Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Andiancens valgløfter og principper Options
laujensen
28. marts 2018 08:55:09 Anmeld

Tilbage til toppen
Kære andebyborgere, valget står for døren. og i skal vælge de to kandidater/partier i vil have til at repræsentere jeres holdninger i byrådet. For at der ikke er tvivl om hvad i får, hvis i stemmer på Andiancen, vil jeg her kort redegøre for hvilke principper vi repræsenterer, og hvilke lovændringer/lovforslag vi har tænkt os at fremlægge i den kommende byrådsperiode.

Andiancen ønsker et så ligeværdigt byråd som muligt, og vil derfor altid forsøge at indskrænke borgmesterens magt, sådan så han/hun aldrig vil være mere end byrådets administrative leder.

Byrådet er og skal være et værktøj i kampen for øget aktivitet og donaldisme her på siden, og derfor er det vigtigt at byrådets love understøtter aktivitet, både i forummet, på bloggen, over PB og i CC´s.

Andiancen mener at et godt byråd er funderet på en omfattende lovgivning, som tager højde for forudsete og uforudsete problemer og udfordringer, i så høj grad som dette er muligt. Dette princip kan man tydeligt se at Andiancen efterlever, hvis man tager et kig på undersøgelserne i Sandhedens time #7.

Andiancen mener også at domstolen er et udemærket værktøj til at kontrollere byrådets aktiviteter, vi er åbne for en ændring af instansens navn, men vi ønsker ikke at reformere den som Sovj.Rap og Rapikale ænder vil. for hvis der ikke er fastsiddende dommere/visænder/ombudsænder, mener vi i Andiancen at garantien for at disse udtrækkes når en sag opstår er ringe. Hvem forestår udtrækningen? hvem vurderer hvornår en sag er opstået? Vi ønsker derfor at bevare domstolens nuværende form, ihvertfald når det kommer til byrådssager. Vi er dog mere en interesserede i at diskutere hvorvidt konfliktmægling fortsat skal være en del af domstolen, eller om denne funktion skal fjernes eller overflyttes til en anden instans.

her følger Andiancens lovforslag, som vi vil fremsætte for byrådet, såfremt vi opnår genvalg:

Byrådet skal skabe et arkiv, hvor alle nuværende partier og deres medlemmer skal indskrives, samt hvilke ordførerposter de forskellige medlemmer har i deres respektive partier. Dette arkiv skal oprettes for at gøre det lettere for nystartede og erfarne avisskribenter, at vide hvilke partier der i øjeblikket eksisterer, og hvilke af et partis medlemmer, der kan svare på deres spørgsmål om et bestemt politisk emne.

Andiancen ønsker at genindføre to af de permanente ministerier. Da byrådets vigtigste opgave er at øge aktiviteten og donaldismen på siden, så mener vi at Donaldismeministeriet og et aktivitetsministerium (evt. det nuværende kulturministerium) bør være permanente ministerier. Denne ændring finder Andiancen nødvendig, for at sikre at byrådet aldrig mister blikket for dets oprindelige formål.

Andiancen ønsker at implementere §7 under valg i Andebys lovgivning, der handler om forsøg på at påvirke vælgere over PB, i §8 under stemmeoptælling som handler om borgmestervalget. Hvis man ikke må forsøge at vinde folks stemmer ved direkte personlig påvirkning under byrådsvalget, så finder Andiancen det uetisk at vi ikke har en enslydende lov omkring borgmestervalget og for så vidt også for dommervalget.

Med denne gennemgang håber vi i Andiancen at Andebyborgerne har fået et tilfredsstillende indblik i partiets principper, og hvilke reelle forslag vi som parti stiller ved evt. genvalg. skulle man ikke finde indlægget fyldestgørende, eller have spørgsmål til indholdet, er man naturligvis meget velkommen til at stille spørgsmål.

Andiancen opfordrer alle andebys borgere til at stemme ved valget, selvfølgelig gerne på os, men det vigtigste er at man får afgivet sin stemme.

Mvh. Laujensen, Andiancens formand og byrådskandidat.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
AbettorGem
28. marts 2018 09:13:33 Anmeld

Tilbage til toppen
Godt at se et partiprogram!

Hvad angår dine usikkerheder ved vores domstolsreform, så kan jeg nu sagtens forklare dem. Jeg tror måske både du og Julie And har lidt svært ved at sætte jer ud over den domstolslov, I selv har lavet. Det er i hvert fald nogen ret små detaljer, som sagtens kan løses på en god måde, som I skeptiske over.

1) Udtrækningen bliver foretaget af en fast person/rolle. Nu ville det høre ind under justitsministeriets rolle og i tilfælde af, man ikke har et justitsministerium, skal denne opgave tildeles en anden. Borgmesteren, viceborgmesteren eller en anden minister. Så længe lodtrækningen kan kontrolleres af alle bagefter.

2) Hvem afgør hvornår, der er en sag? Du taler her om sager, hvor der er forskellige holdninger til hvordan en lov skal tolkes. Det er meget simpelt: Der må nødvendigvis være en anden part, som er uenig i borgmesterens tolkning. Når der er uenig, er der i princippet en sag. Vedkommende eller en anden kan så bede domstolen se nærmere på sagen.

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
laujensen
28. marts 2018 10:08:57 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Godt at se et partiprogram!

Hvad angår dine usikkerheder ved vores domstolsreform, så kan jeg nu sagtens forklare dem. Jeg tror måske både du og Julie And har lidt svært ved at sætte jer ud over den domstolslov, I selv har lavet. Det er i hvert fald nogen ret små detaljer, som sagtens kan løses på en god måde, som I skeptiske over.

1) Udtrækningen bliver foretaget af en fast person/rolle. Nu ville det høre ind under justitsministeriets rolle og i tilfælde af, man ikke har et justitsministerium, skal denne opgave tildeles en anden. Borgmesteren, viceborgmesteren eller en anden minister. Så længe lodtrækningen kan kontrolleres af alle bagefter.

2) Hvem afgør hvornår, der er en sag? Du taler her om sager, hvor der er forskellige holdninger til hvordan en lov skal tolkes. Det er meget simpelt: Der må nødvendigvis være en anden part, som er uenig i borgmesterens tolkning. Når der er uenig, er der i princippet en sag. Vedkommende eller en anden kan så bede domstolen se nærmere på sagen.

som du selv skriver vil udtrækningen sandsynligvis forestås af borgmesteren, eller en af de ministre han/hun selv har udpeget, og her er det jeg ser en interessekonflikt opstå. som du selv skriver opstår en sag når et byrådsmedlem eller et parti er uenige med borgmesterens tolkning af lovgivningen, og derfor mener jeg, at det er problematisk at borgmesteren eller en af dennes ministre forestår udtrækningen.

Jeres domstolsreform har helt klart nogle kvaliteter, men personligt er jeg uenig med for store dele af den, til at kunne gå ind for den i dens nuværende form.

Miklo_Rød
28. marts 2018 12:42:56 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg forstår

..-^~~~^-..
.~ ~.
(;: :;)
(: :)
':._ _.:'
| |
(=====)
| |
-O- | |
\ | |
/\ ((/ \))
AbettorGem
28. marts 2018 16:01:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Som jeg tidligere har skrevet:

Nu er jeg valgansvarlig og i tilfælde af stemmelighed, kræver metoden som vi uddeler mandat med, at der bliver foretaget lodtrækning. Så det er ikke noget nyt fænomen. Jeg har beskrevet en protokol for hvordan jeg udfører lodtrækningen i tilfælde af stemmelighed og sendt den til byrådets bruger. Lodtrækningen bliver baseret på noget aktuelt, så jeg ikke på nogen måde kunne vide resultatet og som alle samtidig har mulighed for at kontrollere bagefter.

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
laujensen
31. marts 2018 10:19:23 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Som jeg tidligere har skrevet:

Nu er jeg valgansvarlig og i tilfælde af stemmelighed, kræver metoden som vi uddeler mandat med, at der bliver foretaget lodtrækning. Så det er ikke noget nyt fænomen. Jeg har beskrevet en protokol for hvordan jeg udfører lodtrækningen i tilfælde af stemmelighed og sendt den til byrådets bruger. Lodtrækningen bliver baseret på noget aktuelt, så jeg ikke på nogen måde kunne vide resultatet og som alle samtidig har mulighed for at kontrollere bagefter.

det er selvfølgelig relativt betryggende.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: