Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Times guide til partierne Options
AbettorGem
30. marts 2018 13:09:44 Anmeld

Tilbage til toppen
Sandhedens Time præsenterer med stolthed vores guide til Andebys politiske partier i dette special-nummer af magasinet. Vi har spurgt partierne om fire ting: Hvem er jeres spidskandidat? Går I efter borgmesterposten? Hvad er jeres tre mærkesager? Hvilke ministerier ønsker I?

Herefter har vi samlet svarene og kombineret dem med Sandhedens Times analyse af partiernes aktivitet i den nuværende byrådsperiode. Her har vi set på hvor aktive partierne var, altså hvor mange afstemninger, debatter og forslag de har deltaget i, ligesom vi også har set på om partierne har stemt liberalt eller ikke.

Selvom mange af partierne nærmer sig hinanden hvad angår mærkesagen aktivitet, så bliver det alligevel tydeligt med denne oversigt, at ingen af partierne er ens. Alle ønsker en forskellig sammensætning af ministerier for eksempel. Sandhedens Time håber, at denne guide kan bidrage til debat mellem partierne og at flere vælgere tager et velinformeret valg, når de afgiver deres stemmer.

ANDIANCEN
Spidskandidat: Laujensen.
Mærkesager: 1. Lighed i byrådet. 2. Større fokus på aktivitetsdannelse. 3. Bedre definerede retningslinjer for domstolen.
Går efter borgmesterposten: Nej.
Ønskede ministerier: Donaldismeministeriet, Justitsministeriet, Kulturministeriet.
Analyse: Mest aktive parti. Mindst liberale parti.

DONALDISTERNE
Spidskandidat: Chri527w
Mærkesager: Partiet har ikke besvaret Sandhedens Times henvendelse (endnu).
Går efter borgmesterposten: Partiet har ikke besvaret Sandhedens Times henvendelse (endnu).
Ønskede ministerier: Partiet har ikke besvaret Sandhedens Times henvendelse (endnu).
Analyse: Mindst aktive parti. Næstmest liberale parti.

PARTIET KAGE
Spidskandidat: Julie And.
Mærkesager: 1. Flere og mere varierede aktiviteter. 2. Ændringer i domstolens lovgivning . 3. Mere donaldisme.
Går efter borgmesterposten: Ja.
Ønskede ministerier: Donaldismeministerium, Integrationsministerium, Kulturministerium, Presseministerium (Aviser og Byrådet Informerer)
Analyse: Tredjemest aktive parti. Næstmindst liberale parti.

RAPIKALE ÆNDER
Spidskandidat: AbettorGem.
Mærkesager: 1. Åbenhed. 2. En friere lovgivning. 3. Være borgernes vagthund i byrådet.
Går efter borgmesterposten: Nej.
Ønskede ministerier: Donaldismeministerium, Integrationsministerium, Justitsministerium, Kulturministerium.
Analyse: Næstmest aktive parti. Mest liberale parti.

SOVJ.RAP
Spidskandidat: Ingen.
Mærkesager: 1. Aktivitet. 2. Tryghed. 3. Hygge.
Går efter borgmesterposten: Ønsker ikke at svare.
Ønskede ministerier: Donaldismeministerium, Eventministerium, Tryghedsministerium (skabe en tryk stemning).
Analyse: Har aldrig siddet i byrådet, nyt parti.

TDVP
Spidskandidat: Unknown_Duck, Skovdusse, og Fun_PV_Duck.
Mærkesager: 1. Debatter, aviser, lege og donaldisme. 2. Pænt sprog, ingen mobning/chikane.
Går efter borgmesterposten: Ja.
Ønskede ministerier: Donaldismeministerium, Kulturministerium.
Analyse: Næstmindst aktive parti. Ligger i midten på liberalisme.

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
AbettorGem
30. marts 2018 18:59:45 Anmeld

Tilbage til toppen
Det glæder mig at se, at min idé om et kulturministerium lever videre hos stort set alle partier og selvfølgelig at alle partier vil bevare donaldismeministeriet.

Jeg kunne tænke mig at høre nærmere om Partiet KAGE's beslutning om et presseminiserium. Ligesådan Sovj.Raps tryghedsministerium. Hvad er tankerne bag disse?

Huebrødrene
30. marts 2018 19:16:34 Anmeld

Tilbage til toppen
Først og fremmest tak for nogle skarpe spørgsmål og nogle gode analyser!

Ift. vores ide om et Tryghedsministerium, så har vi tænkt at det måske kunne skabe lidt ro og tryghed. Vi er inde i en fredelig periode nu, men der har jo været lidt hårde og alvorlige diskussioner. Ikke at jeg siger, at vi slet ikke må diskutere noget som helst, absolut må vi da det, men nogle af dem har været lidt hårde som sagt. Så vi vil forebygge eller i hvert fald prøve at hjælpe med konflikter.

Stolt donaldismeminister og stolt medlem af SovjRap!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
AbettorGem
30. marts 2018 19:23:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Huebrødrene wrote:

Ift. vores ide om et Tryghedsministerium, så har vi tænkt at det måske kunne skabe lidt ro og tryghed. Vi er inde i en fredelig periode nu, men der har jo været lidt hårde og alvorlige diskussioner. Ikke at jeg siger, at vi slet ikke må diskutere noget som helst, absolut må vi da det, men nogle af dem har været lidt hårde som sagt. Så vi vil forebygge eller i hvert fald prøve at hjælpe med konflikter.

Mange tak. Så der vil blive udpeget en minister og så skal hun eller han sammen med evt. embedsfolk forsøge at afbryde offentlige skænderier, eller hvad er tanken?

Huebrødrene
30. marts 2018 19:40:52 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Huebrødrene wrote:

Mange tak. Så der vil blive udpeget en minister og så skal hun eller han sammen med evt. embedsfolk forsøge at afbryde offentlige skænderier, eller hvad er tanken?

Noget i den stil. Men man skal gøre det med en hvis respekt overfor situationen, uanset hvor tosset man synes, det måtte være. Men man vil også prøve at forebygge større kaos, hvis man kan se, at der er optakt til det.

Stolt donaldismeminister og stolt medlem af SovjRap!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
DabberHeleUgen
31. marts 2018 11:35:29 Anmeld

Tilbage til toppen
det her er godt, jeg ved ikke hvem jeg skal stemme på. KAGE har forklaret minstreierne i Ministerier (KAGE)

Jeg støtter Rap Ordentligt!
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: