Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Forskel på partierne? [Valg 2017] Options
AbettorGem
28. maj 2017 10:46:31 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg og flere andre skal snart træffe det endelige valg om hvem, der får vores stemmer til byrådsvalget. Jeg har forsøgt at sætte mig ind i det vha. partiernes partiprogrammer, men det slår mig, I er meget ens. Alle vil have aktivitet, lege og aviser.

Derfor spørger jeg repræsentanter for de tre partier KAGE, KonservativeDucks og Donaldisterne:

1) Hvordan adskiller dit partis politik sig fra de andres?

2) Hvad gør dit partis borgmesterkandidat til den bedste?

Lige nu virker partierne så ens, at det eneste grundlag folk har for at stemme, er hvem de er venner med eller godt kan lide. Ønsker vi det? Jeg stiller også selv op, men jeg har allerede gjort en stor indsats for at fortælle om min politik og hvordan jeg adskiller mig fra de øvrige.

STEM HER: http://www.andeby.dk/forum/Default.aspx?g=posts&t=153432

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
AndebyAnden
28. maj 2017 11:41:03 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Synes at det virker rigtig fint, og jeg vil da også gerne komme med min begrundelse, senere i dag, når jeg kan sætte mig ind i det:-)

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
AbettorGem
28. maj 2017 11:55:43 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er ikke noget med at være enig eller uenig i hvad jeg skriver. Indtil videre har partierne kun udsendt deres mærkesager og her tager jeg initiativ til de kan profilere sig tydeligere.

AndebyAnden
28. maj 2017 12:08:28 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Kan ligeså godt tage den nu:-)

1. Donaldisterne går ind for ting som, flere aviser, mere aktivitet, flere lege. Men som AbettorGem fremhæver, så går alle ind for det.
Så ud over de generelle ting, så kan vi starte med H.A.P, både KAGE og os selv har det i mærkesagerne, men udover kun at have det skrevet som en ting vi vil tage fat på, så har Julie_And (KAGE) og jeg selv (Donaldisterne) rent faktisk gjo rt det. Vi er allerede igang med at forbedre det igen, med de gamle blog indlæg, men alt mulig andet nyt, som i kan glæde jer til. Selvfølgelig med den gamle originale bruger, som vi har fået koden til:-)

Ud over det, så har Donaldisterne også solo mærkesager som for eksempel AndeCare, en hjemmeside med det samme forum, men som skal bruges til reserve, når opdateringen på siden kommer, senere i år (ifølge Admin). Og forummet har selvfølgelig klaner:-), og siden er allerede lavet.
Ud over det, så har vi også AAQ. AAQ er en masse aktiviteter som er samlet under dette navn. Bl.a så er BB-Koder jo ikke opdateret længere, men med tilladelse fra Sander_And, så må AAQ lave et nyt indlæg med opdateret koder. Duck Of Fame, er også startet med AAQ, og et Award program som snart kommer, er også startet af AAQ:-) Noget er allerede begyndt, og i forummet tyder det på at forummet er kommet tilbage:-)

Vi har flere ting som hænger sammen med de andre, men også vores egne mærkesager:-)

2. Mit partis borgmesterkandidat er den bedste (selvfølgelig ifølge mig) fordi:
- Vi kan aktivt bidrage til aktiviteten, i form af bl.a. AAQ og AndeCare.
- Vi kan gøre en forskel for nye brugere, i form af H.A.P
- Vi vil gøre byrådet mere bruger venligt for de yngre brugere.
- Vi vil sørger for at ministerposterne bliver taget seriøst.
- Vi vil sørge for at der kommer gang i byrådet igen.
- Vi vil hente mere inspiration fra forummet i Norge, som vi kan bruge her.
- Og vi vil også bidrage med at vi får klaner og opdatering af Comic Creator, i form af mails til Admin:-)

//Andebyanden, Donaldisterne

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Borgmester, Valgansvarlig, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Mit borger kort:

Partiet_KAGE
28. maj 2017 12:43:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Kedsomhedsbekæmpende, Aktivitets & Godtgørende Elite går ind for et andeby, der er både sjovt of rart at være på. Vi går ind for at skabe aktivitet ved hjælp af aviser, debatter, forumsleje osv. Vi velkommer alle initiativer, såsom rekordbøger, ranglister, klubber, awards osv.

KAGE er ret fokuseret på at gøre andeby.dk til et rart og venligt sted at være. Derfor går vi ind for HAP, der faktisk meget snart vender tilbage! Vi vil gøre alt for at holde det kørende, så HAP kan komme tilbage og genopleve dets storhedstid.

For dem, der er interesseret, kan alle vores mærkesager læses på vores blog. Vi adskiller os derfor ved at være et parti, der har et specielt fokus på Andeby.dk og dets brugere.

Vi har ikke en bestemt borgmesterkandidat, for det vil blive den person, med flest personlige stemmer. Dog er det sådan, at alle vores medlemmer, der har fået personlige stemmer ikke bare er motiveret, men er iblandt nogle af de mest aktive på andeby.dk, og har været her i et stykke tid.

//Julie And

Mvh Kedsomhedsbekæmpende, Aktivitets & Godtgørende Elite (KAGE)

Se vores mærkesager her

Aktive medlemmer: 6

Formand: Julie_And
Næstformand: skumsprøjt_von_and
batdut5
vict9907
Andeby2006
Lara_Frida
AbettorGem
28. maj 2017 13:07:12 Anmeld

Tilbage til toppen
Er der nogen punkter hvor I er uenige med de andre partier?

AndebyAnden
28. maj 2017 13:55:19 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Jeg er personligt uenig med Bachs forslag om valg metoden:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

Deleted_KonservativeDucks
28. maj 2017 15:05:33 Anmeld

Tilbage til toppen
KonservativeDucks går ind for at skabe aktivitet som i de gode gamle dage, hvor der var utallige aviser og flere sjove og kreative lege på forrummet.
Vi vil gerne udgive et ugenligt avis/magasin hvor vi hver uge forklarer folk hvad vi har diskuteret i ugen.
Det er dog mærkesager som er meget ligesom andre, men vi tager det meget personligt at være med til at sørge for at aktiviteten buldre frem på andeby.dk igen!

Noget vi tager meget seriøst er vores idé til en ny styreform og valgmetode, vi følger at det nuværende måde byrådet er sat sammen på er ødelagt og det har det været i lang tid.
Byrådet skal væk, men derimod skal der indsættes et senat hvor hvert parti/løsgænger som har fået en valgmand er repræsenteret.
Der skal under valget, debatteres mere end noget andet så folk kan vide med sikkerhed hvem de støtter, men ja KD er godt klar over at det er ikke særlig konservativt at ændre noget så stort, men hey "At forandre for at bevar"

- En stemme på os, er en stemme på at få det gamle andeby tilbage!
Partiet_KAGE
28. maj 2017 15:36:54 Anmeld

Tilbage til toppen
KAGE er imod blokpolitik, som der har været forslag for før. For at blokpolitik skal kunne fungere, skal man have en linje om så at sige. På intet plan er partier fuldkommen uenige, så vi har heller ingen modsætninger. I bund og grund er partier for ens, og der er desuden ikke nok til at føre blokpolitik.

KAGE har dog også nogle ideer, som andre ikke har. Vi kunne f. eks. godt tænke os en domstol, som kan bruges hvis der er tvivl omkring valgresultatet, snyd eller andre. På den måde kunne andeby have sin helt egen lovgivende, udøvende og dømmende magt.

//Julie And

Mvh Kedsomhedsbekæmpende, Aktivitets & Godtgørende Elite (KAGE)

Se vores mærkesager her

Aktive medlemmer: 6

Formand: Julie_And
Næstformand: skumsprøjt_von_and
batdut5
vict9907
Andeby2006
Lara_Frida
Bach
28. maj 2017 15:42:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Partiet_KAGE wrote:

KAGE har dog også nogle ideer, som andre ikke har. Vi kunne f. eks. godt tænke os en domstol, som kan bruges hvis der er tvivl omkring valgresultatet, snyd eller andre. På den måde kunne andeby have sin helt egen lovgivende, udøvende og dømmende magt.

//Julie And

Rigtig god ide!

Rapikal And
AbettorGem
28. maj 2017 15:55:37 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Jeg er personligt uenig med Bachs forslag om valg metoden:-)

Synes du så, vi skal bevare den nuværende form? Hvad er problemet med KonservativeDucks forslag?

hellevad
29. maj 2017 17:09:42 Anmeld

Tilbage til toppen
Der er ikke særlig store forskelle, hvilket er fint. Der har været store forskelle, men de er ikke så tydelige nu. Der er dog nogen. Jeg vil kort prøve at beskrive hvert parti uden, at jeg er gået enormt meget i dybden med mærkesager:

Donaldisterne: Et meget gammelt parti - faktisk Andebys ældste - som på mirakuløs vis har holdt ved i så mange år. Donaldisterne kan sammenlignes med Det Konservative Folkeparti. Et gammelt parti med stolte traditioner men masser af op-og nedture, og de op-og nedture fører til, at der engang imellem trænger til fornyelse, og den fornyelse er nogle gange i form af noget, der måske var utænkeligt for partiet tidligere, men som i dag giver mening. Donaldisterne er i dag sjældent dem der er kontroversielle, hvilket vi har været tidligere, men vi har stadig meget nyt at byde ind med.

KAGE: Et nyere parti, der følger i fodsporene på tidligere partier som Andekæmperne og DOVTJ, som et populært parti blandt især nyere medlemmer, og mærkesagerne er ofte koncentrerede om ting, man kan forholde sig til som mere aktivitet, venskab, fred osv. I den grad et friskt pust, selvom partiet minder meget om tidligere partier.

KonservativeDucks: Et parti der ikke er så nyt, som mange tror. Partiet har faktisk eksisteret længe, men har ikke altid stillet op pga. skiftende aktivitet fra lederens side. Et konservativt parti som nok er mere konservativt end Donaldisterne men samtidigt også populært hos nye. KonservativeDucks gør sig muligvis populære pga. fortællingen om dengang, hvor alt var meget bedre.

AbotterGem: Uden tvivl årets mest markante valg-deltager. Meget mere nytænkende end de tre opstillede partier og meget mindre fokus på, hvad der har fungeret tidligere, og hvad der kan lade sig gøre, men fokus ligger på drømme. Man kan måske sammenligne AbotterGem med det danske parti Alternativet, da der i den grad er noget drømmeri over mærksagerne, men det er muligvis netop det, der gør, at AbotterGem trods alt ses som en seriøs kandidat, for man er nødt til at skille sig ud, og det gør han. Hvis du spørger mig, er det på en ret positiv måde.

Jeg ved endnu ikke hvem, jeg vil stemme på, så det er godt med et indlæg som dette, så jeg og andre kan blive klogere :-)

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
29. maj 2017 17:18:37 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
Jeg ved endnu ikke hvem, jeg vil stemme på, så det er godt med et indlæg som dette, så jeg og andre kan blive klogere :-)

Mange tak, Hellevad. Jeg forsøger netop at informere andre brugere ved at bruge min egen undren. Forskellene er ikke store, men hvis man skal vælge, hvem man vil stemme på, så er man jo nødt til at kende forskellene!

Det er altså ikke for at skabe konflikt, men for at skabe debat mellem kandidaterne. Første skridt er at finde ud af, hvad partierne er uenige om. Næste skridt er så at diskutere de ting. Fordele og ulemper, forskellige synspunkter. Dette har hidtil været meget fraværende ved valget. Det er nærmest kun mig der har gjort det og få andre der har kommenteret min politik. Det er også derfor, jeg gerne vil overlade denne debat til mine modkandidater.

Det andet meget vigtige punkt er selvfølgelig hvilken kandidat, der bedst er egnet, da et succesrigt borgmesterskab kommer meget an på personen.

hellevad
29. maj 2017 17:26:48 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
hellevad wrote:

Mange tak, Hellevad. Jeg forsøger netop at informere andre brugere ved at bruge min egen undren. Forskellene er ikke store, men hvis man skal vælge, hvem man vil stemme på, så er man jo nødt til at kende forskellene!

Det er altså ikke for at skabe konflikt, men for at skabe debat mellem kandidaterne. Første skridt er at finde ud af, hvad partierne er uenige om. Næste skridt er så at diskutere de ting. Fordele og ulemper, forskellige synspunkter. Dette har hidtil været meget fraværende ved valget. Det er nærmest kun mig der har gjort det og få andre der har kommenteret min politik. Det er også derfor, jeg gerne vil overlade denne debat til mine modkandidater.

Det andet meget vigtige punkt er selvfølgelig hvilken kandidat, der bedst er egnet, da et succesrigt borgmesterskab kommer meget an på personen.

Jeg er helt enig! Jeg mindes ikke, vi har haft en så passiv og kedelig valgkamp tidligere, som vi har nu...Jo, måske de sidste par år, men det siger ikke så meget...

Ang. det sidste, gør det det hele meget kompliceret, at KAGE ikke vil vælge en kandidat før valget :P

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
29. maj 2017 19:44:02 Anmeld

Tilbage til toppen
Men hvis man man vinde uden at deltage i valget med andet end en liste med mærkesager, hvorfor så gøre det? Sådan virker det til at mange tænker.

Der er nogen dage endnu, men æggeuret tikker.

AndebyAnden
29. maj 2017 20:28:24 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Men hvis man man vinde uden at deltage i valget med andet end en liste med mærkesager, hvorfor så gøre det? Sådan virker det til at mange tænker.

Ikke for at fremhæve mig selv, men jeg har da fx være ude og skrive med mange af vælgerne, og gør det da stadig:-)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvem du tænker på?:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AbettorGem
29. maj 2017 20:54:12 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

Ikke for at fremhæve mig selv, men jeg har da fx være ude og skrive med mange af vælgerne, og gør det da stadig:-)

Jeg er ikke dommer over hvem der har gjort nok. Jeg ville dog ønske der var langt mere debat partierne imellem. Faktum er at borgmesterkandidaterne har kritiseret min personlighed mere end de har debatteret med hinanden. Det synes jeg, siger meget.

Jeg kunne fx gerne tænke mig at vide hvorfor Donaldisterne ikke går ind for ændringen af byrådet, som KonservativeDucks går til valg på. På samme måde med KAGE om hvorfor de er for eller imod.

AndebyAnden
29. maj 2017 21:14:21 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:

Jeg er ikke dommer over hvem der har gjort nok. Jeg ville dog ønske der var langt mere debat partierne imellem. Faktum er at borgmesterkandidaterne har kritiseret min personlighed mere end de har debatteret med hinanden. Det synes jeg, siger meget.

Jeg kunne fx gerne tænke mig at vide hvorfor Donaldisterne ikke går ind for ændringen af byrådet, som KonservativeDucks går til valg på. På samme måde med KAGE om hvorfor de er for eller imod.

Nu har jeg ikke debatteret det her med de andre fra partiet, så det er her er min egen mening, jeg er imod forslaget, da de vil blive for indviklet med et parti i hver kategori, udover det vil man have problemer med dem som er i de mindre aktive kategorier som Donaldisme, da de ikke er ligeså nemme at lave indlæg til, som fx Pusterummet:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AbettorGem
29. maj 2017 21:24:05 Anmeld

Tilbage til toppen
Så Bachs forslag er altså for indviklet. Men hvad synes du så, man skal gøre for at få en valgproces der passer til dagens Andeby? Eller synes Donaldisterne slet ikke det skal laves om?

AndebyAnden
29. maj 2017 21:27:12 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Så Bachs forslag er altså for indviklet. Men hvad synes du så, man skal gøre for at få en valgproces der passer til dagens Andeby? Eller synes Donaldisterne slet ikke det skal laves om?

Mener du måden at man stemme på?:-)

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: