kigge på alle folks aktivitet.

//Julie_And

AbettorGem
5. april 2018 17:58:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Så den lov der er vedtaget er ren symbolsk? Den har ingen konkret betydning, som en byrådskandidat kan risikere at blive afvist på baggrund af?

Hele Andebys borgmester

Julie_And
5. april 2018 19:03:18 Anmeld

Tilbage til toppen
Nej, det er efter min mening ikke en grund til at en bruger kan blive afvist, men en grund til at et byrådsmedlem kan blive udskiftet.

//Julie_And

AbettorGem
5. april 2018 19:35:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg tror måske, du har misforstået præmissen så. Vi taler om en paragraf under Opstilling. Det er enten en lov, som er ren symbolpolitik, eller en lov som skal forhindre brugere i at stille op, hvis de ikke har været aktive nok op til valgtilmeldingen.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
5. april 2018 21:46:40 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Jeg tror måske, du har misforstået præmissen så. Vi taler om en paragraf under Opstilling. Det er enten en lov, som er ren symbolpolitik, eller en lov som skal forhindre brugere i at stille op, hvis de ikke har været aktive nok op til valgtilmeldingen.

Jeg mener ikke jeg har misforstået paragrafen, men nærmere at jeg måske har udtrykt mig utydeligt.

Jeg mener, at den lov skal være noget kandidater skal se på før de stiller op og så selv vurdere, om de kan stille op. Man kan måske tolke det som om, at det bliver en symbolsk lov, men jeg ser hellere medlemmer i byrådet, der er aktive ved og efter valget i forhold til før valget.

Hvis jeg umiddelbart skulle komme med et forslag (eftersom jeg fornemmer du spørger om noget mere konkret) til hvordan man kunne tolke aktivitet er:
- Aktiv i den seneste uge før valget for nye brugere eller brugere, der vender tilbage efter en længere pause
- Aktiv ca hver uge i den seneste måned før valget

//Julie_And

AbettorGem
5. april 2018 21:56:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Spørgsmålet er så, om loven kun findes som en symbolsk lov, der skal få kandidaterne selv til at vurdere, om de har været aktive nok til at stille op, eller om eksempelvis domstolen kan diskvalificere en kandidat, hvis vedkommende ikke lever op til kravet om at være ugentligt aktiv før valget.

Hele Andebys borgmester

laujensen
7. april 2018 11:55:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Hensigten med loven var at sikre at medlemmer der blev opstillet til byrådet havde en hvis aktivitet forud for valget, som man så kunne antage/håbe på de ville have efter valget. På nuværende tidspunkt er loven underudviklet, det anerkender jeg gerne, men jeg synes stadig den har en berettigelse.
P.s. jeg mener ikke at der eksisterer symbolpolitik på siden, ihvertfald ikke endnu, og jeg ville aldrig selv stå bag et forslag, som ikke ville blive forsøgt implementeret alvorligt.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
AbettorGem
7. april 2018 12:29:25 Anmeld

Tilbage til toppen
laujensen wrote:
Hensigten med loven var at sikre at medlemmer der blev opstillet til byrådet havde en hvis aktivitet forud for valget, som man så kunne antage/håbe på de ville have efter valget. På nuværende tidspunkt er loven underudviklet, det anerkender jeg gerne, men jeg synes stadig den har en berettigelse.
P.s. jeg mener ikke at der eksisterer symbolpolitik på siden, ihvertfald ikke endnu, og jeg ville aldrig selv stå bag et forslag, som ikke ville blive forsøgt implementeret alvorligt.

Spørgsmålet er om loven kun er der til at håbe at påvirke kandidaterne en positiv retning, eller om det er en konkret lov som domstolen rent faktisk kan dømme ud fra. Vil du mene, at man kan blive afvist som byrådskandidat pga. denne paragraf og synes du, at det burde være muligt at diskvalificere kandidater grundet deres aktivitetsniveau?

Hele Andebys borgmester

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: