Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Hjælp til nybegynder Options
Hjælpebrugeren
2. januar 2012 15:52:21 Anmeld

Tilbage til toppen

Spoiler (klikk for å vise)

Vigtige informationer om indlægget:

- Del -

Hvis du ser en bruger på Andeby.dk i nød eller spørger efter noget som faktisk står i dette indlæg, så ville vi blive rigtig glad for hvis du gad at dele indlægget til denne person, og med Hjælp til Nybegynder-2.0 opdateringen, så er det blevet endnu nemmere at dele dette indlæg!
For at dele indlægget skal du kopier det som står i codene, hvis der er en der søger noget om Comic Creator, så skal du kopier coden hvor der står noget om Comic Creator (Forkortes CC)

Klik på spoileren

Code:

Formand for indlægget: Sander_And
De små hjælpere: emil_k., Albert_And og Sherlock_Scones
© 2011-2012 - Andeby.

Hvis du føler at du ikke har fået nok hjælp i dette indlæg, er der en af brugernes egne hjælp til nye indlæg eller du kan skrive til en af moderatorene :)
Sander_And
18. januar 2012 14:20:19 Anmeld

Tilbage til toppen
Version 1.1

Den første opdatering til indlægget giver dig:

- Det nye: "Avisoversigt," er sat ind under: "Andre hjælpeindlæg."
- Ny Punkt: "Hvor skal mine forumsindlæg hen!"
- Mere

Sander_And
22. januar 2012 13:52:41 Anmeld

Tilbage til toppen
Version 1.2

En stor opdatering:
Her kommer en giga opdatering som giver RIGTIG mange nye ting, der er arbejdet meget på denne opdatering.
- Fejlrettelser
- Nyt punkt, her skal dine forumsindlæg hen. (Nr. 10)
- Nyt punkt, Lær din profil af kende (Nr. 2)
- Viderudbygget punkt nummer 1, nu også med: "Anmeld funktioner," og i: "Hvad er hvad i Andeby," har vi tilføjet: "Hvad er hvad i den sorte linje," og "Mærker,"
- Mange flere ting.

Sander_And
29. januar 2012 10:00:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Version 1.3

Nyt punkt: "Donaldisme," (Nr. 11) giver faqs om ordet Donaldisme som er godt af lære hvis man er ny.

Sander_And
1. maj 2012 16:08:11 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg har slettet alle kommentarene fordi der kommer noget helt nyt til indlægget som ville gøre indlægget en del bedre. Det krævede bare jeg skulle slette alle kommentarene for det kan blive fin.

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:15:44 Anmeld

Tilbage til toppen

1 - Informationer om Andeby.dk

Code:
Disse informationer er ret vigtige, her står der eksp. for hvordan du tjener Andeby-Kroner, og hvordan du brugere dem og meget mere, der er også informationer om forum iconer og hvad er hvad i Andeby.dk!

Informationer

Hvad er hvad i Andeby?

Anmeld funktioner

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:16:23 Anmeld

Tilbage til toppen

2 - Lær din profil af kende

Code:
Det første og vigtigste af lære her i starten hos Andeby.dk er: "Af lære sin profil af kende!" Her står: "Hvad er hvad," i ens profil.

1:
Dette er dit profil billede, det er et billede som du har valgt, det dukker altid frem når du laver noget, se hvordan du ændre det i nummer 3.

2:
Dette navn er dit brugernavn, det er det navn som du har valgt da du blev medlem.

3:
Dette er en lille information hvor der står: "Din alder, og hvor du er fra." Der står også online, så kan andre se hvis du er på eller om du ikke er på.

4:
Dette er din status, der kan du skrive en lille sætning som fx: "Jeg ville have venner," eller "Jeg kan lide chokolade," du kan også udtrykke dine følelser som: "Er super glad," osv... Dette er noget af det første man læser når man kommer ind på din profil.

5:
Hvis der er noget du ville ændre som din: "Signature," eller: "Fødselsdag," osv... kan du gør det ved af klikke der.

6:
Kender du nogle venner som du også gerne ville have skal komme på hjemmesiden, så kan du trykke der og skrive deres E-mail, hvis de så melder sig ind for du hele 500 Andeby-Kroner som belønning.

7:
Væggen er en slags form af din egen chat, der kan du skrive om dig og andre kan kommentere det eller andet! Det er en slags: "Din update."

8:
Der kan man se om hvad du laver, som ændret dit billede, eller skrev en kommentar i bloggen osv... Lidt ligesom Facebook!

9:
I Bladsamling kan du holde styr på hvilken AA blade du har!

10:
I Venner kan du se alle dine venner på Andeby.dk

11:
I Blog kan du lave indlæg om alt muligt, som: "Din kanin," eller noget andet, værelse osv...

12:
I Comic Creator kan du se dine tegneserie som du selv har lavet, og du kan også lave en der.

13:
I din statik, kan man faktisk se hvor populær du er, og hvor meget du er inde og aktiv osv...

Medlem på siden: Der kan man se hvornår du kom på hjemmesiden.
Kommentar: Her kan man se hvor mange kommentar du har skrevet til bloggen, artikler eller spil.
Forumsindlæg: Her kan man se hvor mange kommentar, og indlæg du har lavet i forummet.
Timer på siden: Her kan man se hvor mange timer du har været på hjemmesiden.
Blade: Her kan man se hvor mange Anders And blade du har.
Andeby-Kroner: Her kan man se hvor mange Andeby-Kroner du har optjent, jo flere jo bedre! Du kan give gaver eller købe ting for dine Andeby-kroner.
Bonuspoint: Hvis du har skrevet en kommentar kan andre syndes god om den ved af give 1 Bonuspoint, du kan se hvor mange der syndes godt om dine kommentar gennem tiderne.
Visninger: Her kan du se hvor mange der har været inde på din profil, udover dig!

14:
Hvis du føre musen over: "Min profil," kommer der en lille liste hvor du hurtigt kan kommer derhen, hvis du trykker på: "Min profil," kommer du hen til din profil!

15:
I Her og nu, er en form for en kæmpe statik, (Se nummer 13 for af se hvad statik er.) Der kan du se alle når der er nogle der har ændret sit billede, eller skrevet en kommentar i bloggen osv...

16:
Her kan du ligge en kommentar på din væg, så hvis der er nogle der har skrevet noget til dig, skal du skrive det, der!

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:17:49 Anmeld

Tilbage til toppen

3 - Sådan ændre jeg mit profil billede

Code:
Et profil billede er et personligt billede som du kan bruge som kendetegn, Profil billede bliver vist næsten overalt hvor du skriver som i: "Forummet, bloggen, Comic Creator, artikler, vægge osv..." Men hvordan indsætter du et profil billede?

Sådan ændre du dit profil billede:

Du starter med af gå op under: "Min profil," derefter skal du klikke på: "Instillinger!"

Efter du har klikket på: "Instillinger," skal du klikke på: "Gennemse!"

Du finder det billede du skal bruge, når du har fundet det billede du skal bruge trykker du på det og bagefter trykke: "Åbn!"

Så ruller du helt ned, næsten ned i bunden og finder knappen: "Gem!" Den trykker du på!

Vupti, dit nye profil billede er installeret!

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:18:47 Anmeld

Tilbage til toppen

4 - Sådan opretter jeg et forums indlæg

Code:
Et forums indlæg er et indlæg som bliver vist til alle medlemmer der er nysgerrige i af læse dit emne, du kan starte en dialog om noget du evt. elsker eller måske en afstæmning eller sådan noget.

Sådan opretter jeg et forums indlæg:

Det første du skal er af trykke på: "Forum!"

Du vælger det forum du ville skrive i! Hvis du ved hvad du skal skrive, så kan du evt. Læse hvilken emner der passer til hvilket forum!

Men tryk på det forum du syndes passer til dit emne eksp.: "Andeby-Forummet!"

Så skal du trykke på: "+ Tråd!"

Du skriver det du skal skrive, brug BB-Koder til af hjælpe dig og gøre dine indlæg bedre!

Når du har skrevet alt hvad du skal skrive skal du plot trykke: "Send!"

Tada! Dit indlæg er færdigt og vises til alle de andre borger!
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:19:42 Anmeld

Tilbage til toppen

5 - Sådan for du billeder i bloggen og forummet

Code:
Skal du have et billede i forummet eller bloggen? Se hvordan du gør ved af klikke på hvor du skal have det hen

Sæt et billede i forummet:

Sådan for du et billede i bloggen:

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:21:07 Anmeld

Tilbage til toppen

6 - Sådan laver du en Comic Creator

Code:
En Comic Creator er en form for tegneserie, lav din egen tegneserie eller rettere! Se hvordan du gør ved af klikke på spoileren!

Sådan laver du en Comic Creator:

Det første du skal er af trykke på: "Spil og Sjov!"

Så skal du klikke på: "Comic Creator!"

Så skal du trykke på den store firkantet orange knap hvor der står: "Comic Creator! Lav din egne Comic Creator!"

Start med af trækker nogle rammer ned som pilen viser neden under på billedet! Når du har trækket alle dem du ville have og på den måde du ville have trykker du på: "Tommeltot op!

Du begynder af lave din Comic Creator, når du er færdig trykker du på: "Gem!" som er den samme som tommeltot op!

Din tegneserie bliver lige vist for af vise om du er sikker på om den er færdig! Syndes du den er det og hvis du ville vise den til andre på Andeby.dk trykker du: "Puplicer!"

Så skal du vælge et navn! Når du har valgt navnet til din Comic Creator trykker du: "Gem!"

Vupti! Din tegneserie er landet på nettet.
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:22:12 Anmeld

Tilbage til toppen

7 - Sådan gøre du dit billede mindre og større

Code:
Der har været nogle der har været nysgerrige i at vide hvordan man gøre sit billede mindre og større i forummet! Nu har vi fundet en nem løsningen!

Sådan gøre jeg mit billede mindre og større

Start først med af lave en ny fane (det anbefales) her er browseren Google Chrome brugt, så hvis du ikke lige har denne browser, kan der hvor du laver en ny fane ligge et andet sted.

Du skal gå ind på hjemmesiden som hedder http://www.imgur.com du kan også bare klikke på linket!

Du ville komme ind på en hjemmeside der ser sådan ud, du skal klikke på: "Computer!"

Du vælger det billede du skal have, når du har fundet det klikke du på det, eller skriver det og efterfulgt trykker du på: "Åbn!"

1) Så makker du et flue ben der nede på billedet hvor der er en run ring og der står: "1"
2) Så skal du trykke: "Upload!"

Så ville du komme herhen, du kan vælge størrelsen, du kan bare skrive et mindre tal hvis den skal være mindre, eller et større hvis den skal være større!

Andeby.dks profil billeder i den størrelse som de er nu er 50x50. Når du har skrevet tallet trykker du: "Enter," på dit tastertur, og den nye størrelse bliver vist.

Så skal du bare højreklikke og trykke: "Kopier Billedets adresse," også gå ind i forummet og skrive også Send!

Så er billedet kommet ind. Se mere i nummer 5.
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:23:16 Anmeld

Tilbage til toppen

8 - Sådan for jeg det der VIP/ABO skilt på min profil

Code:
Er du Abonnement af Egmont Serieforlag!? Og hvis du gerne ville have nogle flere fordele kan vi vise dig ser fordelende kun for Abo, men hvordan for man skiltet ind på Andeby.dk og de 500 Akr!

Sådan FINDER jeg mit abo-nummer:

Sådan for jeg V.I.P skiltet på min profil.

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:24:10 Anmeld

Tilbage til toppen

9 - BB-koder

Code:
BB-koder er nogle koder som bruges i forummet eller statussen, der findes så mange BB-Koder som kan bruges på Andeby.dk af de har deres eget indlæg!

KLIK HER FOR AF SE ALLE BB-KODERNE OG HVORDAN DU LAVER DEM![center]
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:24:48 Anmeld

Tilbage til toppen

10 - Her skal dine forumsindlæg hen

Code:
I Andeby.dk har vi flere forum til hver sin genre! Men selvom der står nede under hvad der kan postes i disse forum, har os bruger det lidt ANDerledes! Her står hvad der mest bliver postet hvor! Og også det os Moderator prøver at flytte forumsindlæggende hen!

Her skal dine forumsindlæg hen.

Vigtige informationer fra Andeby-Redaktionen I dette forum kan du ikke poste noget, her kan kun Administratorer eller Moderator postet nogle forumsindlæg.

Andeby I Andeby-Forummet kan du poste alt det som der er donaldistisk (noget med Anders And, Onkel Joakim osv...) Eller alt om dig, eller om Andeby.dk, Donald.no og Kalleanka.se og andet med Anders And og noget inden for Anders And! Du kan også lave klubber, Afstemninger osv...

Spil og Sjov I Spil og Sjov-Forummet kan du poste indlæg om dine Ynglings spil, eller hvad andre syndes om Andeby.dk-Spillene. Eller noget andet med spil.

Forumløjer Forumløjer er det nyeste forum som kom den 23.1.2012! I det forum kan du indsende alle mulige sjove internet lege, og du kan selv spille nogle der inde sammen med de andre borger.

Pusterummet I Pusterummet kan du poste alt som du ikke syndes du kan poste andre steder, her kan du skrive om kjoler, Mangaer, TV-Serier, Gadgets, Hjemmesider og meget mere!

Andeby Aviser Her kan du skrive Aviser, eller lave reklamer hvis du søger noget til dine aviser, spørgsmål om aviser og dine ynglings aviser i hverdagen.

Ugens Blad Her kan du poste ting om alt om Anders And bladet, eller Jumbobøgerne, eller andre Disney-Sager!

Hvis du er itvivl kan du skrive til en af Andebys Moderator, eller hvis du har postet et indlæg i et forkert sted kan du stadig skrive til en af Andebys Moderator om de kan flytte det til et andet!

Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:25:42 Anmeld

Tilbage til toppen

11 - Donaldisme

Code:
Du ville høre ordet: "Donaldisme," rigtig meget på Andeby.dk, men du ved nok ikke hvad det bedtyder vel?

Donaldsime

Donaldisme er et ord for det man kan kalde for RIGTIG Anders And. Donaldisme bedtyder/handler om Andeby og Onkel Joakim og Anders And osv... fx: "Skal vi ikke snakke Donaldistisk?" Det bedtyder: "Skal vi ikke snakke om Andeby og Onkel Joakim osv..."

Ordet kan bøges nogle gange fx:

Donaldisme
Donaldistisk
Donaldistiske
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:45:22 Anmeld

Tilbage til toppen

12 - Andebys Arkiv

Code:
Hvis du er en af de nyere brugere eller bare gerne ville vide mere om Andeby.dk, så kan du læse det hele i Andebys kæmpe arkiv hvor der står det hele som bliver bygget op af en masse Andeby Borger.

Tjek arkivet ud HER!
Hjælpebrugeren
1. maj 2012 16:58:22 Anmeld

Tilbage til toppen

- Del -

Hvis du ser en bruger på Andeby.dk i nød eller spørger efter noget som faktisk står i dette indlæg, så ville vi blive rigtig glad for hvis du gad at dele indlægget til denne person, og med Hjælp til Nybegynder-2.0 opdateringen, så er det blevet endnu nemmere at dele dette indlæg!
For at dele indlægget skal du kopier det som står i codene, hvis der er en der søger noget om Comic Creator, så skal du kopier coden hvor der står noget om Comic Creator (Forkortes CC)

Hele indlægget
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=146420]Hjælpeindlæg til dig![/url]

Information om Andeby.dk
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644511&#644511] - Information om Andeby.dk[/url]

Om ens profil
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644512&#644512] - Lær din profil af kende[/url]

Ændringer af profil billede
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644513&#644513] - Sådan ændre jeg mit profil billede[/url]

Lav et forumsindlæg
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644515&#644515] - Sådan laver jeg et indlæg i forummet[/url]

Sådan for du billeder i bloggen og forummet
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644517&#6445170] - Sådan for du billeder i Bloggen og Forummet[/url]

Comic Creator
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644518&#644518] - Sådan laver jeg en Comic Creator[/url]

Lav ens billede større eller mindre
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644519&#644519] - Sådan gøre jeg mit billede større og mindre[/url]

Få VIP skiltet på ens profil
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644520&#644520] - Sådan for jeg det der V.I.P Skilt på min profil[/url]

BB-Koder
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644521&#644521] - BB-Koder[/url] | [url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=144860][color=red]Find BB-Koder[/color][/url]

Hvor skal dine forumsindlæg hen
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644522&#644522] - Her skal dine forumsindlæg hen![/url]

Donaldisme
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644523&#644523] - Donaldisme[/url]

Andebys Arkiv
Code:
[url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&m=644531&#644531] - Andebys Arkiv[/url] | [url=http://www.andeby.dk/forum/default.aspx?g=posts&t=147670][color=red]Find Andebys Arkiv[/color][/url]

Sander_And
1. maj 2012 17:02:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Version 2.0

Efter 4 måneder er version 2.0 nu endelig frigivet. Og den har en del nyheder til dig (Bemærk, vi skriver kun de største nyheder fra versionen ind.)

- Nyt punkt: "Andebys Arkiv."
- Nyt design/look/oversigt
- Nyt system
- Nye features
- Ny måde at finde tingene, nu med KLIK og kom til det du ville, funktion
- Nyt punkt Del - Med del for du en helt nye måde at hjælpe brugerne på Andeby på, vi ville gerne have at du linker dette indlæg til så mange nye medlemmer eller folks som har brug for hjælp som muligt
- Og meget mere.

Kakao_And
2. maj 2012 17:07:34 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg har ikke brug for noget af det!

Mvh Kakao And!

Kig neden for så kan i se ´´Mit forhold til Andeby´´.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: