Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Time #6 Options
AbettorGem
4. marts 2018 13:00:18 Anmeld

Tilbage til toppen

183 dage og 56 minutter. Så længe har Sandhedens Time holdt pause. Et borgmesterskab blev den midlertidige afslutning for hele Andebys andemagasin, men nu er det tilbage på dit forum.

LEDER: ET NYT BLAD
Kære læser. Meget er sket på de 183 dage og jeg mener, at vi i dag lever i en anden tid. Jeg er selv gået fra upopulær systemkritiker til borgmester og Andeby har også forandret sig, vil jeg påstå. Jeg ser i hvert fald ikke længere lige så mange skjulte sandheder derude, som folk fortjener kendskab til, hvilket var dette magasins fornemmeste opgave. Måske kommer der en dag, hvor Sandhedens Time igen kan bringe en stor, afslørerende artikel, men vores fokus vil fra nu af ligge på at bringe artikler om politik og kultur af højeste kvalitet. Vi ser naturligvis frem til valget, som vi vil følge tæt med en række artikler, debatter og analyser.

Chefredaktør AbettorGem.

Politik

DONE DONALDISTER?
Valget nærmer sig med langsomme skridt og det kan mærkes. De forskellige partier gør sig klar. TDVP har introduceret det nye koncept Disney Blogs og vi kan med glæde konstatere, at Andebygenseren Tidende også er vendt tilbage. Partiet KAGE har præsenteret deres seneste medlem DabberHeleUgen, det nye parti Sovj.Rap stormer frem og Rapikale Ænder har udgivet et valg-manifest. Dog er Andebys ældste parti yderst fraværende og ser næsten ud til at nærme sig opløsning. Sandhedens Time går tæt på Donaldisterne.

MANGLENDE KANDIDATER
De nuværende byrådsmedlemmer for Donaldisterne Hellevad og Gustavsl1 er desværre meget fraværende fra Andeby og den tidligere borgmester AndebyAnden har meddelt, at han for andet valg i træk ikke vil stille op. Det eneste aktive medlem derudover er Chri527w og hun fortæller Sandhedens Time, at hun højst sandsynligt vil stille op til det kommende valg, men om det bliver for Donaldisterne, står hen i det uvisse. Hun fremhæver dog partiets store historiske værdi som en motivation for måske at holde partiet i live.

LANG HISTORIE
Partiet Donaldisterne er som nævnt Andebys ældste. Det blev stiftet i 2009 af brugeren Niconico som en reaktion på den manglende donaldisme på Andeby.dk. Noget, som siden stadig må siges at lide under. Partiet har haft sine op- og nedture gennem årene, men har på det seneste haft tre gode valg. De fik flest stemmer ved vintervalget 2016 og sommervalget 2017, hvor hhv. Hellevad og AndebyAnden tog borgmesterposten. Senest måtte der dog udskrives tidligt valg og denne gang blev Donaldisterne kun tredjestørst.

KOMMENDE INTERVIEW
Sandhedens Time håber at kunne bringe et længere interview med Donaldisternes åndelige leder Hellevad om partiets udvikling i et senere nummer.

SOVJ.RAP: VI ER MEGET SERIØSE
Donaldisternes tilbagegang er dog slet ikke tegn på, at det går dårligt på Andeby. Et nyt, lovende parti har nemlig meldt sig på banen.

FØDT AF KEDSOMHED
Det førte til megen påstyr, da de to brugere 117 og Deleted_User gjorde deres entré på Andeby for nogen uger siden. Det viste sig bare at være Andeby PC, som kedede sig i sit sommerhus, men brugerne nåede at blive meldt til Admin og slettet. Tilbage står partiet Sovj.Rap, som de to brugere stiftede og på rekordtid fik tre medlemmer: Andeby PC, Huebrødrene og Archibald Haddock. Sandhedens Time har talt med partimedlem Huebrødrene (/Joachimramlau) om Sovj.Rap.

PARTIETS AMBITIONER
Sovj. Rap er et meget nyt parti, men Huebrødrene (HB) giver noget indsigt i partiets planer, da han bliver spurgt af Sandhedens Times udsendte rapporter (ST).

ST: Først og fremmest tillykke med jeres nye parti.

HB: Tak for lykønskningen!

ST: Hvor mange opstillede kandidater forventer Sovj.Rap at have til det kommende valg og hvad er jeres forhåbninger for valgresultatet?

HB: Uha, det var et stort spørgsmål! Jeg ved ikke helt, hvor mange vi stiller op, men forventer i hvert fald, at mig og Andeby PC stiller op, men det kan godt være, at nogle af de andre stiller op. Jeg håber i hvert fald, at Miklo [Grøn, red.] kommer tilbage. Mht. resultatet håber jeg, at vi kan blive et stort parti, i det vi har et par rigtig aktive og engagerede medlemmer. Intet er sikkert mht. resultatet, men er der en ting, som er sikkert, og det er at vi vil kæmpe benhårdt!

ST: Har I sat jer meget ind i byrådet? Ved I for eksempel allerede hvilke ministerier, I går ind for at have?

HB: Pga. Andeby PC's sygdom har vi desværre ikke haft mulighed for at snakke sammen om byrådet, men jeg har lige kigget en smule på det, og jeg vil sige, i forhold til vores ideologi ville jeg gerne have et ministerium, der dagligt eller ugentligt kan sætte konkurrencer, debatter o.s.v. i gang - altså et slags eventministerium.

KRITISKE RØSTER
Det nye parti er ikke blevet til uden også at møde en smule kritik og vi konfronterede naturligvis Huebrødrene med denne.

ST: Har jeres parti noget at gøre med Sovjetunionen og kommunisme udover navnet?

HB: Ja, vores logo! Ej, vi har naturligvis mere end designet. Vi går ind for et trygt Andeby, hvor ingen, i sær udenfor byrådet, men også indenfor, er over andre i princippet.

ST: Der er blevet lækket en besked fra jeres parti, hvor I tilbyder en bruger sidevisninger, hvis han vil være med i jeres parti. Kan I bekræfte dette og hvordan forholder I jer til det og den kritik, der har været?

HB: Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke vidste noget om det, før ham nordmanden [Kristjan1234, red.] ville fjerne partiet på forummet. Jeg tror bare, at det er Andeby PC, der lavede sjov, og det skal han ikke straffes for.

ST: Med det svar kunne nogen måske få det indtryk, at I ikke er et seriøst parti. Hvad siger I til det?

HB: Vi er meget seriøse, og hvis der er nogle, som ville påpege det modsatte, ville jeg sige, at de ikke ved, hvad der skete i ferien. Man kan kalde det 117-Deleted_User-sagen.

Man kan læse mere om det, som Huebrødrene omtaler som 117-Deleted_User-sagen her.

Kultur

I KRIMIENS TEGN - AbettorGem anmelder Anders And & Co. #9 2018
Anders And & Co. er kommet med adskillelige forsøg på at styrke salgstallene gennem de seneste år. Olsen-banden har været på besøg i Andeby, ligesom Anders har været på besøg i København. Ifølge en artikel fra januar måned her på siden, gør ænderne sig klar til snart at besøge en dansk ø. Det seneste påfund er dog at man har inviteret tre skandinaviske kriminalforfattere til at være gæsteskribenter. En ganske lovende idé, men holder den i praksis?

ALT ANDET END TYND
Bladet lægger hårdt ud med historien om Guldtyven i Klondike, som Joakim genfortæller til sine tre grandnevøer. Hans unge dage som guldjæger i Klondike er overraskende morsomme, som når han på nærig vis går på bar og bestiller et ekstra tyndt glas saftevand. Knut Nærums fortælling er dog alt andet end tyndt og humoren bakkes godt op af lige dele spænding og mystik, som det bør være i en krimi. Arild Midthuns illustrationer er fremragende.

STÆRK DU GÅDESTE
Man kan undre sig over, at de tre krimiforfattere ikke slipper lige så godt fra deres krimi-historier, som Anders And-forfatteren Nærum gør det. Norske Jørn Lier Horst følger ellers godt op med en snedig Du Gådeste, hvor hans erfaring virkelig giver genren noget tyngde. Herefter følger to historier af Lone Theils og Camilla Läckberg dog og de er desværre lige så ligegyldige som deres egne bøger.

HALVHJERTEDE BIDRAG
Denne anmelder havde håbet, at de to kvinders tendens til at skrive krimier efter den evigt samme skabelon trods alt ville blive interessant, når den blev ført over på Andeby-universet, men denne chance forbipasser de begge besynderligt nok. Deres bidrag virker mildest talt halvhjertede og desværre bliver man dårligt nok præsenteret for nogen klassiske krimi-mysterier. Läckberg kommer bedre fra det end Theils.

GENTAGELSENS FORBRYDELSE
Resten af bladet byder på forskellige historier, som næsten alle holder sig indenfor emnet krimi. Det bliver lidt trættende, især fordi der ikke er gjort noget for at give forskellige perspektiver af krimi. Vi er vidne til det ene kup og tyveri efter det andet af svingende kvalitet. Både hvad angår historier og illustrationer, hvor Tankevækkende opfindelse og En røverhistorie i det mindste er professionelt tegnet og fortalt. Derimod hører den lille Du Gådeste-historie Koldt tyveri til blandt de mest fladpandede og tegner Flemming Andersens fem billeder er gyselige.

Sandhedens Time vil fra nu af uddele timeglas i vores anmeldelser. Det passer med magasinets navn og fortæller dig hvor meget det er din tid værd. Dette Anders And & Co.-blad modtager fire ud af syv timeglas.

HÆVNENS TIME
Som noget nyt bringer Sandhedens Time her vores helt egen skakopgave. Hvid har lige taget sorts tårn på D8. Hvad er det bedst træk for sort nu? Svaret gives om en uge.

Tak fordi du læste med og tak til de medvirkende!
AbettorGem

Sandhedens Time wrote:
Har du set noget interessant, spektakulært, mystisk eller uretfærdigt på Andeby?
Send Sandhedens Time et tip! Vi garanterer 100% anonymitet, hvis ønsket.

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Huebrødrene
4. marts 2018 13:21:25 Anmeld

Tilbage til toppen
Fantastisk avis! Fremragende design! God ide med at anmelde bladet og det med skakpartiet! Sjov overskrift til interviewet! 7 timeglas her fra! :D

Stolt donaldismeminister og stolt medlem af SovjRap!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
AbettorGem
4. marts 2018 14:10:56 Anmeld

Tilbage til toppen
Huebrødrene wrote:
Fantastisk avis! Fremragende design! God ide med at anmelde bladet og det med skakpartiet! Sjov overskrift til interviewet! 7 timeglas her fra! :D

Mange tak. Jeg skal i øvrigt sige, at fire timeglas/stjerner, er det højeste, Sandhedens Time har tildelt i en anmeldelse, så de er egentlig kommet meget godt fra deres samarbejde med kriminalforfatterne.

Huebrødrene
4. marts 2018 14:28:45 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Huebrødrene wrote:

Mange tak. Jeg skal i øvrigt sige, at fire timeglas/stjerner, er det højeste, Sandhedens Time har tildelt i en anmeldelse, så de er egentlig kommet meget godt fra deres samarbejde med kriminalforfatterne.

Okay, dejlig kritisk!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#CarpeDiem
Unknown_Duck
4. marts 2018 14:29:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And
4. marts 2018 15:18:25 Anmeld

Tilbage til toppen
Super god avis :)

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
Fun_PV_Duck
4. marts 2018 15:26:34 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Godt at I er tilbage! :D

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
skumsprøjt_von_and
4. marts 2018 17:00:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Super god avis :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
AbettorGem
4. marts 2018 20:17:56 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak alle sammen

Huebrødrene
4. marts 2018 20:24:27 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Tak alle sammen

Ja, super god, den var.

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#CarpeDiem
AbettorGem
4. marts 2018 20:28:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Huebrødrene wrote:
AbettorGem wrote:
Tak alle sammen

Ja, super god, den var.

Jeg har masser idéer til nye numre, så følg med

Huebrødrene
4. marts 2018 20:33:35 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Huebrødrene wrote:
AbettorGem wrote:
Tak alle sammen

Ja, super god, den var.

Jeg har masser idéer til nye numre, så følg med

Det ville jeg gøre!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#CarpeDiem
laujensen
5. marts 2018 14:28:49 Anmeld

Tilbage til toppen
glimrende avis, det bliver godt med noget valgdækning, og nyt fra de forskellige partier.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
Tralan
7. marts 2018 16:48:15 Anmeld

Tilbage til toppen
Enig med de andre, dette var en god avis

Vil du ha tilbake gamle donald.no, andeby.dk og kalleanka.se? Bli medlem og støtt KGD!

www.donald.no www.andeby.dk www.kalleanka.se
AbettorGem
11. marts 2018 08:37:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Løsning på skakopgaven: Sort løber fra C7 til F4. Dermed truer løberen med at slå dronningen og dronningen kan ikke flytte sig, da den dækker for kongen.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: