Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Sandhedens Time #9 Options
AbettorGem
2. april 2018 13:26:15 Anmeld

Tilbage til toppen

Sandhedens Time er hele Andebys andemagasin. Vi byder på hårde interviews, skarpe holdninger og kulturelle anmeldelser. Dette nummer står igen i forårsvalgets tegn, hvor vi afslutter rækken af parti-interviews med TDVP.

Politik

LEDER OM AT VÆRE LEDER
I Andiancens partiprogram skriver Laujensen, at en borgmester aldrig må blive mere end en administrativ leder. Denne holdning er jeg meget uenig i. Selvfølgelig må borgmesteren aldrig blive enerådig hersker over Andeby, vi har et demokrati, men at forsimple borgmesteren til en administrativ funktionær, finder jeg forkert. Lovgivningsmæssigt ja, men I mine øjne er en borgmester en person, som skal samle Andeby og være et symbol på Andeby og den retning, vi har valgt at gå i. Hvis det at være borgmester kun handlede om administration, så kunne vi droppe valget og afholde optagelsesprøve i stedet, hvor den der var bedst til arkivering og lignende blev den nye borgmester. Tænk lige over dét, venner.

TDVP TAGER TETEN
Partiet Træls, dumt venskabsparti også kendt som TDVP står til at kunne få et godt valg og har en række markante kandidater på listen, men kan måske for nogen virke en smule neutrale. I et interview med de to kandidater Fun PV Duck (Fun) og Unknown Duck (UD) forsøger Sandhedens Time (ST) her at spore sig ind på TDVP's grundværdier.

DET YNGSTE PARTI
ST: Når man ser på kandidaternes aldre, er TDVP nok det yngste parti. Hvilken forskel tror I, det gør?

Fun: Nogle vil måske sige, vi er lidt uerfarne, men vi mener, at unge brugere er andeby.dk's fremtid. Og om det gør nogen forskel? Tja. Vi har jo nok en lidt anderledes måde at bidrage med aktivitet på. Vi fokuserer mere på aktivitet i Andeby osv. end at komme med lovforslag, ændringer i loven og byrådsdebatter.

ST: TDVP har informeret Sandhedens Time om at både I to og Skovdusse er partiets spidskandidater. Hvem kan TDVP's vælgere håbe på at få som borgmester?

UD: Vi har begge tænkt os at stille op til borgmestervalget.

FORSKEL PÅ VENSKABSPARTIERNE?
ST: Det her er måske bare min egen holdning, men TDVP kan godt minde lidt om Partiet KAGE. Jeg er nysgerrig på hvordan I selv ser jer som anderledes fra dem, da TDVP og KAGE ser ud til at blive de store partier ved dette valg.

Fun: TDVP blev skabt under de mange konflikter, der kørte i 2014. Derfor er dette parti skabt, som et parti der kæmpede for fred på andeby.dk. Derfor er vores profilbillede også en due. Som tiden ændrede sig, og som konflikterne ligeså stille stoppede, har vi udviklet os til at parti, der fokuserer mere på aktivitet.

ST: Unknown Duck, du har selv en fortid i Partiet KAGE. Kan du fortælle om hvorfor du har valgt at skifte til TDVP?

UD: TDVP og KAGE har meget tilfælles, men vi har en produktivitet, hvilket også var grunden til, jeg skiftede parti. Jeg synes, det er en særlig måde at bidrage til Andebys aktivitet på, som gør, jeg har en tilfreds følelse med at være med i det her parti.

ST: Et af de store emner ved dette valg er Andebys domstol. Hvad mener TDVP om domstolen og er I for eller imod domstolsreformen som Rapikale Ænder og Sovj.Rap har fremlagt?

Fun: Domstolen har nu været i gang i et stykke tid og den har næsten ikke været brugt. Domstolsreformen lyder fornuftig, så vi håber, der kan blive arbejdet videre på den i næste byrådsperiode.

Kultur

ANMELDELSE AF UNDER ANKLAGE
Som noget nyt bringer Sandhedens Time her en anmeldelse af en serie skabt i vores alle sammens Comic Creator, nemlig Under Anklage af DabberHeleUgen. Joakim von And må se sig presset socialt og økonomisk, da Hexia de Trick udnytter MeToo-bevægelsen imod ham.

ET ABSTRAKT SYN
Under Anklage er en rimelig utraditionel Anders And & Co.-historie i sit indhold, da den indblander noget så alvorligt og virkelighedsnært som den såkaldte MeToo-bevægelse, som det seneste år har sat fokus på alt fra magtmisbrug i Hollywood til at nogen kigger på ens ankler på gågaden. MeToo-aspektet bliver dog behandlet rimelig abstrakt i denne historie: Vi hører aldrig hvad Hexia har beskyldt Joakim for og alle figurerne forholder sig til emnet på samme måde som en elleveårig nok ville.

STÆRK STRUKTUR
Rent strukturelt er historien dog langt fra utraditionel. På fornem vis er den bygget op efter samme måde at fortælle en historie på, som vi kender det fra virkelighedens Anders And-blade og jumbobøger. Dette er et stort skift for DabberHeleUgen. Hendes sidste historie Ulykkelig Kærlighed var især bemærkelsesværdig grundet sin vanvittige struktur med en historie, der tog uventede drejninger og perspektiver.

TEKNISK SNILDE
Visuelt må DabberHeleUgen siges at være et naturtalent. Hendes brug af rekvisitter til at skabe nye og anderledes vinkler er fænomenal. I et afsnit står vi bag ved Joakim og ser ham tale med sine venner i en illusion skabt ved hjælp af hans høje hat. Den slags påfund har jeg i mine mange år med Comic Creator ikke selv kunne komme op med. DabberHeleUgen har skrevet et læserbrev for sit parti KAGE, hvor hun påpeger den manglende interesse for Comic Creator-genren og jeg forstår hende godt. Under Anklage er morsom og mærkelig på den bedst tænkelig måde. Sandhedens Time giver sjældne seks timeglas.

Tak fordi du læste med og tak til de medvirkende!
AbettorGem

Sandhedens Time wrote:
Har du set noget interessant, spektakulært, mystisk eller uretfærdigt på Andeby?
Send Sandhedens Time et tip! Vi undersøger sagerne til bunds og garanterer 100% anonymitet, hvis ønsket.

Hele Andebys borgmester

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Valgandsvarlig i Andebys byråd - Klik her for at deltage i valget!
Huebrødrene
2. april 2018 13:53:10 Anmeld

Tilbage til toppen
God avis! Godt med en anmeldelse af en CC!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
laujensen
2. april 2018 14:14:41 Anmeld

Tilbage til toppen
fin avis som sædvanligt, og interessant at høre hvad TDVP´s medlemmer selv opfatter som det der adskiller dem fra KAGE.

med hensyn til din leder, synes jeg virkelig du gradbøjer mine ord her. Selvom jeg ikke bruger 7-8 linjer på at forklare at jeg refererer til borgmesterens rolle i forhold til lovgivningen, så vil jeg påstå det er implicit, at borgmesteren naturligvis kan være et symbol eller åndelig leder, hvis han/hun besidder sådanne kvaliteter.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
AbettorGem
2. april 2018 14:27:26 Anmeld

Tilbage til toppen
laujensen wrote:
fin avis som sædvanligt, og interessant at høre hvad TDVP´s medlemmer selv opfatter som det der adskiller dem fra KAGE.

med hensyn til din leder, synes jeg virkelig du gradbøjer mine ord her. Selvom jeg ikke bruger 7-8 linjer på at forklare at jeg refererer til borgmesterens rolle i forhold til lovgivningen, så vil jeg påstå det er implicit, at borgmesteren naturligvis kan være et symbol eller åndelig leder, hvis han/hun besidder sådanne kvaliteter.

Hvis det kun var til stede implicit, har jeg nok mere tolket det forkert, end jeg har gradbøjet det, der stod. Jeg har i hvert fald læst det sådan som jeg beskriver i min leder, hvor jeg dog også påpeger det lovmæssige aspekt. Men det lyder til vi er enige, det er jo godt.

Hele Andebys borgmester

Fun_PV_Duck
2. april 2018 18:53:25 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Fantastisk som altid! :D

Spoiler (klikk for å vise)

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
AbettorGem
2. april 2018 20:57:04 Anmeld

Tilbage til toppen
I øvrigt værd at bemærke at TDVP støtter op om domstolsreformen. Meget kunne tyde på, at den kan blive en realitet med tre partier bag den.

Det kunne være interessant at høre hvordan kandidaterne fra KAGE synes, deres parti adskiller sig fra TDVP og om de er enige i Fun PV Duck og Unknown Ducks vurdering.

Hele Andebys borgmester

FelixWilliam
3. april 2018 09:28:34 Anmeld

Tilbage til toppen
Fantastisk

Andeby og WHAM
andeby_pc
3. april 2018 21:57:47 Anmeld

Tilbage til toppen
Bedre end KAGE!

DabberHeleUgen
5. april 2018 15:07:43 Anmeld

Tilbage til toppen
andeby_pc wrote:
Bedre end KAGE!

KAGE er det bedste

PARTIET KAGE - VI FÅR INGEN KLAGE
DabberHeleUgen
5. april 2018 15:08:14 Anmeld

Tilbage til toppen
og tak for anmelderen!

PARTIET KAGE - VI FÅR INGEN KLAGE
Andeby_pigen1015
17. april 2018 15:40:01 Anmeld

Tilbage til toppen
Godt lavet

hvad er bedre en andeby?
Mine Bruger
Supersine1
Andeby_pigen1015

#ændestop
#venner
#sommerferie
STEM PÅ DE RAPIKALE ÆNDER TI VALGET
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: