Moderator
Tilbage til toppen
|
YBEDNA BLAD Nr. 1 - Oktober 2016 Uge 41 - 2. Årgang Her kan du se YBEDNA's medarbejdere: http://media.andeby.dk/upload/security/users/image/large/8728551950.jpg
Quote:Indhold
Velkommen! Efterår -Hvad kan man lave når det er efterår? Andby historie -Halloweenfesten Den ensomme and -Hør på en ensom and, snakke med sig selv Viter pg gåder Konkurrence Velkommen!
Velkommen til årets første(!) YBEDNA BLAD udgave! Blad-udgaven er lidt anderledes end AndebyPosten-udgaven, da den ikke indeholder nyheder fra Andeby.dk. Vi håber på, at vi kan udgive Blad-udgaven hver måned. Efterår
Nu er det (endelig?) blevet efterår.... Altså RIGTIGT efterår. Det er blevet rigtig koldt - så husk godt med varmt tøj! Men... Hvad kan man egentlig lave når det er efterår? Det er et godt spørgsmål! Vi har fundet nogle ting: Tegne. ALLE kan tegne. Det er bare ikke sikkert, at det kommer til at ligne det du tænker. Men giv ikke op! (Tænk hvis Don Rosa opgav at tegne, fordi han var dårlig) Læse. Du har sikkert en stak Anders Ander du kan læse i. Spille. Spil til IPad og mobil. Tryk på spoileren for at se to spil vi har valgt, og se hvad de går ud på.
Spoiler (klikk for å vise) Hayday: Hayday kan alle spille. Du har en gård du skal passe. Du kan sælge dine ting(f.eks. dine afgrøder) i landevejsbutikken. Indret din gård, så den ser rigtig fin ud. Levels: Ja
Clash Royale: Clash Royale er et ret nyt spil. Her skal du kæmpe mod andre i spillet. Lav dit eget battledeck, altså vælg de kort du vil bruge til at kæmpe mod din modstander. Du kæmper aldrig mod den samme. Levels: Ja Spille. Den anden form for spil, brætspil. Skak, ludo og matador er kun nogle af de mange sjove brætspil. Gå en tur i skoven. Gå en tur! Det er både sundt og dejligt! Og dejligt, især efter en lang skoledag! Du kan også vælge at cykle. Skriv en historie. Bliv forfatter! Lav dine egne bøger! Og lån dem til dine venner! Lav dit eget bibliotek!
Andby historie
Halloweenfesten Personer: Silas=Silas2006 SVA=skumsprøjt_von_and clubpenguin Grønspætten=Grønspætten313 Fun=Fun_PV_Duck
Det er den 31. Oktober, og Silas har inviteret os til Halloweenfest. SVA, clubpenguin, Grønspætten, og jeg skulle med.
"Skal vi ikke skræmme pigern... Jeg mener pigen?" Spurgte Grønspætten. Vi kunne allesammen høre det mærkelige i hans sætning. Pigen, og ikke pigerne. "Øv, der er kun en. (Som er umulig at skræmme!) Fun har skræmt dem alle væk!" Sagde clubpenguin. "NEJ, jeg har ej, din løgner!" Sagde Fun. "Øh, hvorfor er der så kun en pige?" Spurgte clubpenguin. "Det ved jeg da godt." Sagde Silas. "Det er fordi der kun er en pige der arbejder for YBEDNA." "Det er rigtigt. De er alle skræmt væk, på grund af al din Disney snak." Sagde Fun. "De er vel på Andeby.dk fordi de godt kam lide Disney. Ikke?" Spurgte clubpenguin. "Jo, men du får Disney til at lyde kedeligt." Sagde Fun. Og så begyndte clubpenguin at græde. Eller. Det gjorde han ikke, men jeg skriver det nu alligevel. MEN SÅ SKETE DER NOGET SEJT. For clubpenguin tog en kniv og kastede den efter Fun. Han DØDE. Men kniven ramte ham ikke. Han DØDE af SKRÆK! Hey, til alle jer... dumme... læsere, så har clubpenguin taget min iPad! Hey, drenge! Tag det nu seriøst! Historien bliver faktisk udgivet! Alle, ALLE kan læse denne historie. Det er godt i har en ordentlig pige på YBEDNA, var? (Nej) Hey, se! De er allerede begyndt at spise kagen! Kom nu! Smid den iPad væk, og kom herover og æd kage sammen med os! Det er altså Halloweenfest, ikke skændes-med-hinanden-over-en-historie-fest-hvilket-er-vildt-åndssvagt. Jeg synes ikke, at Grønspætten har sagt særligt meget i denne historie? Vi skriver da bare, at han havde for travlt med at æde kage. Ok. Jeg håber virkelig ikke, at ALT hvad vi har sagt, kommer med i historien. Det ville være PINLIGT! Bare rolig drenge, det skal jeg nok sørge for! Nej! NEJ! Aaav! Nåh, øhm... Slut, prut, finale!
Uhm... Er kagen god? Ja, kom!
Den ensomme and
Rød farve: Den ensomme and Blå farve: Den ensomme and
Hej med dig! Hej med dig...dig...dig... Årh, der er ekko i bladet! Bladet...bladet... Det er godt nok irriterende. Okay, jeg skal nok lade vær. Det var dejligt! ...Hvad? Hvem taler jeg med? Jeg er jo helt alene?! Det er da mærkeligt! Jeg snakker jo bare med sig selv! Også mig! Det var da mærkeligt! Lad os finde ud af hvem der sagde det! God ide! Var det dig der sagde det?
Vitser og Gåder
Blandede vitser
Spoiler (klikk for å vise) -Hvorfor sidder der en prut i hjørnet og græder? -Fordi nogen har slået den!
-Hvorfor ligger den ordblinde hval på havets bund og griner? -Den har læst at den er verdens største pjattedyr!
-Hvorfor sidder den ordblinde løve oppe i et træ? -Fordi den har læst at den er dyrenes kogle!
-Hvorfor styrtede den århusianske helikopterpilot ned?
-Det blev for koldt, så han slukkede for ventilatoren.
-Bank-Bank -Hvem der? -Finn! -Finn Hvem? -Finn selv ud af det!
Alle børnene vitser
Spoiler (klikk for å vise) Alle børnene kom over vejen, undtagen Peter. Han manglede en meter!
Alle børnene hoppede ned i blenderen, undtagen Karlsmart. Han trykkede på start!
Alle børnene blev sprunget i luften, undtagen Rut. Det var hendes prut.
Konkurrence!
 I denne måned kan du vinde en frysende kylling, som du kan lave om til kyllingenuggets, eller smide ned i toilettet. Kyllingen har en værdi af 50 Andebykroner. For at vinde DEN STORE PRÆMIE skal man gætte det bogstav Fun_PV_Duck tænker på. Man kan ikke tage et bogstav der er valgt - skriv bogstavet i dette indlæg!
Tidligere udgaver
2015
Spoiler (klikk for å vise)
2016

STEM PÅ TDVP
Bandeord, spark, og slå, dem der gør det, de kan gå, Andeby skal bestå, det kan ingen ændre på.
|

Tilbage til toppen
|
God avis! :D
#Venskab!!! 😜😺👻🐭 #Ændestop Spoiler (klikk for å vise) Jeg er næstformand for partiet KAGE og medlem i Kulturministeriet Partiet KAGE: :D Spoiler (klikk for å vise) KAGE (Kedsomhedsbekæmpende Aktivitets & Godtgørende Elite) Du kan læse mere om partiet her
|
Tilbage til toppen
|
:D
|
Tilbage til toppen
|
Meget spændene blad/avis :D
Andeby er verdens bedste by
|

Tilbage til toppen
|