Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Noget få vidste... Options
chri527w
3. juni 2017 12:47:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg må indrømme,,

Jeg er autist. Jeg reagere voldsommere end mange andre. Jeg forstår ik sjove bemærkninger..
Der ud over får jeg stress anfald.. jeg bliver let stresset og kommer i konflikter med andre
Det os derfor jeg nemt tager tingene personligt. Fordi jeg ik forstår hvornår det er ment ondt eller i sjov.
Jeg er 17, men føler mig som en på 3 nogle gange. Især pga min opførsel.
Så please lad være med at kalde mig galning og den slags for jeg kan ikke selv gøre for det

Det her er mig:

Spoiler (klikk for å vise)

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
Fun_PV_Duck
3. juni 2017 12:50:16 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Forståeligt :)

Underskriftindsamling til dem der er IMOD blokpolitik: Underskriftindsamling

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
AbettorGem
3. juni 2017 13:07:17 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg vil gerne gentage det råd, jeg gav dig: Tag en pause fra Andeby, når du får det på den måde.

Du må forvente, at folk svarer dig, når du reagerer voldsomt. Især hvis de ikke kender til din diagnose. Jeg forsøgte flere gange at sige stop, hvor du bare fortsatte. Derfor tror jeg det, skåner dig for en masse stress, lige at tage en pause, når du bliver for sur.

Jeg ville selvfølgelig ikke sammenligne nogen med en galning, hvis jeg vidste, de havde en lidelse.

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
batdut5
3. juni 2017 13:29:16 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Jeg vil gerne gentage det råd, jeg gav dig: Tag en pause fra Andeby, når du får det på den måde.

Du må forvente, at folk svarer dig, når du reagerer voldsomt. Især hvis de ikke kender til din diagnose. Jeg forsøgte flere gange at sige stop, hvor du bare fortsatte. Derfor tror jeg det, skåner dig for en masse stress, lige at tage en pause, når du bliver for sur.

Jeg ville selvfølgelig ikke sammenligne nogen med en galning, hvis jeg vidste, de havde en lidelse.

Tror ærligt talt at det er bedst at du holder pause og slet ikke kommeter på det her AbettorGem

Autisme er ikke en lidelse, det er et psykisk handicap.

Du gik langt over stregen ved at kalde hende en galning.

Ligemeget hvor presset ud i hjørne man kommer, giver det ikke en ret til at synke så lavt at kalde folk galninger.
Det du gjorde der var decideret ondt.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
AbettorGem
3. juni 2017 13:41:30 Anmeld

Tilbage til toppen
Jamen jeg skal da nok bare lade mig svine til en anden gang. Det er en aftale.

Lidelse og handicap er synonymer i øvrigt.

hellevad
3. juni 2017 13:43:50 Anmeld

Tilbage til toppen
batdut5 wrote:
AbettorGem wrote:

Tror ærligt talt at det er bedst at du holder pause og slet ikke kommeter på det her AbettorGem

Autisme er ikke en lidelse, det er et psykisk handicap.

Ligemeget hvor presset ud i hjørne man kommer, giver det ikke en ret til at synke så lavt at kalde folk galninger.

Enig. Autisme er ikke en lidelse men et mentalt/psygisk handicap. Jeg har også autisme, og jeg lider jo ikke. Som et citat siger "Autisme er ikke en systemfejl, men et andet styresystem". Autisme kan faktisk være en berigelse, og man mener, at mange af de store historiske personligheder som Albert Einstein og HC Andersen var autister. Autisme kan bare også være rigtig svært, men det handler ikke om, at man er dårligere på nogle måder, det handler om, at man forstår verden anderledes og fungerer anderledes. At være neurotypisk er ikke bedre end at være autistisk, kun i forhold til at vi desværre lever i en verden, hvor neurotypiske mennesker totalt har indrettet systemet efter deres egne behov og ikke efter dem med andre "styresystemer" og behov som f.eks. autister. Men lidelse er det ikke...

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

hellevad
3. juni 2017 13:45:36 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Jamen jeg skal da nok bare lade mig svine til en anden gang. Det er en aftale.

Lidelse og handicap er synonymer i øvrigt.

Nej, det er det ikke! Det er to vidt forskellige ting! Lidelse er når, du lider, et handicap er når, du har noget entent fysisk eller psygisk, der adskiller sig fra andre. Læs gerne denne informative artikel eller søg efter mere information om autisme, før du begynder at kaste om dig med pladder, bare fordi du ikke ved noget om det!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/autister-forstaar-ikke-flirt-vil-du-have-en-drink-nej-tak-jeg-er-ikke-toerstig

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AbettorGem
3. juni 2017 13:46:13 Anmeld

Tilbage til toppen
En lidelse betyder ikke at man lider af den og at den giver fysisk smerte. Lad være med at angribe mig på sproget også. De to ord minder om hinanden, ja, men de betyder ikke det samme.

hellevad
3. juni 2017 13:51:35 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
En lidelse betyder ikke at man lider af den og at den giver fysisk smerte. Lad være med at angribe mig på sproget også. De to ord minder om hinanden, ja, men de betyder ikke det samme.

Et handicap kan være en lidelse, men det er det langt fra altid. Jeg ser ikke min autisme som en lidelse, men tvært imod som noget, der kan være både en styrke og en svaghed.

Med venlig hilsen:

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

chri527w
3. juni 2017 13:52:34 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AbettorGem wrote:

Et handicap kan være en lidelse, men det er det langt fra altid. Jeg ser ikke min autisme som en lidelse, men tvært imod som noget, der kan være både en styrke og en svaghed.
vil du være sød at tjekke pb :)

Det her er mig:

AbettorGem
3. juni 2017 13:56:58 Anmeld

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AbettorGem wrote:

Jeg har absolut heller ikke ment, det ikke kunne være en styrke og kun var en svaghed.

Du er igang med at diskutere sprogpolitik nu og det er selvfølgelig noget, du har en langt stærkere holdning til, end jeg har. Hvis jeg har brugt et ord, du ikke kan lide, beklager jeg da. Jeg brugte lidelse som et overbegreb. Du er ude i en diskussion om, at autisme faktisk kan være en fordel. Det kan da sagtens være, det ved jeg ikke noget om. Ud fra den tankegang er autisme ikke en lidelse nej.

chri527w
3. juni 2017 13:57:52 Anmeld

Tilbage til toppen
Nu er Johan jo en af de få der længe har vidst jeg har autisme. Nærmest fra dengang jeg turde fortælle andeby folk om det.
Som han selv skriver så har han det også. :)
Så er rimelig sikker på han ved hvad han taler om. :)
Jeg ved ik så meget om min diagnose som johsn gør men der er noget om det han skriver

Tak Johan :D

Det her er mig:

AbettorGem
3. juni 2017 17:30:11 Anmeld

Tilbage til toppen
batdut5 wrote:

Kunne i øvrigt godt tænke mig at høre hvor den store kloge Batdut var, da jeg blev kaldt klam, en nar, et håbløst tilfælde blandt meget andet, eller da mine forældre blev inddraget i en diskussion. Men du blander dig åbenbart kun, når du har mulighed for at kritisere mig. Du er ikke det mindste bedre selv. Hav det godt.

chri527w
3. juni 2017 17:33:56 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
batdut5 wrote:

Kunne i øvrigt godt tænke mig at høre hvor den store kloge Batdut var, da jeg blev kaldt klam, en nar, et håbløst tilfælde blandt meget andet, eller da mine forældre blev inddraget i en diskussion. Men du blander dig åbenbart kun, når du har mulighed for at kritisere mig. Du er ikke det mindste bedre selv. Hav det godt.

Og jeg gad godt vide hvornår mit indlæg skal blandes sådan sammen med noget andet,,

Det her er mig:

batdut5
3. juni 2017 17:52:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Beklager Chri det var ikke mening at dir indlæg skulle ende sådan her, bare ignorerer ham.

AbettorGem hvis jeg havde set tråden hvor alt det du beskriver der skete, havde jeg selvfølgelig prøvet at hjælpe dig så godt jeg kunne. Det gjorder jeg desværre ikke så derfor havde jeg ikke mulighed for at hjælpe dig.

Det skal dog siges at sådan som du har opført dig,over for mig og dine andre med mennesker på det sidste. Har jeg svært ved at tror på at der er særlig mange der har lyst itl hjælpe, hvilket er meget trist.

Det skal dog ikke forståes, som i at jeg synes det er iorden det de andre sagde om dig og dine forældre, for det gør jeg slet ikke. Jeg tager stærk modstand fra den slags opførelse.

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
chri527w
3. juni 2017 18:02:18 Anmeld

Tilbage til toppen
batdut5 wrote:
Beklager Chri det var ikke mening at dir indlæg skulle ende sådan her, bare ignorerer ham.

AbettorGem hvis jeg havde set tråden hvor alt det du beskriver der skete, havde jeg selvfølgelig prøvet at hjælpe dig så godt jeg kunne. Det gjorder jeg desværre ikke så derfor havde jeg ikke mulighed for at hjælpe dig.

Det skal dog siges at sådan som du har opført dig,over for mig og dine andre med mennesker på det sidste. Har jeg svært ved at tror på at der er særlig mange der har lyst itl hjælpe, hvilket er meget trist.

Det skal dog ikke forståes, som i at jeg synes det er iorden det de andre sagde om dig og dine forældre, for det gør jeg slet ikke. Jeg tager stærk modstand fra den slags opførelse.

Men har det sådan lidt. Uanset hvordan andre har behandlet en giver det ikke ret til at kalde andre grimme ting. Har jeg selv fået smidt i hovedet et par gange, akurat fordi her har været strid mod andre og brugt mobningen som undskyldning

Det her er mig:

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: