Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Fredagsdebatten: Rygning Options
Julie_And
8. september 2017 21:38:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Flere og flere unge begynder at ryge. På gaderne ser man allerede mange teenagere, der ryger. De fleste starter, fordi de kender andre, der ryger, eller fordi de prøver det på en eller anden fest. Nogle har den ide, at det er sejt at ryge. Problemet er bare, at man hurtigt bliver afhængig af nikotin. Rygning nedsætter ikke bare ens livskvalitet og koster mange penge, det fører til en del sygdomme og et kortere liv.

Nogle mener, at dette er et stort problem, der burde stoppes omgående. Cigaretter må ikke have billeder på pakkerne og de skal koste det dobbelte. Det burde endda blive ulovligt at ryge.

Andre mener, at folk selv skal have lov til at bestemme over deres eget liv og selv skal have lov til at ryge, hvis det er det, de vil.

Hvad tror du? Skal rygning forbydes?

________________________________________________________________________________________

Har du en god ide til en debat? Skriv en besked til mig, så kan du måske se din debat næste uge.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
Unknown_Duck
8. september 2017 21:42:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes ikke, rygning skal forbydes, men det er dejligt det bliver frabudt.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
AbettorGem
8. september 2017 22:09:38 Anmeld

Tilbage til toppen
Det skal være forbudt for børn, ligesom det allerede er :)

Voksne kan eller burde selv tage ansvar for deres valg i livet.

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Redaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis!
hellevad
8. september 2017 22:40:42 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes ikke, det skal forbydes, men jeg synes, afgifterne skal sættes meget op, og at det generelt skal være mindre atraktivt at ryge. Derudover mener jeg, man skal tilbyde lønnede rygestopkurser med tilhørende økonomisk gevinst for at stoppe fast med at ryge. Dette skal ske, for at få folk til at holde op med at ryge, for staten er nødt til at gøre noget. Naturligvis er det personens eget valg, men det er et dumt valg, og man burde forsøge at forhindre især unge til at stoppe, før de bliver sådan rigtige afhængige af det. Men man hverken kan eller skal tvinge dem, men man skal alligevel forsøge at få dem til at stoppe.

Med venlig hilsen:
http://www.andeby.dk/default.aspx?section=profile&user=hellevad
Der er helt blank og aldrig aner hvad han skal skrive som signatur og status.

Nogen gode vidoer :)

''''.

Mine brugere:

Lidt om mig:

chri527w
8. september 2017 22:59:15 Anmeld

Tilbage til toppen
hm.. ved ik rigtig hvad min holdning til rygning er. Min biologiske mor røg, og havde svage lunger til sidst. hun fik til og med lungebetændelse oveni hendes sclerose. måske pga hun havde svage lunger os? i hvertfald bryder jeg mig ikke om det.jeg tænker altid rygning sammen med det kan gi dårlige lunger på den ene eller anden måde som det min mor havde, lige inden hun gik bort

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
Andeby_pigen1015
11. september 2017 16:43:28 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes rygning skal forbydes !
Men også kun for at beskytte de folk der ryger

hvad er bedre en andeby?
Mine Bruger
Supersine1
Andeby_pigen1015

#ændestop
#venner
#sommerferie
Unknown_Duck
11. september 2017 18:07:00 Anmeld

Tilbage til toppen
Andeby_pigen1015 wrote:

Som i helt forbydes? Jeg synes det er fint, at man frabyder det, men jeg synes ikke, det skal være helt forbudt.

Husk at andeby er verdens bedste by!
#Ændestop
#PartietKage
#DeRigeÆnder
Julie_And
11. september 2017 20:39:41 Anmeld

Tilbage til toppen
Unknown_Duck wrote:
Andeby_pigen1015 wrote:

Som i helt forbydes? Jeg synes det er fint, at man frabyder det, men jeg synes ikke, det skal være helt forbudt.

Problemet ligger i, at vi er vant til, at rygning er normalt. Hvis der aldrig var nogen, der var begyndt på at ryge, var der jo heller ikke nogen, der røg, men man kan heller ikke forbyde rygning helt pludseligt. Der ville være for meget modstand.

Jeg tror, at man i hvert fald skal sørge for, at det på ingen måde kan betale sig at ryge. Altså ved at sætte prisen på cigaretter op og ved at gøre det inatraktivt at ryge. Rygning koster sundhedssystemet en hel del penge om året, så det ville være langt billigere og bedre for folk, hvis man brugte penge på at forhindre og formindske rygning, men det bliver der jo sådan set også gjort.

//Julie_And

laujensen
12. september 2017 10:34:08 Anmeld

Tilbage til toppen
jeg synes allerede at staten regulerer rygning tilstrækkeligt, ved at have de høje afgifter på smøger som de allerede har. ved at øge afgifter risikerer vi at dem der ikke formår at stoppe må skære ned på andre ting i deres liv, f.eks. ordentlig kost, eller ting deres børn kunne få glæde af. selvom det er økonomisk irrationelt at ryge, er afhængighed besværligt at slippe af med, og ved et decideret forbud åbner vi bare for et sort marked, som vores rockere og bander ville nyde godt af.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
Julie_And
12. september 2017 21:09:26 Anmeld

Tilbage til toppen
laujensen wrote:
jeg synes allerede at staten regulerer rygning tilstrækkeligt, ved at have de høje afgifter på smøger som de allerede har. ved at øge afgifter risikerer vi at dem der ikke formår at stoppe må skære ned på andre ting i deres liv, f.eks. ordentlig kost, eller ting deres børn kunne få glæde af. selvom det er økonomisk irrationelt at ryge, er afhængighed besværligt at slippe af med, og ved et decideret forbud åbner vi bare for et sort marked, som vores rockere og bander ville nyde godt af.

Jeg er enig, det er også det jeg mente med 'modstand'. Jeg ved godt det allerede findes, men man kunne gøre mere ud af f.eks. antirygekurser.

//Julie_And

Archibald_Haddock
14. september 2017 20:22:10 Anmeld

Tilbage til toppen
Så længe resten af det danske samfund ikke bliver påvirket af folks rygning har jeg ikke noget problem med det. Således synes jeg at rygning hvor der er mange mennesker, ved børn og indenfor bør forbydes (passiv rygning er et stort problem, specielt for børn). Forsikringsselskaber bør også have ret til at vide om deres kunder er rygere, og om de derved skal betale mere (som de gør i Norge og USA). Skatteborgere bør altså ikke betale for at folk ikke kan opveje konsekvenserne ved rygning.
Har sådan ikke noget problem med de nuværende priser, det er jo lige på grænsen til at folk tager over grænsen for at få det.

//MDKAH(MedDeKæresteAndeHilsner): Archibald_Haddock
En gammel andebyborger som kigger lidt ind.
Julie_And
15. september 2017 07:37:13 Anmeld

Tilbage til toppen
Archibald_Haddock wrote:
Så længe resten af det danske samfund ikke bliver påvirket af folks rygning har jeg ikke noget problem med det. Således synes jeg at rygning hvor der er mange mennesker, ved børn og indenfor bør forbydes (passiv rygning er et stort problem, specielt for børn). Forsikringsselskaber bør også have ret til at vide om deres kunder er rygere, og om de derved skal betale mere (som de gør i Norge og USA). Skatteborgere bør altså ikke betale for at folk ikke kan opveje konsekvenserne ved rygning.
Har sådan ikke noget problem med de nuværende priser, det er jo lige på grænsen til at folk tager over grænsen for at få det.

Resten af den danske befolkning bliver jo påvirket. Sundhedsmæssigt via passiv rygning. Ekonomisk ved at alle andre ender med at betale mere i skat, sådan så sundhedsvæsnet kan tage sig af rygere. Personligt og emotionelt via tidlige dødsfald blandt familie og venner.

//Julie_And

Andeby_pigen1015
15. september 2017 15:08:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Julie_And wrote:
Unknown_Duck wrote:
Andeby_pigen1015 wrote:

Problemet ligger i, at vi er vant til, at rygning er normalt. Hvis der aldrig var nogen, der var begyndt på at ryge, var der jo heller ikke nogen, der røg, men man kan heller ikke forbyde rygning helt pludseligt. Der ville være for meget modstand.

Jeg tror, at man i hvert fald skal sørge for, at det på ingen måde kan betale sig at ryge. Altså ved at sætte prisen på cigaretter op og ved at gøre det inatraktivt at ryge. Rygning koster sundhedssystemet en hel del penge om året, så det ville være langt billigere og bedre for folk, hvis man brugte penge på at forhindre og formindske rygning, men det bliver der jo sådan set også gjort.

Så er jeg nok mere enig med dig Usikker

hvad er bedre en andeby?
Mine Bruger
Supersine1
Andeby_pigen1015

#ændestop
#venner
#sommerferie
laujensen
15. september 2017 18:02:23 Anmeld

Tilbage til toppen
Archibald_Haddock wrote:

skal alkoholikere så også registreres, fordi de har øget chance for en række sygdomme?

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
Archibald_Haddock
15. september 2017 23:56:11 Anmeld

Tilbage til toppen
laujensen wrote:
Archibald_Haddock wrote:

skal alkoholikere så også registreres, fordi de har øget chance for en række sygdomme?

Ja, helt bestemt. Folk dårligdomme skal helst ikke påvirke andre finansielt. Selvfølgelig op til det individuelle forsikringsselskab, men jeg vil til enhver tid fortrække et forsikringsselskab, som har odentlige aktuarer der forstår sig på deres felt.

//MDKAH(MedDeKæresteAndeHilsner): Archibald_Haddock
En gammel andebyborger som kigger lidt ind.
Sherlock_Scones
20. september 2017 22:55:47 Anmeld

Tilbage til toppen
legalisér weed, men sælg det i udvalgte, statskontrollerede forretninger. det samme burde man gøre med tobak (og måske endda spiritus). forbud er jeg imod.

Mesterdetektiven Sherlock Scones!

Profilbillede lavet af Emil_k.
Signaturbilleder lavet af funky_CE_duck og S.D.BillledbutikTM
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: