Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

FalconPaper nr.3 Options
Deleted_jonas28
1. september 2016 23:50:48 Anmeld

Tilbage til toppen
FalconPaper nr.3

Nr.3 årgang 1.

Så er sommerferien for bi.
At Jonas28.

Hej med jer alle sammen.
Som i godt ved at sommerferien er for bi.
Det betyder at vi skal tilbage til vores hverdag. Nogle skal på arbejde og i skole.
men her på Andeby avis for FalconPaper / avisen. Vi er kommet tilbage.
Og vi er helt klar til at lave aviser til jer. Nu har i mulighed til at fortælle jers sommerferie.
Til FalconPaper / avisen. Det kan være lidt om i har lavet i sommerferien.
Så kan det være at din historie kommer med den næste avis.
Det du skal gøre det er:
1. Gå helt ned i bunden her på siden.

2. Gå i gang med at skrive og fortælle din sommerferie.

3. Så skal du klikke på send.

4. Så har du fortalt din sommerferie. Til FalconPaper / avisen.

Vi siger mange tak for i ville fortælle jers sommerferie.
PS PS Du kan også sende en besked til vores medarbejder til Jonas28.

NYHED FRA ANDEBY
At jonas28

Don Rosa kommer til Danmark:
Klik ind på Andeby.dk og læs, hvor og hvornår du kan møde den legendariske tegner! :D
Se mere her på http://www.andeby.dk/artikler/don-rosa-kommer-til-danmark-1/

I andeby biograf der kommet en ny film
Af jonas28

Så er der kommet en ny film i andeby biograf.
Den Hedder "Find Dory"

Om filmen: Dory har fundet sig en ny familie hos Nemo og hans far Marlin. Men hvor er hendes rigtige familie egentlig? Fisken med hukommelsesvanskeligheder begynder pludselig at drømme om sine forældre. Derfor begiver hun sig ud på en mission for at finde svar.

Her kan du læse lidt Om Andeby:
Af jonas28

Er Andeby et land eller en by?
Andeby er en by, der styres af en borgmester og et byråd. Men det er en lidt speciel by, for den har lov til at sende sit eget hold til de olympiske lege og fodbold-VM, og det er ellers kun lande, der kan det.

Hvad hedder Andebys borgmester?
Han hedder Thryne.

Øverst til højre på det Andeby-kort, man kan finde her i Duckipedia, er der en klippe med et indhugget ansigt. Hvem er det, der er hugget ind der?
Der er en af Andebys tidligere borgmestre ved navn Pryd. (Man kan læse hele historien om klippen i AA&Co. nr. 10/1958, nr. 17/1975, eller Bedste Historier om Anders And nr. 18.)

Hvorfor hedder byen Andeby?
Det er en oversættelse af det engelske navn "Duckburg", som Carl Barks fandt på. Han valgte det, da han begyndte at lave historier med ænderne (ellers havde det måske heddet Dogburg eller Cowburg). Læs mere om Andeby her!

Hvilket land ligger Andeby i?
Ifølge Carl Barks, som opfandt byen, ligger den på USA's vestkyst. Men da den ikke findes i noget atlas, kan man jo aldrig være rigtig sikker.

Hvor mange indbyggere er der i Andeby?
Ifølge AA&Co. nr. 27/1967 boede der dengang 10.000 mennesker i Andeby, men der er nok kommet flere til siden da.

Hvem er med i Milliardær klubben?
Der er strenge regler for, hvem der kan blive medlem. Man optager ikke "simple" millionærer! Joakim von And, Andy Anderbilt og Guldiver Flintesteen er de vigtigste medlemmer. Derudover er andre, mindre rige forretningsfolk med i klubben, for eksempel Lord Peppermint, der stammer fra England.

Hvilket år er Joakims lykkemønt fra?
Den er meget gammel – fra 1875.

Hvad er Andebys fineste adresse?
Det må være Store Velstands Boulevard, hvor Joakim von And og hans milliardærvenner bor.

Hvorfor skifter Anders Ands hus udseende fra historie til historie?
Anders har skam boet på samme adresse i mange år, Paradisæblevej nr. 111. Men de forskellige tegnere har hver deres måde at tegne hans hus på.

Hvor ligger Andeby?
Den ligger i Calisota, som er en opdigtet delstat i USA (navnet er en sammentrækning af to eksisterende delstater Californien og Minnesota).

Hvilken slags mønt er onkel Joakims lykkemønt?
På amerikansk er det 10 cent (kaldet en "dime"). Det er blevet oversat til en 25-øre på dansk.

Hvorfor kaldes Andersines klub i nogen historier for en dameklub og i andre for en syklub?
Det er vist rent tilfældigt. Klubben består af damer, der bruger en del af møderne på at sidde og sy.

Hvor ligger Andersines syklub?
I modsætning til Milliardærklubben har den ikke noget fast mødested. Møderne bliver holdt på skift hjemme hos medlemmerne.

Hvor mange spejderkorps findes der i Andeby?
Tre: Grønspætterne, Kvikhovederne og Gærdesmutterne.

HER ER LØRDAGSLATTER
Af jonas28.

(1) Jumbokongen:
Du er i junglen. Du er omringet af en slange, en elefant og en jaguar. Du har kun en patron tilbage i din riffel. Hvad gør du?
Svaret: Du træder på slangen, skyder elefanten, og kører væk i Jaguaren.

(2) Andersine?And:
Tre drenge sad på en bænk og snakkede.
Så sagde den ene: ''Min mor fylder 34 på søndag''.
''Min mor fylder 37 på søndag'', sagde den anden.
Den tredje kiggede åndssvagt på de andre, og sagde:
''Min far siger, at min mor fylder hele bagsædet''

(3) Laerkeoest:
Der var fem i et fly der var ved at styrte men kun fire fald-skærme så siger den ene:jeg er USA`s præsident, jeg tager den første.
Den anden siger: jeg er verdens klogeste mand, jeg tager den anden.
Den tredje siger: jeg er konge i England, jeg tager den tredje.
Og så er der kun en mor og sin dreng. Så siger moren: du må gerne tage den sidste, jeg vil dø lykkeligt hvis jeg ved at du er i live!
Drengen siger: nej, nej! For verdens klogeste mand tog min rygsæk!

(4) majamajsa:
Der står to drenge ved kirken da et brudepar kommer ud.
Den ene dreng spørger den anden dreng: Vil du høre hvordan man gør gommen nervøs og bruden gal?.
- Ja da.
- Løb hen til brudeparet og råb: hej hej far!!

(5) ande-nørden:
hvem går altid i seng klokken 7?
svar: en syvsover :-)

REKLAME PÅ AVISEN:
Af Smiley!!

Konkurrencen slut med tegnekonkurrence og vinderen bliver kontaktet på sin blog med tegningen.
Tillykke til vinderen.

Du kan også være med til at skabe vores motto.
Smiley!!
2. september 2016 15:53:54 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er stadig ÅRGANG 1 !!!!
Undskyld, men ... !

En SMILEY på mit fjæs :D

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: