Verhagen studerede først ved det hollandske kongelige kunstakademi, mens hans hjerte bankede mest for tegneserierne, så i 1974 tog han en stak af sine tegninger under armen og prøvede lykken hos den hollandske Disney-redaktion. Her blev han mødt af den navnkundige tegner og redaktør Daan Jippes, som satte sig for at lære Verhagen det svære håndværk at tegne en god Disney-historie.
I de næste år sad Verhagen ”på skolebænken” hos Jippes, hvilket både var hårdt og lærerigt. Da Jippes rejste til USA i 1980 var Verhagen derfor godt forberedt på at stå på egne ben som Disney-tegner. I begyndelsen efterlignede han meget Carl Barks (sådan som Jippes havde opfordret ham til at gøre), men efterhånden har han udviklet en mere personlig stil, som er ret nem at genkende.
Verhagen har en forkærlighed for at lave historier, hvor ænderne tager ud på skattejagt. For at gøre det ekstra spændende, befinder skatten sig altid på et eksotisk sted og er beskyttet af farlige fælder eller vild natur. Dette har danske læsere blandt andet kunnet glæde sig over i ”Guldskibet” (AA&Co. nr. 24-25/2012) og ”Ulykkesdukken” (AA&Co. nr. 38-39/2012).
Verhagen kan godt lide et afvekslende arbejde og har altid mange jern i ilden på én gang. Ud over at tegne Anders And er han aktiv i reklamebranchen, illustrerer skolebøger, komponerer musik o.s.v. Derfor er det ikke altid, at han har tid til at tegne så mange ænder. Faktisk har han arbejdet på sin seneste andehistorie lige siden 2004, men forhåbentlig bliver den snart færdig!