Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Debat: Regler for opstilling [Byrådet] Options
Andebys_byråd
13. februar 2018 20:34:07 Anmeld

Tilbage til toppen
BEMÆRK wrote:
Dette er en debat om et lovforslag i Andebys Byråd. Byrådet debatter vil fra nu af blive afholdt i Forum istedet for på blogs. Alle er velkomne til at deltage i debatten.

Justitsminister Laujensen (Andiancen) har indsendt følgende forslag til debat: Jeg har markeret de nye dele med blå, hvis altså jeg har forstået forslagene korrekt.

Laujensen wrote:
Paragraf 3 under Del 1: Opstilling ændres til følgende:

§3: Hvis et parti vil tilmelde sig, skal følgende oplyses: Partiets navn,partiets aktive medlemmer og partiets opstillingsrækkefølge.

stk. 2: Hvis partiet har en forkortelse, skal denne også oplyses.

Stk. 3: aktive medlemmer defineres som medlemmer der ugentligt er aktive på siden.

Stk. 4: opstillingsrækkefølgen er underordnet personlige stemmer, og træder derfor først i kraft, hvis de personlige stemmer ikke afgør hvilke af det pågældende partis medlemmer, der skal i byrådet.

Under §1 om stemmeoptælling tilføjes følgende stk. 2:

Stk. 2: efter offentliggørelsen af valgresultatet har opstillede partier, løsgængere og menige partimedlemmer 3 dage til at gøre indsigelser mod den valgansvarliges optælling.

Laujensens begrundelse er, at aktivitet bør være et minimumskrav for at kunne stille op, og der bør også være en fast definition af hvad aktivitet dækker over. Opstillingsrækkefølger giver Andebyborgerne større indsigt i partiernes struktur, og så kan de også se hvem der kommer i byrådet, hvis de ikke stemmer personligt, og dermed vurdere hvorvidt de ønsker at forsøge at ændre rækkefølgen.

Afstemningen vil finde sted 20. februar 2018
Underskrevet borgmester AbettorGem

Med Venlig Hilsen - Byrådet :-D
AbettorGem
14. februar 2018 09:32:52 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg synes, der er noget galt med din definition af "aktiv". Du foreslår, man er aktiv, når man er aktiv en gang i ugen. Så er vi i mine øjne lige vidt, for så mangler vi stadig at definere aktiv. Man kan ikke definere aktiv med at bruge det samme ord.

Jeg vil derfor spørge, hvordan Andiancen definerer aktiv. Altså hvad er det, man skal gøre en gang i ugen? Er "aktiv" at være online? Eller at man skriver noget på siden? Er det nok at skrive én ting?

Hele Andebys borgmester

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!
laujensen
14. februar 2018 09:38:50 Anmeld

Tilbage til toppen
jeg formulerede bevidst den del af forslaget ret vagt, da jeg meget gerne ville have jeres input. umiddelbart vil Andiancens definition af aktivitet være, at man er online, og inden man logger af enten har ændret profilbillede, skrevet i forummet, skrevet på en væg, skrevet i en blog osv. der skal altså være en synlig ændring fra det tidspunkt man logger ind til man logger ud igen.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
AbettorGem
14. februar 2018 09:47:35 Anmeld

Tilbage til toppen
Der mangler også en tidslig definition. Altså snakker vi en måned før valget, skal man have været aktiv ud fra dine kriterier? Eller længere tid? Og hvordan skal det fastslås om alle har overholdt kravene til aktivitet?

Hele Andebys borgmester

AbettorGem
14. februar 2018 09:48:42 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg kan godt se pointen i at du vil have et minimumskrav til aktiviteten fra de opstillede kandidater, men som du kan se, synes jeg, der er en masse løse ender i forslaget indtil videre.

Hele Andebys borgmester

Julie_And
14. februar 2018 10:06:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Først og fremmest er jeg enkg med pointe nr 2, da den giver fin mening.

Jeg mener dog, det er svært at vurdere aktivitet på basis af hvor ofte man logger ind. Jeg mener en person der er ibde en time hver anden uge er mere aktiv end en, det logger ind i fem minutter en gang om ugen.

//Julie_And
Spoiler (klikk for å vise)

Mangler du bonuspoint? Så klik her
laujensen
14. februar 2018 10:07:36 Anmeld

Tilbage til toppen
en måned ville være et udmærket kriterie, men det kunne også bare være i ugen op til opstillingsindlægget.
f.eks. kunne man jo kræve at alle opstillede skal skrive en kommentar i opstillingsindlægget, for at være opstillingsberettiget

AbettorGem
14. februar 2018 10:38:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Det tror jeg bare ikke ændrer noget. Jeg går ud fra, at dit ønske er, at dem der stiller op til Byrådet, er aktive medlemmer på Andeby og ikke bare nogen, der er meldt ind i et parti?

Måske ville det være mere interessant at lave nogen aktivitetskrav til kandidaterne under valget?

Hele Andebys borgmester

laujensen
20. februar 2018 22:43:14 Anmeld

Tilbage til toppen
AbettorGem wrote:
Det tror jeg bare ikke ændrer noget. Jeg går ud fra, at dit ønske er, at dem der stiller op til Byrådet, er aktive medlemmer på Andeby og ikke bare nogen, der er meldt ind i et parti?

Måske ville det være mere interessant at lave nogen aktivitetskrav til kandidaterne under valget?

det behøves jo ikke være enten eller, lovpakken kan jo udvides. men hvis kravene bliver for skærpede kan vi jo risikere at vi ikke har nok kvalificerede til at udfylde byrådet.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: