Annonce:
Annonce:
Velkommen til forummet på Andeby.dk

Snakkevornt sludrechatol og skribloman? Skriv, tast og skræp med dine venner på Andeby.dk!

Søg | Aktive indlæg

Nogen ord fra borgmesteren Options
AbettorGem
3. april 2018 13:14:53 Anmeld

Tilbage til toppen
Kære andebyborgere

Vi har haft et godt valg indtil videre med masser af produktiv debat og aktivitet. Jeg vil dog sige noget, som forhåbentligt kan få nogen til at se på tingene på en ny måde.

Husk på, at når man debatterer med nogen, man er uenig med, så er målet ikke at udrydde den anden persons holdning fra jordens overflade. Begge holdninger til et emne kan eksistere på samme tid, med mindre det drejer sig om noget faktuelt eller et regnestykke. Meningen med en debat er at delagtiggøre andre i ens synspunkter. Se eksempelvis debatten om domstolen: Nogen synes det er en god idé at reformere den, andre synes ikke og vi argumenterer for hver vores synspunkt. Vi ved ikke hvad der er den bedste idé og kommer heller aldrig til det.

På Andeby har vi åbent valg. Det har vi, fordi det er det klart nemmeste rent praktisk. Hvis stemmerne blev sendt til en bruger, ville én person have mere viden end alle de andre og det ville være svært at kontrollere resultatet. Vi har ikke åbent valg, for at folk kan kritisere hinanden for deres valg af stemmer. Det hører ingen steder hjemme. Alle er frit stillet til at stemme som de vil indenfor byrådets lovgivning uden at høre for det. Selvfølgelig kan man spørge en person, hvorfor han eller hun stemte sådan offentligt eller privat efter valget.

Til sidst har der været en debat om, at Andeby.dk er en børnehjemmeside, som går en hel måned tilbage. Der er ingen tvivl om, at Andeby er en børnehjemmeside og det eneste jeg vil sige er, at os ældre brugere er her på børnenes præmis. Det må aldrig blive omvendt, så børnene skal tilpasse sig de ældres (nogen endda voksnes) præmisser. Istedet for at skændes om hvad der må og ikke må være på Andeby, vil jeg opfordre til at man spørger Admin, om han synes noget bør være på siden. Admin virker måske meget fraværende, men han har reageret flere gange, når jeg har henvendt mig om upassende ting på Andeby.

Ros til vores moderator Fun PV Duck og fortsat godt valg.

Hele Andebys borgmester

Chefredaktør på Sandhedens Time - Andebys mest læste avis

Formand for Rapikale Ænder - Forandring fryder!

Valgandsvarlig i Andebys byråd - Klik her for at deltage i valget!
batdut5
3. april 2018 13:41:36 Anmeld

Tilbage til toppen
Stor ros til dig borgmester, det var virkelig godt sagt, og jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg står fuldstændig bag dig i de ting du siger.

Jeg tillader mig at tilføje noget mere til den sidste del. Som du selv siger så det her en børnehjemmeside. Hvilket os gør at mig og de ældre bruger, bør opføre os som de voksne. Hvis vi har et problem, så bør vi tage den over pb i stedet for åben forum

Smil til verden og verden smile igen :D

Stem på kage :D vi er fremtidens parti, der vil sikre alle at andeby altid vil være sjov :)
laujensen
3. april 2018 16:21:36 Anmeld

Tilbage til toppen
Og det er lige præcis her, at det er rigtig fint at bormesteren kan være noget udover en administrativ leder. Jeg er fuldstændig enig i din udmelding, og håber især, at fremtidige diskussioner vil blive ført som du her foreskriver.

Formand for det stolte parti Andiancen.

En stemme på Andiancen er en stemme på et bedre Andeby.dk.

Jeg vælger ikke mellem Rosa og Barks, jeg elsker dem begge

"Nothing is true everything is permitted"
Fun_PV_Duck
3. april 2018 18:54:25 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
Er enig i alt det du har skrevet :D

Og tak for alle de roser jeg har fået! :D

Spoiler (klikk for å vise)

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
Super_Duck_Boy
3. april 2018 22:25:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg er godt nok ikke særligt aktiv i Andebys politik, men at se en borgmester som dig, AbettorGem, varmer mit lille andehjerte :3 Er enig i hver og én af dine pointer ^_^

Rap fra ...

Tusind millioner tak til FANTASTISKE GumleAnden, for DET ligeså FANTASTISKE signaturbillede!

Den superseje Grønspætte: Jonas har tegnet dette FANTASTISKE billede til mig! Tusind tak for dét!
Julie_And
4. april 2018 16:06:37 Anmeld

Tilbage til toppen
Helt enig og godt sagt :)

//Julie_And

Mangler du bonuspoint? Så klik her
thewinnertakesitall
4. april 2018 16:07:14 Anmeld

Tilbage til toppen
Bravo AborgmesterGem!

Går efter guldet
andeby_pc
4. april 2018 16:23:46 Anmeld

Tilbage til toppen
Amazing! *Klap* *Klap*

Huebrødrene
4. april 2018 16:46:20 Anmeld

Tilbage til toppen
Solid tale, ærede borgmester!

Huebrødre er seje!!!

#SovjRap

#VIVILHAVEAKTIVANDEBYINDE2019

#CarpeDiem
AbettorGem
8. april 2018 14:02:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Nu kan jeg se, at man kan komme under utrolig stor kritik, hvis man laver nye indlæg på sine egne opslag, men jeg synes alligevel at denne meget roste tale fra mig trænger til at blive læst igen i dag. Forhåbentligt for sidste gang!

Hele Andebys borgmester

chri527w
9. april 2018 08:03:23 Anmeld

Tilbage til toppen
Nu har jeg læst den igen og er stadig lidt i tvivl om en ting. Det der med man skal gøre det på børnenes præmisser. Ja det er jeg jo godt klar over men hvem skal man lytte til når en på 11 ik kan Li mine historier pga uhygge men andre på 11 og der omkring læser dem med fryd. Det er lidt der jeg står. For kan slet ikke finde ud af når man så efter det med dabber atter engang læser i din tale at man skal gøre det på børnenes præmisser. Men der er jo to holdninger ved de yngste der er aktiv i forum :/

Det her er mig:

Jeg er 17 år gammel og har været på andeby i 6 år..
Jeg har mange gode venner som Mikkel, Johan, Fun osv.

Det her er mig og min pony

Jeg har redet i 8-9 år. ridningen har givet mig glæder men også smerter..

Send gerne en venneanmodning. apceptere alle :)
AbettorGem
9. april 2018 08:27:03 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg gider ikke diskutere om din historie skal være på siden eller ej. Som jeg skriver i talen: Lad Admin se på historien, hvis I er i tvivl.

Man kan selvfølgelig også sige sin mening om noget, man ikke kan lide. Måske får det den anden person til at ændre sig. Det man ikke skal gøre er at forsøge at fjerne det man ikke kan lide ved at kritisere det igen og igen, i håbet om at den anden person ender med at slette det. Det er jeg stærkt imod.

Det jeg har skrevet om at Andeby.dk er en børnehjemmeside handler ikke kun og dig og slet ikke kun om dine historier. Det handler om hvordan, man opfører sig overfor andre og hvilke temaer man vælger at bringe op på en side som denne.

Hele Andebys borgmester

chri527w
9. april 2018 09:33:24 Anmeld

Tilbage til toppen
Nej okay. Folk forstår åbenbart alt som om jeg vil diskutere. Det var fordi jeg var forvirret men nej nej. Folk ser mig straks som en jeg vil diskutere

Det her er mig:

AbettorGem
9. april 2018 09:36:19 Anmeld

Tilbage til toppen
Så skift “diskutere” ud med “afgøre” eller “give min mening om” og læs min besked igen.

Hele Andebys borgmester

chri527w
9. april 2018 10:36:18 Anmeld

Tilbage til toppen
Syntes stadig det er latterligt. Siger helt harmløst at jeg er forvirret fordi folk siger 117 forskellige ting. Men nej det er åbenbart også forbudt. Sig dog for h...... bare at I ik gider ha’ mig på siden. For i giver ikke ligefrem en lyst til at forsætte når man ik kan skrive sin undren uden det er helt forkert -.-

Det her er mig:

FelixWilliam
9. april 2018 10:47:19 Anmeld

Tilbage til toppen
Hvem er den yngste på forummet?

Andeby og WHAM
AbettorGem
9. april 2018 10:51:17 Anmeld

Tilbage til toppen
chri527w wrote:
Syntes stadig det er latterligt. Siger helt harmløst at jeg er forvirret fordi folk siger 117 forskellige ting. Men nej det er åbenbart også forbudt. Sig dog for h...... bare at I ik gider ha’ mig på siden. For i giver ikke ligefrem en lyst til at forsætte når man ik kan skrive sin undren uden det er helt forkert -.-

Du må forstå, at der godt kan eksistere flere holdninger til noget på en gang. Nogen bryder sig ikke om dem, som fx DabberHeleUgen, andre synes de gerne må være der, dig fx. Du behøver ikke blive ved med at køre på den sag - I har bare forskellige holdninger. Slut.

I sidste ende må Admin afgøre om historien er egnet for Andeby eller ej. Det bliver ikke afgjort på den her måde.

Hele Andebys borgmester

chri527w
9. april 2018 10:56:48 Anmeld

Tilbage til toppen
Hm. Læs mit indlæg der hedder “skal jeg stoppe med mine historier?” Alle sagde jeg ik skulle. Små som store. Det er kun dabber der er imod. Og vil sige det er til grin i forsvare hende sådan. For mine historier her inde har altid været på den måde. Og folk har læst dem år tilbage

Det her er mig:

AbettorGem
9. april 2018 14:17:07 Anmeld

Tilbage til toppen
Jeg forsvarer at man må sige sin holdning. Ligesom du må sige din holdning. Nu har I begge sagt jeres holdning. Lad det blive ved det i stedet for at fortsætte med at kommentere på DabberHeleUgen i det uendelige. Som jeg skriver i talen: Husk på, at når man debatterer med nogen, man er uenig med, så er målet ikke at udrydde den anden persons holdning fra jordens overflade. Begge holdninger til et emne kan eksistere på samme tid.

Det er det sidste jeg har at sige om dette.

I øvrigt, hvis du vægter brugernes mening så højt, så se eventuelt hvor mange der siger sig enige i denne tale også :)

Hele Andebys borgmester

Fun_PV_Duck
9. april 2018 19:13:11 Anmeld

Moderator

Tilbage til toppen
"Holding on to anger is like drinking poison and expecting the other person to die."
...og med de ord lukker jeg hermed dette indlæg. Jeg synes det er synd for DabberHeleUgen, chri527w, og resten af andeby.dk. Det er en meningsløs konflikt det her!

STEM PÅ TDVP

Bandeord, spark, og slå,
dem der gør det,
de kan gå,
Andeby skal bestå,
det kan ingen ændre på.
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce: