Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Nytårskrudt og traditioner Options
Mikkelhe$$
30. december 2015 03:03:10 Anmeld

Tilbage til toppen
Hey hey hey allesammen!

Fyrer i nytårskrudt af? Hvor meget? Hvad fyrer i af?

Ja så basically er jeg lidt interesseret i hvad i allesammen fyrer af, og hvad i fyrer af? Har i en masse raketter, og måske et par batterier? Måske har i en masse heksehyl og knaldperler, eller er i mere typen som bliver inde og spiser sig mæt i kransekage? Usikker

Og btw, nu hvor vi er igang. Hvilke nytårstraditioner har i? Hopper i "ind i det nye år."? Bordbomber? Hvad spiser i nytårsaften? Torsk? Hamberryg? Ser i nytårstalen? Hvilke nytårstaler ser i?

Vi har selv købt en mellemstor pakke med lidt raketter og 2 - 3 batterier. Jeg vil sige at jeg ligger på en mellemting mellem ikke at fyre noget af, til at være typen der tømmer hele ens opsparing for at købe krudt. Nu går jeg på efterskole, så jeg har ikke mit avisjob hvilket betyder jeg ikke har en indtægt, men sidste år brugte jeg 500 kr. af mine egne penge på nytårskrudt. Men jeg kender i hvert fald en del af mine venner som slår sig sammen, finder en masse penge, og tømmer samtlige nytårskataloger. Angående maden så får vi hamberryg og grønlangtkål. :D Ved ikke om det er særlig traditionelt, så i må med glæde skrive hvad i spiser. Jeg har hørt at der er mange der spiser torsk, så måske gør i det. Vi plejer også at have nogle bordbomber osv. og så har vi også tit nogle småtterier i form af heksehyl, knaldperler og hvad sådan noget ellers hedder. Nårh ja! Så ser vi også det der "90 års fødselsdags halløj", det er da meget grineren, heh.. Danse

Men ja det var egentlig det, føl jer fri til at skrive om jeres nytårstraditioner. :D Alt fra et par sætninger til en hel essay. ;)

Joakim-Von-And-Mønts
30. december 2015 09:18:21 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Jeg fejrer det i Holland i år, så ingen dronningens nytårstale eller kransekage.. Her spiser de appelflappen og oliebollen til nytår.. Og så vist suppe til aftensmad... :) Jeg plejer at blive inde, mens andre i min familie fyrer noget af.. :)

:D
#Ændestop

Spoiler (klikk for å vise)

Signaturbillede, tegnet af CW! :D

Våbenskjold:
hellevad
30. december 2015 10:01:22 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg aner ikke, hvad vi skal skyde af. Det er min far og lillebror, der har ansvaret for nytårskrudt ;-)

Vi spiser, hvilket vi gør hvert år, hamburgerryg med grønlangkål, brune kartofler osv. I år udvides det med kålpølser, fordi vi får gæster fra Aarhus, som ikke er vant til de sønderjyske traditioner. Da kålpølser lige fuldender det sønderjyske nytårsmad, vil vi så have det. Så vidt jeg ved, er grønlangkål med hamburgerryg det mest traditionelle nytårsmad i Sønderjylland. Så jeg ved ikke, om du bor i Søndejrylland, men hvis du gør, er det helt sikkert traditionel mad i området, som jeg også bor i. Derudover skal vi vel også have noget forret, dessert og kransekage. Jeg har ikke helt styr på det.

Vi plejer at holde nytår alene, men i år får vi besøg af min tante og onkel og deres venner, som de plejer at holde nytår med. De plejer at spille pakkeleg, så det skal vi. Derudover plejer vi at se dronningens nytårstale og sådan noget.

Godt nytår! :-D

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

Julie_And
30. december 2015 16:12:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Vi skal hen til min moster og onkel, det plejer vi hvert andet år. Det vi spiser ændrer sig fra år til år, men vi hører altid dronningens nytårstale og hopper ind i det nye år når klokken slår tolv. Vi har lidt fyrværkeri, men siden vi er tæt på København plejer det, som vi har købt, at drukne mellem alt andet fyrværkeri. Derfor 'nøjes' vi med at se himlen over København, hvilket også er virkeligt flot.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
skumsprøjt_von_and
30. december 2015 21:13:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg skal holde nytår hos mig selv :D Med mine forældre, min bedstefar og mine forældres venner. Vi/Jeg skal se Dronningens nytårstale, samt 90 års fødselsdag! :D Det gør jeg altid! :)
Til forret skal vi have laks (Hvilket jeg ikke bryder mig så meget om. Jeg er en lidt sær snegl/ ugle/ and :P)
Til hovedret skal vi have kalve culotte, med kartofler, og grøntsager:D til dessert citronfromage :) Og selvfølgelig kl 12 kransekage :)
Ja vi fyre nytårskrudt af! :D Vi har købt det ultimativeste batteri, som hedder "Kisten" :) Vi har også nogle raketter, samt heksehyl og alt det, der :P

Godt nytår! :)

#Venskab!!!
😜😺👻🐭
#Ændestop

Partiet KAGE: :D
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: