Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Afstemingsspørgsmål : Hvilken Mickey Mouse serie/film kan du bedst lide? (Afstemningen er lukket)
Vælg Stemmer Statistik
Plane Crazy (Kortfilm) 0 0 %
The Gallopin' Gaucho (Kortfilm) 0 0 %
Steamboat Willie (Kortfilm) 0 0 %
The Karnival Kid (Kortfilm) 0 0 %
Fantasia (Film) 0 0 %
Mickey Et Juleeventyr (Film) 1 25 %
Hos Mickey - Mickeys Klubhus (Serie) 2 50 %
Mickey, Anders, Fedtmule: De Tre Musketerer (Film) 1 25 %
Anden? 0 0 %

Disney Afstemning #4 - November 2015 Options
Disney-Fan
1. november 2015 17:00:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Fjerde afstemning på Andeby.dk i 2015 foregår her i november måned og er en meget speciel måned.

I denne måned har en meget berømt mus nemlig fødselsdag.

Sidste gang:
Spoiler (klikk for å vise)

D. 18 november har Mickey Mouse fødselsdag. TILLYKKE til ham!

Om kortfilmene/serierne/filmene:

Plane Crazy: var Disneys første kortfilm med Mickey Mouse. Den blev udgivet d. 15 maj 1928. Se Plane Crazy her
The Gallopin' Gaucho: var Disneys anden kortfilm med Mickey Mouse. Den blev udgivet d. 2 august 1928. Se The Gallopin' Gaucho
Steamboat Willie: var Disneys trejde kortfilm med Mickey Mouse og havde lydspor. Kortfilmen blev udgivet d. 18 nobember 1928. Se den her
The Karnival Kid: er en kortfilm med Mickey Mouse fra 1929. I kortfilmen var det her at Mickey Mouse sagde sit første ord: Hot Dogs. The Karnival Kid
Fantasia: er en film fra 1940. Filmen har en masse musik. Filmen er nr. 3 i Disney Klassiker-serien. Filmen har et segment med Mickey Mouse som troldmandens lærling
Mickey Et Juleeventyr er en en kortfilm på cirka 30 minutter og er baseret på Charles Dickens' Et Juleeventyr. Filmen blev udgivet i 1983
Hos Mickey/Mickeys Klubhus:
Hos Mickey: var en serie der kørte på Toon Disney fra 2001-2003. Serien fik også filmen Hos Mickey: Skurkene i 2002
Mickeys Klubhus: er en serie der kørte på Playhouse Disney og nu på Disney Junior. Serien kom i 2006 og kører stadig.
Mickey, Anders, Fedtmule: De Tre Musketerer: var en film fra DisneyToon Studios fra 2004. Filmen har Mickey Mouse, Anders And og Fedtmule i hovedrollerne.
Anden?: Hvis I har en anden kortfilm/serie/film som I godt kan lide

Mickey Mouse blev født d. 18 november 1928 i kortfilmen Steamboat Willie.
Mickey Mouse kom i kortfilmen Plane Crazy d. 15 maj 1928, men eftersom kortfilmen ikke havde lydspor, mente Walt Disney først Mickey var blevet født d. 18 november. Mickey Mouse bliver 87 år i år.

Walt Disney lagde selv stemme til Mickey Mouse i mange af kortfilmene. Det gjorde han fra 1928 og til cirka 1946.

Walt Disney lavede skitser af Mickey Mouse, men den karakter du ser i kortfilmene fra 1928 og længere frem, er lavet af en af Disneys arbejdere Ub Iwerks. Walt Disney lavede en tegning af Mickey Mouse og viste den til sin kone Lillian og sagde han skulle hedde Mortimer Mouse, men hans kone foreslog i stedet Mickey.

Mickey Mouse blev oprindeligt lavet af Walt Disney, fordi han manglede en karakter der skulle erstatte Oswald Den Heldige Kanin (Oswald the Lucky Rabbit), som han havde tabt rettighederne til.

Mickey Mouse er en meget berømt figur og er kan godt siges at være Disneys maskot.

Mickey har optrådt i mange andre ting end bare i kortfilm. De ældste kortfilm, altså fra 1900-tallet, var i sort og hvid, men omkring 2013 blev en række nye Mickey kortfilm lavet. Men sidenhen har Mickey været med i også film. I 1940 var Mickey Mouse med i Fantasia, en film med masser af musik. Han har senere været med i Mickey Et Juleeventyr, serierne Hos Mickey og Mickeys Klubhus

Hvorfor har Mickey handsker?
Det menes at Mickey Mouse har fået hvide handsker, fordi at når man animerede ham, var der svært på grund af at hans krop er sort. Animatoren/animatorene lavede derfor handsker til ham, så man kunne se hans hænder. Siden da har han haft handsker altid.

Har I andre facts eller noget om Mickey Mouse, så er I velkomne til at skrive det i kommentarfeltet. Stemmer I på nogle af ovennævnte, må I gerne skrive i kommentarfeltet hvilken og hvorfor.

Om Afstemningerne:

Hvis I ikke har noget at skrive til med afstemningen, må I meget gerne skrive hvad I synes om afstemningerne og andet hvad jeg laver. Så kan jeg måske gøre tingene bedre ved jeres hjælp.

//clubpenguin

Er du interreseret i Disney? Så er denne bruger lige noget for dig. Næsten hver weekend laver jeg nye ting på bloggen, hvor jeg skriver om alt muligt fra Disney. Der er allerede masser af inlæg - masser af spændende læsning.

Hvis du er usikker på denne bruger, er du velkommen til at se min introduktion af brugeren på linket her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&m=784012&#784012

Spørgsmål og foreslag kan sende til mig over PM (post meddelelse)

//clubpenguin
skumsprøjt_von_and
1. november 2015 17:23:27 Anmeld

Tilbage til toppen
God afstemning du har lavet! :)
Jeg har stemt på "Hos Mickey" :D

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Disney-Fan
2. november 2015 17:21:47 Anmeld

Tilbage til toppen
Tak! Og tak fordi du ville stemme!

//clubpenguin

Er du interreseret i Disney? Så er denne bruger lige noget for dig. Næsten hver weekend laver jeg nye ting på bloggen, hvor jeg skriver om alt muligt fra Disney. Der er allerede masser af inlæg - masser af spændende læsning.

Hvis du er usikker på denne bruger, er du velkommen til at se min introduktion af brugeren på linket her: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&m=784012&#784012

//clubpenguin
Fun_PV_Duck
2. november 2015 18:33:33 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Uha, det ved jeg ikke. De er alle sammen super gode men jeg kan meget godt lide Mickey, Anders, Fedtmule: De Tre Musketerer så den stemmer jeg på! :D

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
Disney-Fan
2. november 2015 20:51:35 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg har måske også lavet den lidt svær for nogle, men jeg tænkte, at jeg nok måtte tage nogle af de ting som de fleste i hvert fald kender. Men tak fordi du gad stemme!

//clubpenguin

//clubpenguin
Benja0502
5. november 2015 21:39:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg ved det virkelig ikke... Jeg elskede mickeys klubhus da jeg var mindre, men jeg elsker stadigvæk de tre musketeere...

Alle sammen husk:
Hakuna mattata er det klogeste ord :P
Disney-Fan
7. november 2015 17:16:08 Anmeld

Tilbage til toppen
Håber I kan lide afstemningerne.

Og HUSK! at holde øje med med inlæget her og høre om december afstemningen.

//clubpenguin

//clubpenguin
Disney-Fan
14. november 2015 21:09:00 Anmeld

Tilbage til toppen
I december måned kigger vi på Disneys Juleshow der lander på DR d. 24 december. Husk at se med d. 1 december 2015.

OG HUSK! at I stadig kan stemme i denne afstemning!

//clubpenguin

//clubpenguin
Disney-Fan
18. november 2015 18:10:41 Anmeld

Tilbage til toppen
Og i dag har Mickey Mouse fødselsdag. Det er lige nøjagtig i dag at Mickey Mouse blev født i Steamboat Willie d. 18 november 1928. Fra 1928-2015. Lad os håbe at Mickey Mouse lever længere endnu.

TILLYKKE MICKEY MOUSE!!

//clubpenguin

//clubpenguin
Disney-Fan
29. november 2015 19:51:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Der er stadig tid til at stemme i. Der er få dage til december, og så starter en ny afstemning. Husk at holde,øje med forummet.

//clubpenguin

//clubpenguin
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: