Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Time X Options
AbettorGem
13. april 2018 14:02:23 Anmeld

Tilbage til toppen

Sandhedens Time bragte før valget en artikel, som forudså, at Donaldisterne var på vej mod et meget inaktivt valg. Medlem Chri527w stillede dog op for at repræsentere det gamle parti, men det var ikke nok og for første gang i umindelige tider sidder Donaldisterne ikke i byrådet. Vi bringer her en række artikler, som går i dybden med partiet i denne jubilæumsudgave af Sandhedens Time.

LEDER: ET GODT VALG
Sandhedens Time takker for et godt valg med bidrag fra mange af kandidaterne. Borgmestervalget ligger efter min mening meget åbent, men jeg har besluttet at vores magasin ikke skal kommentere yderligere på dette valg før det er afgjort senest den 21. april. Det hænger sammen med min rolle som valgansvarlig, som jeg ikke vil blande sammen med Sandhedens Time. Derudover vil jeg bemærke hvor passende det er at afslutte valget med denne 10-udgavers jubilæumsudgivelse og jeg vil sige, at jeg godt kunne se Sandhedens Time også nåede op på 20 udgivelser.
Politik

HELLEVAD I HELTEKVAD
Donaldisterne har en lang historie på Andeby. Faktisk er det det parti, der har den længste historie. Også ved de seneste valg har Donaldisterne set kronede dage, hvor de blev det største parti ved de sidste tre valg indtil Rapikale Ænder og KAGE overhalede dem ved sidste valg. Partiets veteran og åndelige leder Hellevad (HV) har indvilliget i et interview med Sandhedens Time (ST), hvor han ser tilbage på sit parti, som for måske første gang ikke sidder i byrådet mere.

ST: Hvad var Donaldisternes højdepunkt for dig? Var det de tre valgsejre i streg eller havde I tidligere lige så store bedrifter?

HV: Ja, det var nok partiets højdepunkt objektivt set. Jeg synes dog selv, det var ret interessant, da vi mere var et protest-parti, som ville ændre det politiske system.

ST: Hvad er dit syn på partiets udvikling? Hvorfor er det endt, som det har gjort?

HV: Det er et svært spørgsmål. Jeg havde nok set min egen inaktivitet komme, men jeg havde ikke forventet samme inaktivitet fra de andre.

INTERN URO
Trods gode valg har det seneste år dog langt fra været gnidnigsfrit for Donaldisterne. Under AndebyAndens tid som borgmester gik Hellevad direkte imod flere forslag og beskyldte bl.a. borgmesteren for symbolpolitik. Omvendt modtog de to byrådsmedlemmer Hellevad og Gustavsl1 stor kritik for deres beslutninger ved det seneste borgmestervalg. Der blev sået tvivl om deres troværdighed fra egne rækker og Hellevad udtrykte direkte, at han følte sig beskrevet som en slags prostitueret.

ST: Hvordan forklarer du den interne konflikt, som opstod under Donaldisternes succes?

HV: Jeg havde den klare overbevisning, at Donaldisterne var rykket i en forkert retning. Donaldisterne har stort set altid været et knap så populært protest-parti og partiets enorme popularitet kom nok bag på mig. Når et parti vokser sig stort, vil der være uenigheder internt, fordi de nye medlemmer er blevet tiltrukket af populariteten på en eller anden måde. Jeg gav en af de nye, AndebyAnden, en chance. Han fornyede partiet og det havde været godt, hvis den fornyelse ikke på visse områder gik imod partiets kerneværdier. Jeg kunne i flere af AndebyAndens forslag ikke se mig selv, og jeg stemte imod.

ST: Hvad med kontroversen under borgmestervalget?

HV: Ved borgmestervalget besluttede Gustav og jeg at pege på AbettorGem. Delvist pga. en god aftale med maksimal indflydelse, delvist pga. et ønske om et markant skifte i byrådet. Det blev vi kritiseret for, men jeg synes, at den stigende aktivitet i byrådet, er et bevis på, at vi gjorde det rigtige.

ST: Er der nogen ting, du har fortrudt ved det seneste års udvikling?

HV: Det ved jeg ærligt talt ikke. Nu er vi så skrumpende små, at vi knap nok kunne opstille ved valget. Men jeg vil hellere lukke partiet end at se det køre videre i en helt forkert retning.

HVOR BLEV DE AF?
Det giver sig selv, at Donaldisternes vælgere har valgt at gøre noget andet ved dette valg, end de har gjort ved de forrige. Sandhedens Time har sammenlignet det seneste byrådsvalg med det forrige byrådsvalg, hvor Donaldisterne blev det største parti, for at se hvordan stemmerne har flyttet sig.

INGEN NYE VÆLGERE
Som det ses på grafen er den største årsag til at Donaldisterne fik et uheldigt valg, at mange af dem, der plejer at stemme donaldistisk, ikke længere er aktive på Andeby. Der er i stedet kommet mange nye brugere, men Donaldisterne har ikke tiltrukket en eneste af dem. Desuden ses det, at et flertal af vælgerne er gået over i TDVP og Rapikale Ænder. Hvis man husker Sandhedens Times parti-analyse, er det interessant, at netop disse to partier er dem, som Donaldisterne minder mest om hvad angår liberalisme, men de er mere aktive.

SVIGTET AF EGNE MEDLEMMER
Partiets ene kandidat Chri527w har kommenteret situationen på byrådets offentliggørelse af valgresultatet. Hun tager det med et smil, men undrer sig over at alle partiets andre medlemmer valgte at gå udenom Donaldisterne ved dette valg. Sandhedens Time har tjekket tallene og hvis alle medlemmerne af Donaldisterne, som deltog i valget, havde stemt på deres eget parti, var Chri527w kommet i byrådet. Det havde nemlig krævet tre stemmer i alt. Hvem ved hvad fremtiden bringer for Donaldisterne?

Kultur

TILLYKKE TIL SANDHEDENS TIME
Der er stadig ikke udkommet et nyt nummer af Anders And & Co. og jeg gider ikke anmelde deres påske-blad. Derfor bringer vi i anledning af magasinets jubilæum en oversigt over samtlige udgivelser. Når man pludselig ser alle numrene præsenteret på en liste, ser man efter min mening hvor stabilt magasinet har arbejdet med sine to områder: Politik og kultur.

Sandhedens Time X - Interview med Hellevad, analyse af Donaldisternes valg
Sandhedens Time #9 - Interview med TDVP, anmeldelse af Under Anklage
Sandhedens Time #8 - Analyse af domstolen, interview med Julie And, anmeldelse af Anders And & Co. #11 2018
Sandhedens Time #7 - Analyse af partierne, interview med Laujensen, anmeldelse af Anders And & Co. #10 2018
Sandhedens Time #6 - Analyse af Donaldisterne, interview med Huebrødrene
Sandhedens Time #5 - Afklaring på sagen om vælgermanipulation, anmeldelse af Skønheden og Udyret
Sandhedens Time #4 - Afsløring af vælgermanipulation, interview med AndebyAnden
Sandhedens Time #3 - Analyse af minister-krise, anmeldelse af Anders And & Co. #23 2017, afsløring af brud på ytringsfrihed (i kommentarer)
Sandhedens Time # 2 - Valganalyse (taktiske stemmer og geografisk fordeling), anmeldelse af Anders And & Co. #22 2017
Sandhedens Time #1 - Anmeldelse af Anders And & Co. #21 2017, afsløring om plagiat i bladet

EN LILLE EN TIL AFTENKAFFEN
Nu er det blevet tid til Sandhedens Times nye segment Rap i Replikken, hvor vi sender læseren afsted med en lille en til aftenkaffen.

Tak fordi du læste med og tak til de medvirkende!
AbettorGem

Sandhedens Time wrote:
Har du set noget interessant, spektakulært, mystisk eller uretfærdigt på Andeby?
Send Sandhedens Time et tip! Vi undersøger sagerne til bunds og garanterer 100% anonymitet, hvis ønsket.

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Huebrødrene
13. april 2018 14:19:30 Anmeld

Tilbage til toppen
God avis! :D

Stolt donaldismeminister og stolt medlem af SovjRap!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
Unknown_Duck
13. april 2018 14:23:48 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem
13. april 2018 14:25:44 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Spændende avis! Tillykke med jubilæumsnummeret :D

Ser frem til at Andebygenseren når til deres jubilæum!

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand og byrådsmedlem for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
Fun_PV_Duck
13. april 2018 20:15:32 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Spændende læsestof som altid! :D

Elsker "Der er stadig ikke udkommet et nyt nummer af Anders And & Co. og jeg gider ikke anmelde deres påske-blad. " :P

Spoiler (klikk for å vise)

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
skumsprøjt_von_and
14. april 2018 20:49:25 Anmeld

Tilbage til toppen
Fantastisk avis! :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Andeby_pigen1015
16. april 2018 07:07:04 Anmeld

Tilbage til toppen
Den var virkelig god

hvad er bedre en andeby?
Mine Bruger
Supersine1
Andeby_pigen1015

#ændestop
#venner
#somer
andeby_pc
17. april 2018 15:35:21 Anmeld

Tilbage til toppen
:)
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: