Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Om partiskift-debatten Options
AbettorGem
26. juni 2017 17:51:12 Anmeld

Tilbage til toppen
Hvad handler denne debat om partiskift om? Handler den om at sikre vælgernes forhold? Tilsyneladende ikke. Jeg har samme politik som før, jeg stiftede et parti. Mine vælgere får nøjagtig det samme for deres stemmer.

Denne debat er blevet styret af enkeltpersoner, der rent personligt føler sig snydt over at se det nye parti. Det handler altså ikke om vælgerne (som får det samme som før), men om enkeltpersoners egne følelser. Byrådet er ikke en domstole, hvor man skal lave om på alt det, man ikke kan lide.

Jeg vil opfordre til, at I bruger jeres tid mere konstruktivt, i stedet for at fokusere på at diskutere en regel, der ikke kommer nogen til gavn. Skab noget aktivitet på Andeby i stedet. Jeg arbejder på min nye Comic Creator og kommer ud i sommersolen :)

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
AndebyAnden
26. juni 2017 18:00:56 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Diskutere en regel? En regel er jo en regel, og du er lige nu igang med at slippe udenom den regel. Du kan ikke være formand for det parti, før at der er flertal for det forslag. Det finder vi først ud af om en uge.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Ejer også andebyministeriet brugeren, hvis man skulle være i tvivl.

Mit borger kort:

Spoiler (klikk for å vise)
AbettorGem
26. juni 2017 18:07:16 Anmeld

Tilbage til toppen
Der var ikke nogen regel i grundloven om det, før nogen gik ind i sagen. Jeg stiller spørgsmålstegn ved hvorfor der bruges energi på en sag, der ikke kommer vælgerne til gode, men kun nogen enkkeltpersoners egne følelser. Er det det, byrådet skal bruges til? Jeg et mere interesseret i at skabe aktivitet. Du er for mig at se ved at køre byrådet ud på et sidespor.

Helt ærligt. Det gør jo ingen forskel om jeg også er i gang med at skabe et parti til næste valg, samtidig med at jeg sidder i byrådet som løsgænger.

Hele Andebys borgmester

AndebyAnden
26. juni 2017 18:14:10 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Der var ikke nogen regel i grundloven om det, før nogen gik ind i sagen. Jeg stiller spørgsmålstegn ved hvorfor der bruges energi på en sag, der ikke kommer vælgerne til gode, men kun nogen enkkeltpersoners egne følelser. Er det det, byrådet skal bruges til? Jeg et mere interesseret i at skabe aktivitet. Du er for mig at se ved at køre byrådet ud på et sidespor.

Helt ærligt. Det gør jo ingen forskel om jeg også er i gang med at skabe et parti til næste valg, samtidig med at jeg sidder i byrådet som løsgænger.

Jo, da det er et brud på den gamle grundlovs regler. Reglerne forsvandt da brugeren blev slettet, men gumleanden kom frem med reglen for to år siden efter at den var væk. Jeg har flere brugers opbakning for det jeg gør, og jeg giver ikke op, fordi at du har fejlet.

Mvh Andebyanden,

Stifter af Andeby Samfundet, Formand for Andeby Samfundet, Moderator, Stifter og admin for reservesiden, Stifter af AAQ:-)

Mit borger kort:

hellevad
26. juni 2017 18:18:36 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden: Hvem i alverden skal overtage AbettorGems mandat? Han bliver valgt som person og vælger så at stifte et parti. Man kan altid diskutere, om det var dumt at stifte partiet lige efter valget, men jeg har svært ved at se, hvorfor han ikke må beholde mandatet. Jeg stemte på AbettorGem, og det havde jeg også gjort, selvom han var medlem af Rapikale Ænder. Jeg gætter på, de fleste af hans vælgere havde gjort det samme.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AndebyAnden
26. juni 2017 18:36:14 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AndebyAnden: Hvem i alverden skal overtage AbettorGems mandat? Han bliver valgt som person og vælger så at stifte et parti. Man kan altid diskutere, om det var dumt at stifte partiet lige efter valget, men jeg har svært ved at se, hvorfor han ikke må beholde mandatet. Jeg stemte på AbettorGem, og det havde jeg også gjort, selvom han var medlem af Rapikale Ænder. Jeg gætter på, de fleste af hans vælgere havde gjort det samme.

Tror ikke rigtig at du har forstået det. AbettorGem vælger at gøre noget, uden at det står i Grundloven. Der er et forslag igang, men det er ikke vedtaget endnu, og derfor kan han ikke bare gøre det. Han må vente til der er regler omkring det.

Med hensyn til Bach, så er det jo helt imod den gamle grundlovs og de regler der er. Alle kan fejle, men som grundlovminister, så burde AbettorGem have bedre styr på tingene.

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

hellevad
26. juni 2017 18:42:38 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:

Tror ikke rigtig at du har forstået det. AbettorGem vælger at gøre noget, uden at det står i Grundloven. Der er et forslag igang, men det er ikke vedtaget endnu, og derfor kan han ikke bare gøre det. Han må vente til der er regler omkring det.

Med hensyn til Bach, så er det jo helt imod den gamle grundlovs og de regler der er. Alle kan fejle, men som grundlovminister, så burde AbettorGem have bedre styr på tingene.

Mht. AbettorGem: I en grundlov kan der ikke være regler om alt. Er der ikke regler, må man enten tolke på de regler, der er eller simpelthen bare gøre det, der virker mest rigtigt.

Mht. Bach: Hvem skulle Bach give mandatet videre til? KD havde en opstillet kandidat. De, der har stemt på KD, har teknisk set stemt på Bach. Derfor kan han ogodt tillade sig at blive løsgænger.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

AndebyAnden
26. juni 2017 18:45:26 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
hellevad wrote:
AndebyAnden wrote:
hellevad wrote:

Mht. AbettorGem: I en grundlov kan der ikke være regler om alt. Er der ikke regler, må man enten tolke på de regler, der er eller simpelthen bare gøre det, der virker mest rigtigt.

Mht. Bach: Hvem skulle Bach give mandatet videre til? KD havde en opstillet kandidat. De, der har stemt på KD, har teknisk set stemt på Bach. Derfor kan han ogodt tillade sig at blive løsgænger.

Du forstår det ikke rigtig. Hvad med dem som har stemt på KD mærkesager? De har også stemt på Bach som nu er medlem af et andet parti. Det kan ikke hænge sammen og jeg kan ihvertfald ikke anderkende det her, før at de forslag der er i bloggen, bliver sat til afstemning.

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AbettorGem
26. juni 2017 18:47:26 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden - du har bekræftet overfor mig, at hele grundloven er den i byrådets blog og at det kun er den, jeg skal arbejde ud fra. Ikke et par brugerkommentarer fra 2015, som du har brugt tid på at grave frem.

At bruge udtryk som at jeg har fejlet som grundlovsminister er under lavmål og bekræfter kun hvad jeg tidligere har skrevet. Nemlig at dette handler om følelser og ikke Andeby eller vælgerne.

Hele Andebys borgmester

chri527w
26. juni 2017 18:55:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Mener faktisk der er sket en lign. situation for nogle år siden hvor Ham-$elv dengang skiftede fra løsgænger til at stifte parti med mig og Asmus

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
AndebyAnden
26. juni 2017 18:56:06 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
Mener faktisk der er sket en lign. situation for nogle år siden hvor Ham-$elv dengang skiftede fra løsgænger til at stifte parti med mig og Asmus

Hvad endte det med?

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AndebyAnden
26. juni 2017 18:56:55 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
AndebyAnden - du har bekræftet overfor mig, at hele grundloven er den i byrådets blog og at det kun er den, jeg skal arbejde ud fra. Ikke et par brugerkommentarer fra 2015, som du har brugt tid på at grave frem.

At bruge udtryk som at jeg har fejlet som grundlovsminister er under lavmål og bekræfter kun hvad jeg tidligere har skrevet. Nemlig at dette handler om følelser og ikke Andeby eller vælgerne.

Alligevel har jeg flere vælgere på min side og er endda blevet opfordret til at tage det her op til diskution.

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

vict9907
26. juni 2017 19:45:00 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
AbettorGem wrote:
AndebyAnden - du har Danse bekræftet overfor mig, at hele grundloven Danse er den i Danse byrådets blog og at det kun er den, Danse jeg skal arbejde ud fra. Ikke et par brugerkommentarerDanse fra 2015, som du harDanse brugt tid på qat grave frem.

At bruge udtryk som at jeg har fejlet som grundlovsministerDanse er under lavmål og bekræfter kun hvad jeg tidligereDanse har skrevet.Danse Nemlig at Danse dette handler om Danse følelser og ikke Andeby Danse eller vælgerne.

Alligevel har jeg flere Danse vælgere på min side og er enddaDanse blevet opfordret til at tage detDanse her op til diskution.

Samtalen her lyderDanse alvorlig så jeg prøver at gøre denDanse mere sjov med lidt smileyerDanse

Jeg er med i partiet KAGE🎂🍰🍰
Jeg er bankmand
Min adresse: Æblevej 1 Andeby
jeg er medlem af H.A.P. Som kriminalbetjent
Julie_And
26. juni 2017 19:46:36 Anmeld

Tilbage til toppen
For at svare på så mange indlæg jeg kan samtidigt.

Mandatet ville gå til den/det næste person/parti, der ville have fået mandatet, hvis der havde været 11 mandater til at starte med. Jeg tror, at det ville være Donaldisterne (uden, at jeg kar tjekket det). Jeg er dog helt enig med Hellevad, det er ikke ideelt.

Jeg kan sagtens forstå, at AbettorGem ikke har set de regler i grundloven, fordi de står der ikke, og den ene diskussion, der handlede om det, fik aldrig en afstemning. Det er ikke hans skyld.
For omkring en uge siden, da AbettorGem blev grundlovsminister, sendte jeg ham et indlæg med alle de regler, der ikke stod i grundloven (de er skrevet ind nu). Jeg gennemgik alle blogindlæg. Da jeg så den gamle diskussion omkring det, kiggede jeg ikke videre på det, fordi jeg havde været sikker på, at det stod i grundloven.

Nu har der været to tvivlsomme tilfælde, hvor ingen rigtig ved, om det har været imod grundloven eller ej. Derfor oprettede jeg diskussionen, for at man for en gangs skyld kunne finde frem til nogle regler, så vi kan få en stopper for alle disse diskussioner.

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
vict9907
26. juni 2017 19:49:14 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
For at svare på så mange indlæg jeg kan samtidigt.Danse

Mandatet ville gå til den/det næste person/parti, der ville have fået mandatet, hvis der havde været Danse 11 mandater til at starte med. Jeg tror, at Danse det ville være Donaldisterne (uden, at jeg kar tjekket det). Jeg er dog helt enigDanse med Hellevad, det er ikke ideelt.

Jeg kan sagtens forstå, at AbettorGem ikke har set de regler i grundloven,Danse fordi de står der ikke, og den ene diskussion, der handlede om det, fik aldrig en afstemning. Det er ikke Danse hans skyld.
For omkring en ugDanse e siden, da AbettorGem blev grundlovsminister, sendte jeg ham et indlæg med alle de regler, der ikke stod i grundloven (de er skrevet ind nu). Jeg gennemgik alle blogindlæg. Da Danse jeg så den gamle diskussion omkring det, kiggede jeg ikke videre på det, fordi jeg havde været sikker på, at det stod i grundlovenDanse .

Nu har der været to Danse tvivlsomme tilfælde, hvor ingen rigtig ved, Danse om det har været imod grundlovenDanse eller ej. Derfor oprettede jeg diskussionenDanse , for at man for en gangs skyld kunne finde frem til nogleDanse regler, så vi kan få en stopper for alle disseDanse diskussioner.

Jeg er bankmand
AndebyAnden
26. juni 2017 19:50:19 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
vict9907 wrote:
Julie_And wrote:

Mandatet ville gå til den/det næste person/parti, der ville have fået mandatet, hvis der havde været Danse 11 mandater til at starte med. Jeg tror, at Danse det ville være Donaldisterne (uden, at jeg kar tjekket det). Jeg er dog helt enigDanse med Hellevad, det er ikke ideelt.

Jeg kan sagtens forstå, at AbettorGem ikke har set de regler i grundloven,Danse fordi de står der ikke, og den ene diskussion, der handlede om det, fik aldrig en afstemning. Det er ikke Danse hans skyld.
For omkring en ugDanse e siden, da AbettorGem blev grundlovsminister, sendte jeg ham et indlæg med alle de regler, der ikke stod i grundloven (de er skrevet ind nu). Jeg gennemgik alle blogindlæg. Da Danse jeg så den gamle diskussion omkring det, kiggede jeg ikke videre på det, fordi jeg havde været sikker på, at det stod i grundlovenDanse .

Nu har der været to Danse tvivlsomme tilfælde, hvor ingen rigtig ved, Danse om det har været imod grundlovenDanse eller ej. Derfor oprettede jeg diskussionenDanse , for at man for en gangs skyld kunne finde frem til nogleDanse regler, så vi kan få en stopper for alle disseDanse diskussioner.

Det er altså ikke nødvendigt, men tværtimod irriterende at se på de bevægelser.

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

AndebyAnden
26. juni 2017 19:51:22 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:

Mandatet ville gå til den/det næste person/parti, der ville have fået mandatet, hvis der havde været 11 mandater til at starte med. Jeg tror, at det ville være Donaldisterne (uden, at jeg kar tjekket det). Jeg er dog helt enig med Hellevad, det er ikke ideelt.

Jeg kan sagtens forstå, at AbettorGem ikke har set de regler i grundloven, fordi de står der ikke, og den ene diskussion, der handlede om det, fik aldrig en afstemning. Det er ikke hans skyld.
For omkring en uge siden, da AbettorGem blev grundlovsminister, sendte jeg ham et indlæg med alle de regler, der ikke stod i grundloven (de er skrevet ind nu). Jeg gennemgik alle blogindlæg. Da jeg så den gamle diskussion omkring det, kiggede jeg ikke videre på det, fordi jeg havde været sikker på, at det stod i grundloven.

Nu har der været to tvivlsomme tilfælde, hvor ingen rigtig ved, om det har været imod grundloven eller ej. Derfor oprettede jeg diskussionen, for at man for en gangs skyld kunne finde frem til nogle regler, så vi kan få en stopper for alle disse diskussioner.

Det var ganske rigtig os som skulle have det næste mandat. Jeg er også enig i det du skriver. Dog mener jeg at det der er igang lige nu, er noget som ikke er diskuteret, og derfor ser jeg det som forkert.

Mvh Andebyanden,

Mit borger kort:

Julie_And
26. juni 2017 19:52:05 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
vict9907 wrote:
Julie_And wrote:

Der er et eller andet ved blobfisk og dansende emojis
Jeg kan ikke lade være med at grine :)

//Julie_And

Julie_And
26. juni 2017 19:57:37 Anmeld

Tilbage til toppen
AndebyAnden wrote:
Julie_And wrote:

Det var ganske rigtig os som skulle have det næste mandat. Jeg er også enig i det du skriver. Dog mener jeg at det der er igang lige nu, er noget som ikke er diskuteret, og derfor ser jeg det som forkert.

Der er sket en misforståelse, men det kan man ikke straffe folk for.

Først og fremmest kan vi få nogle regler på plads.

Derefter kan vi se, hvordan situationen er i forhold til AbettorGem, Bach og deres mandater. Jeg håber virkelig vi kan blive enige uden alt for meget diskussion. I værste fald ville det blive til en afstemning indenfor byrådet, og jeg frygter for en langt længere diskussion.

//Julie_And

vict9907
26. juni 2017 19:57:57 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
AndebyAnden wrote:
vict9907 wrote:
Julie_And wrote:

Der er et eller andet ved blobfisk og dansende emojis
Jeg kan ikke lade være med at grine :)
Danse

Jeg er bankmand
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: